Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: n/a - 29 Eylül 2007, 10:48:25

Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 10:48:25
Sanki daha önce gördüğüm ama tekrar görünce hatıladığım bir video seyrettim. 156 mk1 in kaza testi. Ve resmen dehşete kapıldım. Bu gerçekten kaza testi mi? Yoksa başka bir şeyin denemesi fala mı?
Eğer kaza testiyse gerçekten almaktan tamamen vazgeçebilirim..
http://www.youtube.com/watch?v=_vR-ZNc5aI8

Not:Forumda aradım ama bulamadım daha önce verildiyse kusura bakmayın.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 29 Eylül 2007, 11:08:13
güvendesin..
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: murat - 29 Eylül 2007, 13:32:43
Eğer sizin için güvenlik sadece bu çarpışma testlerinden ibaretse tabii ki 156 veya diğer Alfaları almayın , NCAP 'ten her sene 5 yıldız alan Renault gvs. bir sürü marka var Peki ya güvenli sürüş ??
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 14:10:58
Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur.

Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.

Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: t_e_m - 29 Eylül 2007, 14:28:35
eğer söz konusu test euro ncap normlarında yapıldıysa, yani 60km ile yarı deforme bariyere yapılmışsa durum pek iç açıcı değil, çünkü tüm karoser yamulmuş, bugün sadece çin araçları ve bazı alt kalite araçlar falan bu kadar buruluyor ve onları da yerden yere vuruyorlar.

ancak şunu da gözden kaçırmamak lazım ki bu araçlar teknolojik anlamda ne olursa olsun 10 yıllık araçlar. günümüzdeki, finansmanının çoğunu güvenliğe ayırmış renault gibi aile otomobili üreticileriyle karşılaştırmak zalimlik olur. renolar falan tüm tutundurma çalışmalarını güvenliğe, ailenin güven hissine bağlamış firmalar.

ama tüm bunlar 156'nın bu halini değiştiremez. dikkat etmek lazım.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Alfonso - 29 Eylül 2007, 14:38:58
aynı videonun daha önce eklenmiş linki.. yorumları okumak isterseniz..

http://www.youtube.com/watch?v=Pkk3pmfa4vU

ncap'ten 3 yıldız aldığı falan yazılmış.. ben hep çok sağlam diye düşünürdüm.. video ilginç hakikaten..
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: AlfistiKerem - 29 Eylül 2007, 14:39:06
Önemli olan deforme olup olmaması değildir.Önemli olan içinde yaşam alanının bulunmasıdır.Yani kaza anında yada kazadan sonra içinde sana yaşam alanı bulunuyormu ona bakmak lazım.Yoksa kaporta göçmüş tavan yamulmuş vs...bunlar fasa fiso...
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 14:41:04
quote:

Önemli olan deforme olup olmaması değildir.Önemli olan içinde yaşam alanının bulunmasıdır.Yani kaza anında yada kazadan sonra içinde sana yaşam alanı bulunuyormu ona bakmak lazım.Yoksa kaporta göçmüş tavan yamulmuş vs...bunlar fasa fiso...


Doğru söylüyorsun bende ona baktım ama renk skalası yok. Test resmi bir test olmayabilir gibi geldi.

Hemen diğer başlığıda okuyorum.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 14:54:27
güvende değilsin abi..aynı 147 mk1,mk2 si ve 156 nın mk2 sinde olduğu gibi..
Evet aktif güvenilk olarak başarılı olabilir ama pasif güvenlikte özelliklede şase rijitliği zayıf..
oluşan trim seslerininde en basit açıklaması mesela bu..
mk2 alarakta sadece airbag sayısını arttırabilirsin..ama kazanın nerde nasıl olabilceğini bilemeyeceğinde içinde bulunduğun kısım sağlam kalmadıktan,formunu koruyamadıktan sora hiçbir zaman tam güvende olamazsın..
Bu acı gerçek.. 159 a kadar bütün modeller için geçerli..
ncap ten birde 147 ye bak istersen :) dahada vahim durumu gör..
şahsen bnde güvenlik özellikle çarpışma testlerine çok önem veren bi insanım ama 147 yi bile bile tercih ettiğimide inkar etmiyorum..


buarada çarpışma testine bakarsan A sutunu bükülüyor bu zaten yeteri kadar açıklıyor herşeyi,o kısım bükülünce sürücüde konsola,direksiyona yaklaşıyor haliyle...kapı oturduğu çerçeveden tamamen ayrılıyor..
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 14:56:52
zamaninda bu konuyu çok araştirdiğim için bilgimi sizinle paylaşmakta fayda gördüm
geçen sene 2006 model 156'im ile kaza yaptim..yaklaşik 70-80 km hizla sahilyolundaki BARAJ yüksekliğindeki kaldirima çiktim...

http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?TOPIC_ID=1550&FORUM_ID=4&CAT_ID=3&Topic_Title=34+AD+9078+ARTIK+YOK+%2E+%2E+%2E&Forum_Title=Genel

buyrun bu da detayli linki...

burda bazi şeyleri yazdiğim için yine birkaç kişi kizacaktir ancak marka fanatikliğini birakip elini vicdanina koyarak konuşmak , araç alma aşamasindaki birine yol göstermek bakimindan daha objektif olacaktir diye düşünüyorum...

öncelikle 156-147 şaseleri ortalama bir sağlamliğa sahip araçlar, kesinlikle bir honda/hyundai/kia vs. tarzi japon/kore araçlarindan çok daha güvenliler..ANCAK asla bir bmw audi kadar sağlam ve rijit değiller, keza bunlari araçlarin (156/147) sürekli esnemesinden kaynaklanan trim sesleri vb. net bir şekilde anlayabilmekteyiz..hatta bir ara CAN arkadaşimizin 2006 mk2 147sinde çukurlardan geçerken ön ve arkanin farkli esnemesinden dolayi bagaj kismindan gelen bir ses de mevcuttu...tabi ki tüm trim sesleri bunla alakali değildir =)
genelde mk2lerde güçlendirilmeler yapildi tarzinda bayilerin söylediği şeyler olsa da resmi bir açiklama vs. zamaninda ben bulamamiştim..o yüzden mk1 mk2 ayirt etmeksizin yaziyorum..

şase olayindan sonra çok önemli bir noktaya değinmek istiyorum ki bu nokta bugün benim hayatimi koruyan bir nokta;
ben aracimda asla emniyet kemeri takmiyordum...kaza günü de takmiyordum...kaza aninda airbagler o kadar hizli ve muntazam açildi ki , direksiyondaki alfa romeo logosunu yüzüme 10-15 cm kala görüp gözümü kapattiğimda ölüceğimi düşünürken , gözümü açtiğimda herşey bitmişti , ve en önemlisi yüzümde ,çevremde en ufak bir siyrik vs. yoktu...
peki bunu bir audi ya da bmw ile yapsaydik??
öncelikle alman arabalarinin emniyet kemeri takilmadiğinda airbagleri açmadiğina dair bir söylenti var ne kadar doğru bilemeyeceğim, sebep olarak da 1998-2000 arasindaki bmw 520 lerde emniyet kemersiz şekilde açilan airbaglerin boyun zedelenmelerine yol açtiği konusunda birtakim yazilar görüşler söz konusuydu...
geçen sene arkadaşimin kuzeni audi marka araciyla emniyet kemeri takili halde kaza yapti...yan airbag açildi..sonuç; iki ay boyunca kolundan geçmeyen bir airbag yaniği...
emniyet kemeri takmadiğim için o airbag açilmamiş olsaydi bugün yüzüm gözüm taninamayacak, hiçbir estetikle kurtarilamayacak halde olacakti...ya da audi gibi bir airbag materyali kullansaydi yüzümde bir yanik lekesi kalabilecekti...bu noktada alfa romeoyu inanilmaz takdir ettim
ANCAK
alfa romeo da bir dezavantaj da var bana göre;
yolcu tarafi airbagin konumu ÇOK ÇOK yanliş..tamam konsol tasarimi mükemmel...insani sarip sarmaliyor vs. ancak insan güvenliği önemli deil mi??? allahin hyundaisi toyotasi seneler önce airbagleri ön camin hemen altindan çikarmaya başlamiş iken alfa romeo yolcu airbagini tam insanin ani bir frende normal bir reflex olarak elini dayayacaği yere konumlandirdiği için o gün kiz arkdaşimin sol bileği ve sağ elinde 3 parmaği kirildi...
ha peki biz neden emniyet kemeri takmiyoruz o ayri soru...emniyet kemeri takilsaydi eminim ki o kiriklar olmayacakti..mühendisler/designerlar bunu tasarlarken tabiki emniyet kemerine vb. güvenlik öğelerini düşünerek tasarliyorlar hatta kullanim kitabina kocaman yazilarla ibareler koyuyorlar, adamlar haklilar aslinda uyarilarini yapiyorlar...ancak benim eleştirdiğim en büyük noktalardan biri bu...honda/hyundai/toyota/audi/vw/seat vb. çoğu marka airbagini ön camin hemen dibinden çikarip ona rağmen bile hala kitapçiğina uyarisini koyuyorsa sen de bu işi en azindan mk2 de yoluna sokmalisin dimi be alfa =)
bir de şu var;
sonuçta çok yeni 2005 yılı itibiariyle neredeyse tüm arabalarda standart hale gelmeye başlayan koltuk içi desteği ve sırtlık...(1998 bmwlerde zaten standartti, üretim maliyetleri sebebiyle diğer otomobil firmalari koymuyordu..ancak artik ilerleyen teknoloji neticesinde pek çok arabada bu var)
sırf bu sırtlık olmadiği için arkada oturan arkadaşimin dizleri kazada tamamen bana girerek  omurgamdaki 3 omuru kirdi...
esasinda  murat bey'in de dediği gibi GÜVENLİ SÜRÜŞ öğelerine dikkat edildiği takdirde güvensiz araç yoktur...
bu konuda siteden CAN arkadaşimizi çok takdir ederim..arka koltuğa biri oturduğu anda arkadaki kişi kemerini takana kadar hareket etmez...ufak bir detay ama güvenli sürüş adina çok doğru bir hareket...
dolayisiyla siz güvenli sürüş öğelerine dikkat edecekseniz, alfanin o güzel motor sesine sürekli tav olmayacaksaniz bence gönül rahatliğiyla alfa romeo alin...
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Alfonso - 29 Eylül 2007, 14:59:14
147'yide izledim.. haklısınız Can bey.. gaz pedalına yüklenirken 2 kere düşünmek lazım
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 15:26:59
Öncelikle wolkanku gerçekten çok güzel yazmışsın eline sağlık, ilgi ile okdum tüm yazdıklarını. Ciddi bir kaza atlatmışsın zamanında allah korumuş. Yazdıklarından birkaç madde özellikle benim için büyük önem taşıyordu, yolcu airbaginin yari kafamı kurcalıyordu mesela. Ve sanırım burda söylenenlerden sonra yavaş yavaş 2.0 executive den uzaklaşıyorum. Nedeni araca değil kendime olan güvensizliğim.
Ben uslu bir çocuk değilim, hiç bir zamanda olmadım, ilk bisikletimden tutunda ilk arabama kadar hep sınırlarını görmek istedim, hep sınırlarını zorladım. Allah şükür şimdiye kadar ciddi bir olay yaşamadan geldim ama şu belliki ben 2.0 arabayı performansı için tecih ediyordum. Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki. Alfanın herşeyi beni cezbediyor, tapıyorum resmen, halen kafam git 2.0 ı al bile diyor. Halen kararımı veremiyorum, acaba sakin olurmuyum, naparım bilmiyorum, hep hacimli motorlar kullandım, bir kere stilo aldım ondada pişman olup tövbe ettim 1.6 ya. Ama bu gidişle gidip 2003 ve üzeri bir 1.6 distinctive e yaklaşmaya başlıyorum sanki. Alıp şeklini ayarlayıp efendi efendi gitmeye çalışırım, heralde, yani umarım. Yada herneyse ama bence başlık çok faydalı oldu. Tüketim, performans, tasarım konularından sonra, güvenlik unsuruda açıklığa kavuşuyor sanki.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Alfonso - 29 Eylül 2007, 15:53:25
Volkan bey bende okudum kaza topiğinizi.. Allah korumuş gerçekten..  ama ders açısındanda harika bir yazı olmuş..

açıkçası ben yanımda yolcu varken riskli kullanamıyorum.. tahrik bile etseler başka birgün yakalarım artık diyip uymuyorum.. Allah'ta şaşırtmasın...

dikkatimi çekti genel olarak alfa'ların japonlardan çok daha sağlam olduğu düşüncesi var.. önce japon'la kore'yi ayırmak lazım.. bizde bir honda civic var.. ayışığına götürüyoruz aracı.. oradakilere kardan tavanın çöktüğünü ve çok güvensiz bir araç olduğundan yakındık.. onlarda kaporta sacının kolay deforme olduğunu ancak güvenlik testinden 5 yıldız aldığını birçok araca göre güvenliğinin çok daha iyi olduğunu söylediler.. bende şimdi youtube'dan birkaç civic testi izledim.. hiçbiri alfa'lar gibi dağılmıyor.. yaşam alanı alfa'ya göre çok daha sağlam kalıyor gibi göründü bana..

Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 29 Eylül 2007, 16:07:42
quote:

Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur.

Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.

Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.



SADECE!!! mk2 deki bi kaç tane daha fazla olan airbag hayat kurtarabilirmi ki
mk1 ile mk2 kıyaslaması yapıyoruz?
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 17:30:14
quote:

Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki.


=))sakat kalma riskini 1 kere yaşadiktan sonra artik hep gaza basarken düşünecek olduğuma emin olarak,ailemin de "alfa romeonun hizli bir araç olduğu" baskılarıyla gidip 1.6 8v 102hp leon aldim =) tipiş tipiş gidiyorum =) en azindan alfaya benzio die kendimi avutuyorum=)
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 29 Eylül 2007, 18:12:47
quote:

quote:

Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki.


=))sakat kalma riskini 1 kere yaşadiktan sonra artik hep gaza basarken düşünecek olduğuma emin olarak,ailemin de "alfa romeonun hizli bir araç olduğu" baskılarıyla gidip 1.6 8v 102hp leon aldim =) tipiş tipiş gidiyorum =) en azindan alfaya benzio die kendimi avutuyorum=)



Güç her zaman lazımdır.. örnek 120 hp bi arabayla kafadan kaydıgınızda toplaması için gaza bastıgınızda ya araç daha fazla sarar ya daha fazla kayar.. Güç olsaydı toplar yola devam ederdi ;)

Volkan maşallah kardeşim sende gazlıyosun gazlamıyorum deme şimdi buralarda
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: carmaniac - 29 Eylül 2007, 18:47:27
http://www.alfistiturkey.com/index/topic.asp?TOPIC_ID=2364&FORUM_ID=4&CAT_ID=3&Topic_Title=MAALESEF+ARABAM+YOK+ARTIK%21%21%21&Forum_Title=Genel

Alfanın guvenlı oldugunu dusunuyorum ama guvenlı araba sadece yarıs arabasıdır.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 29 Eylül 2007, 22:02:58
quote:

quote:

Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur.

Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.

Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.



SADECE!!! mk2 deki bi kaç tane daha fazla olan airbag hayat kurtarabilirmi ki
mk1 ile mk2 kıyaslaması yapıyoruz?


Kurtarmıcak olsaydı her arabada 2 airbag olurdu, o zaman söküp satalım 8 tanesini zaten işe yaramıyor. Alınması söz konusu olan 2 araçtan hangisinin tercih edilmesi söz konusu olunca mk2 ve mk1 kıyaslamasıda elbetteki yapılacak. Ayrıca bu agresif tavrınıda anlayabilmiş değilim.

Edited by - Abarth on 29/09/2007  22:10:03
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: agucba - 30 Eylül 2007, 00:18:37
MkI 156'da 4, MkII 156'da 6 hava yastığı var.

Bir de çok sevdiğim bir arkadaşım dünyanın belki de en güvenli aracı olan S80'de vefat etti. Yani güvenli veya güvensiz fark etmiyor. Ölecekseniz öleceksiniz, kaçış olmayacak.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 30 Eylül 2007, 00:39:10
quote:

quote:

quote:

Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki.


=))sakat kalma riskini 1 kere yaşadiktan sonra artik hep gaza basarken düşünecek olduğuma emin olarak,ailemin de "alfa romeonun hizli bir araç olduğu" baskılarıyla gidip 1.6 8v 102hp leon aldim =) tipiş tipiş gidiyorum =) en azindan alfaya benzio die kendimi avutuyorum=)



Güç her zaman lazımdır.. örnek 120 hp bi arabayla kafadan kaydıgınızda toplaması için gaza bastıgınızda ya araç daha fazla sarar ya daha fazla kayar.. Güç olsaydı toplar yola devam ederdi ;)

Volkan maşallah kardeşim sende gazlıyosun gazlamıyorum deme şimdi buralarda



tabi canim hatta makas falan atiyorum=))
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 30 Eylül 2007, 01:36:11
quote:

MkI 156'da 4, MkII 156'da 6 hava yastığı var.

Bir de çok sevdiğim bir arkadaşım dünyanın belki de en güvenli aracı olan S80'de vefat etti. Yani güvenli veya güvensiz fark etmiyor. Ölecekseniz öleceksiniz, kaçış olmayacak.



Tamamen Serkan abinin yazdıklarına katılıyorum..
Ayrıca şunu da belirteyim, 156 veya 147'yi almanlarla karşılaştırın iyi hoş da aradaki fiyat farkı ne olacak?

Ben bugüne kadar Alfa Romeo'da yok denecek kadar az ölümlü kaza duydum.. Allah hiçbirimizin başına vermesin.. Akıllı uslu kullanmadıktan sonra Hummer içinde de ölüm tehlikeniz var..

Volkanın yaptığı kazada daha önce söylediğim gibi 70-80km kaza yapmak için yüksek bir sürat, ayrıca otomobilin en savunmasız yeri de alt kısmı bu nedenle benchmark olarak alamayız..

Kendi açımdan konuşayım, ben kendimi 156'nın içinde güvensiz hissetmiyorum.. Sürüş güvenliği açısından en üstün araçlardan biri olduğuna inanıyorum. Ama eğer ilk tercihim güvenlik olsaydı da gidip Alfa Romeo almazdım..
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 30 Eylül 2007, 01:41:24
quote:

quote:

quote:

Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur.

Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.

Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.



SADECE!!! mk2 deki bi kaç tane daha fazla olan airbag hayat kurtarabilirmi ki
mk1 ile mk2 kıyaslaması yapıyoruz?


Kurtarmıcak olsaydı her arabada 2 airbag olurdu, o zaman söküp satalım 8 tanesini zaten işe yaramıyor. Alınması söz konusu olan 2 araçtan hangisinin tercih edilmesi söz konusu olunca mk2 ve mk1 kıyaslamasıda elbetteki yapılacak. Ayrıca bu agresif tavrınıda anlayabilmiş değilim.

Edited by - Abarth on 29/09/2007  22:10:03



valla öncelikle agresif falan degil sana öyle geldiyse yapabilecegim bişey yok yani..

Kurtarmıcak tabi.. Anca daha az yaralanmanı önleyebilicek.. Airbag ALLAH degil böyle ufak şeyleri göz önünde büyütmeyin.. Mk1 ve Mk2 güvenlik konusunda 2 airbag fazla diye sizi kurtarıyorsa o içi boş kapaklarıda sayın 12 tane falan var off hiç bişi olmaz kimseye
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Alfonso - 30 Eylül 2007, 03:26:33
quote:



Volkanın yaptığı kazada daha önce söylediğim gibi 70-80km kaza yapmak için yüksek bir sürat, ayrıca otomobilin en savunmasız yeri de alt kısmı bu nedenle benchmark olarak alamayız..





aynı şeyi yazacaktım.. 70-80 km kaza için gerçekten yüksek bir sürat.. tahminim Volkan beyin kaza anında ki sürati frenajla biraz daha düşmüştür.. bir dergide, bir aracın 90 km süratle ağaca çarpması halinde içinden kimsenin canlı çıkamayacağını okumuştum.. tabi aradaki 10-20 km'lik farklar ciddi biçimde kurtarıcı olacaktır..

yine bir belgeselde emniyet kemerinin hayat kurtarma oranının %65 airbaglerin oranının sadece %5 olduğunu izledim.. ama birkaç sene önceydi.. belki bu oran şimdi biraz daha artmış olabilir.. ama ısrarla emniyet kemerinin çok daha önemli bir önlem olduğu vurgulanıyordu..

Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 30 Eylül 2007, 03:48:23
ğüvenli olmadıgını düşünsek binmeyiz herhalde.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: agucba - 30 Eylül 2007, 05:25:26
Ayrıca yıllarca kuş serilerine, R9-11'lere binilmedi mi? Onlar çok mu güvenli idi? Denilebilir ki o zaman başka marka mı vardı? Vardı.
NCAP testinden bahsediliyor. Bu test kaç senedir var? NCAP'ten önce de ADAC'nın testleri baz alınıyordu. Ve üretilen her yeni araba diğerlerinden ve bir önceki nodelinden daha güvenli diye tanıtılıyordu. O zaman ölümlerin olmaması gerekiyordu ama öluyor. En basit örnek 2 örneği göstereyim.
1. Prenses Diana'nın öldüğü araç
2. Susurluk kazasındaki araç,

Ayrıca uzun yıllar önce serviste tskla atmış bir 164 vardır. Takla attığı halde sadece tavanı ezilmişti. Sahibi eğer bu araba olmasaydı diyerek tavanı kestirip yeni tavan taktırmıştı.

Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 30 Eylül 2007, 08:22:22
quote:

quote:



Volkanın yaptığı kazada daha önce söylediğim gibi 70-80km kaza yapmak için yüksek bir sürat, ayrıca otomobilin en savunmasız yeri de alt kısmı bu nedenle benchmark olarak alamayız..





aynı şeyi yazacaktım.. 70-80 km kaza için gerçekten yüksek bir sürat.. tahminim Volkan beyin kaza anında ki sürati frenajla biraz daha düşmüştür.. bir dergide, bir aracın 90 km süratle ağaca çarpması halinde içinden kimsenin canlı çıkamayacağını okumuştum.. tabi aradaki 10-20 km'lik farklar ciddi biçimde kurtarıcı olacaktır..

yine bir belgeselde emniyet kemerinin hayat kurtarma oranının %65 airbaglerin oranının sadece %5 olduğunu izledim.. ama birkaç sene önceydi.. belki bu oran şimdi biraz daha artmış olabilir.. ama ısrarla emniyet kemerinin çok daha önemli bir önlem olduğu vurgulanıyordu..





Bu arada NCAP falan deniliyor güzel bi örnek vermişsiniz.. %1000! Pilotaj hatalı bi kazada araç bu hale geliyo demekki.
Buda Benim Pertim.. %1000! Pilotaj Hatası..

3 Takla 140km Hız.. Kafa Üstü Ters İniş.



Airbagler İptal, Emniyet Kemeri Takılı Degildir.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 30 Eylül 2007, 08:32:02
Bu arada şunuda eklemeyi unutmayım;

Bu arabalar cok saglamdır demiyorum sonuçta hepsi insan yapımı ürün.. En saglamında bile ölenini gördük. Bu arabanında Hassas Oldugu bazı bölgeler var tabiki.. Ben şu ana kadar 147-156 içinde Kaybettigimiz Tek bir kişiyi hatırlıyorum;
Kendisi Foruma Üye olması lazım (Tamer İsimli Çok Sevdigimiz Bir Kardeşimiz)
Bu Olaydaki kaza ise Söylenene göre (Tam emin olmayarak yazıyorum kaza anında görenlerin söyledigi cünkü) 200km civarı bi hız ile arka sagdan (En HASSAS YERLERDEN BİRİ OLAN!!) bariyere vurması ile gerçekleşti.

Belki kendisini kaybetmiyedebilirdik ama bu araba yüzünden degil Allah c.c (Celle Celaluhu) onun hakkında ne hayırlı gördüyse onu yaşattıgını düşünüyorum.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 30 Eylül 2007, 13:10:32
Öncellikle allah Tamer kardeşimize rahmet eylesin.

Başlık gördüğüm kadarı ile biraz yön değiştirmiş. Arkadaşlar ben başka bir markanın ajanı falan değilimki. Tekerlekli birer kale olan yeni s serisinden, 7 serisine, A8 e kadar elbetteki diğer bütün markalarla ölümlü kazalar oluyor. Elbetteki iş tamamen şans. S serisi ile çok güvenli bir süratle 50 ile giderken virajın ortasında mazot yüzünden  tamamen şan eseri yoldan çıktınız ön camdan içeri ağacın dalı girdi. İşte en güvenli araç, işte güvenli sürüş, işte ölüm.
Herşey kader kısmet. Ne BMW ler gördüm içinden çıkan olmamış, ne 106 lar ne şahinler gördüm yahu dersiniz adamlar bunun neresinden çıkmış, hadi içine 3 kişi girelim deseniz sığmazsınız.
Bu başlıkta mevzu bahis koyduğum videonun ne olduğu idi ilk açarken, ben şahsen ilk gördüğümde çok şaşırdım ve sizlede paylaşmak istedim. Sonrasında mk1 de böyle bir eksiklik varsa mk2 de düzeltildimi oraya geçtik.
Ya arabalarımızın en kötüsü, en eskisi bile kuş serisi ve reno 9-11-12 vs den çok daha güvenli.
Zaten bir güvenlik açığı olduğununu bile bile aldık bu araçları. Ki bir dönem güvenlik kaporta sacının kalınlığı zannediliyordu ülkemizde, tak tuk vurularak bakılırdı arabalara haa bu sağlam bu dandik demek için.
Yani söylemek istediğim şey şu. Bu videonun ne olduğundan kimsenin haberi yoksa, mk1 ve mk2 arasından güvenlik farkı yoksa sadece ufak bir kazada açılan airbaglerden dolayı değiştireceğiniz parçaların sayısı artıyor diyorsanız başlık amacına ulaşmıştır.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sercan Keklik - 30 Eylül 2007, 22:53:45
şasede hiç bi farklılık yoktur.
2 ise şans degil Kaderdir.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 02:07:09
Walla 2.sayfayı fazla okumama gerek yok yine anlamsız şekilde tartışılmaya gidiyor sanırım..
Sensei mk1 ve mk2 arasında 2 aribag fazla war bence başka hiçbir güvenlik farkı yok ama babamın mk2 ye kangoo frensiz 80km ile girdiğinde koltuktaki dışında perde airbag olmasaydı babam belkide yan odada yatıyor olmayacaktı..

ama bu 2 airbag eksik yada fazla 156 ve 147 nin yine DAYANIKSIZ şasesine çokta fazla yararı olmuyor..

kimseyi kast etmiyorum ama çok gördüm kemer takmadan büyük kazalardan kurtalını (sadece sen değilsin sercan gerçekten gördüm ve duydum) ama ben herzaman kemerimi takıorum şahinde olsa mercedes S te olsa..

sonuç olarak ben kemerimi takıyorum ama biliyorum bu aracın kasası asla çok sağlam diyebilceğim bir kasa değil..

2 aracın çarpışması yada bir aracın bariyerlere çarpması yada kendi kendine bir kaza geçirmesiyle NCAP testlerindeki SABİT duvara FRENSİZ 64km/s(40mil) ile çarptırılması arasında çok büyük fark war bunuda unutmayın oyüzden NCAP i küçümsemeyelim..



Kısaca Sensei,159 a kadar alfa  bütün modellerinde bence sınıfındaki yeterli yolcu güvenliği sağlayamadı..neyseki günün gereklerini karşılamayı artık biliyorlar..


bkz. alfa 159 :
http://www.youtube.com/watch?v=1yBIWkTyvmo

kaput tamamen deforme ama ön direkte bi bükülme yok..yolcu kabinine gelmiyor darbe herhalinden belli..

birde bkz. 156&147 :

http://www.youtube.com/watch?v=_vR-ZNc5aI8
http://www.youtube.com/watch?v=HxyH9I41dwY


boşuna kendimizi kandırmayalım,bu çarpışma testleri ağır şartların sonucunu gösteriyor..
yolda bi araca arkadan çarpmak,yada bariyerlere çarpmak yada kaldırıma vurmak,kendi yaptığınız yada başkalarının yolda yaptığı kazaların hepsinde değişken ŞARTLAR hakim..hepsi aynı şartlar altında yapılan testlerde 156/147 bu hale gelirken geçen zamanda test koşullları değişmedi ama 159 ne 147 nede 156 gibi sonuçlara sahip demek ki daha sağlam olunabiliyor..yolcular daha iyi korunabiliyor..

ben 147 yine  alırmıyım alırım..
Sensei senin durumunda 2.el araç alıcak olsam düşündüğün fiyatlarda tek tercihimde 156 2.0 olur herhalde başka bişi düşünemem ben çnkü ama bu benim tercihimdir..

senin sorun güvenli olup olmamasıydı..
al işte durumda bu ; yolcu kabinini korumakta yeterli başarıya sahip değil..yolcu kabini form değiştirdikten sonra airbaglerde pek yararlı olmuyor açıkcası..ama asla fazlasının zararı yok onuda kabul ediyorum ;)


edit : çarpışma testlerindeki hızı ilk başta 56 yazmıştım yanlışlıkla..

Edited by - Can on 01/10/2007  02:09:19
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: n/a - 01 Ekim 2007, 09:27:05
Eline sağlık sevgili çekirgem teşekkür ediyorum katkından dolayı.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: master - 01 Ekim 2007, 20:04:37
Pasif guvenlikte cok iyi degil 147,156 belki ancak aktif guvenligi de unutmamak lazim. Baska bir surucunun bize carpmasi tamamen kader, ona bakarsaniz Volvo S80'in icindeyken de size kamyon gelir altina alir (Allah korusun) o dunyanin en guvenli aracinin icinde cok kotu bicimde can verirsiniz. Bunda yapacak bir sey yok.

Honda Accord olur, Peugeot 407 olur tamam, o zaman pasif guvenlik cok onemli hale gelir cunku bu araclar cok oyle muhtesem surus ozelliklerine sahip degiller, ama Alfa Romeo deyince ben her ne kadar GTV ile akil almaz bir sekilde o aracin limitlerinden coook uzakken kaza yapmis olsam da, bu markanin aktif guvenlikte digerlerinden 2 gomlek ustun oldugunu da her zaman savunurum. Bunu da gozardi etmemek lazim. Aktif guvenlikte arac iyi oldugu surece, biraz daha guvenli hissedebilirsiniz.
Başlık: 156 mk1 de güvendemiyiz??
Gönderen: Sportivo - 01 Ekim 2007, 20:35:59
Ne MK1, ne MK2, ne 159 ne bir Volvo ya da Merso. Şahsi görüşüm hiç birinde güvende değiliz. Hangi araba olursa olsun 70km/h(çarpışma hızı)ve üzerinde gerçekleşen herhangi bir kazada sağ salim ya da sakatlanmadan çıkmamız tamamen kader, şansa bağlı diye düşünüyorum. Bence araçların teknolojik özellikleri ve güvenlik donanımları arttıkça sürücüler bu avantajı daha süratli giderek dezavantaja dönüştürüyor. Bu 156 çarpışma testini bilerek ben arabamı aldım fakat her yola çıkışımda bu crash test görüntüsü bilinçaltımın bir kenarındadır. Olaya bu açıdan bakmakta fayda var diye düşünüyorum. NCAP testleri 60km/h civarında gerçekleştiriliyor. Sonuçta E=mV2 (v-kare) . Kazalarda absorbe edilmesi gereken güç hızın karesiyle doğru orantılı. Bu yüzden 60 ile NCAP'tan 5 yıldız almış bir aracın 80-90km ile 1 yıldız bile alamayabileceğini iyi yorumlamak lazım. Çok söylendikçe anlamını kaybeden bir söz var: sürat felakettir. Kimseye yaşatamasın Allah.