Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 Hararet Sorunu  (Okunma sayısı 2254 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
156 Hararet Sorunu
« : 10 Nisan 2018, 23:37:32 »
Merhaba arkadaşlar 98 model 156 2.0 ts ile bir süredir hararet problemi yaşıyorum. Soğutma sıvısının seviyesini her zaman takip ediyorum. Şehirler arası 100-110 gibi süratlerde 75-80 derece civarı sabit kalan hararet her zaman olmasa da bazı bazı anlık fırlamalarla 90-100 dereceye kadar çıkıyor, hatta müdahale etmezseniz o değerleri de geçecek gibi oluyor. Şehir içinde ise sürekli 90 derecelere kadar dayanıyor, hele 90 a dayandıktan sonra su kaynatması an meselesi oluyor, stres oluyorum. Termostatı birkaç hafta önce değiştirdim. Soğutma sisteminin havasını dikkatlice radyatörün üstündeki civatadan alıyorum ancak geçen günlerde evin önünde çalıştırıp biraz gözlem yaptığımda klimayı açtığımda 1. kademe fanın devreye girmediğine, ve hararet 88-90 değerlerine ulaştığında 2. kademe fanın da bazen devreye girip bazen girmediğine tanık oldum. Fan rezistansında problem olduğunu düşünerek yenisini sipariş ettim fakat şehirler arası süratlerde anlık su kaynatma olayına anlam veremedim. Daha önce başınıza geldi mi veya bir fikri olan var mıdır?  :duvar:

Edit: Evin önünde yaptığım gözlemde hararetin 90 ve üzerine çıktığı durumlarda genleşme kabının üst kısmına devirdaimden gelen suyun da gelmediğini görüyorum. Devirdaim de dahil olmak üzere tüm kayışlar 3000km önce değişti.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2018, 23:41:18 Gönderen: zfrgns »
los tiempos van cambiando

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.373
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #1 : 11 Nisan 2018, 00:05:46 »
Ohoo, ben 2.0 TS'de 90 derecenin aşağısında kalınca rahatsız oluyorum. :)

90 derece hararet demek değil, aksine verimli ve güvenli çalışma sıcaklığı. Sıcaklık azaldıkça verim azalır, sıcaklık arttıkça yanma verimi artar. İdeal olanı 90-100 derece arasında gezinmesi bence.

Saf su deniz seviyesinde 100 derecede kaynar. Motordaki su basınç altında ve antifrizli. Dolayısıyla 110-120 derecelere, hatta daha yukarısına kaynamadan çıkabilir. 90 derecede hiç kaynamaz.

Fanları kontrol edin. Hayal meyal 95-97 derece arası bir yerde birinci kademe, 102-105 arası bir yerlerde de ikinci kademenin devreye girdiğini hatırlıyorum. Bir de klima çalışıyorsa motor suyu sıcaklığından bağımsız olarak 90 derece gibi bir sıcaklıkta da birinci kademe fan açabilir (klima verimini artırmak için). Eğer fanlar doğru çalışıyorsa ve su eksilmesi yoksa 110 derecelere kadar korkmanıza gerek yok. 130'a doğru yürüyorsa kontrol etmeli.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #2 : 11 Nisan 2018, 00:13:31 »
Ohoo, ben 2.0 TS'de 90 derecenin aşağısında kalınca rahatsız oluyorum. :)

90 derece hararet demek değil, aksine verimli ve güvenli çalışma sıcaklığı. Sıcaklık azaldıkça verim azalır, sıcaklık arttıkça yanma verimi artar. İdeal olanı 90-100 derece arasında gezinmesi bence.

Saf su deniz seviyesinde 100 derecede kaynar. Motordaki su basınç altında ve antifrizli. Dolayısıyla 110-120 derecelere, hatta daha yukarısına kaynamadan çıkabilir. 90 derecede hiç kaynamaz.

Fanları kontrol edin. Hayal meyal 95-97 derece arası bir yerde birinci kademe, 102-105 arası bir yerlerde de ikinci kademenin devreye girdiğini hatırlıyorum. Bir de klima çalışıyorsa motor suyu sıcaklığından bağımsız olarak 90 derece gibi bir sıcaklıkta da birinci kademe fan açabilir (klima verimini artırmak için). Eğer fanlar doğru çalışıyorsa ve su eksilmesi yoksa 110 derecelere kadar korkmanıza gerek yok. 130'a doğru yürüyorsa kontrol etmeli.

Fakat bir sefer 110'ları geçmişti ve ardından hemen termostatı değiştirdim, sonrasında sorun tekrar ettiğinde yolda durup kontrol ettiğimde su fokur fokur kaynıyordu. Bende de sürekli paranoya ve stres başgösterdi tabii...  :D Yüksek süratlerdeyken bu durumun meydana gelmesi beni düşündürüyor açıkçası...
los tiempos van cambiando

S.Asil

  • Membro
  • İleti: 98
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #3 : 11 Nisan 2018, 00:32:25 »
Ohoo, ben 2.0 TS'de 90 derecenin aşağısında kalınca rahatsız oluyorum. :)

90 derece hararet demek değil, aksine verimli ve güvenli çalışma sıcaklığı. Sıcaklık azaldıkça verim azalır, sıcaklık arttıkça yanma verimi artar. İdeal olanı 90-100 derece arasında gezinmesi bence.

Saf su deniz seviyesinde 100 derecede kaynar. Motordaki su basınç altında ve antifrizli. Dolayısıyla 110-120 derecelere, hatta daha yukarısına kaynamadan çıkabilir. 90 derecede hiç kaynamaz.

Fanları kontrol edin. Hayal meyal 95-97 derece arası bir yerde birinci kademe, 102-105 arası bir yerlerde de ikinci kademenin devreye girdiğini hatırlıyorum. Bir de klima çalışıyorsa motor suyu sıcaklığından bağımsız olarak 90 derece gibi bir sıcaklıkta da birinci kademe fan açabilir (klima verimini artırmak için). Eğer fanlar doğru çalışıyorsa ve su eksilmesi yoksa 110 derecelere kadar korkmanıza gerek yok. 130'a doğru yürüyorsa kontrol etmeli.

İzlemekten keyif duyduğum göstergeler arasındaydı kendileri , "octinum" başının etini çok yemişimdir , aracımda sorun olacak bu gidişle diyerek  :clover:
Alfa Romeo 156 SW mk2 (1)
Alfa Romeo 156 1.9JTD mk1.5 (2)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.373
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #4 : 11 Nisan 2018, 00:39:37 »
Öncelikle şu çok önemli uyarıyı yapalım: Sıcak motorda kapağı açarken çok dikkat edin. Bir bezle falan kapatmadan kesinlikle açmayın. Allah korusun. :)

Kapağı açana kadar kaynamıyordur o muhtemelen. Siz kapağı açınca basıncı ortadan kaldırıyorsunuz birdenbire. Antifriz de yoksa veya miktarı düşükse basınç ortadan kalkınca kaynayabilir.

Bence uzun yolda 100'ün üzerine çıktığı durumlara ve fan hızlarının devreye girişine yoğunlaşalım. Ekstra sıcak hava yoktur herhalde şu mevsimde. Yüksek viteste uzun rampa gibi durumlarda mı yapıyor? Ne kadar sürüyor? Müdahale etmezseniz 110'u buluyor mu? Havası düzgün alınmamış olabilir mi?

Fan çalışmasında da şunu gözlemleyin:
1. Klima açıkken fan sabit çalışmıyor diye hatırlıyorum. Sadece 90 derece civarında tutuyor. O yüzden, 88-90 derecelere kadar çalışmaması normal. Hararet sorunu için şimdilik klima açıkken ölçüm yapmayın.
2. Klima *kapalıyken* fanın 95-97 derece civarında 1. kademede devreye girmesi gerek. İkinci kademe de 100 derecenin üzerinde olmalı. Bu şekilde mi devreye giriyorlar?
3. Fanların çalışma mantığı örnek niyetine kafadan attığım rakamlarla şöyle: "97 derecenin altında çalışma. 97'yi görürsen çalışmaya başla ve 88 dereceye kadar da durma". Dolayısıyla araba fan çalışma sıcaklığına kadar  henüz hiç yükselmemişse 90 derecede fan çalışmıyor olabilir. Ama fan çalışma sıcaklığına bir kere geldiyse de o fan hedefe ulaşana kadar çalışır. 90 derecede bir çalışıp bir çalışmıyor gibiyse buna dikkat edin.
4. Fanlar çalışıyor VE çalışmaya devam ediyorlar mı? Eski arabama başıma gelmişti, 2. kademe fan yalnızca birkaç dakika çalışabiliyordu. Tabii normal tecrübe ederken biz fan çalışıyor sanıyorduk. Meğer sıcaklığı düşüremese bile birkaç dakika sonra duruyormuş. Öyle hararet yaptı o araba. :)
5. Radyatör kontrolü. Çatlak patlak sızıntı tıkanma olabilir mi?

Termostat konusunda; termostattan dolayı hararet yaptırmayı başarırsanız hemen arkasından piyango bileti alın o şansla 156 yerine Giulia'ya binebilirsiniz.  :haydi: Twin Spark'ların termostatının kapalı halde bozulması çok nadirdir. Ben burada ve Alfaowner gibi yabancı forumlarda hiç rastlamadım, sadece servisi olup çok sayıda araçla deneyim kazanmış kişilerden rastlandığını duydum. TS'nin termostatı bozulursa su sıcaklığı 70 derece gibi değerlerden yukarı isteseniz de çıkmaz.

110 benim için (Adana) çok normal değerler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #5 : 11 Nisan 2018, 01:00:17 »
Öncelikle şu çok önemli uyarıyı yapalım: Sıcak motorda kapağı açarken çok dikkat edin. Bir bezle falan kapatmadan kesinlikle açmayın. Allah korusun. :)

Kapağı açana kadar kaynamıyordur o muhtemelen. Siz kapağı açınca basıncı ortadan kaldırıyorsunuz birdenbire. Antifriz de yoksa veya miktarı düşükse basınç ortadan kalkınca kaynayabilir.

Bence uzun yolda 100'ün üzerine çıktığı durumlara ve fan hızlarının devreye girişine yoğunlaşalım. Ekstra sıcak hava yoktur herhalde şu mevsimde. Yüksek viteste uzun rampa gibi durumlarda mı yapıyor? Ne kadar sürüyor? Müdahale etmezseniz 110'u buluyor mu? Havası düzgün alınmamış olabilir mi?

Fan çalışmasında da şunu gözlemleyin:
1. Klima açıkken fan sabit çalışmıyor diye hatırlıyorum. Sadece 90 derece civarında tutuyor. O yüzden, 88-90 derecelere kadar çalışmaması normal. Hararet sorunu için şimdilik klima açıkken ölçüm yapmayın.
2. Klima *kapalıyken* fanın 95-97 derece civarında 1. kademede devreye girmesi gerek. İkinci kademe de 100 derecenin üzerinde olmalı. Bu şekilde mi devreye giriyorlar?
3. Fanların çalışma mantığı örnek niyetine kafadan attığım rakamlarla şöyle: "97 derecenin altında çalışma. 97'yi görürsen çalışmaya başla ve 88 dereceye kadar da durma". Dolayısıyla araba fan çalışma sıcaklığına kadar  henüz hiç yükselmemişse 90 derecede fan çalışmıyor olabilir. Ama fan çalışma sıcaklığına bir kere geldiyse de o fan hedefe ulaşana kadar çalışır. 90 derecede bir çalışıp bir çalışmıyor gibiyse buna dikkat edin.
4. Fanlar çalışıyor VE çalışmaya devam ediyorlar mı? Eski arabama başıma gelmişti, 2. kademe fan yalnızca birkaç dakika çalışabiliyordu. Tabii normal tecrübe ederken biz fan çalışıyor sanıyorduk. Meğer sıcaklığı düşüremese bile birkaç dakika sonra duruyormuş. Öyle hararet yaptı o araba. :)
5. Radyatör kontrolü. Çatlak patlak sızıntı tıkanma olabilir mi?

Termostat konusunda; termostattan dolayı hararet yaptırmayı başarırsanız hemen arkasından piyango bileti alın o şansla 156 yerine Giulia'ya binebilirsiniz.  :haydi: Twin Spark'ların termostatının kapalı halde bozulması çok nadirdir. Ben burada ve Alfaowner gibi yabancı forumlarda hiç rastlamadım, sadece servisi olup çok sayıda araçla deneyim kazanmış kişilerden rastlandığını duydum. TS'nin termostatı bozulursa su sıcaklığı 70 derece gibi değerlerden yukarı isteseniz de çıkmaz.

110 benim için (Adana) çok normal değerler.

Benim bir önceki aracım ford ka olduğu için, hararet konusunda oldukca fazla tecrübe sahibi olma șansım oldu doğrusu, o yüzden biraz daha șüpheci yaklașıyor olabilirim konuya.  :D

Uzun yolda termostatı değiștirmeden önce rampasız dümdüz yolda 110 a dayanıp hatta geçtiğini biliyorum. Ama ne kadar sürdüğünü bilemiyorum çünkü anında müdahale edip fırsat vermedim gerisine. Bakalım bu haftasonu memlekete(balıkesir)  döneceğim ısparta'dan kısmetse. Yolda detaylı olarak incelerim. :)

Balıkesir'de fan rezistansını değiștirip tesisattaki yüksek akım çeken kabloları yenileyip güçlendirmeyi düșünüyorum.  :serefe:
los tiempos van cambiando

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.732
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #6 : 11 Nisan 2018, 01:12:55 »
Merhaba arkadaşlar 98 model 156 2.0 ts ile bir süredir hararet problemi yaşıyorum. Soğutma sıvısının seviyesini her zaman takip ediyorum. Şehirler arası 100-110 gibi süratlerde 75-80 derece civarı sabit kalan hararet her zaman olmasa da bazı bazı anlık fırlamalarla 90-100 dereceye kadar çıkıyor, hatta müdahale etmezseniz o değerleri de geçecek gibi oluyor. Şehir içinde ise sürekli 90 derecelere kadar dayanıyor, hele 90 a dayandıktan sonra su kaynatması an meselesi oluyor, stres oluyorum. Termostatı birkaç hafta önce değiştirdim. Soğutma sisteminin havasını dikkatlice radyatörün üstündeki civatadan alıyorum ancak geçen günlerde evin önünde çalıştırıp biraz gözlem yaptığımda klimayı açtığımda 1. kademe fanın devreye girmediğine, ve hararet 88-90 değerlerine ulaştığında 2. kademe fanın da bazen devreye girip bazen girmediğine tanık oldum. Fan rezistansında problem olduğunu düşünerek yenisini sipariş ettim fakat şehirler arası süratlerde anlık su kaynatma olayına anlam veremedim. Daha önce başınıza geldi mi veya bir fikri olan var mıdır?  :duvar:

Edit: Evin önünde yaptığım gözlemde hararetin 90 ve üzerine çıktığı durumlarda genleşme kabının üst kısmına devirdaimden gelen suyun da gelmediğini görüyorum. Devirdaim de dahil olmak üzere tüm kayışlar 3000km önce değişti.

Şimdii anlatına göre sorun hararet müşüri gibi..

Termostatı eleyin.
Devirdaim eleyin.
Gösterge eleyin.
Hararet müşüri şüpeli, radyatör şüpeli ve hava olma ihtimali şüpeli.

Sistemin tekrar havasını alın. Bulabilirseniz bir obd cihazı ile gösterge ve obd yazılımı sıcaklık farkına bakın. bunlarıda eledi isek radyatör hortumları ve radyatöre bakmak gerekiyor

145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #7 : 11 Nisan 2018, 01:22:01 »
Şimdii anlatına göre sorun hararet müşüri gibi..

Termostatı eleyin.
Devirdaim eleyin.
Gösterge eleyin.
Hararet müşüri şüpeli, radyatör şüpeli ve hava olma ihtimali şüpeli.

Sistemin tekrar havasını alın. Bulabilirseniz bir obd cihazı ile gösterge ve obd yazılımı sıcaklık farkına bakın. bunlarıda eledi isek radyatör hortumları ve radyatöre bakmak gerekiyor

O zaman bana bir de hararet müșürü yazalım Sercan abi.  :)) Bakalım yolda da güzelce gözlemleyeyim, memlekette de obd ile bağlanıp sistemin gerekli kontrollerini yaparım.
los tiempos van cambiando

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #8 : 11 Nisan 2018, 10:34:18 »

Edit: Evin önünde yaptığım gözlemde hararetin 90 ve üzerine çıktığı durumlarda genleşme kabının üst kısmına devirdaimden gelen suyun da gelmediğini görüyorum. Devirdaim de dahil olmak üzere tüm kayışlar 3000km önce değişti.

Su gelmiyor olması demek, genleşme kabına gelen hortum ve/veya boruda tıkanılık olduğu anlamına gelir. Fotoğrafta göreceğiniz borunun içi zamanla paslanmaya ve pas ile birlikte tıkanmaya başlar, bu tıkanıklık daha sonra suyun devrine etki eder ve termostat, devirdaim, fan müşiri, röle yenilense de hararetin yükselmesine neden olur.

Bu borunun yerine yüksek basınca dayanıklı ve çap olarak yaklaşık aynı olan (aynı olmak zorunda değil ancak yakın olması tercih edilmeli) bir hortum takılabilir.



Bunun haricinde fan müşirine gelen kablolara da dikkat etmek gerek. Zamanla ve sıcak sebebi ile kablonun içine girdiği plastik parça deforme olabiliyor ve bu da elektrik akımının geçmesini engelleyebiliyor. Akım geçmeyince fanın çalışması da engellenince hararetin yükselmesi kaçınılmaz oluyor.

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #9 : 11 Nisan 2018, 11:03:26 »
Su gelmiyor olması demek, genleşme kabına gelen hortum ve/veya boruda tıkanılık olduğu anlamına gelir. Fotoğrafta göreceğiniz borunun içi zamanla paslanmaya ve pas ile birlikte tıkanmaya başlar, bu tıkanıklık daha sonra suyun devrine etki eder ve termostat, devirdaim, fan müşiri, röle yenilense de hararetin yükselmesine neden olur.

Haklısınız, mantıklı ama tıkanıklık olsaydı genleșme kabına hiçbir zaman su gelmemesi gerekmez miydi?
los tiempos van cambiando

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.805
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #10 : 11 Nisan 2018, 12:54:11 »
Haklısınız, mantıklı ama tıkanıklık olsaydı genleșme kabına hiçbir zaman su gelmemesi gerekmez miydi?

Tam tıkanma olabileceği gibi suyu engelleyen (azaltan, yavaşlatan) tıkanıklık da olabiliyor. Bazen boru içerisinde biriken tortu olabiliyor, bazen çözünüyor.

Kontrol amaçlı bakılabilir. Borunun yenisi bulmak zor olacağından mukavemeti yüksek bir hortum kullanılabilir.

Bu olası bir sıkıntıya neden olan sebeplerden sadece biri, olacak diye bir şey yok.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #11 : 11 Nisan 2018, 12:55:38 »
Tam tıkanma olabileceği gibi suyu engelleyen (azaltan, yavaşlatan) tıkanıklık da olabiliyor. Bazen boru içerisinde biriken tortu olabiliyor, bazen çözünüyor.

Kontrol amaçlı bakılabilir. Borunun yenisi bulmak zor olacağından mukavemeti yüksek bir hortum kullanılabilir.

Bu olası bir sıkıntıya neden olan sebeplerden sadece biri, olacak diye bir şey yok.

Tabii, teşekkürler
los tiempos van cambiando

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #12 : 02 Mayıs 2018, 12:45:07 »
Benzer sorun başına gelmiş veya gelebilecek olanlar için belirteyim; silindir kapak contası hakkın rahmetine kavuştuğundan, soğutma suyuna piston yataklarından hava alıyor imiş. Bu yüzden sistemin havası hiç bitiyor, ısındıkça genleşip devirdaime mani oluyormuş. Silindir kapak contasını yaniledikten sonra problemim çözüldü.  :serefe:
los tiempos van cambiando

halil

  • Membro
  • İleti: 1.811
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #13 : 02 Mayıs 2018, 12:52:54 »
dün  bir belgesel(tamirat-tadilat) seyrederken dikkatimi çekti.susuz antifriz.Türkiye'de de varmış.linki aşağıda.ilgilenen olursa.fiyatları epey pahalı,ama ömür boyu kullanılıyormuş.

http://www.evanscoolants-tr.com/
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

coyote

  • Membro
  • İleti: 853
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #14 : 02 Mayıs 2018, 13:26:04 »
dün  bir belgesel(tamirat-tadilat) seyrederken dikkatimi çekti.susuz antifriz.Türkiye'de de varmış.linki aşağıda.ilgilenen olursa.fiyatları epey pahalı,ama ömür boyu kullanılıyormuş.

http://www.evanscoolants-tr.com/

Siteye göz gezdirdim, ürünün vadettikleri gerçekten cazip. Bizimki gibi, belli bir yaşın üzerinde olup da, soğutma sisteminin boşaltılmasını gerektirecek arızalar çıkarma ihtimali yüksek araçlarda, sıvının ziyan olma ihtimali yüksek olduğundan, bu fiyattaki bir soğutma sıvısını kullanmak için iki kez düşünmek gerekse de, yeni bir araç alındığında, bir kez bu sıvıyı koyup sonrasında unutmak gayet mantıklı.

ekerem

  • Membro
  • İleti: 380
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #15 : 02 Mayıs 2018, 13:36:54 »
dün  bir belgesel(tamirat-tadilat) seyrederken dikkatimi çekti.susuz antifriz.Türkiye'de de varmış.linki aşağıda.ilgilenen olursa.fiyatları epey pahalı,ama ömür boyu kullanılıyormuş.

http://www.evanscoolants-tr.com/
Altın elbiseli adam'da tanıtımını yapmıştı. Öve öve bitiremişti Allah rahmet eylesin.
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #16 : 03 Mayıs 2018, 00:44:03 »
dün  bir belgesel(tamirat-tadilat) seyrederken dikkatimi çekti.susuz antifriz.Türkiye'de de varmış.linki aşağıda.ilgilenen olursa.fiyatları epey pahalı,ama ömür boyu kullanılıyormuş.

http://www.evanscoolants-tr.com/
O bölümü bende izlemiştim abi hatta paketi bile aynı var tr de ama totalde 90 sterline geliyor .İnanılmaz arabaları yeniliyorlar acaba bir gün alfa Romeo alırlar mı diye merak ediyorum ya da eski bölümlerde aldılarmı :)

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #17 : 03 Mayıs 2018, 01:07:24 »
O bölümü bende izlemiştim abi hatta paketi bile aynı var tr de ama totalde 90 sterline geliyor .İnanılmaz arabaları yeniliyorlar acaba bir gün alfa Romeo alırlar mı diye merak ediyorum ya da eski bölümlerde aldılarmı :)

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
az önce tekrarını izledim.yıllar öncede izlemiştim.82 model bir alfa :)
alfa sevgisi

halil

  • Membro
  • İleti: 1.811
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #18 : 03 Mayıs 2018, 12:47:39 »
az önce tekrarını izledim.yıllar öncede izlemiştim.82 model bir alfa :)

spider yapmışlardı epey zaman önce.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 Hararet Sorunu
« #19 : 04 Mayıs 2018, 00:59:53 »
spider yapmışlardı epey zaman önce.
:).onu unutmuşum.bahsettiğim 82 alfasud ti idi
alfa sevgisi

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal