0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
quote: Önemli olan deforme olup olmaması değildir.Önemli olan içinde yaşam alanının bulunmasıdır.Yani kaza anında yada kazadan sonra içinde sana yaşam alanı bulunuyormu ona bakmak lazım.Yoksa kaporta göçmüş tavan yamulmuş vs...bunlar fasa fiso...
quote: Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur. Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.
quote: Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki.
quote: quote: Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki. =))sakat kalma riskini 1 kere yaşadiktan sonra artik hep gaza basarken düşünecek olduğuma emin olarak,ailemin de "alfa romeonun hizli bir araç olduğu" baskılarıyla gidip 1.6 8v 102hp leon aldim =) tipiş tipiş gidiyorum =) en azindan alfaya benzio die kendimi avutuyorum=)
quote: quote: Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur. Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.SADECE!!! mk2 deki bi kaç tane daha fazla olan airbag hayat kurtarabilirmi kimk1 ile mk2 kıyaslaması yapıyoruz?
quote: quote: quote: Yani gaza basarken düşüneceksem neden altımda o kadar güce ihtiyaç duyayım ki. =))sakat kalma riskini 1 kere yaşadiktan sonra artik hep gaza basarken düşünecek olduğuma emin olarak,ailemin de "alfa romeonun hizli bir araç olduğu" baskılarıyla gidip 1.6 8v 102hp leon aldim =) tipiş tipiş gidiyorum =) en azindan alfaya benzio die kendimi avutuyorum=)Güç her zaman lazımdır.. örnek 120 hp bi arabayla kafadan kaydıgınızda toplaması için gaza bastıgınızda ya araç daha fazla sarar ya daha fazla kayar.. Güç olsaydı toplar yola devam ederdi Volkan maşallah kardeşim sende gazlıyosun gazlamıyorum deme şimdi buralarda
quote: MkI 156'da 4, MkII 156'da 6 hava yastığı var.Bir de çok sevdiğim bir arkadaşım dünyanın belki de en güvenli aracı olan S80'de vefat etti. Yani güvenli veya güvensiz fark etmiyor. Ölecekseniz öleceksiniz, kaçış olmayacak.
quote: quote: quote: Ne kadar güvenli sürsekte trafiği biz yönetmiyoruz malesef öyle değil mi. Bizler arabamız için değil, arabamız bizim için var. Beni olası bir tehlikeye karşı yeterince korumayacak bir arabayı tercih etmek istemem açıkçası. Mk1 yerine mk2 yi tercih ederim, gerek aktif gerek pasif güvenliği muhtemelen dahada geliştirilmiştir. YAlnız burdaki sorun o değil. bu test ne ifade ediyor. 156 ebatlarındaki bir aracın şasesinin normal test koşullarında bu kadar deforme olması bana gerçekten şaşırtıcı geldi. Renk skalasınıda bulamadım, belkide sadece şase enerjiyi absorbe etmek için bu kadar deforme oluyordur ve içindekileri koruyordur, sadece aracın görüntüsü vahim oluyordur. Örn. Bir gün yeşilköy dolaylarında bir Volvo S60 ile eski kasa bir toyotanın kazasını gördüm. Geçerken bakan birisi vay be ne sağlam arabaymış toyota der, öyleki cidden volvo ile kıyaslasanız araba gayet sağlam kalmıştı, kalıp gibi duruyordu. Ama gelin görün ki toyotadakiler hastane için ambulans beklerken olurken volvodakiler şaşkın şaşkın etraflarına bakınıyordu sadece.Kazanın her türlüsü kötü ve nerden geleceği belli olmuyor, kaderde ne varsa o olur illaki ama kader diyip işide tamamen şansa bırakmamak lazım bence.SADECE!!! mk2 deki bi kaç tane daha fazla olan airbag hayat kurtarabilirmi kimk1 ile mk2 kıyaslaması yapıyoruz?Kurtarmıcak olsaydı her arabada 2 airbag olurdu, o zaman söküp satalım 8 tanesini zaten işe yaramıyor. Alınması söz konusu olan 2 araçtan hangisinin tercih edilmesi söz konusu olunca mk2 ve mk1 kıyaslamasıda elbetteki yapılacak. Ayrıca bu agresif tavrınıda anlayabilmiş değilim.Edited by - Abarth on 29/09/2007 22:10:03
quote: Volkanın yaptığı kazada daha önce söylediğim gibi 70-80km kaza yapmak için yüksek bir sürat, ayrıca otomobilin en savunmasız yeri de alt kısmı bu nedenle benchmark olarak alamayız..