Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 hararet göstergesi ? Termostat ?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

oceansblue

Cümleten iyi günler. 2 gün önce 159'un hararetinin hiç 90'a çıkmadığını farkettim. Kayseri'de yaşıyorum. Acaba hava -20 lerde olduğu için mi yoksa termostat gidenlerle gitti mi bilemedim. Epey bir yol yapıyorum, çok sıkıştırıyorum belki 80 oluyor. Hava çok soğuk olunca da bu durum çekilmez oluyor. Sizce bu durum neden olabilir. Termostatsa eğer bize maliyeti ne olur ? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Ama bu durum çok soğuk havada meydana geldi kafamı karıştırdı yani. 

fatihmehmet

Yusuf abi merhaba,
Ne zamandır görüşmüyoruz bi toplanalım artık.

Abi Termostat gidik gibi görünüyor. Bende de benzer bi sorun var. Belki Kayseri'dendir ama 90'a çıkıyor gaza bastığımda biraz devirli olarak 84-85 e kadar iniyor sonra tekrar 90'a çıkıyor.

159 termostatina baktım simdi Behr marka 130 lira işçiliği zaten kolay baban yapabilir bence :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

oceansblue

Valla ben 80 üzerine çıkamadım. İşçilik kolaysa babam halleder. En son buji z rot ve aks kafası değiştik babamla:) Diyor ki depoya lift yaptıralım ben herşeyi hallederim. Artık sizinkilere de bakarız. :D

erkan

Dün aynı sorunla servise gittim benimki dahil üç GT jts aracın termostatını  değiştirdiler 130tl+ işçilik ödeyip aracın kıssa sürede ısınıp, 90 da sabit kalmasını sağlıyorsun ;)

Erkay KAHYA

Bahsettiğiniz durumda termostat bozulmuş gibi görünüyor.
Ancak -20 gibi havalarda Örn: 80 - 70 gibi sabit hızlarda seyrediyorsanız 90 a sabitlememesi normal bir durumdur.
Hemen gidip termostatınızı değiştirmeyin.
Hava şartları normal seviyelere gelince düzelecektir.
Benim araçta da aynısı söz konusu. (Hava sıcaklığı -15 derece gösteriyorken.)
Devir bandını 2500 - 3000 aralığında tutunca  sıcaklığı 90 a sabitleyebiliyor.
Ankara'da durum böyle. Belki İstanbul, Ankara kadar soğuk değildir.
(Tamamı kırmızı antifiriz dolu olduğu halde gece soğutma sıvısının sulu, buzlu karışımda olduğuna şahit oldum.)

fatihmehmet

@Erkay KAHYA
Abi dedigin gibi ben de normalde soğuklardan once hep 90'a çakılı idi. Dun ve onceki gun -15 -20 arasındaydı Kayseri. 4000-5000 devre çıktım birden LPG den benzine gecti hararet 90 dan 84-85 e düştü. Sonra benzine geçirdim yine 90'a sabitledi. Sonra yine yapayım olacak mi diye denedim 87-88 e düştü yavaşlayınca 90'a çıktı. Sonra da bi daha yapmadi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi dedigin gibi ben de normalde soğuklardan once hep 90'a çakılı idi. Dun ve onceki gun -15 -20 arasındaydı Kayseri. 4000-5000 devre çıktım birden LPG den benzine gecti hararet 90 dan 84-85 e düştü. Sonra benzine geçirdim yine 90'a sabitledi. Sonra yine yapayım olacak mi diye denedim 87-88 e düştü yavaşlayınca 90'a çıktı. Sonra da bi daha yapmadi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Soğuklardan saçmalama yapmış olabilir.
Naçizane tavsiyem, soğuk motora yüksek devir çevirtmeyin.

fatihmehmet

Tam aksine 7-8 dk bekledim 60-70 arası hareket ettim. Ben biraz daha kontrol edeyim en iyisi gidişatı. Teşekkürler abi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

Alfadanadam

Tamamı antifriz olması iyi değil derler ama.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


oceansblue

İşin garip tarafı şu ışıkta beklediğinde hemen düşüyor bu normal değil sanki. Zor bela 75-80 oluyor ışıkta ya da devir düşünce hemen 50 :)

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
Tamamı antifriz olması iyi değil derler ama.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Haklısın abi tamamı antifiriz olunca yoğunluktan dolayı akışkanlığı etkiliyormuş. Hortum ömürleri de cabası.
Sıcaklık -30 ları görünce araç altı ateş yakmaktan başka seçenek kalmıyor.  :D

Alfadanadam

Termostat kesi bozuk öyleyse.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


oceansblue

O zaman termostat değişecek başka çare yok. 

oceansblue

Arkadaşlar bana bu parçayı alıp yollayacak kimse vsr mı çarşamba günü elimde olması şart.  Yola gitcem perşembe sabahın köründe.  Yoksa bu soğukta sıkıntı olacak

fatihmehmet

@OğuzCanAlantor Oğuz bi yetiş :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

oceansblue

Oğuzu unuttum bak ben :) beklemedeyim

oceansblue

termostat takıldı ve sorun çözüldü

Doğa Tosun

sorunun çözülmesine sevindim, bir soru da ben sorayım. 147'de ve 159'da herhangi bir problem yok, motor ısınıyor, 90'a sabitleniyor ve öyle kalıyorlar. Fakat GT'nin motoru göstergede ısınmıyor. Hatta temposuz bi kullanımda 20 km boyunca durmadan gitsem bile motor sıcaklığını 60-65 arası gösteriyor genelde. Servise sorduğumda havaların fazla soğuk olduğunu falan söylediler ama 147 ve 159 90'a sabitlerken neden gt öyle yapmıyor? Termostat diye düşünüyorum eğer JTS'nin farklı bi nanesi yoksa. Sizce ?
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

master

Kendin sorup kendin cevaplamışsın :) Büyük ihtimal termostat. Değiştir için rahat etsin.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

rain man

Öncelikle geçmiş olsun diyorum :) Benim de benzer bir maruzatım var konu açmak yerine başlıktan faydalanmayı seçtim :)

147 1.9 jtd kullanıyorum 1 ay oldu alalı, Motor ısınmadan ( bunu sadece dakika hesabı ile 5 - 10 dk arası rölantide çalıştırarak yapıyorum bu arada herhangi bir niceliğe bakmadan ) yola çıkmıyorum çıkarsam da devri ilk 10 dakika boyunca 2000'in üzerine bile çok çıkarmıyorum sonrasında kapatırken de aynı şekilde bir 5 10 dakika rölantide çalıştırıp öyle kapatıyorum.

Bu uygulamamda yanlış birşey var mı? Yola çıkmak için hararet derecesinin yükselmesini beklemeli miyim? ya da gazlayarak ben mi yükseltip yola çıkmalıyım? Burada havalar bir çok kez 0'ın altına düşüyor, rutin kullanımımda eksikleriniz veya tavsiyeleriniz olursa çok sevinirim :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

erdinc147

#20
pahalı bir şey değil termostatı değiştirin kafanız rahat etsin arkadaşların dediği gibi ayrıca orjinal kullanmaktada yarar var çok cüzi bir fiyat farkı var 40-50tl olması lazım behr ve orjin oem parça arasında selamlar kolay gelsin

cem_dogan

dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz
alfa sevgisi

rain man

You are not allowed to view links. Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz

Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)

Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

cem_dogan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz

Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)

Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)
demek istediğim yakıttı.sorun yoksa yaptığınız çok doğru.motoru stopetmeden motor ısısında bir düşme olmaz istediğiz kadar bekleyin.termostat inmesine izin vermez.
alfa sevgisi

erdinc147

Yeni tip araçlarda motoru çalıştırıp derhal yola çıkın hareket edin diyorlar daha önce opel h kasa aracım vardı kullanma kılavuzunda öyle yazıyordu okurken denk gelmiştim motoru çalıştırın ve hemen yola çıkın aracı yolda ısıtın diyordu ayrıca mesela ben her zaman daima aracımı çalıştırırım ve 1dk kadar bekler yola çıkarım yolda ısıtırım 2000 devirde 2500 devirde vites atarak 3000 deviri geçirmem o kadar beklemenize gerek yok hem yolda giderken daha kolay ısınır araç bilginiz olsun tabi ben gördüğüm bildiğim bilgileri paylaştım 5dk 10dk uzun süreler gerek yok bence mesela ben parkettiğimdede genelde araç fan açar fan sustuktan 10-15sn sonra stop ederim alışkanlık işte kendimce yaptığım bir teknik işte herkesin bir tekniği vardır yani 1dk kadar bekliyorum hemen hemen stop etmeden önce ve yeterli fazlasına gerek yok gibi geliyor...