merhabalar arkadaşlar...2008 model sıfır 1.8 mpı almak istiyorum ama kararsızım...biraz daha paraya kıyıp jtd mi almalıyım...yoksa bu araç içime sinermi yeterli kalırmı(ayrıca param kısıtlı zorlamak istemiyorum)...ayrıca ikisi arasında konfor farkı yok değilmi yani süspansiyon sistemi olarak soruyorum...yakıt olarak fazla kullanmıyacağım en fazla senede 15.000 km yaparım...görüşleriniz için tşkler...saygılar...
Senede 15.000 km, dizel bir otomobil almak için oldukça az.
Eşdeğer performans sunan bir benzinli motora göre oldukça uzun bir sürede aradaki fiyat farkını amorti edebilecek... (o zamana kadarbelki de siz arabayı satmış olacaksınız)
Bunun dışında, aynı donanım seviyesinde, konfor farklılıklığı olmaz.
cvbın için tşk ederim dostum peki birde şunu sormak isterim bende 2005 model 156 1.6 ts var bu ts motordan biraz fazla ses geliyor ve rahatsız ediyor aynı sorunu mpi motorda yasarmıyım? yoksa mpi motor tsye göre dahamı randımanlı olacak???
159 1.9 jts sahibi olarak hiç tavsiye etmem açıkçası.Benim araç bile 160 hpye rağmen 1,5 tonluk ağırlığı sebebiyle performans yaratmakta zorlanırken 1,8 140 beygir motor tamamiyle yetersiz kalıyor.Gene de isterseniz bir Alfa Romeo bayiine gidip 1,8 ile deneme sürüşü yapıp kendiniz tecrübe edin.
Edited by - geg8183 on 24/01/2008 00:07:02
dostum cvbın için tşkler ama o zaman 159un hiçbir modeli (3.2 hariç) alınmazmı? 160 beygirden performans alamıyosanız jtd nin 150 mpinin 140 beygirliği yetersiz gelecek...sizce başka araçmı bakmalıyım??? saygılar...
Gönderilme Tarihi - 24/01/2008 : 00:03:16
--------------------------------------------------------------------------------
cvbın için tşk ederim dostum peki birde şunu sormak isterim bende 2005 model 156 1.6 ts var bu ts motordan biraz fazla ses geliyor ve rahatsız ediyor aynı sorunu mpi motorda yasarmıyım? yoksa mpi motor tsye göre dahamı randımanlı olacak???
156 ts motor sesi ömre bedel..
quote:
cvbın için tşk ederim dostum peki birde şunu sormak isterim bende 2005 model 156 1.6 ts var bu ts motordan biraz fazla ses geliyor ve rahatsız ediyor aynı sorunu mpi motorda yasarmıyım? yoksa mpi motor tsye göre dahamı randımanlı olacak???
TS motorda bahsettiğiniz ses varyatörden çıkan ses sanırım.
MPI motorda varyatör denen parça kullanılmadığı için sanıyorum bu rahatsız edici sesi duymayacaksınız.
Ha motorun sesi komple rahatsız ediyorsa (alman-japon otomobilleri kadar sessiz çalışmaz bizim alfalar daha hırçın bir sesleri vardır) yapacak birşey yok gibi ama MPI lar daha sesiszdir diye tahmin yürütüyorum gene.
alfanın motor sesi size rahatsızlık veriyorsa bence alfa almayın (yanlış anlamayın herkes bu ses için arabayı alıyor hemen hemen)
dizelde ses çok benzinli öneririm akıllı kullanılırsa 100km de 10 litre civarı benzin yakıyor.. fakat cok büyük süratlar ve hızlar beklemeyin 1.6 ya göre hızlı ama 156 2.0 lara göre degil
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
dostum cvbın için tşkler ama o zaman 159un hiçbir modeli (3.2 hariç) alınmazmı? 160 beygirden performans alamıyosanız jtd nin 150 mpinin 140 beygirliği yetersiz gelecek...sizce başka araçmı bakmalıyım??? saygılar...
--------------------------------------------------------------------------------
Asla alınmaz değil tam tersine alınası:)
Benim söylemek istediğim şu 159 jts 160 beygir ancak torku çok yüksek değil artı ağırlığı fazla.Dolayısıyla ancak 4-5 bin devirlerden sonra performans yaratıyor.Haketteiği serilikte değil.Öbür tarafran jtdm versiyonu 10 beygir düşük olmasına rağmen çok yüksek torku sayesinde ara hızlanmalarda ve kalkışlarda benim modelimden daha iyi.1,8 mpı ise gerçekten çok kötü.
15.000 km için bencede dizel çok gereksiz
Arkadaşım 1.9 Jtdm q-tronic sahibi olarak konuya bende yorum yapayım. Benzinli motorun keyfi çok başkadır. Ben aracı 150 hp olarak satın aldım.Sonradan Zincirlikutu birmod da bir yazılım programıyla turbo basıncını arttırdım aracım 180hp oldu. Aracımın birmod da işlem gördüğü için garantisi bozulmadı.Şimdi çok iyi hızlanıyor. Penformans tam istediğim gibi oldu. Fakat benzinlinin keyfi başka. Ben hala keşke 1.9 jts alsaydım diye düşünüyorum. Herşey hızlanmak değil. Ayrıca dizel motor çok da az yakmıyor 10 litrenin altına düşmüyor.
cvplar için herkese tşkler aslında iki araç arasında gidip geliyordum biri 159 diğeri volvo s40.okadar foruma girdim inanın yorumlar çok çok farklı...gerçi burdada görünüyor...ve halen kararsızımçççen fazla ağır basan 1.8 mpi ama yorumlar bazan moralimi bozuyor...araba almasammı acaba... saygılar...
Gökhan Güneş arkadaşıma bir sorum olacak. Penformans dan genel anlamda memnunmusunuz ? 100 km de ortalama kaç lt yakıt tüketiyorsunuz ? Son hız denemeniz oldu mu ? 200 den sonra hızlanma nasıl ? 5.vitesde maksimum kaç kms ye ulaşabiliyor ?Motorun nefesi kaç km den sonra kesiliyor ?
Bence jtdm almalısınız. Bu araca bu motor tam olmuş. Gerek performans , gerekse ekonomisi oldukça tatmin ediyor. 320 nm torkla aracı sırtlıyor. 1.8 mpi sizi tatmin eder mi bilinmez ama beni asla etmezdi. Alfanın ruhuna uygun bir motor değil bence. Bu kasayı kaldırmaz.
Bence 159 al. Ne olursa olsun kullanımı bu kadar zevkli bir araç olamaz. İnan orta sınıfda çok araç kullandım. Alfa 159 çok başka. Ufak tefek arızaları sorunları zaman zaman oluyor fakat daha önceki araçlarımda da olmuştu. Yolda 159 dan çok daha pahalı araçları kullanan kişiler sürekli yanındakilere sizin aracı gösterdiğine şahit olacaksınız. 1.8 MPI yerine 1.9 JTS alın bence. Hatta biraz bekleyin mart ayındaki cenevre fuarında duyduğum kadarı ile alfa 159 da ufak tefek değişiklikler olacakmış. 1.8 JTB (Jet turbo benzin) diye bir versiyon seçeneklere dahil olacak. Böyle birşey var. Ben geçtiğimiz sene 1.9 Jtdm almadan önce çok araştırdım fakat 2008 yılında çıkacağı söylendiği için bekleyemedim dizel aldım. 1.8 JTB nin 2 versiyonu olacak 190 ve 230 hp olmak üzere. Fiyat olarak 1.9 Jts den çok da pahalı olacağını zannetmiyorum.
quote:
cvplar için herkese tşkler aslında iki araç arasında gidip geliyordum biri 159 diğeri volvo s40.okadar foruma girdim inanın yorumlar çok çok farklı...gerçi burdada görünüyor...ve halen kararsızımçççen fazla ağır basan 1.8 mpi ama yorumlar bazan moralimi bozuyor...araba almasammı acaba... saygılar...
Bence öncelikle Alfa Romeo isteyip istemediğinize karar vermelisiniz.. Alfa Romeo'yu tesadüfen alırsanız ilerde pişmanlık yaşayabilirsiniz.. Alfa Romeo rakiplerine göre daha sert mizaçlı, daha sportif sürüşe yönelik araçlar üretiyor.. Volvo S40 belki daha iyi konfor sunabilir ama asla bir 159'un verdiği keyfi veremez.. Ancak alacağınız otomobil'den isteğiniz keyif olmalı.. Yoksa dediğim gibi ilerde pişmanlık yaşayabilirsiniz..
Buna karar verdiğiniz zaman hangi motorları tercih edeceğiniz konusunda size fikir verebiliriz.. Üyelerimizin birçoğu hemen hemen tüm motorları test etti..
quote:
Gökhan Güneş arkadaşıma bir sorum olacak. Penformans dan genel anlamda memnunmusunuz ? 100 km de ortalama kaç lt yakıt tüketiyorsunuz ? Son hız denemeniz oldu mu ? 200 den sonra hızlanma nasıl ? 5.vitesde maksimum kaç kms ye ulaşabiliyor ?Motorun nefesi kaç km den sonra kesiliyor ?
Fatih Bey ben kendi adıma peformanstan memnunum çünkü düşük devirlerde olmasa da yüksek devirlerde araç beni tatmin ediyor.12 lt yakıt tüketimi değerlerim var 5000 km de.Son hız denemem oldu 230 yaptım ancak belirli bir hızdan sonrası bayır aşağıydı.Dolayısıyla kaç km sonra nefesi kesiliyor bilgim yok.Ama bu hafta deneriz:) Ben 120 den sonra hep 6. viteste gidiyorum 5.vitesi zorlamadım hiç
Genel olarak bir Alfa'ya dizel motor sesinin yakışmadığını düşünüyürum sizin gibi.Ve evet motor sesi bir başka.Aslında birkaç dokunuşla aracın hp si arttırılırsa performans açısından soru işaretleri de ortadan kalkar.Ama tabi ortalma yakıt 15 lere gelir o başka:)
anlıyorum fatih bey ama bu seferde yakıt tüketimim fazla olacak öyle değilmi benim korkum performansın 156 1.6 dan düşük yada aynı olması(ağırlığından dolayı) 156mda spor filtre ve chip ile anca randıman alabiliyorum ama yetkili satıcının dediği 1.8 mpinin 156 2.0 a yakın bir performans vereceği hususunda....156 2.0 kullandım performansı bana göre çok çok iyi...acaba 2.0 a yakın performans alırmıyım...saygılar...
Lütfen yazılarımızda noktalama işaretlerini kullanmaya gayret edelim. Sitemiz kurallarından hatırlatmak isterim ki ;
D-5 Okunaklı mesaj yazın: Mesaj yazarken, okunması ve anlaşılmasının kolay olması açısından, büyük-küçük harf ve yazım kurallarına dikkat etmelisiniz. Büyük harflerle yazmanın net kullanıcıları arasında bağırmak anlamına geldiğini, noktamala işareti olmayan metinlerin ise okumayı işkence haline getirdiğini unutmayın.
edit ->tolga
Gökhan bey, aracınız henüz yeniymiş hayırlı oldun. Ben kardeşimin dolduruşuna geldim dizel aldım. Penformans işletim sisteminin değişmesinen sonra çok değişti fakat hala 200 kms den sonra çok yavaş bir tek 200 kms üstü değişmedi. Ben ne olursa olsun bir sonraki sefere benzinli alacağım.
quote:
Gökhan bey, aracınız henüz yeniymiş hayırlı oldun. Ben kardeşimin dolduruşuna geldim dizel aldım. Penformans işletim sisteminin değişmesinen sonra çok değişti fakat hala 200 kms den sonra çok yavaş bir tek 200 kms üstü değişmedi. Ben ne olursa olsun bir sonraki sefere benzinli alacağım.
Dizel motor olduğu için 200 km üstü kolay kolay değişmez.Gerçi belki de değişmemesi daha iyi o suratlerde uzun süre gitmek pek akıl karı değil:)
Benim yavrum henüz 4 aylık fazla yormuyoruz şimdilik:)
Benzinlilerin hele ki v6 ların sesini duyduktan sonra dizel araba pek çekilmiyor.
Bahsettiğim motor şuan piyasada olsaydı yakıt tüketiminiz fazla olmazdı bence çünkü turbo araçlarda gaza basmazsanız benzini atmosferik araçlardan daha az yakar. Eğer ayağınıza hakim olamazsanız ki o motor da olamazsınız o zaman normal den fazla yakar bu konuda haklısınız.
1.8 MPI motor hakkında yetkili satıcının standart sözlerine inanmayın. Bence satış taktiği. Ben en azından 1.9 jts versiyonunu tavsiye ediyorum. 1.9 lt yi kullanmadım fakan kullanan arkadaşlar eski 2.0 ts motorun daha iyi olduğunu belirtiyorlar ki 2.0ts alfa 156 zannedersem 1260-1280 kg civarıydı.
Okan bey bence siz imkanınız varsa deneme sürüşü yapın almadan önce.En doğru kararı kendiniz bizzat görüp inceleyerek verirsiniz..
kusura bakmayın çok soru sordum son olarak aracı chiple desteklesek en azından düşük devirler için???ayrıca izmirdeki birmot alfaya bakmıyo artık kullanacağım chipi eğerki önerirseniz garantiyi bozmadan kime yaptırabilirim???saygılar...
quote:
Okan bey bence siz imkanınız varsa deneme sürüşü yapın almadan önce.En doğru kararı kendiniz bizzat görüp inceleyerek verirsiniz..
ewet çok haklısınız 55 bin ytlyi vermeden test yapmakta fayda var...saygılar...
Okan bey atmosferik motorlara pek müdahale yapılmıyor. Benimkine birmod yaptı. Teklifi kendileri yaptı. Ben öyle şeylere karşıydım ama öneri servisden gelinde yaptırdım. O da dizel olduğu için turbo basıncı yükseltildi. Atmosferik motorlara işlem yaptırmak zor. Servis dışında kimseye ellettirmedim aracı. Size dışarıda kimseyi tavsiye edemem. Çünkü sıfır araç gerek yok x usta ya müdahale ettirmeye. Dizel alırsanız hemen yaptırın benim işlemi onu öneririm.
garantib ozulmadan hiç bir şey yapılmaz..
ayriyetten stock araçlarda basınç yükseltmek çok TEHLIKELI! bir iştir.
ok tşkler yarın gidip birdaha görüşeyim....15 gün önce ftyı kest,ler iptal ettirdim...bugün bidaha kestirdim yarın gidip yine iptal ettirebilirim adamlarla bayağı kavga edeceğiz galiba

Edited by - okanizm on 24/01/2008 01:34:21
quote:
ok tşkler yarın gidip birdaha görüşeyim....15 gün önce ftyı kest,ler iptal ettirdim...bugün bidaha kestirdim yarın gidip yine iptal ettirebilirim adamlarla bayağı kavga edeceğiz galiba 
Edited by - okanizm on 24/01/2008 01:34:21
Yeterki içinize sinen istediğiniz arabayı alın Okan bey gerekirse bizde tartışmada sizden taraf oluruz:)
Arabalara verilen paralar ciddi paralar dolayısıyla enine boyuna tartmak en doğal hakkınız.Umarım seçeceğiniz araba sizi hep mutlu eder.
Edited by - geg8183 on 24/01/2008 01:38:00
Benim yaptırdığım işlemi zincirlikuyu birmod gerçekleştirdi. İşlem birmodda yapıldığı için garanti kapsamı bozulmadığı belirtildi. Yaklaşık 15.000 km dir kullanıyorum. Egzoz emisyonları nedeniyle kısılmış güçlerin açığa çıktığı belirtildi.
Bu işlemi BMW markasıda yapıyor. Garanti kapsamı dahilinde. Tabi sonucu zaman gösterecek. Fıat 1.9 çift turbo jtdm motor üretti. 190 hp. Neden 1.9 tek turbo motorun basıncını yüksetmedi de bir turboya daha ihtiyaç duydu tabi düşünüyorum. Bizim Motor bloğu yüksek basınca dayanıklı mı bilmiyoruz.
Sonradan yapılan işlere bende karşıyım fakat penformans meraklısı olduğumdan dolayı dayanamadım yaptırdım.
çok saolun arkadaşlar hepinize... bukadar kısa zamanda bu kadar açıklamalı hassas yorumlar yapmanız açıkçası beni şaşırttı...saygılar...
quote:
Benim yaptırdığım işlemi zincirlikuyu birmod gerçekleştirdi. İşlem birmodda yapıldığı için garanti kapsamı bozulmadığı belirtildi. Yaklaşık 15.000 km dir kullanıyorum. Egzoz emisyonları nedeniyle kısılmış güçlerin açığa çıktığı belirtildi.
Bu işlemi BMW markasıda yapıyor. Garanti kapsamı dahilinde. Tabi sonucu zaman gösterecek. Fıat 1.9 çift turbo jtdm motor üretti. 190 hp. Neden 1.9 tek turbo motorun basıncını yüksetmedi de bir turboya daha ihtiyaç duydu tabi düşünüyorum. Bizim Motor bloğu yüksek basınca dayanıklı mı bilmiyoruz.
Sonradan yapılan işlere bende karşıyım fakat penformans meraklısı olduğumdan dolayı dayanamadım yaptırdım.
şimdi size şöyle anlatıyım turbo araçlarda çok farklı sistemler var bildiginiz atmosferik araçlarla alakaları pek yok.. İşlem nerde yapılırsa yapılsın her türlü CİDDİ anlamda bi sorun geldigi zaman kimse size yardımcı olmuyor iş başınıza kalıyor.. Daha önce bunu ben bizzat çok yaşadım yaşayan arkadaşlarımda oldu..
turbo basıncı yükseltilerek evet güç alınır dogru fakat saglıklımıdır? hayır... nasıl saglıklı olur? motordaki parçalarıda degiştirdiginizde peki bu mümkünmüdür? evet ama harcadıgınız paraya subaru alır binersiniz :) komple forged yapıp daha büyük turbo ile zevkini cıkartırsınız..
Standart motora ne kadar olursa olsun fazla basınç uygulandıgında bir şeylerin yolunda gitmedigini unutmayın ve size tavsiyem kimseye önermeyin... aracınızda ise şu vakte kadar bi problem cıkmamış inş. şu vakitten sonrada cıkmaz.. güle güle binin
Evet aracım da bir problem çokmadı. Ben motor teknolojilerine çok meraklıyım. Bir motorun gücü yükseltildiği zaman sliindirlerin motor bloğunun o yüksek sıcaklığı ve basıncı kaldıracak şekilde takviye edilmesi gerekiyor. Diğer tarafdan birçok bu işten anlayan kişiler kısılmış güçler ortaya çıkıyor diyor şimdi araç gerçek gücünü sergiliyor diyor. Hangi si doğru bilmiyorum. Aslında haklısınız biz fabrikadan daha mı iyi biliyoruz işi. Fakat dediğim gibi teklif birmoddan gelince yaptık artık.
159 da en mantıklısı dizeli gibi görünüyo kanımca kararınca

3.2 yi saymazsak tabiki
Serviste 159 1.8 MPI 156 2.0 TS ile ayni performans sergiler dediginizi insana kahkahalarla gulmeniz lazimdi :) Maalesef ki 159 1.9 JTS bile 156 2.0 TS kadar iyi performansa sahip degil. Benim gordugum kadariyla sadece 159 1.9 JTDm, ara hizlanmalarda 156 2.0 ile boy olcusebilir. Yeni motorlar cok iyi, ancak 159'lar 156'dan ortalama olarak 300kg daha agir oldugu icin yapacak cok bir sey yok. Dolayisiyla 156'dan sadece daha iyi performans icin 159 alinmaz.
Ancak 159 komple bir paket olarak 156'dan kat kat kat daha ustun. Konforu olsun, surus ozellikleri olsun, donanimi olsun, kesinlikle 156'dan cok daha iyi. Onun icin sadece performans yerine genel olarak daha iyi bir paket ariyorsaniz 159 basarili.
Turbo basincini artirmaya gelince, fabrikada stock motorlar icin belirli bir basinc belirliyorlar, ancak bu motorun kaldirabilecegi maksimum basinc degil. Stock motorlar basinc artirmak illa ki soruna yol acacak degil. Basinci 0.2 bar artirdim hadi forged pistonlar alayim gibi bir sey sozkonusu degil.
Tabii ki stock basincin ustune cikmanin sorun oldugu araclar vardir, ancak sorun yaratmayan araclar da var. Tabii sorun yaratmamak derken neyi kastettigimize de bagli. O basinc artinca illa ki arac daha cok zorlanacak, illa ki motor omru bir miktar kisalacak. Ama bu o kadar hissedilir seviyelerde olmazsa bence bunu risk olarak algilamamak lazim.
Ayrica Okan Bey, S40 ile 159 aralarinda kalinacak araclar degil :) Zaten S40 T5 almadiginiz surece de size 159 performansi veremeyecek. Dolayisiyla hazir zaten Alfa kullaniyorken alacaksaniz 159 alin.
Okan Bey, eğer çok büyük performans beklentileriniz yoksa ve bir yıllık bir süre zarfında çok fazla km de yapmayacaksanız bence 1.8 MPI oldukça yeterli bir model. 159 almış olacaksınız ve piyasadaki diğer modellerden farkınız olacak.
Yol tutuş ve konfor açısından hiç bir fark da olmayacaktır.
Bildiğim kadarı (sanırım sitede birsi yazmıştı) ile Birmot'lar yazılımı destekleyerek güç arttırımına gidiyorlar ve garanti kapsamında oluyor.
2.0 TS motorunun daha iyi olduğu söylense de (ki TS motorlar gerçekten çok başarılı ve Auto Bild gibi bir dergi bile bu motora dünyanın en iyilerinden biri diye yazdı) ve bizim gibi eski Alfa'cılar bunu kabul etmek istemese de 1.9 ve 2.2 JTS motorları daha başarılı. Bu iki motorun malesef tek dezavantajı 159/159 SW/Brera/Spider'ın fazla ağırlıkları ile boğuşuyor olmak zorunda kalmaları.
1.8 MPI için yorum yapamayacağım ama burada sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarı performans gibi bir beklentiniz yok. Yani 1.8 yeterli olacaktır.
Ses konusuna gelince 156'larda motor sesi rahatsız etmeyecek şekilde ama Alfa'nın kendi sesini içeri alacak şekilde içeri süzülmekte. 159'lar içer ses almama konusunda mutlaka daha başarılı olacaktır ve eski TS'ler gibi güzel bir sese de sahip değiller.
Diyebilirsiniz ki Alfa kullanan birisi performans istemiyorsa kullanmasın. Ama Alfa kullanmak için illa ki performansa ihtiyaç yok. O koltuğa oturup direksiyonu tuttuğunuz anda farklı bir dünyada olduğunuzu hissedeceksiniz. Yolda giderken üzerinizde olan bakışlardan veya parkta duran aracınızı camdan izlemekten büyük keyif alacaksınız.
Eğer 159 alacaksanız ve imkanınız da varsa 17" jantlı olarak alın.
Alfa Romeo bir keyif arabasıdır. BMW, Audi veya Volvo konfor konusunda daha başarılılar mutlaka ama Alfa'nın havası hiç birinde yok.
Biz 22 senedir aralıksız Alfa kullanıyoruz ve eski de olsa evimizin kapısının önünde 2 tane Alfa bizi beklemekte.
Bu kadar yazdıktan sonra ise diyebileceğim tek bir şey ama; Arabayı alacak olan sizsiniz, parasını verecek olan da sizsiniz, sefa ve cefasını çekecek olan da yine sizsiniz. Biz sadece kendi fikirlerimizi buraya yazarız.
Şimdiden yeni arabanız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
Önder ve Serkan abi çok güzel açıklamışlar.. 1.8 MPI size yaklaşık olarak 156 1.6 T.S performans'ı verir ve çok yetersiz bir performans da sayılmaz.. Ama performans beklenti ile doğru orantılı olduğu için eğer beklentiniz fazla ise 1.9 JTS tercih etmeniz daha doğru olur.. 2. El düşük km'li 159'lara da bir göz atabilirsiniz..
Edited by - shame on 24/01/2008 09:47:21
quote:
159 da en mantıklısı dizeli gibi görünüyo kanımca kararınca
3.2 yi saymazsak tabiki
Çok haklısın Recep abi.Ancak dizel bir 159 u dışarıdan rölantide çalışırken dinlerken,insan kainat güzeli bir kızın gırtlağını yırtarcasına horladığına sahit oluyormuş gibi hissediyor...Yakıt ve Tork daki üstünlüğü tartışılmaz o ayrı
Ben de şöyle bir tecrübe aktarayım:
2000 model standart bir 2.0 Selespeed ile, bahsedilen ECU programı değiştirilerek turbo basıncı yükseltilmiş olan bir 159 JTDM, ara hızlanmalarda ancak kafa kafaya gidebiliyorlar.
Diğer bir tecrübe ise, yine aynı ECU işleminden geçmiş 159 JTDM, 5 kişi ile biraz zorlanarak da olsa 240 km/s görebildi.
Benim fikrim: Sırf 1.9 JTS'den daha performanslı veya daha ekonomik diye JTDM alacaksanız, standart haliyle iki kriterde de benzinliden çok büyük bir fark arz etmiyor. Az km yapacağınızı da düşünürsek, fazladan para verip JTDM almanız pek mantıklı görünmüyor.
Bir de küçük dip not: Estetikten biraz ödün verip, 215 tabanlı lastikleri ve 16 inç jantları tercih ederseniz, hem tüketim, hem de performansta biraz daha avantajlı olur sizin için. Kanımca 1 inç için, bu kadar ağır ve ağırlığa nispeten zayıf motorlara sahip araçlara büyük jant takmak bana anlamsız geliyor...
159 lardaki fabrika çıkış lastik ebatları kaç Aras ??
Standart ölçüler 215 55 16. Ama ben neredeyse hiç 16 ile satın alan görmedim, hep 17-18 inç alınıyor.
İnsaf diyorum, 159 ile aynı kiloda, daha uzun daha geniş ve 205 PS gücündeki 166'nın standart ölçüsü ile 159 JTS'nin standart ölçüsü aynı. Zaten zorlanıyor motor, bir de 225-50-17 hatta abartıp 235 45 18 takanlar oluyor. Tamam jantlar muhteşem de, 16 inç ile hissedilir derecede performans farkı oluyor doğal olarak.
Hangi versiyon olursa olsun, sanırım şu görünüm her şeye bedel.

!6 jantta bu ebatta bir kasaya küçük kalmış adeta Tabi burada performans tasarrufu düşünülmüş.Yoksa 3.2 ye 19 bile konur

gösterim adına
Öncelikle bir 156 kullandığınızı belirtmişsiniz ve yeni bir araç seçiminde tereddütte kalmanız, memnuniyetsizliğinizi belirtiyor. Volvo'nun kalitesi, sağlamlığı ve konforu elbette tartışılamaz. S40 mı? 159 mu? Bence bu tamamen sizin bir otomobilden ne istediğinizle ilgili bir konu.
Volvo'nun yapısı sizi tatmin ediyorsa bence direkt bir s40 alın sonra huzursuz olmayın.
Ancak bir 159 gerek dış görünüm gerek sürüş keyfi ile sizi tam anlamıyla tatmin edecektir.
Bu tıpkı 2 kadın arasında seçim yapmak gibi. Birisi hanım hanımcık, hoş ancak yatakta kötü.
Diğeri ise sexapalitesi yüksek ara sıra başım ağrıyor bu gece olmaz dese de size ayırdığı zamanlarda muhteşem anlar yaşatabilecek bir kadın.

Her daim alfa diyorum ben.
Bir önceki sayfadaki, Hüseyin Abi'nin eklediği fotodaki gözlere iyice bir bakın derim.
Edited by - onr on 24/01/2008 11:31:30
onur benzetme süper ya



Ara sıra nazı olcak tabi alfa bu
quote:
!6 jantta bu ebatta bir kasaya küçük kalmış adeta Tabi burada performans tasarrufu düşünülmüş.Yoksa 3.2 ye 19 bile konur
gösterim adına
Yok yahu, 3.2 de kullandım, o da pek canlı sayılmaz. Malum, 1 acaip o motorun karakteristiği ve aktarması. Güç var ama yere gitmiyor o güç. Yani şu 3.2 motordan ne önden çekişte, ne de 4 çeker'de bir türlü istenen aktarma verimini alamadılar gitti. Önden çekişte understeer problemi var, 4 çeker de ise ağırlık ve aktarmada aşırı güç kaybı. Ayrıca şanzıman oranlarının çok uzun olması da çok dizginliyor 159 3.2'yi. Hiçbir zaman 260 PS bir otomoil kullandığınızı hissettirmiyor maalesef. Fit durumda bir 156 2.5, kolayca başa çıkabilir 159 ile kuru zeminde. 17 inç ile kullanmak en güzeli 3.2'yi.
Konuyu dağıttık, 159 alacaklara, sabredip yeni motorları beklemelerini tavsiye ediyorum. Ben öyle yapıyorum
Teşekkürler Aras , anladığım kadarı ile 3.2 ler adeta eski amerikan klasikleri gibi sanki,,
paranız kısıtlı km niz çok değilse DİZEL kesinlikle akıllıca bir tercih olmaz..
Vereceğiniz farkı sadece performans için verirsiniz,az km yapıyorsanız..
1.8MPI,asla 156 2.0TS performans ı vermez.
Olsa olsa 1.6 156 gibi olur..
biraz daha performans bekliyorsanız 1.9JTS daha ii bir tercih olur..
Ayrıca 3.2 den bşka giden arabası yokmu denmiş ama maalsef ülkemizin saçma vergi sistemi yüzünden gelemeyen 2.2JTS - 180hp lik atmosferik benzinli araç bnce tam olarak 156 2.0TS in karşılığı..hatta torkuyla biraz daha başarılı ve 159 a yakışan bir motor..
Ayrıca yine gelmeyen 2.4JTD var ki oda 200hp/400nm lik bi dizel,bırakiim siz düşünün...
vergiler böyle olmasa enazından 1.8MPI yerine 1.9JTS, 1.9JTS yerine 2.2JTS alınır herkes daha mutlu olurdu :) htta sırf performans kaygısla 1.9JTD alanlarda(bizim gibi) gene 2.2jts ile yine benzinlinin keyfinden olmazlardı...
ama ülkemize dönersek,1.8MPI den motor performans ı beklenmeden yinede yeterli yol konforu,alfa romeo kullanma ve 156 ya göre çok daha başarılı bir yol tutuş performansı ve yüksek kalite satın alınabilir..
Arkadaşlar bu penformans konusundaki sıkıntılı motorlar 1.8 jtb motorların ileriki dönemlerde seriye katıldığında bütün sorunlar bitecek. O zaman kimse 159un 1500 küsür kg olduğu aklına gelmeyecek.
yaa 1.8JTB leri bnde hevesle bekliyordum ama geçen bektaş abinin koyduğu 2008 değişiklik planlarında 159 ufak bi makyaj görüyor içeride parça renkleri fln..
birde 50kg hafifliyor gözüküyor okadar..
kimse 1.8JTB lerden bahsetmemiş nedense..
Evet alfa 159 da ufak tefek değişiklikler olucak. İç mekanda göstergeler farklı olacak. Dış mekanda ise jantlar da farklılıklar var. Motordan bahsetmeselerde 2008 in yaz ayında en geç gelecek bence. Ağustos ayında 2009 model yılıyla birlikde de gelebilir. Sonuç olarak dizel motorlar gibi düşük devirlerde çok yüksek tork sağlayan aynı zamanda yüksek devir çevirebilen normal kullanımda çok da fazla yakmayan bir motor gelecek. Umarım 1.8 lt lik motor vergi avantajıda getirir.
Ben motor piyasaya çıktığı zaman sınıfında başa oynayacak. Audi -VW markası 1.8 TFSI den 160 hp güç alırken 1.8 JTB nin düşük basınçlı olanı 190hp. Yüksek basınç olanı 230hp. Bu motorlar gerçekten heyecan verici. Alfanın bu motorlarla hiçbir eksiği kalmayacak.
Umarım o motorlar Türkiye'ye de gelir, 156'lar 2004-2005'ten sonra JTS motorlarla üretilmeye başlanmıştı, ancak Türkiye'ye ithal edilmemişti..
Kabul etmek lazım ki, TFSI değilse bile TSI teknolojisi, ALfa'nın yeni motorlarından daha ileri seviyede. Sebebi ise çok açık: TSI'da çift aşırı besleme var. Alt devirlerde Supercharger, üst devirlerde ise Turbo. Üst devirdeki beygir gücü (1.4lt 140 veya 170PS) büyük tribünlü turbo ile sağlanıyor, büyük tribünlü turbonun yol açtığı alt devir boşluğu da, supercharger yani sabit kompresör ile aşılmış.
1.8 JTB nasıl olur bilmiyorum ama, 1.5 ton ile baş etmek gerçekten kolay iş değil. Benzinli motor için en aşağı 270-280 NM tork gerek öyle 1 kütleyi rahat çekmek için.
Arkadaşlar nedense herkes alfa 159 un 1500 kg ağırlığına takılmış. 1.5 ton luk kütle diye tanımlıyorsunuz. Örnek olarak bmw 3 serisi 1.450 kg civarı. Yeni Audi A4 de 1.450 kg civarı.
Wv passat da aynı. Alfa 159 sadece 50-60 kg daha ağır. Ayrıca öyle eski 156 gibi 1250 kg araçlar artık piyasada kalmadı.
VW ne hikmetse 1.4 lt 170 hp lik motoru bir türlü tüm modellerinde kullanamadı. 1.4 lt lik motor bana gösteri motoru gibi geliyor çok başarılı olsaydı neden 160 hp lik 1.8 TFSI ürettiler diye düşünüyorum. WV grubu motor jeknolijisi desteğini porsheden almakda. Bu yüzden ileriler.
1.8 JTB çok iyi bir motor olucak 190 hp lik versiyonu en az 270-280 nm olur ki turbo motorları çok iyi biliyorum. Benzinli bir motor turbo ile birleştiğinde çok güçlü oluyor. 1.8 jtb alfa için günümüzün son teknolojisi.
Bence burada doğmamış bebğe don biçiliyor. Alfa'nın yeni motorlarının ne zaman çıkacağı belli değil ve çıksa bile TR'ye ne zaman gelir, o da meçhul.
Şu anda var olan motorlar üzerinde konuşmak daha doğru olur. TR'de 4 tane motor var.
1.8 MPI
1.9 JTS
3.2 V6
1.9 JTD
Az kilometre yapılacağı için JTD şu anda gereksiz görünüyor. Ama eğer araç uzun seneler kullanılcaksa bir alternatif olabilir.
1.8'in performans beklentisi yoksa yeterli olacağını sanıyorum. Düşük hacim, yeni teknoloji ve hassas bir ayak ile güzel tüketim rakamlarına ulaşılabileceğini düşünüyorum.
Biraz daha performans için 1.9 JTS tercih edilir.
3.2 için ise konuşmaya gerek yok.
tamam değerli arkadaşlar vede değerli üstadlar... kesin kararımı verdim 156dan bisürü artısının yanında titiz olduğum için bisürü rahatsızlık duysamda alfadan bi türlü vazgeçemiyorum...1.8 mpi alıyorum hatta aldım sayılır kaporasını ödedim...sadece euronun bi miktar düşmesini bekliyoruz bu iş yarın neticelenir diye umut ediyorum...saygılar...bu arada dip not kesinlikle kimse merak etmesin 17" jant takılacak arabaya....
Edited by - okanizm on 24/01/2008 18:23:51
Geçen ay 159 alanlara konfor paketi hediye ediliyordu. Eğer şimdi verilmiyorsa, bence şansını deneyip almak için uğraşmalısın. Büyük ihtimalle ellerinde hazır bulunuyordur.
Şimdiden hayırlısı olsun o zaman.
valla ustam şunu söliim bişey isteyecek yüzümüz kalmadı 1500 euroluk aralık indirimini %3lük aroc indirimini %1 lik bayi indirimini + 700 euroluk metalik boya indirimi aldım sanırım dahasını istemek ayıp olur ayrıca araç şu an bayide ve konfor paketi yok ama Sensör paketi (arka park sensörü + yağmur, buğu, koku, karanlık sensörleri + kararan iç dikiz aynası) mevcut...saygılar...
hayırlı olsun...
Hayırlı olsun , kazasız belasız kullanmanız dileklerimle. Bir 159 daha geliyor
quote:
tamam değerli arkadaşlar vede değerli üstadlar... kesin kararımı verdim 156dan bisürü artısının yanında titiz olduğum için bisürü rahatsızlık duysamda alfadan bi türlü vazgeçemiyorum...1.8 mpi alıyorum hatta aldım sayılır kaporasını ödedim...sadece euronun bi miktar düşmesini bekliyoruz bu iş yarın neticelenir diye umut ediyorum...saygılar...bu arada dip not kesinlikle kimse merak etmesin 17" jant takılacak arabaya....
Edited by - okanizm on 24/01/2008 18:23:51
ONSEKİİİİİİİİİİİİİZ
quote:
Standart ölçüler 215 55 16. Ama ben neredeyse hiç 16 ile satın alan görmedim, hep 17-18 inç alınıyor.
İnsaf diyorum, 159 ile aynı kiloda, daha uzun daha geniş ve 205 PS gücündeki 166'nın standart ölçüsü ile 159 JTS'nin standart ölçüsü aynı. Zaten zorlanıyor motor, bir de 225-50-17 hatta abartıp 235 45 18 takanlar oluyor. Tamam jantlar muhteşem de, 16 inç ile hissedilir derecede performans farkı oluyor doğal olarak.
orj ebat 235-45-18 dir ;) bu arada 159 a sonradan 18" takan gördüm ama 18" ile alan hiç görmedim (su ana kadar gördügüm türkiyede orjinal jantlı 2 tane 159 var teki test aracı 156 cubuk jantlı digeride bizdeki)
Sercan sizin 159; jantları değiştirmeden kaçtı şimdikiler kaç ??
17 orj. jantları mevcuttu daha sonra 18" orjinal Jantları aldık..
Distinctive Plus paketli 159 lar 17 diğerleri 16 lık jantla satılıyor su anda.
Bu arada hayırlı olsun Okan bey.İnşallah iyi günlerde kullanırsınız.Artık buluşmalarda da görmek isteriz:)
Edited by - geg8183 on 24/01/2008 22:50:06
quote:
valla ustam şunu söliim bişey isteyecek yüzümüz kalmadı 1500 euroluk aralık indirimini %3lük aroc indirimini %1 lik bayi indirimini + 700 euroluk metalik boya indirimi aldım sanırım dahasını istemek ayıp olur ayrıca araç şu an bayide ve konfor paketi yok ama Sensör paketi (arka park sensörü + yağmur, buğu, koku, karanlık sensörleri + kararan iç dikiz aynası) mevcut...saygılar...
sensör paketi her araçta mevcut olması lazım bu arada..
http://www.alfaromeo.com.tr/159_don.aspx
var gözüküyor
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
valla ustam şunu söliim bişey isteyecek yüzümüz kalmadı 1500 euroluk aralık indirimini %3lük aroc indirimini %1 lik bayi indirimini + 700 euroluk metalik boya indirimi aldım sanırım dahasını istemek ayıp olur ayrıca araç şu an bayide ve konfor paketi yok ama Sensör paketi (arka park sensörü + yağmur, buğu, koku, karanlık sensörleri + kararan iç dikiz aynası) mevcut...saygılar...
--------------------------------------------------------------------------------
sensör paketi her araçta mevcut olması lazım bu arada..
--------------------------------------------------------------------------------
Sercan bey sensör paketi distinctive pluslarda standart sadece.
Distinctive li versiyonlarda opsiyonel
Demiştim ama eski progressionlarda yoktu karıştırmışım Haklısnız arkadaşlar pardon
Edited by - geg8183 on 24/01/2008 22:59:52
quote:
Distinctive Plus paketli 159 lar 17 diğerleri 16 lık jantla satılıyor su anda.
Bu arada hayırlı olsun Okan bey.İnşallah iyi günlerde kullanırsınız.Artık buluşmalarda da görmek isteriz:)
Edited by - geg8183 on 24/01/2008 22:50:06
Evet, standart 16...
Okan Bey, tekrar hayırlı olsun.
Bu arada aracı aldıktan sonra izlenimlerinizi mutlaka bekliyorum. Çünkü benim aklımda olan bir model ve her ne kadar hala daha yeterli olsa da emektar 164'ümüzün de bir dayanma sınırı var. Onun yerine 1.8 MPI bana mantıklı bir çözüm olarak görünüyor.
herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunarım saolun...ewet sensör paketi 2006-2007 progresion da yoktu 2008 de progession kalktı ama disctintive de mevcut ve standart...araçta xenon mevcut olacak 17" jant 225 50 17 lastik...salı günü teslim alıyorum...bu arada müzik ve ses sistemi yapılacak ama cd çaların yerine dvd (ekranlı) koyacağım için sanırım çerçeveye ihtiyacım olacak...bu çerçeve hakkında yardımcı yada bilgi sahibi biri varsa çok sevinirim...saygılar...
159 'unuz hayırlı olsun okan bey...
Yol tutuş performansı olarak 159 ile 156 arasında nasıl bir fark var? 159 kullanmadığım için merak ediyorum, kullanan arkadaşlar biraz detay girebilir mi, tşk.
İki araç arasında büyük fark var.. 156'nın koni amortisör + yay + kule gergisi vs.. ile tuttuğu yolu 159 standart donanım olarak veriyor hemde konfordan ödün vermeden.. :)
Sadece süspansiyon değil, gövdenin rijitliği de çok büyük faktör 159'un yol tutuşunda. Araç neredeyse hiç esnemiyor.
Zaten ağırlığının bu kadar fazla olmasının sebeplerinden biri de gövdenin buna uygun yapı ve meteryallerden üretilmiş olması. Gövdenin burulma direnci bu kadar yüksek olunca, araç virajlarda ideal ölçülerine mümkün olduğu kadar sadık kalıyor.
quote:
İki araç arasında büyük fark var.. 156'nın koni amortisör + yay + kule gergisi vs.. ile tuttuğu yolu 159 standart donanım olarak veriyor hemde konfordan ödün vermeden.. :)
+159 mu desem ne desem bilemedim :)
kısaca 159 u kullanınca şunu anlıyorum herseferin : bir araç hem konforlu hemde iyi yol tutabilir.
bşka birşey demeye gerek görmüyorum..
ESP sini sadece 1-2 defa çalıştırdım oda ıslak zemindi,blkide sadece turbo dizel ve otomatik olmasından viraj çıkışında ani tork artışından ASR devreye girmişde olabilir..onun dışında araba konforlu bir süspansiyona sahip olduğundan YATIYOR :D ama kaymıyor,alıştığımız birşey değil :)
hayırlı olsun diyen demeyen sorularıma ve sorunlarıma cvp verip vermeyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim...17 jant olarak toora düşünüyorum 15 kollu modeli ne dersiniz?yoksa kendi opsiyonel olan ve pluslarda olan 17lik modelimi takmalıyım???saygılar...

Edited by - agucba on 26/01/2008 00:40:00
Bence Alfa'nın kendi jantını kullanmak bütünlüğü korumak açısında daha güzel olacaktır. Ama seçim yapmak en son olarak yine size ait.
ewet ustadım haklısın ama o jantın kolları biraz kalın gibi geldi bana aracın bütünlüğünü bozuyor gibi aslında kötü değil ama çok ta iyi değil...gerçi bu bir zevk meselesi düşüneceğim ve yorum bekliyorum ...saygılar...
Edited by - okanizm on 26/01/2008 00:43:09
17 takıcaksanız 5 kolu bişey takın büyük gözüksün ;)
sercan a katılmakla beraber..
sercan yine snn koyduğun 18 jantlı kıvamında inmiş çok güzel gri bi 159 wardı..
ondaki jantlar neyse 17 olarak onlarda belki olabilir..
quote:
hayırlı olsun diyen demeyen sorularıma ve sorunlarıma cvp verip vermeyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim...17 jant olarak toora düşünüyorum 15 kollu modeli ne dersiniz?yoksa kendi opsiyonel olan ve pluslarda olan 17lik modelimi takmalıyım???saygılar...

Edited by - agucba on 26/01/2008 00:40:00
159 ların bijon aralığını şu ana bilmiyorum ama tooranın o modelini bulman zor biraz ama 5*98 ise ben onun t-560 modelini 156 ya takmıştım
Yeni nesil Alfa Romeo'ların bijon aralığı 5x108
quote:
Yeni nesil Alfa Romeo'ların bijon aralığı 5x108
tşkrler Erhan iyi olmuş 5*98 de jant alternatifi çok az oluyordu..Ben yinede 159 lara 18 derim yaya bile gerek kalmaz.Sercanın dediği gibi 5 kol büyük gösrerir ama Alfaya olmaz derim bize çok kollular yakışıyo gerçekten
yapmayın recep bey.. yakışanı var yakışmayanı var :)

bu arabaya bu jant olmamış diyen cıkar elbet ama olmusmu? bence olmuş :) önemli olan cok kol az kol degil yakışanı bulmakta
quote:
yapmayın recep bey.. yakışanı var yakışmayanı var :)

bu arabaya bu jant olmamış diyen cıkar elbet ama olmusmu? bence olmuş :) önemli olan cok kol az kol degil yakışanı bulmakta
secan muhakkak yakışanı bulmak tabiki..ama zevkler kişiye göre değişiyor.benim kadar kimse internetten jant bakmamıştır herhalde.ben 159 sahibi olsam kesinlikle sizin taktığınızı takarım ama olmazsa çok kol derim gene..156 ya zinik 21 modelini takacaktım ama gümrükten bir türlü geçirememişti Herko firması.oda 5*100 dü bende 2 mm ne olur ne olmaz dedim ve orjinal ölçü taktırdım
yanlış oldu pardon.....

recep bey şu son jantı gördüm intahar etmek istedim :) zevk renk işte..
zinik ler iyiki cıkmamış cok agır ve kalitesizler :)
bu arada siz internetten bakmışsınız ben önceki araçlarıma jant arlırken istanbulda gezmedigim yer yoktu :) hemde o zaman kimse 17 bile takmazken ben 18" almıştım :) 5x100-5x98 opsiyonunda sorun olmadan kullanırsınız bu arada.. Isterseniz OZ markasının bir kiti var onla çevirim yapabiliyorsunuz
Edited by - SerCy on 26/01/2008 12:27:21
ewet o kiti biliyordum ama bunlarda denk gelince vaz geçtim.avarusu gırgır olsun diye koydum.ben yalnız istanbul değil bursa ve bulgaristandada bakmıştım inan çok gezmiştim bende ziniklerin ağır olduğunu biliyorum maalesef tooralarda öyle hafif istiuosan oz dan başkasını tanımam.Bir ara çu meşhur 2,5 156 nın oxıjın lerini düşündüm ama o arabayı maslakta gördüğümde o jantların kaynaklanmış hali falan vazgeçtim sonradan.Ama o beğenmediğin jantlar avarus yani tüm formulaya jant yapan firmadır.
o jantlar o kadar işleme girmelerinin sebepleri farklıydı bu arada..
bi kere her hafta kaza yapan bi araçtı (ufak degil şaseye kadar cogu zamanda şase ile birlikte)
225-35-18 lastik kullanılıyordu, koniler korayın kullanımına göre ayarlıydı fakat korayın kullanımına göre konilerin durumu önler en sertten 2 mm kadar yumusakta arkalar ise 4mm kadar yumusaktaydı yani ciddi sertlikteydi :) ayriyetten AP marka (Çok serttir, fakat koniyle uyumlu calısır) 156 1.6 yayları mevcuttu ;)
quote:

recep bey şu son jantı gördüm intahar etmek istedim :) zevk renk işte..
zinik ler iyiki cıkmamış cok agır ve kalitesizler :)
bu arada siz internetten bakmışsınız ben önceki araçlarıma jant arlırken istanbulda gezmedigim yer yoktu :) hemde o zaman kimse 17 bile takmazken ben 18" almıştım :) 5x100-5x98 opsiyonunda sorun olmadan kullanırsınız bu arada.. Isterseniz OZ markasının bir kiti var onla çevirim yapabiliyorsunuz
Edited by - SerCy on 26/01/2008 12:27:21
edersen et ya en güzeli donaraktır ama, tatlı tatlı uykun gelir ve mutlu son :))havagazını falan tavsiye etmem çok kokuyo,,rulette ise ses çok fazla gelir hem beyin parçaları falan duvara yapışır of of akşamda yedim beyin salata kusacam valla 
recep bey inanın ben sizin kafaya ulaşamıyorum (sizi anlıyamıyorum)
26 seneye ulaşılabilirmi be Sercanım...seni seviyoruz


boşver gitme oralara ya...
quote:
26 seneye ulaşılabilirmi be Sercanım...seni seviyoruz
boşver gitme oralara ya...
ulaşılamaz tabi calabalıp calısmam lazım demekki hımm
quote:
quote:
hayırlı olsun diyen demeyen sorularıma ve sorunlarıma cvp verip vermeyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim...17 jant olarak toora düşünüyorum 15 kollu modeli ne dersiniz?yoksa kendi opsiyonel olan ve pluslarda olan 17lik modelimi takmalıyım???saygılar...

Edited by - agucba on 26/01/2008 00:40:00
159 ların bijon aralığını şu ana bilmiyorum ama tooranın o modelini bulman zor biraz ama 5*98 ise ben onun t-560 modelini 156 ya takmıştım

dostum 159 lar 5x110 ve toora nın yukarıda bahsetmiş olduğum modeli arkadaşımın dükkanında mevcut...saygılar...
bu arada kesinlikle edindiğim kendi tecrübemle 225 50 17 takacağım...eski aracımda jant büyüdükçe arabadan takır tukur döşemeden koltuktan hatta polen filtresinden garip sesler geliyo...onun için 17 jant ve yumuşak lastik düşünüyorum...gerçi 156 nın alt takım sistemiyle 159 unki bir olamaz ama yinede ben tedbiri elden bırakmayayım diyorum...saygılar...
okanizm istersen bende 17" orjinal jantlar var pederle bi konuşiyim satmayı düşünürse üstünde 3bin km lik pzero rossolar da mevcut
Edit: Elimde birde 159 için HİÇ kullanılmamış eibach yay takımı mevcut.. bizim arabaya aldım ama peder istemedi :)
Edited by - SerCy on 26/01/2008 14:32:47
quote:
okanizm istersen bende 17" orjinal jantlar var pederle bi konuşiyim satmayı düşünürse üstünde 3bin km lik pzero rossolar da mevcut
Edit: Elimde birde 159 için HİÇ kullanılmamış eibach yay takımı mevcut.. bizim arabaya aldım ama peder istemedi :)
Edited by - SerCy on 26/01/2008 14:32:47
tamam sercan bey olabilir ama sizde orjinal alfa jantı kalmayacak satarken sorun olmazmı
hani diyorum bendeki 16 larıda size takdim etsem oşekilde fiyat çıkarsanız
birde bugün yarın haber verirseniz sevinirim salı günü aracı alıyorum...
quote:
okanizm istersen bende 17" orjinal jantlar var pederle bi konuşiyim satmayı düşünürse üstünde 3bin km lik pzero rossolar da mevcut
Edit: Elimde birde 159 için HİÇ kullanılmamış eibach yay takımı mevcut.. bizim arabaya aldım ama peder istemedi :)
Edited by - SerCy on 26/01/2008 14:32:47
birde elinizde bahsetmiş olduğunuz yay aracı kaç mm yada cm indiriyo aşağı?yay konusundaki cahilliğimi bağışlayın pek bilgi sahibi değilim...saygılar...
okan bey benim aracın üzerindeki jantlar zaten orjinal alfa romeo jantı 18" olanlar.. :) satarken sorun degil tam tersine avantaj cünkü o jantları su ana kadar hiç bir 159 un üzerinde TÜRKİYEYE giriş yapmadı. ;) spider ve breralarda mevcut..
güzel ve pahalı bir jant kendisi..
16" ler benim inanın hiç bir işime yaramaz görüntü olarak cünkü çok çirkinler ve kalabalık elden cıksın diye size teklif ettim, tabi mallar pederin bi sormam lazım :) hatta siz orjinal 159 jantının Yani benim size satabiliriz dedigim;
http://www.alfaromeo.com.au/images/used_cars/ItalianMotorCo/UCD-540-1.jpg
şu jantın bir fiyatını sordurursanız ona göre konuşuruz
quote:
quote:
okanizm istersen bende 17" orjinal jantlar var pederle bi konuşiyim satmayı düşünürse üstünde 3bin km lik pzero rossolar da mevcut
Edit: Elimde birde 159 için HİÇ kullanılmamış eibach yay takımı mevcut.. bizim arabaya aldım ama peder istemedi :)
Edited by - SerCy on 26/01/2008 14:32:47
birde elinizde bahsetmiş olduğunuz yay aracı kaç mm yada cm indiriyo aşağı?yay konusundaki cahilliğimi bağışlayın pek bilgi sahibi değilim...saygılar...
Eibach marka
1.8, 1.9 JTS, 2.2 JTS, 1.9 JTDM 8V, 1.9 JTDM 16 V bu modellere uygun
önü ve arkayı ortlama
30-35 mm 30-35 mm indiriyor..
yayın kodu budur; E10-10-005-01-22
ayriyetten anti roll kit (Viraj Demir cubugu Eibach) siparişide vermiştim fakat henüz bi bilgi gelmedi ondan sanırım gelmedi bende üstüne düşmedim :)
teklifiniz için tşk ederim ama izmirde değiştiriyolar sonuçta iki takım orjinal jant lastik sahibi olmak istemem...yay içinde tşk ederim ama ben en fazla 2 bilemediğiniz 2,5 cm indirteceğim...saygılar...
dogrudur onlar bu işi sürkeli mesleki olarak yapıyorlar cünkü :)
quote:
quote:
quote:
hayırlı olsun diyen demeyen sorularıma ve sorunlarıma cvp verip vermeyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim...17 jant olarak toora düşünüyorum 15 kollu modeli ne dersiniz?yoksa kendi opsiyonel olan ve pluslarda olan 17lik modelimi takmalıyım???saygılar...

Edited by - agucba on 26/01/2008 00:40:00
159 ların bijon aralığını şu ana bilmiyorum ama tooranın o modelini bulman zor biraz ama 5*98 ise ben onun t-560 modelini 156 ya takmıştım

dostum 159 lar 5x110 ve toora nın yukarıda bahsetmiş olduğum modeli arkadaşımın dükkanında mevcut...saygılar...
okan bey varsa almanı tavsiye edebilirim bende bakmıştım ama malum 5*98 bulamamıştım
ama yine 18 derim
ewet arkadaşlar nihayet aracımı bugün akşam teslim aldım...2 saat dolaştım inmek istemedim...şu an evdeyim ve sabah olsada tekrar binsem diyorum...saygılar...

bu arada çift spor egsoz ve mtec 8000K xenon takıldı yarın toora 17" cant ve 1nolu film takılacak...
Edited by - okanizm on 31/01/2008 00:00:50
hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın..
"Üyelerimiz ve Alfa Romeoları" bölümünde aracınızın resimlerini görmek isteriz..
tşk ederim...sizlerede daha iyileri nasip olur ins...yarın diğer işlemler yapılsın fotoğraflarını çekip forumda yayınlayacağım...
Edited by - okanizm on 04/02/2008 00:05:04
quote:
Okan Bey, tekrar hayırlı olsun.
Bu arada aracı aldıktan sonra izlenimlerinizi mutlaka bekliyorum. Çünkü benim aklımda olan bir model ve her ne kadar hala daha yeterli olsa da emektar 164'ümüzün de bir dayanma sınırı var. Onun yerine 1.8 MPI bana mantıklı bir çözüm olarak görünüyor.
merhaba,
araç hakikaten çok çok iyi... ilk izlenimlerimde motor olarak benim için kötü değil.şöyle açıklayayım: bi kere yolda bir kere bakan ikinci defayı kesinlikle yapıyor...dış görünümüanlatmaya gerek yok...iç konfor bi harika...hatta aracı aldığımın ikinci günü yanıma liseli iki çocuk geldi ve aracın fiyatını sordu (iddiaya girmişler
) 1. viteste pek performans yok 2ncide arabanın gücü hissediliyor ama 3 ve sonrasına bayıldım, bi kere 2inci vitesten sonra 156 1.6 dan çok çok daha seri...5 inci viteste 3000 devirde 113 kmi gördüm...çevre yolunda kendimi anlamadığım bir şekilde kaybedip hiç hissetmeden 200 ü görünce korkup ayağımı gazdan çektim...özet olarak ilk izlenimim sonucu verdiğim puan 100 üzerinden 90...
Bu arada aracın motoru nedir? Ben okuduklarımdan son verilmiş kararı anlayamadım. Kaçırdım herhalde?
1.8 MPI'mi 1.9 JTD'mi?
quote:
Bu arada aracın motoru nedir? Ben okuduklarımdan son verilmiş kararı anlayamadım. Kaçırdım herhalde?
1.8 MPI'mi 1.9 JTD'mi?
1.8 mpi saygılar...
aracınızdan memnun olmanıza sevindim Okan bey..
DEmekki 1.8MPI okadar da boşuna bir motor değil,o motorunda alıcısı ,beklentilerini karşılayacak kişiler varmış:)
herkes için öncelik performans olmayabiliyor..
Ama burada önemlisi,sizin beklentinizi karşılamış ve sizi mutlu etmiş olması..
Aracınızın fotoğraflarını en kısa sürede bekliyoruz..
Jantları ne yaptınız?değiştirdiniz mi ??
quote:
aracınızdan memnun olmanıza sevindim Okan bey..
DEmekki 1.8MPI okadar da boşuna bir motor değil,o motorunda alıcısı ,beklentilerini karşılayacak kişiler varmış:)
herkes için öncelik performans olmayabiliyor..
Ama burada önemlisi,sizin beklentinizi karşılamış ve sizi mutlu etmiş olması..
Aracınızın fotoğraflarını en kısa sürede bekliyoruz..
Jantları ne yaptınız?değiştirdiniz mi ??
merhaba can bey, daha değiştiremedim kafama göre bi jant bulamadım...kafamdaki jant Toora T670 modeli...almanyada var, oradan getirtmeyi düşünüyorum ama nakliye ne kadar tutar kestiremiyorum, bi araştıracağım ama %95 bu jant olacak...

Edited by - okanizm on 05/02/2008 10:08:57
hayırlısı olsun Okan bey,
Jantsızda olsa foto bekliyoruz ;)
buarada 159' unuzun bijon aralığının eski alfalardan farklı olduğunu unutmayın ;) aman karışıklık olmasın.. 5x108 sizinkiler..
quote:
hayırlısı olsun Okan bey,
Jantsızda olsa foto bekliyoruz ;)
buarada 159' unuzun bijon aralığının eski alfalardan farklı olduğunu unutmayın ;) aman karışıklık olmasın.. 5x108 sizinkiler..
ah bi fırsat bulabilsem işimden gücümden çekecem fotoğraflarını ama bi türlü nasip olmadı...bu arada bijon aralıklarını bire bir ölçtürdüm 5*110 ama bu beğendiğim jantlar 5*112 jantçıya sordum uydururuz sorun olmaz dedi...saygılar...
Okan bey hayırlı uğurlu olsun tekrardan.159 kardeşliğimiz genişliyor.Şimdi siz bakmaya da doyamazsınız daha yepyeni:)
Gerçi ben hala bakmaya doyamıyorum:)
İyi günlerde kazasız belasız kullanın inşallah
Hayırlı olsun , kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Fotoları merakla bekliyoruz. Kardeşlik büyüyor , buluşmak dileğiyle..
ewet ya doyamıyorum içinde olmakta dışından bakmakta haz veriyo insana...tşk ederim sağolun...saygılar...


ewet arkadaşlar yukarıdaki iki jantı buldum arkadaşımda...ama sizlerdende yorum ve öneri bekliyorum...bu jantlar 159a olurmu? hangisini tercih edersiniz? saygılar...
Edited by - okanizm on 05/02/2008 23:57:35
Edited by - okanizm on 06/02/2008 00:03:57
Valla Okan Bey bence çok kollu olan daha şık durur ama zevk meselesi elbette...
2side olmaz bence ucuza kaçıcam derken aracı sirk aracına cevirmeyin derim, 159 un karşısına geçip bir bakın bakışlarına tasarımına hatlarına bu jantların 2 sininde hiç uymıyacagını göreceksiniz..
159 farklı bi araba bu jantlar ise 1. si taxilerde var
2. ise taxi-apaci tuner larda mevcut..
umarım yanlış anlamadınız dediklerimi.. Sonuçta sizin en iyi en güzel jantı bulup takmanızı istiyorum
1.8 MPI'ın yakıt tüketimi ve performans değerleri ile ilgiliğ ilerleyen zamanlarda biraz daha değerlendirme yaparsanız seviniriz.
slm arkadaşlar valla hakikaten bıktım. bu jant olayından izmirde girmediğim delik bakmadığım köşe kalmadı.yarın toora nın 17" t560 modelini taktırıyorum. sercan beyin jantları hakikaten güzel ama o modelin 17" inin mayıstan önce gelme şansı yokmuş...fotoğraflarda haftaya kaldı artık...saygılar...
bnm jantların aynısını tora satmıyor, jantlarda farklılık var okan bey ;)
t560 ın düz gümüş rengini taktırın bari
yok toora değil zaten başka bir italyan markasıydı katalogtan baktım birebir aynısı...bu arada ewet t560ın düz gümüş modeli takılıyor.
degil göbekler farklı :) bunu idda edenlerde oldu cünkü jantların Göbekleri, kolları farklı ama birebir benziyolar..
quote:
degil göbekler farklı :) bunu idda edenlerde oldu cünkü jantların Göbekleri, kolları farklı ama birebir benziyolar..
doğrudur iddia etmeyi sevmem zaten neticede almadım...saygılar...
1.8 mpi 159 sahibi arkadaş var mı? varsada yorumu???
varsa 1.8 mpi sahibi arkadaş kullanımla ilgili bu topickte paylaşırsa sevinirim yakıt motorla ilgili şeyler aracın gidişi falan..
Selamlar 2004 156 aracımı sattım 325bin kmde 159 benzin mpi almayı düşünüyorum 156 gibi sorunsuzmu yoksa kronik sorunları varmı otelin bazı modellerinde kullanıldığı yazıyor mpi kullanan arkadaşlardan tavsiye almak istiyorum
Hayırlı geceler
Motoru, bildiğimiz GM motorlarından devşirme ve Alfa Romeo mühendislerinin dokunuşu ile hafif olarak uyarlanmış.
159 ve diğer kardeşleri ağır otomobiller, bu sebeple 140 BG ile 1.8 motordan çok fazla beklenti olmamalı, performans beklentisi olmamalı kesinlikle.
Genel olarak 159, 156 gibi bakımı kolay ve ucuz model değildir ve pahalıdır. Motor konusunda mutlaka uyumlu parçalar vardır ama süspansiyon sistemi pahalıdır.
Alırken çok dikkatli olmalı, en az iki kez düşünülmeli.
Çok iyi bir örnek bulunabilirse, 1.8 MPI de olsa, en başta yol tutuş ve sürüş hissiyatı bakımından çok fazla tatmin edecektir.
Birileri motor bazı parçalarının bulunmasının zor olmasından dem vurmuştu geçenlerde sanayide, ama bir başkası da herşeyi bulunur da dedi. Ortaya karışık bir durum. Benim de tavsiyem girilmemesi yönünde olacak.. Hele ki el altında güvenilir bir servis yoksa ;)
159'un en makbulü 1.9 JTD motorlu dizel bana göre. Ama illa benzinli isteniyorsa 1.8 TBI tercih edilmeli ki o da sayı olarak bir elin parmağını geçmez.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1.8 mpiyi 5 senedir kullanıyorum şuan 360binde marşpiyelde boya var sadece.Görece temiz sayılır.lpgde 10 litre yakar.Ben ankarada olmama rağmen hiçbir şekilde alfa servisine götürmüyorum arabayı.Parça satanı mı dersin 3 kat fazla fiyat çekenimi dersin neler neler.Bunun motoru opel oldugu için piyasadaki çoğu usta anlayabiliyor derdini arabanın.fakat bazı kronikleri varki çok zor.Mesela subap ayarı bence en zoru.Bizim memlekette rektefe yapmadan yapabilecek usta yok.Birde egzantrik dişlileri ses yapıyor.Bunların haricindeki herşey ucuza çözülebiliyor ağır bi motor arızası yoksa.Bu aracın sadece bir tane motor parçası ülkemizde yok.o da karter yağ seviye ve sıcaklık sensörü.Sadece bu motorlu 159 için üretilmiş bir parça.Arabanın altını vurup dağıtmazsan ihtiyaç duymazsın. Daha önceden kullandığım dizel arabaların çoğunda enjektör,turbo,basınç sensörleri mazot pompası ne parça varsa bir sürü sorun yaşadım.Benim ağzım yandı yani dizelden o yüzden ben bunu tercih ettim.Yakıtıda fena değil yormuyor.Düzde eh işte fena değil şeklinde gidiyor.Yokuşta gitmiyor.4bin devir civarı vanos açar o zaman rahatlar genelde.2. viteste 100yapar 10sn fabrika verisini karşılar.160a kadar hızlanması kötü değil.160dan sonra emekliyor 200e kadar sonrası yok doğal olarak.Ben yürütme masrafı düşünerek bunu almıştım ama o zaman parasını denkleştirsem tabiki tbi alırdım.
Giulietta 1.75 TBİ düşünüyorum pek bi bilgim yok araç benzinli manuel 212000 km 235 beygir fiyatı 830.000 sizce nasıldır bu km üzer mi
Bu fiyata sanırım daha düşük kilometreli, bakımlı bir 1.4 MA alabilirsiniz.
Bahsedilen kilometrede bir TBI maceralı olacağı kesin.
Şimdiden hayırlı olsun.
You are not allowed to view links.
Register or LoginGiulietta 1.75 TBİ düşünüyorum pek bi bilgim yok araç benzinli manuel 212000 km 235 beygir fiyatı 830.000 sizce nasıldır bu km üzer mi
o araç benim mahallede abi kendisiyle konuştum araç sahibinin araç hakkında pek bilgi sahibi olduğunu düşünmüyorum bide biraz hor kullanıyorlar gibi geldi gazlama manasında değilde ne bileyim sigara hijyen falan manasında hiç gazladığına denk gelmedim ama kilometresi her ne kadar yüksek olsada bu sıradan bir Giulietta değil ve bu epey ucuz bir fiyat
23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Logino araç benim mahallede abi kendisiyle konuştum araç sahibinin araç hakkında pek bilgi sahibi olduğunu düşünmüyorum bide biraz hor kullanıyorlar gibi geldi gazlama manasında değilde ne bileyim sigara hijyen falan manasında hiç gazladığına denk gelmedim ama kilometresi her ne kadar yüksek olsada bu sıradan bir Giulietta değil ve bu epey ucuz bir fiyat
23117RA68G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araç hakkında hiç bilgi sahibi değil bence, verdiği ilandan bu net şekilde anlaşılıyor. Bu kadar özel makinalar bu insanların eline nasıl düşüyor anlaması gerçekten zor. :asagi-ok:
Ya o ilanı dün gördüm, direksiyon herşeyi anlatıyor bence be :kahve: