Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 Hakkında birkaç soru  (Okunma sayısı 586 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nickmenza

  • Membro
  • İleti: 51
    • Çevrimdışı
159 Hakkında birkaç soru
« : 07 Ağustos 2019, 13:32:27 »
Selamlar
155 Q4 ü sattıktan sonra hep beğendiğim 159 beni gıdıklamaya başladı.
159 ile ilgili birkaç sorum olacak şöyle ki;
-Dizel-manuel mk1 (makyajsız) kasanın ağırlığı nedir?
-Manuel şanzumanı genel olarak dayanıklı mıdır?
-Vites oranları nasıldır?
-Sonradan brembo takılabilir mi?
-Sonradan makyajlı kasaya (iç elektrik / elektronik donanım ve trim olarak) çevrilebilir mi?
Teşekkür ediyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Nickmenza

  • Membro
  • İleti: 51
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #1 : 07 Ağustos 2019, 13:38:46 »
Bir de sanıyorum dizel / otomatik kullanım rahatlığından dolayı daha çok seçiliyor ve talep görüyor.
Bunun dışında otomatik / manuel arasında mekanik , tüketim ve konfor olarak başka bir farklılık var mı?
Manuel'in 1,5-2 litre daha az yaktığını okuduğumu hatırlıyorum forumlardan?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #2 : 07 Ağustos 2019, 14:14:36 »
Teknik bilgileri,rakamları bir yerlerden muhakkak bulursunuz,ben his olarak söyleyeyim,159 ağır bir araba.maksimum torkunu 2 bin devir civarlarında verince de hantal diyene bile itiraz edemezsiniz.Benim aracım manuel.otomatik 159 kullanmadım ama zorunluluk yoksa otomatik tercih etmemenizi tavsiye ederim.Gerek tüketim,gerek performans ve gerekse onarım maliyetleri açısından.Dur kalk olmayan bir trafikte çok fazla vites değişimine ihtiyaç duymuyor araba.yüksek ve geniş sayılacak bir tork bandı var aracın.Yazılımla daha iyi değerler elde edildiği söylense de ben taraftar değilim ve stock hali bana yetiyor.159 kafanıza girmiş,ısrarla takip edip peşini bırakmayın.inşallah gönlünüze göre bir tane bulursunuz

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #3 : 07 Ağustos 2019, 14:23:29 »
Selamlar Mahmut hocam,

- 1535 kg

- Manuel şanzıman 400 tork ile başa çıkabiliyor. üzeri güçler için güçlendirme kitleri mevcut. volan göbek bozabiliyor ya da şanzıman içi dişliler sorun çıkartabiliyor. m32 şanzımanla ilgili aşağıdaki başlığı mutlaka okuyun;

https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings/

buradan da upgrade kitlere bakabilirsiniz;

https://jtd-performance.com/


- Vites oranları için uzun veya kısa demek zor. hacim olduğu için hemen hemen her viteste istenilen güce ve sürüş tarzına cevap veriyor. 6. vites 100km/h ile seyrederken otomatik şanzımandan 500 devir daha fazla çeviriyor. Ancak yakıt olarak daha az yakıyor.

- Brembo takılıyor. Benim aracımda da mevcut. Ön taşıyıcıları değiştirmek ya da braket kullanmak gerekiyor.

- Makyajla gelen elektronik güncellemelerden hangisi cezbediyor bilmiyorum ama gösterge paneli ise evet değiştirebilirsiniz. iç trim olarak kullanılan ekipmanlar aynı. makyaj öncesi iç kapı kolları krom iken, makyaj sonrası saten krom olmuş. otomatik vites konsolu gri iken, siyah olmuş gibi ufak tefek farklılıklar var. kullanılan materyaller aynı. 2009 ve üzeri güncellemeye sahip 159un yaklaşık 40 kg hafif olduğu söylenir. bu 40 kg tam boy stepneden mini stepneye geçilerek ve yalıtım azaltılarak, alüminyum ön takım ekipmanları ile sağlanmış. alacağınız 159'da ön takımın orijinal olma ihitmali düşük olacağından zaten alüminyum salıncaklar üzerinde takılı gelecek. Arka koltuklar sedan makyajlı versiyonlarda yatmıyor. motor kapağının altında ve ön davlumbazların iç kısmında yalıtımların çıkarılmış olması gibi eksiklikler de var. arka diz mesafesinin artıyor olması aldatmacası da arka koltuk minderinin baldır desteğinin olmayışından kaynaklı. araç ölçüleri her modelde aynı.

tr'de otomatik şanzıman daha fazla satılmış. manuellerin hemen hepsi 2006 model (2006'lar da otomatik yok). diğer modellerde tek tük manuel var. D sınıfı bir araçta insanlar manuel kullanmak istemiyor. otomatik elbette daha rahat ve bence qtronic başarılı bir şanzıman.

manuel şanzımanın yakıt tüketimi, tepkileri ve hızlanması daha iyi olsa da motordan yüksek güç alınmak istendiğinde tork dayanımı, baskı balata volan değişim maliyetleri de mutlaka düşünülmeli.  aklınızdaki araç ne, bir proje aracı mı olacak 155 gibi vs vs burada tercih size kalıyor.

şehir içi yakıt tüketimi 2 lt'ye yakın daha az doğru. şehir dışı 1 lt civarı.

Yakın oturuyoruz. Daha detaylı bilgi almak isterseniz arayabilirsiniz.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Nickmenza

  • Membro
  • İleti: 51
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #4 : 07 Ağustos 2019, 14:28:30 »
Teknik bilgileri,rakamları bir yerlerden muhakkak bulursunuz,ben his olarak söyleyeyim,159 ağır bir araba.maksimum torkunu 2 bin devir civarlarında verince de hantal diyene bile itiraz edemezsiniz.Benim aracım manuel.otomatik 159 kullanmadım ama zorunluluk yoksa otomatik tercih etmemenizi tavsiye ederim.Gerek tüketim,gerek performans ve gerekse onarım maliyetleri açısından.Dur kalk olmayan bir trafikte çok fazla vites değişimine ihtiyaç duymuyor araba.yüksek ve geniş sayılacak bir tork bandı var aracın.Yazılımla daha iyi değerler elde edildiği söylense de ben taraftar değilim ve stock hali bana yetiyor.159 kafanıza girmiş,ısrarla takip edip peşini bırakmayın.inşallah gönlünüze göre bir tane bulursunuz

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Nickmenza

  • Membro
  • İleti: 51
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #5 : 07 Ağustos 2019, 14:31:16 »
Selamlar Mahmut hocam,

- 1535 kg

- Manuel şanzıman 400 tork ile başa çıkabiliyor. üzeri güçler için güçlendirme kitleri mevcut. volan göbek bozabiliyor ya da şanzıman içi dişliler sorun çıkartabiliyor. m32 şanzımanla ilgili aşağıdaki başlığı mutlaka okuyun;

https://stillrunningstrong.com/car-maintenance/m32-gearbox-bearings/

buradan da upgrade kitlere bakabilirsiniz;

https://jtd-performance.com/


- Vites oranları için uzun veya kısa demek zor. hacim olduğu için hemen hemen her viteste istenilen güce ve sürüş tarzına cevap veriyor. 6. vites 100km/h ile seyrederken otomatik şanzımandan 500 devir daha fazla çeviriyor. Ancak yakıt olarak daha az yakıyor.

- Brembo takılıyor. Benim aracımda da mevcut. Ön taşıyıcıları değiştirmek ya da braket kullanmak gerekiyor.

- Makyajla gelen elektronik güncellemelerden hangisi cezbediyor bilmiyorum ama gösterge paneli ise evet değiştirebilirsiniz. iç trim olarak kullanılan ekipmanlar aynı. makyaj öncesi iç kapı kolları krom iken, makyaj sonrası saten krom olmuş. otomatik vites konsolu gri iken, siyah olmuş gibi ufak tefek farklılıklar var. kullanılan materyaller aynı. 2009 ve üzeri güncellemeye sahip 159un yaklaşık 40 kg hafif olduğu söylenir. bu 40 kg tam boy stepneden mini stepneye geçilerek ve yalıtım azaltılarak, alüminyum ön takım ekipmanları ile sağlanmış. alacağınız 159'da ön takımın orijinal olma ihitmali düşük olacağından zaten alüminyum salıncaklar üzerinde takılı gelecek. Arka koltuklar sedan makyajlı versiyonlarda yatmıyor. motor kapağının altında ve ön davlumbazların iç kısmında yalıtımların çıkarılmış olması gibi eksiklikler de var. arka diz mesafesinin artıyor olması aldatmacası da arka koltuk minderinin baldır desteğinin olmayışından kaynaklı. araç ölçüleri her modelde aynı.

tr'de otomatik şanzıman daha fazla satılmış. manuellerin hemen hepsi 2006 model (2006'lar da otomatik yok). diğer modellerde tek tük manuel var. D sınıfı bir araçta insanlar manuel kullanmak istemiyor. otomatik elbette daha rahat ve bence qtronic başarılı bir şanzıman.

manuel şanzımanın yakıt tüketimi, tepkileri ve hızlanması daha iyi olsa da motordan yüksek güç alınmak istendiğinde tork dayanımı, baskı balata volan değişim maliyetleri de mutlaka düşünülmeli.  aklınızdaki araç ne, bir proje aracı mı olacak 155 gibi vs vs burada tercih size kalıyor.

şehir içi yakıt tüketimi 2 lt'ye yakın daha az doğru. şehir dışı 1 lt civarı.

Yakın oturuyoruz. Daha detaylı bilgi almak isterseniz arayabilirsiniz.

Yüz yüze görüşebilirsek sevinirim.
Öyle proje mroje işlerini bıraktım artık:)
Eğer manuel alırsam kesin olarak dpf iptali , fren upgrade , yazılım ve bir kaç kozmetik değişiklikle uzun yıllar binmeyi düşünüyorum.
Çok teşekkür ederim


Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Hakkında birkaç soru
« #6 : 07 Ağustos 2019, 14:44:58 »
Tabii, memnuniyetle. haber edin.

159 stok olarak yeterince tatminkar. benim aracımda race chip pro 2 var. tahminim 170-180 hp / 400 tork civarı kullanıyorum. gaza oturunca yarattığı patlama ve tepkileri oldukça keyifli. en azından beni tatmin ediyor. egr iptal, dpf'i faal kullanıyorum. emme manifoldu kelebeklerini iptal ettikten sonra egr'yi mekanik ve yazılımsal olarak iptal ettim. temiz manifoldu hepten hiç edecekti çünkü. periyodik kurum temizliği derdi de ortadan kalktı. dpf ile ilgili bir sorunum yok. hatta back pressure için gerekli. hardcore bir yazılım yapılacak olursa dumanlı olacağından o zaman dpf'i sökmek gerekir. normal şartlarda kalmalı bence. taa ki ömrünü tamamlayana dek :)

159'un tek piston stok frenleri oldukça başarılı. Piston bir tane ama büyük. 305mm disklerle gayet uyumlu. Brembo olursa iyi olur, olmazsa dert değil bence.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal