Selamlar Mahmut hocam,
- 1535 kg
- Manuel şanzıman 400 tork ile başa çıkabiliyor. üzeri güçler için güçlendirme kitleri mevcut. volan göbek bozabiliyor ya da şanzıman içi dişliler sorun çıkartabiliyor. m32 şanzımanla ilgili aşağıdaki başlığı mutlaka okuyun;
https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings/buradan da upgrade kitlere bakabilirsiniz;
https://jtd-performance.com/- Vites oranları için uzun veya kısa demek zor. hacim olduğu için hemen hemen her viteste istenilen güce ve sürüş tarzına cevap veriyor. 6. vites 100km/h ile seyrederken otomatik şanzımandan 500 devir daha fazla çeviriyor. Ancak yakıt olarak daha az yakıyor.
- Brembo takılıyor. Benim aracımda da mevcut. Ön taşıyıcıları değiştirmek ya da braket kullanmak gerekiyor.
- Makyajla gelen elektronik güncellemelerden hangisi cezbediyor bilmiyorum ama gösterge paneli ise evet değiştirebilirsiniz. iç trim olarak kullanılan ekipmanlar aynı. makyaj öncesi iç kapı kolları krom iken, makyaj sonrası saten krom olmuş. otomatik vites konsolu gri iken, siyah olmuş gibi ufak tefek farklılıklar var. kullanılan materyaller aynı. 2009 ve üzeri güncellemeye sahip 159un yaklaşık 40 kg hafif olduğu söylenir. bu 40 kg tam boy stepneden mini stepneye geçilerek ve yalıtım azaltılarak, alüminyum ön takım ekipmanları ile sağlanmış. alacağınız 159'da ön takımın orijinal olma ihitmali düşük olacağından zaten alüminyum salıncaklar üzerinde takılı gelecek. Arka koltuklar sedan makyajlı versiyonlarda yatmıyor. motor kapağının altında ve ön davlumbazların iç kısmında yalıtımların çıkarılmış olması gibi eksiklikler de var. arka diz mesafesinin artıyor olması aldatmacası da arka koltuk minderinin baldır desteğinin olmayışından kaynaklı. araç ölçüleri her modelde aynı.
tr'de otomatik şanzıman daha fazla satılmış. manuellerin hemen hepsi 2006 model (2006'lar da otomatik yok). diğer modellerde tek tük manuel var. D sınıfı bir araçta insanlar manuel kullanmak istemiyor. otomatik elbette daha rahat ve bence qtronic başarılı bir şanzıman.
manuel şanzımanın yakıt tüketimi, tepkileri ve hızlanması daha iyi olsa da motordan yüksek güç alınmak istendiğinde tork dayanımı, baskı balata volan değişim maliyetleri de mutlaka düşünülmeli. aklınızdaki araç ne, bir proje aracı mı olacak 155 gibi vs vs burada tercih size kalıyor.
şehir içi yakıt tüketimi 2 lt'ye yakın daha az doğru. şehir dışı 1 lt civarı.
Yakın oturuyoruz. Daha detaylı bilgi almak isterseniz arayabilirsiniz.