Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 İlk Çalıştırma Sorunu  (Okunma sayısı 713 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

OzgurMR

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
159 İlk Çalıştırma Sorunu
« : 25 Temmuz 2017, 09:19:13 »
Herkese merhabalar;
İş yoğunluğumdan dolayı uzun zamandır takip edemediğim foruma başım sıkışınca danışmak zorunda kalınca kendimi mahçup hissediyorum.   :-[
Ancak bana ve ustama enteresan gelen bir problemim var. Epey detaylı yazacağım, belki çözüm bir detayda olabilir:

Hafta sonunda 1800 km'lik yolculuğumda, Eskişehir - Mersin - Adana - İskenderun - Eskişehir rotasında dönüşte polis çevirmesine takıldık. Motorun 1 dakika kadar rölantide çalışmasına izin verdikten sonra stop ettim. İşlemler bittikten sonra Start / Stop tuşuna bastığımda ise anahtar kısmından "şık şık" diye bir ses geliyor ancak araç çalışmıyordu. Epey denememize karşın çalışmadı. Bu arada tuşa bastığımda kadran ışıkları normal yanıyor, çalışan hiçbir şeyde akünün zayıfladığına yahut bittiğine dair bir görünüm yoktu. Kaputu açıp röle kutusunu tokatlamayı, akünün kutup başlarını söküp birkaç dakika beklemeyi de denesek de çalışmadı. Sonunda polisler takviye kablosu buldular sağolsunlar, deneyelim dedik. Takviyede de ilk seferde çalışmadı, ikincide çalıştı
Oradan Eskişehir'e kadar aracı hiç stop etmeden geldik. Aracı evimin önüne park ettiğimde stop ettim, tekrar çalıştırdım çalıştı, bunu denemek amaçlı 3 kez tekrarladım çalıştı. Daha sonra araçtan çıktım uzaktan kumandaya bastığımda çalışmıyordu. Elimle kilitledim. Sabah kalktığımda uzaktan kumanda yine çalışmıyor ancak araç çalışıyordu. Pille ilgili bir problem olabileceğini düşünerek yedek anahtarla denedim ancak onunla da kapılara kumanda edemiyordum. Yedek anahtarın çalıştırıp çalıştırmadığını denemek istedim, çalıştırmadı. Daha sonra asıl anahtarla çalıştırmak istedim, 5 dakika önce çalıştıran anahtar bu kez çalıştırmadı yine.  :duvar:
Ben kara kara düşünürken asıl anahtarla bir kez daha denediğimde bu kez çalıştı.

Elektriksel bir sorun olduğunu, belki rölelerden kaynaklandığını, takviye kablosu ile çalışmasının da tesadüf olduğunu düşünüyorum. Bugün bir elektrikçiye de gideceğim ancak hem fikirlerinizi almak hem de başka birisinin de başına gelirse burada arşivde yer almasını istedim.

(Konu başlığını arattım, tam olarak böyle bir sorun göremedim, o nedenle yeni bir konu açtım, eğer gözümden kaçtıysa konu taşınabilir, zahmet verdiğim için kusuruma bakmayı lütfen)

Alfa Romeo 159 1,9 JTDm Distinctive Plus Q-Tronic

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #1 : 25 Temmuz 2017, 12:26:04 »
Araç sıcakken çalışmıyor olsaydı eğer marş motoru otomatiği diyecektim ama sizde muhtemelen anahtarla ilgili bir problem var. Ama çözümü nasıl olur maalesef fikrim yok. İnşallah kısa sürede çözülür.


la meccanica delle emozioni


umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #2 : 25 Temmuz 2017, 16:44:31 »
Anahtar elektroniğinde sorun var diye tahmin ediyorum

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OzgurMR

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #3 : 27 Temmuz 2017, 02:07:43 »
İlgilenenlere, kafa patlatanlara, yazanlara teşekkürler.  :serefe:

Elektronikçi ve kilitçiye gösterdim. Kilitçi anahtarlarda problem yok dedi. Elektronikçi çok acayip şeyler söyledi. Sonunda elektrikçiye gittim, sorunları anlattım. "Araç uzun süre yatıp takviye ile çalıştı mı yakın zamanda?" dedi.
Yurtdışındaydım 2 ay, 15 Haziran'da takviyeyle çalıştı. Sonunda test aküsünü taktı problem düzeldi.Aküyü şarj ettiler, bugün teslim aldım şu anda problem yok.
Alfa Romeo 159 1,9 JTDm Distinctive Plus Q-Tronic

salihyksk

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #4 : 27 Temmuz 2017, 10:58:25 »
böyle sinir bozan problemlerin altında basit şeylerin çıkması insanı rahatlatıyor  :) :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umitkilic

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #5 : 27 Temmuz 2017, 12:04:53 »
Geçmiş olsun.ciddi masraf çıkarma ihtimalinden sonra böyle basit bir çözümü olması sevindirmiştir sizi

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 İlk Çalıştırma Sorunu
« #6 : 02 Ağustos 2017, 14:35:41 »
Aynı sorun bende de var.
Adrasan'da 10 gün boyunca kaldığım tesiste gün aşırı hatta 2-3 günde bir araba ile bir yerlere gittim. Her seferinde de en az 100-150 km yol yaptım. Tatil bittiğinde de İstanbul'a gitmek için yola çıktım. Kemer'de yaklaşık 2 saat kadar oyalandım ve yola devam ettim. Antalya'dan Burdur'a doğru yolda giderken benzinci'de durdum. Depoyu fulledikten sonra araba çalışmadı. Topu topu kontağı kapatalı 10 dk olmamıştı bile. anahtarı yuvaya takınca normal ışıklar yanıyor fakat düğmeye basınca bir tık sesi o kadar. Neyse arabamda taşıdığım takviye kablosu ile bir araçtan takviye yaparak hemen çalıştırdım ve korkumdan İstanbul'a kadar molalar da dahil hiç kontağı kapatmadan geldim. Evin önünde kontağı kapattığımda hemen tekrar çalıştırmak ve sorunun devam edip etmediğini görmek istediğimde yine çalışmadığını gördüm. İyi ki de yolda kontak kapatmamışım yoksa yine takviye ile uğraşacaktım.
3 gün sonra kapıda duran arabamı takviye ile çalıştırıp elektrikçiye gittim. Yaşadıklarımı anlattığımda aküde sorun olduğunu söyledi. Arabanın alternatörüne baktı şarj'da sorun yok dedi. Bu arada akünün garanti belgesine göre garantisinin bitmediğini fark ettim ve aldığım yerin yönlendirmesi ile başka bir elektrikçiye gittim. Orada kontağı kapattım ve durumu anlattım. Arabayı çalıştır da bakalım dediler ve marşa bastığımda araba çalıştı. Yarım saatten fazla kurcalandı fakat ne aküde ne de arabada bir sorun bulamadılar. Akşam park ettiğimde sabah işe gelirken gayet rahat çalıştı. Şu anda bir sorun yok gibi fakat bunu neden yaptığını anlamam lazım. Yoksa bagajda yedek akü taşımak zorunda kalacağım. Tedbir amaçlı alternatörü söktürüp bakım yaptırıp kömürlerini ve rulmanlarını değiştirteceğim. Yoksa içim rahat etmez. Ne zaman çalışıp ne zaman çalışmayacağı tedirgin ediyor.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal