Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 1.8 MPI hakkında görüşleriniz

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sercan Keklik

#25
garantib ozulmadan hiç bir şey yapılmaz..
ayriyetten stock araçlarda basınç yükseltmek çok TEHLIKELI! bir iştir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#26
ok tşkler yarın gidip birdaha görüşeyim....15 gün önce ftyı kest,ler iptal ettirdim...bugün bidaha kestirdim yarın gidip yine iptal ettirebilirim adamlarla bayağı kavga edeceğiz galiba

Edited by - okanizm on 24/01/2008  01:34:21

geg8183

#27
quote:

ok tşkler yarın gidip birdaha görüşeyim....15 gün önce ftyı kest,ler iptal ettirdim...bugün bidaha kestirdim yarın gidip yine iptal ettirebilirim adamlarla bayağı kavga edeceğiz galiba

Edited by - okanizm on 24/01/2008  01:34:21



Yeterki içinize sinen istediğiniz arabayı alın Okan bey gerekirse bizde tartışmada sizden taraf oluruz:)
Arabalara verilen paralar ciddi paralar dolayısıyla enine boyuna tartmak en doğal hakkınız.Umarım seçeceğiniz araba sizi hep mutlu eder.

Edited by - geg8183 on 24/01/2008  01:38:00

fatih159

#28
Benim yaptırdığım işlemi zincirlikuyu birmod gerçekleştirdi.  İşlem birmodda yapıldığı için garanti kapsamı bozulmadığı belirtildi. Yaklaşık 15.000 km dir kullanıyorum. Egzoz emisyonları nedeniyle kısılmış güçlerin açığa çıktığı belirtildi.
Bu işlemi BMW markasıda yapıyor. Garanti kapsamı dahilinde. Tabi sonucu zaman gösterecek. Fıat 1.9 çift turbo jtdm motor üretti. 190 hp. Neden 1.9 tek turbo motorun basıncını yüksetmedi de bir turboya daha ihtiyaç duydu tabi düşünüyorum. Bizim Motor bloğu yüksek basınca dayanıklı mı bilmiyoruz.
Sonradan yapılan işlere bende karşıyım fakat penformans meraklısı olduğumdan dolayı dayanamadım yaptırdım.
Giulia Fan!

n/a

#29
çok saolun arkadaşlar hepinize... bukadar kısa zamanda bu kadar açıklamalı hassas yorumlar yapmanız açıkçası beni şaşırttı...saygılar...

Sercan Keklik

#30
quote:

Benim yaptırdığım işlemi zincirlikuyu birmod gerçekleştirdi.  İşlem birmodda yapıldığı için garanti kapsamı bozulmadığı belirtildi. Yaklaşık 15.000 km dir kullanıyorum. Egzoz emisyonları nedeniyle kısılmış güçlerin açığa çıktığı belirtildi.
Bu işlemi BMW markasıda yapıyor. Garanti kapsamı dahilinde. Tabi sonucu zaman gösterecek. Fıat 1.9 çift turbo jtdm motor üretti. 190 hp. Neden 1.9 tek turbo motorun basıncını yüksetmedi de bir turboya daha ihtiyaç duydu tabi düşünüyorum. Bizim Motor bloğu yüksek basınca dayanıklı mı bilmiyoruz.
Sonradan yapılan işlere bende karşıyım fakat penformans meraklısı olduğumdan dolayı dayanamadım yaptırdım.



şimdi size şöyle anlatıyım turbo araçlarda çok farklı sistemler var bildiginiz atmosferik araçlarla alakaları pek yok.. İşlem nerde yapılırsa yapılsın her türlü CİDDİ anlamda bi sorun geldigi zaman kimse size yardımcı olmuyor iş başınıza kalıyor.. Daha önce bunu ben bizzat çok yaşadım yaşayan arkadaşlarımda oldu..

turbo basıncı yükseltilerek evet güç alınır dogru fakat saglıklımıdır? hayır... nasıl saglıklı olur? motordaki parçalarıda degiştirdiginizde peki bu mümkünmüdür? evet ama harcadıgınız paraya subaru alır binersiniz :) komple forged yapıp daha büyük turbo ile zevkini cıkartırsınız..

Standart motora ne kadar olursa olsun fazla basınç uygulandıgında bir şeylerin yolunda gitmedigini unutmayın ve size tavsiyem kimseye önermeyin... aracınızda ise şu vakte kadar bi problem cıkmamış inş. şu vakitten sonrada cıkmaz.. güle güle binin
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

fatih159

#31
Evet aracım da bir problem çokmadı. Ben motor teknolojilerine çok meraklıyım. Bir motorun gücü yükseltildiği zaman sliindirlerin motor bloğunun o yüksek sıcaklığı ve basıncı kaldıracak şekilde takviye edilmesi gerekiyor. Diğer tarafdan birçok bu işten anlayan kişiler kısılmış güçler ortaya çıkıyor diyor şimdi araç gerçek gücünü sergiliyor diyor. Hangi si doğru bilmiyorum. Aslında haklısınız biz fabrikadan daha mı iyi biliyoruz işi. Fakat dediğim gibi teklif birmoddan gelince yaptık artık.
Giulia Fan!

n/a

#32
159 da en mantıklısı dizeli gibi görünüyo kanımca kararınca 3.2 yi saymazsak tabiki

master

#33
Serviste 159 1.8 MPI 156 2.0 TS ile ayni performans sergiler dediginizi insana kahkahalarla gulmeniz lazimdi :) Maalesef ki 159 1.9 JTS bile 156 2.0 TS kadar iyi performansa sahip degil. Benim gordugum kadariyla sadece 159 1.9 JTDm, ara hizlanmalarda 156 2.0 ile boy olcusebilir. Yeni motorlar cok iyi, ancak 159'lar 156'dan ortalama olarak 300kg daha agir oldugu icin yapacak cok bir sey yok. Dolayisiyla 156'dan sadece daha iyi performans icin 159 alinmaz.

Ancak 159 komple bir paket olarak 156'dan kat kat kat daha ustun. Konforu olsun, surus ozellikleri olsun, donanimi olsun, kesinlikle 156'dan cok daha iyi. Onun icin sadece performans yerine genel olarak daha iyi bir paket ariyorsaniz 159 basarili.

Turbo basincini artirmaya gelince, fabrikada stock motorlar icin belirli bir basinc belirliyorlar, ancak bu motorun kaldirabilecegi maksimum basinc degil. Stock motorlar basinc artirmak illa ki soruna yol acacak degil. Basinci 0.2 bar artirdim hadi forged pistonlar alayim gibi bir sey sozkonusu degil.

Tabii ki stock basincin ustune cikmanin sorun oldugu araclar vardir, ancak sorun yaratmayan araclar da var. Tabii sorun yaratmamak derken neyi kastettigimize de bagli. O basinc artinca illa ki arac daha cok zorlanacak, illa ki motor omru bir miktar kisalacak. Ama bu o kadar hissedilir seviyelerde olmazsa bence bunu risk olarak algilamamak lazim.

Ayrica Okan Bey, S40 ile 159 aralarinda kalinacak araclar degil :) Zaten S40 T5 almadiginiz surece de size 159 performansi veremeyecek. Dolayisiyla hazir zaten Alfa kullaniyorken alacaksaniz 159 alin.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

#34
Okan Bey, eğer çok büyük performans beklentileriniz yoksa ve bir yıllık bir süre zarfında çok fazla km de yapmayacaksanız bence 1.8 MPI oldukça yeterli bir model. 159 almış olacaksınız ve piyasadaki diğer modellerden farkınız olacak.

Yol tutuş ve konfor açısından hiç bir fark da olmayacaktır.

Bildiğim kadarı (sanırım sitede birsi yazmıştı) ile Birmot'lar yazılımı destekleyerek güç arttırımına gidiyorlar ve garanti kapsamında oluyor.

2.0 TS motorunun daha iyi olduğu söylense de (ki TS motorlar gerçekten çok başarılı ve Auto Bild gibi bir dergi bile bu motora dünyanın en iyilerinden biri diye yazdı) ve bizim gibi eski Alfa'cılar bunu kabul etmek istemese de 1.9 ve 2.2 JTS motorları daha başarılı. Bu iki motorun malesef tek dezavantajı 159/159 SW/Brera/Spider'ın fazla ağırlıkları ile boğuşuyor olmak zorunda kalmaları.

1.8 MPI için yorum yapamayacağım ama burada sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarı performans gibi bir beklentiniz yok. Yani 1.8 yeterli olacaktır.

Ses konusuna gelince 156'larda motor sesi rahatsız etmeyecek şekilde ama Alfa'nın kendi sesini içeri alacak şekilde içeri süzülmekte. 159'lar içer ses almama konusunda mutlaka daha başarılı olacaktır ve eski TS'ler gibi güzel bir sese de sahip değiller.

Diyebilirsiniz ki Alfa kullanan birisi performans istemiyorsa kullanmasın. Ama Alfa kullanmak için illa ki performansa ihtiyaç yok. O koltuğa oturup direksiyonu tuttuğunuz anda farklı bir dünyada olduğunuzu hissedeceksiniz. Yolda giderken üzerinizde olan bakışlardan veya parkta duran aracınızı camdan izlemekten büyük keyif alacaksınız.

Eğer 159 alacaksanız ve imkanınız da varsa 17" jantlı olarak alın.

Alfa Romeo bir keyif arabasıdır. BMW, Audi veya Volvo konfor konusunda daha başarılılar mutlaka ama Alfa'nın havası hiç birinde yok.

Biz 22 senedir aralıksız Alfa kullanıyoruz ve eski de olsa evimizin kapısının önünde 2 tane Alfa bizi beklemekte.

Bu kadar yazdıktan sonra ise diyebileceğim tek bir şey ama; Arabayı alacak olan sizsiniz, parasını verecek olan da sizsiniz, sefa ve cefasını çekecek olan da yine sizsiniz. Biz sadece kendi fikirlerimizi buraya yazarız.

Şimdiden yeni arabanız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

///////////////

n/a

#35
Önder ve Serkan abi çok güzel açıklamışlar.. 1.8 MPI size yaklaşık olarak 156 1.6 T.S performans'ı verir ve çok yetersiz bir performans da sayılmaz.. Ama performans beklenti ile doğru orantılı olduğu için eğer beklentiniz fazla ise 1.9 JTS tercih etmeniz daha doğru olur.. 2. El düşük km'li 159'lara da bir göz atabilirsiniz..

Edited by - shame on 24/01/2008  09:47:21

geg8183

#36
quote:

159 da en mantıklısı dizeli gibi görünüyo kanımca kararınca 3.2 yi saymazsak tabiki



Çok haklısın Recep abi.Ancak dizel bir 159 u dışarıdan rölantide çalışırken dinlerken,insan kainat güzeli bir kızın gırtlağını yırtarcasına horladığına sahit oluyormuş gibi hissediyor...Yakıt ve Tork daki üstünlüğü tartışılmaz o ayrı

n/a

#37
Ben de şöyle bir tecrübe aktarayım:

2000 model standart bir 2.0 Selespeed ile, bahsedilen ECU programı değiştirilerek turbo basıncı yükseltilmiş olan bir 159 JTDM, ara hızlanmalarda ancak kafa kafaya gidebiliyorlar.

Diğer bir tecrübe ise, yine aynı ECU işleminden geçmiş 159 JTDM, 5 kişi ile biraz zorlanarak da olsa 240 km/s görebildi.

Benim fikrim: Sırf 1.9 JTS'den daha performanslı veya daha ekonomik diye JTDM alacaksanız, standart haliyle iki kriterde de benzinliden çok büyük bir fark arz etmiyor. Az km yapacağınızı da düşünürsek, fazladan para verip JTDM almanız pek mantıklı görünmüyor.

Bir de küçük dip not: Estetikten biraz ödün verip, 215 tabanlı lastikleri ve 16 inç jantları tercih ederseniz, hem tüketim, hem de performansta biraz daha avantajlı olur sizin için. Kanımca 1 inç için, bu kadar ağır ve ağırlığa nispeten zayıf motorlara sahip araçlara büyük jant takmak bana anlamsız geliyor...

n/a

#38
159 lardaki fabrika çıkış lastik ebatları kaç Aras ??

n/a

#39
Standart ölçüler 215 55 16. Ama ben neredeyse hiç 16 ile satın alan görmedim, hep 17-18 inç alınıyor.

İnsaf diyorum, 159 ile aynı kiloda, daha uzun daha geniş ve 205 PS gücündeki 166'nın standart ölçüsü ile 159 JTS'nin standart ölçüsü aynı. Zaten zorlanıyor motor, bir de 225-50-17 hatta abartıp 235 45 18 takanlar oluyor. Tamam jantlar muhteşem de, 16 inç ile hissedilir derecede performans farkı oluyor doğal olarak.

admin

#40
Hangi versiyon olursa olsun, sanırım şu görünüm her şeye bedel.

Register or Login" border=0>
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#41
!6 jantta bu ebatta bir kasaya küçük kalmış adeta Tabi burada performans tasarrufu düşünülmüş.Yoksa 3.2 ye 19 bile konur
gösterim adına

onr

#42
Öncelikle bir 156 kullandığınızı belirtmişsiniz ve yeni bir araç seçiminde tereddütte kalmanız, memnuniyetsizliğinizi belirtiyor. Volvo'nun kalitesi, sağlamlığı ve konforu elbette tartışılamaz. S40 mı? 159 mu? Bence bu tamamen sizin bir otomobilden ne istediğinizle ilgili bir konu.
Volvo'nun yapısı sizi tatmin ediyorsa bence direkt bir s40 alın sonra huzursuz olmayın.
Ancak bir 159 gerek dış görünüm gerek sürüş keyfi ile sizi tam anlamıyla tatmin edecektir.
Bu tıpkı 2 kadın arasında seçim yapmak gibi. Birisi hanım hanımcık, hoş ancak yatakta kötü.
Diğeri ise sexapalitesi yüksek ara sıra başım ağrıyor bu gece olmaz dese de size ayırdığı zamanlarda muhteşem anlar yaşatabilecek bir kadın. Her daim alfa diyorum ben.
Bir önceki sayfadaki, Hüseyin Abi'nin eklediği fotodaki gözlere iyice bir bakın derim.

Edited by - onr on 24/01/2008  11:31:30

umur

#43
onur benzetme süper ya Ara sıra nazı olcak tabi alfa bu

n/a

#44
quote:

!6 jantta bu ebatta bir kasaya küçük kalmış adeta Tabi burada performans tasarrufu düşünülmüş.Yoksa 3.2 ye 19 bile konur
gösterim adına



Yok yahu, 3.2 de kullandım, o da pek canlı sayılmaz. Malum, 1 acaip o motorun karakteristiği ve aktarması. Güç var ama yere gitmiyor o güç. Yani şu 3.2 motordan ne önden çekişte, ne de 4 çeker'de bir türlü istenen aktarma verimini alamadılar gitti. Önden çekişte understeer problemi var, 4 çeker de ise ağırlık ve aktarmada aşırı güç kaybı. Ayrıca şanzıman oranlarının çok uzun olması da çok dizginliyor 159 3.2'yi. Hiçbir zaman 260 PS bir otomoil kullandığınızı hissettirmiyor maalesef. Fit durumda bir 156 2.5, kolayca başa çıkabilir 159 ile kuru zeminde. 17 inç ile kullanmak en güzeli 3.2'yi.

Konuyu dağıttık, 159 alacaklara, sabredip yeni motorları beklemelerini tavsiye ediyorum. Ben öyle yapıyorum  

n/a

#45
Teşekkürler Aras , anladığım kadarı ile 3.2 ler adeta eski amerikan klasikleri gibi sanki,,

n/a

#46
paranız kısıtlı km niz çok değilse DİZEL kesinlikle akıllıca bir tercih olmaz..
Vereceğiniz farkı sadece performans için verirsiniz,az km yapıyorsanız..

1.8MPI,asla 156 2.0TS performans ı vermez.

Olsa olsa 1.6 156 gibi olur..

biraz daha performans bekliyorsanız 1.9JTS daha ii bir tercih olur..

Ayrıca 3.2 den bşka giden arabası yokmu denmiş ama maalsef ülkemizin saçma vergi sistemi yüzünden gelemeyen 2.2JTS - 180hp lik atmosferik benzinli araç bnce tam olarak 156 2.0TS in karşılığı..hatta torkuyla biraz daha başarılı ve 159 a yakışan bir motor..
Ayrıca yine gelmeyen  2.4JTD var ki oda 200hp/400nm lik bi dizel,bırakiim siz düşünün...

vergiler böyle olmasa enazından 1.8MPI yerine 1.9JTS, 1.9JTS yerine 2.2JTS alınır herkes daha mutlu olurdu :) htta sırf performans kaygısla 1.9JTD alanlarda(bizim gibi) gene 2.2jts ile yine benzinlinin keyfinden olmazlardı...

ama ülkemize dönersek,1.8MPI den motor performans ı beklenmeden yinede yeterli yol konforu,alfa romeo kullanma ve 156 ya göre çok daha başarılı bir yol tutuş performansı ve yüksek kalite satın alınabilir..


fatih159

#47
Arkadaşlar bu penformans konusundaki sıkıntılı motorlar 1.8 jtb motorların ileriki dönemlerde seriye katıldığında bütün sorunlar bitecek. O zaman kimse 159un 1500 küsür kg olduğu aklına gelmeyecek.
Giulia Fan!

n/a

#48
yaa 1.8JTB leri bnde hevesle bekliyordum ama geçen bektaş abinin koyduğu 2008 değişiklik planlarında 159 ufak bi makyaj görüyor içeride parça renkleri fln..
birde 50kg hafifliyor gözüküyor okadar..
kimse 1.8JTB lerden bahsetmemiş nedense..

fatih159

#49
Evet alfa 159 da ufak tefek değişiklikler olucak. İç mekanda göstergeler farklı olacak. Dış mekanda ise jantlar da farklılıklar var. Motordan bahsetmeselerde 2008 in yaz ayında en geç gelecek bence. Ağustos ayında 2009 model yılıyla birlikde de gelebilir. Sonuç olarak dizel motorlar gibi düşük devirlerde çok yüksek tork sağlayan aynı zamanda yüksek devir çevirebilen normal kullanımda çok da fazla yakmayan bir motor gelecek. Umarım 1.8 lt lik motor vergi avantajıda getirir.
Ben motor piyasaya çıktığı zaman sınıfında başa oynayacak. Audi -VW markası 1.8 TFSI den 160 hp güç alırken 1.8 JTB nin düşük basınçlı olanı 190hp. Yüksek basınç olanı 230hp. Bu motorlar gerçekten heyecan verici. Alfanın bu motorlarla hiçbir eksiği kalmayacak.
Giulia Fan!