Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: Adza - 12 Aralık 2014, 15:58:47

Başlık: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 12 Aralık 2014, 15:58:47
Arkadaşlar merhaba,

Kafaya takmış durumdayım, akü takılı değilken vs. acil durumlarda bagaj koltuğun altındaki bir pimden açılıyor biliyorum. Başka 159 larda tecrübe ettim hatta sahipleri oldukça şaşırdı. Ama benimkinde yok. Konusu geçmişti zaten :) Bulamıyorum. Bildiğim kadarıyla 2.bir yedeği yok. Belki bilmediğim bir şey vardır diye sorayım dedim.

İyi forumlar  :alfisti: :alfisti: :alfisti: :alfisti:
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Erkay KAHYA - 12 Aralık 2014, 16:42:15
Aradığınız ip, sol taraf (Sürücünün arka tarafı) arka yolcu koltuğu oturma kısmında.
Kapı eşik plastiğinin koltuk zemin döşemesi kesimindeki noktadan elinizi soktuğunuzda hissedersiniz.
Kaybolacak bişey değil bayağı şaseye kaynaklı sabitlenmiş çelik telden bahsediyoruz.
Akü devre dışıyken başka bir yöntemle açılacağını sanmıyorum.
(Arka koltuk sırt kısımlarını yatırarak da bagaja ulaşabilirsiniz.)
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: hi_cazz - 12 Aralık 2014, 16:42:36

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar merhaba,

Kafaya takmış durumdayım, akü takılı değilken vs. acil durumlarda bagaj koltuğun altındaki bir pimden açılıyor biliyorum. Başka 159 larda tecrübe ettim hatta sahipleri oldukça şaşırdı. Ama benimkinde yok. Konusu geçmişti zaten :) Bulamıyorum. Bildiğim kadarıyla 2.bir yedeği yok. Belki bilmediğim bir şey vardır diye sorayım dedim.

İyi forumlar  :alfisti: :alfisti: :alfisti: :alfisti:

Koltuğun altına kaçmıştır. Benimde koltuğun altında.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 12 Aralık 2014, 17:56:15
Hocam deli oldum ya, koltuğu sökecektim nerdeyse :D
Takıntı haline getirdim resmen :D
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 12 Aralık 2014, 17:57:17
You are not allowed to view links. Register or Login
Aradığınız ip, sol taraf (Sürücünün arka tarafı) arka yolcu koltuğu oturma kısmında.
Kapı eşik plastiğinin koltuk zemin döşemesi kesimindeki noktadan elinizi soktuğunuzda hissedersiniz.
Kaybolacak bişey değil bayağı şaseye kaynaklı sabitlenmiş çelik telden bahsediyoruz.
Akü devre dışıyken başka bir yöntemle açılacağını sanmıyorum.
(Arka koltuk sırt kısımlarını yatırarak da bagaja ulaşabilirsiniz.)

Aynen, başka 159 larda buldum zaten sıkıntı o :D benimki derinlerde sanırım
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Rotweiler - 12 Aralık 2014, 18:08:49
Ucunda bir halka var. O halka düğümlü ve plastik ile kaplı el kesmesin diye. Plastik koltuk sürtünmesinden kopmuş ve geriye kaçmış olabilir. En mantıklısı bu gibi durumlar için arka koltuğun bagaja açılan kolçak arasındaki gözünü AÇIK(kilidi açık konumda) bırakmak. Koltukları da tamamen yatırarak(Erkayın da dediği gibi) ulaşabilirsiniz. Zaten daha da ulaşamıyorsanız, ulaşmayın kalsın öle :D
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 12 Aralık 2014, 23:28:48
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Erkay KAHYA - 13 Aralık 2014, 10:13:33
You are not allowed to view links. Register or Login
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D

Bu arada bir tavsiye.
Koltuğun alt kısmını sökmeye, yerinden oynatmaya çalışmayın. (Sırt kısmı olmayan yeri.)
Tek kullanımlık tırnaklarla beslemişler.
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 13 Aralık 2014, 10:24:39
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D

Bu arada bir tavsiye.
Koltuğun alt kısmını sökmeye, yerinden oynatmaya çalışmayın. (Sırt kısmı olmayan yeri.)
Tek kullanımlık tırnaklarla beslemişler.

Bunu soylediginiz iyi oldu. Hirs yapip sokme ihtimalim vardi :D
Teşekkür ederim
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: hi_cazz - 13 Aralık 2014, 12:13:15

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D

Bu arada bir tavsiye.
Koltuğun alt kısmını sökmeye, yerinden oynatmaya çalışmayın. (Sırt kısmı olmayan yeri.)
Tek kullanımlık tırnaklarla beslemişler.

Benimkini mecbur söktük Erkay. Tırnağın biri çatlak şu an. Altına anahtar düştü kemer tokadının olduğu yerden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Erkay KAHYA - 15 Aralık 2014, 09:47:49
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D

Bu arada bir tavsiye.
Koltuğun alt kısmını sökmeye, yerinden oynatmaya çalışmayın. (Sırt kısmı olmayan yeri.)
Tek kullanımlık tırnaklarla beslemişler.

Benimkini mecbur söktük Erkay. Tırnağın biri çatlak şu an. Altına anahtar düştü kemer tokadının olduğu yerden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geçmiş olsun.
Arka koltuk alt kısmı sökülüp takılınca ses yapmaya başlıyor.
İçten içe kemirdi beni. Sonunda çözüm; parça no: 50500769 (koltuk klipsi)
Tanesi 10 - 15 TL lik bir klips. (sağ sol iki tane alınmalı.)
Servisten de tedarik edebilirsiniz.

Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: hi_cazz - 15 Aralık 2014, 12:03:45

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
geçenlerde bi akü kutup başını söktüğümden beri aklımdaydı bu mevzu :D
aynen öyle :D amma dert ettim bagajı yahu :D

Bu arada bir tavsiye.
Koltuğun alt kısmını sökmeye, yerinden oynatmaya çalışmayın. (Sırt kısmı olmayan yeri.)
Tek kullanımlık tırnaklarla beslemişler.

Benimkini mecbur söktük Erkay. Tırnağın biri çatlak şu an. Altına anahtar düştü kemer tokadının olduğu yerden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geçmiş olsun.
Arka koltuk alt kısmı sökülüp takılınca ses yapmaya başlıyor.
İçten içe kemirdi beni. Sonunda çözüm; parça no: 50500769 (koltuk klipsi)
Tanesi 10 - 15 TL lik bir klips. (sağ sol iki tane alınmalı.)
Servisten de tedarik edebilirsiniz.

Benimki ses yapmadı Erkay. Yapacak olursa alırız. Zaten bir ara Aracın içindeki klipslerin hepsini değiştircem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: cAn16 - 29 Temmuz 2015, 11:21:11
159 sahibi arkadaşlardan rica etsem bu telin çalışmasını videoya kaydedip gönderebilir mi ?

Fotoğraf falan da olur . Maksat teli nasıl yakaladığımız. Koltuğu kaldırmak gerekiyor mu gerekmiyor mu ?

Diyeceksiniz ki ne alaka ? Teknik detay lazım oldu da  8)

:alfisti:
Başlık: Ynt: 159 Aküsüz Bagaj Açma
Gönderen: Adza - 30 Temmuz 2015, 22:08:04
Uğur Abi' ye söyledim abi burdan da yazayım.
Eğer standart dışı bir durum söz konusu değilse araçta, sol altta plastik kısım var koltuğun dibinde onun ve koltuk minderinin ara 3 cm kadar altında

sf 102
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/159/OwnerHandbook.pdf (https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/AlfaRomeo/159/OwnerHandbook.pdf)