Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 rolanti problemi  (Okunma sayısı 802 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Canbest

  • Membro
  • İleti: 46
    • Çevrimdışı
156 rolanti problemi
« : 25 Mayıs 2019, 21:41:55 »
Cümleten merhabalar. Artık sinir bozucu boyutlardaki rolanti problemime denenmemiş bir çözüm aramak için buraya başvurmaya karar verdim. Yigit ekim demirin alfasının yeni sahibiyim kendisiyle iletişim halindeyim hala yalnız başlıktanda anlaşılacağı üzere ağır sinir bozucu rolanti sorunuyla baş başayım. İşin garip yani ümraniye trafiğine girip sağlamca ısınınca rolantiyle ilgili bir sorun olmuyor fakat onun dışında saatlerce otobanda sürüyle rolanti bir türlü düzelmiyor. Denenmeyen şeyin kalmaması iyice sinir bozucu olmaya başladı konu ile alakalı farklı yöntem bulan birisi iletişime geçebilirmi benimle teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 852
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #1 : 25 Mayıs 2019, 22:14:23 »
Gaz kelebeğini temizlediğinizi tahmin ediyorum. Kelebeğin üzerindeki, kelebek konum sensörünün içinde plastikten sonsuz bir dişli ve bu dişlinin üzerinde hareket eden diğer bir dişli daha var. Eğer bu mekanizma hiç temizlenip tekrar yağlanmadıysa şimdiye kupkuru olmuştur. Eski gresin kalıntılarını temizleyip sentetik gresle tekrar ysğlamayı deneyin. Bu dişlide olabilecek bir mekanik sıkıntı, gaz kelebeğinin konumunun yanliş okunmasına sebep olur. Bu olduğunda da ecu, olması gereken kelebek pozisyonunu görene kadar, kelebeğe saçma sapan komutlar gönderebilir. Bir de, bu dişli mekanizmanın hareket verdiği bir potansiyometre var. Ecu kelebeğin konumunu bu potansın değişen direnç değerinden algılıyor. Potansiyometreye de bakmakta fayda var.

Canbest

  • Membro
  • İleti: 46
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #2 : 25 Mayıs 2019, 23:28:17 »
Potansiyometre 2 sene önce değiştirilmiş ama bütün şüphem onda yoğunlaşıyor benimde potansiyometreyi söküp bir bakacağım teşekkür ederim. Dişlilerde aşınma gibi bir durum olabiliyor mu potans ta kronik sorunlu bir parça ve işin enteresan tarafı bulunmaması sanırım onu büyük bir şevkle sökeceğim 🙂
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimiçi
Ynt: 156 rolanti problemi
« #3 : 25 Mayıs 2019, 23:43:22 »
Yiğit hocam az uğraşmamıştı o 156'nın rolantisi ile, benim eski araçta da aynı sorunları yaşıyorduk beraber az kafa patlatmadık o yüzden.
Motronic 1.5.5 kullanan tüm T.s. motorların ortak sorunu rolanti meselesi, 156 da bu üniteyi en çok kullanan araç olduğu için neredeyse tüm 156'larda baş göstermiş bir problemdir kendisi. Daha yeni henüz 95.000km'deki aracımda dahi yaşadım ama çözümü basit oldu.

Malesef ki rolanti probleminde ilk olarak etken şudur diyemediğimiz için çözümü zor, eğerki rolanti yüksek kalıyor ve düşmüyor ise hava alıyordur. Bunun için bakılacak yerler debimetreden sonra hava kaçağı, emme manifold contası, karter havalandırma hortumları, pvc valfi, enjektör oringleri olabilir. Fakat yüksek kalmıyor alıp veriyorsa yani dalgalanıyor ve sabitlenmiyor ise biraz daha farklı bir gözle bakılabilir. Potansiyometrenin kendisi ilk şüphelidir, pvc valfi yine dalgalanmaya sebep olabilir, debitmetre ve lambda sensörü de az da olsa etkilidir. Gaz telinin hareketleri kontrol edilebilir. Kelebeğin stoperi olarak görev yapan civata fazla kısılı olabilir. Kelebeğin şasesi işini yapmıyor da olasıdır.

Tüm bunlardan emin olduktan sonra geriye yapacak fazla bir şey kalmıyor, kelebek kütüğü komple sökülür, kelebek kapalı konunda iken ışığa tutup bakın aralarından çok çok ince bir ışık sızıntısı olmalıdır fazla açıklık var ise aşınmıştır, potansiyometrenin kendisi sorunlu ise çok fazla müdahale edilebilecek bir parça değil, yağsız kontak spreyle temizlenip kurulabilir fakat daha kötğ olma şansı var, kelebeğin yayı gevşekse de benzer problemler baş gösterir, bir elinizle dışarıdan yayı tutup diğer eliniz ile kelebeği oynatmaya çalıştığınızda ikisinin arasında boşluk olmamalıdır.

Ümraniye civarındasınız sanırım, ramazan olmasa ve sık sık şehir dışında olmasam bir yerde görüşüp fikir verebilirdim aslında, en azından basit bir sıfırlama tekniği denenebilir önce, eski 156 da kafayı yemiştim bende kurcalamadığım bir yeri kalmamıştı açıkcası.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

Canbest

  • Membro
  • İleti: 46
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #4 : 26 Mayıs 2019, 00:11:15 »
En az onun kadar bende uğraştım bu durumla açıkcası, fikir alışverişi yaptık ondankinden daha fazla bendeki şuanki durumu pcv valfi kontrol edildi, hava alma değil alıp verme sürekli söz konusu o2 sensörünü yinede değiştireceğim ve sanırım boğazı söküp incelemeye başlayacağım potansa ne kadar müdehale edebilirsem edip bozarsamda yenisini alacağım çünkü işler çığırından çıkmış durumda. Sizlere teşekkürlerimi bir borç bilerek sanırım potansiyometrede yoğunlaşacağım ümraniye çevresinde oturuyorsanız buyaka avmde Vatan bilgisayarda çalışıyorum çaya yemeğe kahveye her zaman beklerim. Şansı bir 156 benimki hep sahipleri tarafından seviliyor 🙂
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimiçi
Ynt: 156 rolanti problemi
« #5 : 26 Mayıs 2019, 00:23:16 »
Sevilmeyecek bir 156 değil kendisi, hak ediyor yani :) Meydan Avm'ye sık sık yolum düşüyor Buyaka ile yanyana zaten bir ara rahatsız ederim sizi :)

Ufak bir şey denemenizi isteyeceğim sadece, internetteki sıfırlama tekniklerinin yanısıra ufak farklı olanı bu. Kutup başını çıkartın minimum 1 saat sökülü kalsın daha fazla kalırsa daha iyi olur. Geri taktıktan sonra 90 saniye kontak açık,90 saniye kontak kapalı sonra 90 saniye tekrar açık konumda bekletip marş yapıp 5 ila 10 dk arası olduğu yerde benzinde çalıştırın. Hiçbir elektrik aksamını kullanmadan gaza frene dokunmadan çalışsın sonra stop edip anahtarı çıkarıp tekrar takıp 5 10 dk lık bir sürüşe çıkın. İnternette veya bu forumda sondaki 90 saniye yok nedende kapalı konumdan direk çalıştır der çoğu yer ancak benim dediğim şekilde bir deneyin bakalım. Her 90 saniyede de acele etmeden birkaç saniye ekleyerek yapın ayrıca.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

Canbest

  • Membro
  • İleti: 46
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #6 : 26 Mayıs 2019, 01:42:11 »
Her zaman beklerim. Defalarca denememe rağmen sonuç alamadım ama bu sizin bahsettiğinizi harfiyen tekrar deneyeceğim hatta bir süre kendisine izin verdim bir kaç gün kutup başı sökülü şekilde bırakacağım teşekkür ederim. İstanbul'da hangi ustayı tercih ediyorsunuz birde seçenekler çok fakat ne bileyim usta konusunda güvensizim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gothicwhisper

  • Membro
  • İleti: 532
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #7 : 26 Mayıs 2019, 07:30:52 »
gecmis olsun , oksijen lambda sensoru obd cihazinda hata veriyor isen ondan da yapabiliyor.


cikma bir bogaz kelebegi ile de deneyebilirsiniz cevrenizde 156 var ise .





Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Majo

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #8 : 26 Mayıs 2019, 10:56:01 »
Sevilmeyecek bir 156 değil kendisi, hak ediyor yani :) Meydan Avm'ye sık sık yolum düşüyor Buyaka ile yanyana zaten bir ara rahatsız ederim sizi :)

Ufak bir şey denemenizi isteyeceğim sadece, internetteki sıfırlama tekniklerinin yanısıra ufak farklı olanı bu. Kutup başını çıkartın minimum 1 saat sökülü kalsın daha fazla kalırsa daha iyi olur. Geri taktıktan sonra 90 saniye kontak açık,90 saniye kontak kapalı sonra 90 saniye tekrar açık konumda bekletip marş yapıp 5 ila 10 dk arası olduğu yerde benzinde çalıştırın. Hiçbir elektrik aksamını kullanmadan gaza frene dokunmadan çalışsın sonra stop edip anahtarı çıkarıp tekrar takıp 5 10 dk lık bir sürüşe çıkın. İnternette veya bu forumda sondaki 90 saniye yok nedende kapalı konumdan direk çalıştır der çoğu yer ancak benim dediğim şekilde bir deneyin bakalım. Her 90 saniyede de acele etmeden birkaç saniye ekleyerek yapın ayrıca.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


+1 Ben de bu şekilde çözmüştüm. Çok şükür tekrar yaşamadım.
Bir tek şunu farkettim: Sadece OPET'in yakıtını kullanmalıyım.
Başka nereden yakıt alırsam araç aptallaşıyor.
Risk yoksa ben de yokum.

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #9 : 26 Mayıs 2019, 12:49:02 »
Bendede aniden 166 olmasi gerekenden yuksek devirde kalmaya basladi, isiklarda 2000-3000dv cok hizli olmayan bir sekilde degisiyordu. Bogazmi kelebek mi labmda mi maf mi diye kara kara dusunurken gaz pedaliyla biraz oynuyunca duzeldi.

WD40 olum haric herseye deva  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Canbest

  • Membro
  • İleti: 46
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #10 : 26 Mayıs 2019, 23:30:19 »
Hahahaha değerli yorumlarınız için çok teşeklür ederim :alfisti: :alfisti:
Şuanda rolanti kodluyorum yolun ortasında bakalım sonuçları yazacağım birde lifter sesim var başımda şuanda 😂
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alsift140

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Ynt: 156 rolanti problemi
« #11 : 28 Mayıs 2019, 11:54:09 »
Rölanti dalgalanmasında deneyeceğiniz tüm yöntemler geçici çözüm getirir onunla yaşamayı öğrenin

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal