Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 Qtronic otomatik sorunu  (Okunma sayısı 2630 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
159 Qtronic otomatik sorunu
« : 03 Temmuz 2017, 13:47:51 »
Merhaba,
İlginç bir sorunum var fakat belki de sorun değildir. Bu araçtan olan arkadaşlar da aynı şartlarda test yapabilirse sevinirim.
Yoğun dur-kalk trafiğinde yokuş çıktıktan sonra çok hafif yokuş inişlerinde aracı boş vitese (N konumu) aldığımda araç kendiliğinden yokuş aşağı kaymadığı gibi geri gidiyor. Daha önce Otoban da Bolu civarında yoğun dur kalkta rastlamıştım fakat dün akşam şile dönüşünde de aynı şey gerçekleşti. Yokuş çıkışından sonra çok hafif olan inişlerde yapıyor. Biraz daha fazla yokuş aşağı olduğunda boşta sorunsuz araç kendiliğinden giderken çok hafif (varla yok arası aşağı eğimlerde) araç D ile biraz hızlanıp N'ye aldığımda sanki kendiliğinden fren yaparak önce duruyor, sonra da geri hareket ediyor. Valla çok dikkat ettim. Acaba tüm araçlar ileri gittiğinden ben geri gidiyor zannedebilirim diye, özellikle kafayı çıkarıp tekerleğe bakarak cidden geri hareket ettiğini gördüm. Böyle bir durumu fark eden var mı?
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #1 : 03 Temmuz 2017, 14:21:38 »
Tam otomatik araçlarda hareket halinde vitesi N'ye almanın şanzımana çok ciddi zarar verdiğini duymuştum. Lakin soruna dair herhangi bir fikrim yok :)

düşportacı

  • Membro
  • İleti: 224
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #2 : 03 Temmuz 2017, 14:25:06 »
Park etmenin dışında otomatik viteste N ye aldığımı hatırlamıyorum.

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #3 : 03 Temmuz 2017, 15:07:12 »
Düz vitesten alışkanlık işte. Yaklaşık son 10 yıldır hep otomatik kullanmama rağmen uzun süreli duruşlarda mutlaka N'ye almayı ihmal etmiyorum. Eski alışkanlıklardan kurtulamıyorum bir türlü....
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #4 : 03 Temmuz 2017, 15:20:45 »
N'ye almak biraz olsun vites kutusunun "dinlenmesine" olanak tanıyor. Teknik açıklamayı başkaları yapabilecektir muhtemelen.
Bu arada N'ye alındığında, araç, eğim ne tarafa ise o tarafa gitmesi gerekir mantıken.
Yıllar önce Sadettin Teksoy haberine konu olan yer, yol eğimli gözükmese de arazinin eğimli olduğu anlaşılmadığından araçlar hareket etmekte idi, gibi bir durum olmasın? (dalga geçmek için yazılmadı)

http://www.milliyet.com.tr/erzurum-daki-rampanin-sirri-cozuldu-gundem-513539/
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

salimulas

  • Membro
  • İleti: 128
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #5 : 03 Temmuz 2017, 22:42:46 »
Sizin şanzıman araç beklerken otomatik olarak "N" ye geçmiyor mu?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #6 : 03 Temmuz 2017, 23:12:03 »
Sizin şanzıman araç beklerken otomatik olarak "N" ye geçmiyor mu?
Aslında doğru. Biraz bekleyince N'ye geçiyor. Hill holder'ın devreye girmediği çok düşük eğimlerde geriye azıcık kaçırma yapıyor fakat hemen yürümeye başlıyor. Fakat bahsettiğim durum çok enteresan. Eğim aşağı doğru olduğunda dur kalk sonrası aracın giderken N'ye alındıktan sonra kendiliğinden durması ve geri gitmesi şaşırtıcı bir durum. Eğim sensöründe arıza olsa hil holder hiç devreye girmez. Öyle bir sorun yok. Belki ısınmadan kaynaklanan bir sorun olabilir. Bunu artık kafaya taktım. İlk fırsatta işin sırrını çözmek için farklı mekanlarda yeni testler yapacağım.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #7 : 03 Temmuz 2017, 23:21:43 »
Hareket halinde N'ye almayınız, aldıysanız da zinhar geri D'ye veya R'ye almayınız. :)

Hanımın Citroen'de aynı şanzımandan var, böyle bir davranış dikkatimi çekmedi hiç. Acaba şanzıman aslında N'ye almıyor da hill holder devreye mi giriyor? O şanzımanın özellikleri arasında bir hill hold fonksiyonu gördüm çünkü.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #8 : 04 Temmuz 2017, 10:12:32 »
Hareket halinde N'ye almayınız, aldıysanız da zinhar geri D'ye veya R'ye almayınız. :)

Hanımın Citroen'de aynı şanzımandan var, böyle bir davranış dikkatimi çekmedi hiç. Acaba şanzıman aslında N'ye almıyor da hill holder devreye mi giriyor? O şanzımanın özellikleri arasında bir hill hold fonksiyonu gördüm çünkü.

Admin yukarıda yazılandan sonra kendi yazdığına ilave yapma gereği hissetti. Admin'in N'ye almak ile kast ettği tabi ki hareket halinde iken değil, araç durur vaziyette (yoğun trafikte esnasında kırmızı ışıkta beklerken veya çalışır vaziyette park halinde vs) olan boşa almak. Ancak bu sağlıklı mı, değil mi, konunun uzmanları açıklamasını yapabilecektir. Eğer yanlış bir davranış ise, zaten düzeltme yapılacaktır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #9 : 04 Temmuz 2017, 10:55:20 »
Admin yukarıda yazılandan sonra kendi yazdığına ilave yapma gereği hissetti. Admin'in N'ye almak ile kast ettği tabi ki hareket halinde iken değil, araç durur vaziyette (yoğun trafikte esnasında kırmızı ışıkta beklerken veya çalışır vaziyette park halinde vs) olan boşa almak. Ancak bu sağlıklı mı, değil mi, konunun uzmanları açıklamasını yapabilecektir. Eğer yanlış bir davranış ise, zaten düzeltme yapılacaktır.
Yok yok admin değil konu sahibi hareket halinde almış galiba, octi ona dedi. :)

Sabit dururken boşa almanin faydasi pek dise dokunur gelmiyor bana. En basitinden vites anahtar halati vites anahtarina oturan yerinden koptu diye yolda kalmisligim var. :) bir de her bosa alma vitese donmede arabanin kendi yaptigindan farkli bir şok hissediyorum onu sevmiyorum.
Konunun uzmanlarini bekleyelim yine de. :))

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #10 : 04 Temmuz 2017, 12:24:42 »
İsiklarda, trafikte vs dururken bile n 'ye almak onerilmiyordu izledigim otomatik sanziman kullanimi konusunda teknik bilgiler veren bir videoda. Sebebi ise d modunda carklar donmeye basladiktan sonra tekrar durdurup calistirmak ekstradan asinma yapiyormus falan. Video ;https://youtu.be/6zzEtxJkC7Y

Sent from my Redmi Pro using Tapatalk
Cuore sportivo

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #11 : 02 Ağustos 2017, 17:05:43 »
Arkadaşlar kafama takıldı ya, daha farklı denemeler yapayım dedim. Hızlı giderken aniden dur-kalk'a dönen trafikte hafif yokuş aşağı durumda N'de geri gitme durumu olmadı. Bir kaç kere denediğimde yine göremedim. Sanırım yokuş yukarı yoğun dur-kalk sonrası yol aşağı doğru olduğunda yapıyor. Galiba dur kalk sonrası çok ısınan şanzıman bu sorunu yapıyor. Daha normal koşullarda bu sorun yok. Şanzıman yağını ilk bakımda değiştirmeyi düşünüyorum.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #12 : 03 Ağustos 2017, 02:24:16 »
N'ye almak biraz olsun vites kutusunun "dinlenmesine" olanak tanıyor. Teknik açıklamayı başkaları yapabilecektir muhtemelen.
Bu arada N'ye alındığında, araç, eğim ne tarafa ise o tarafa gitmesi gerekir mantıken.
Yıllar önce Sadettin Teksoy haberine konu olan yer, yol eğimli gözükmese de arazinin eğimli olduğu anlaşılmadığından araçlar hareket etmekte idi, gibi bir durum olmasın? (dalga geçmek için yazılmadı)

http://www.milliyet.com.tr/erzurum-daki-rampanin-sirri-cozuldu-gundem-513539/

bu da ihtimal yalnız. Daha önce haberlere de altında türbe olan yokuş vs. gibi saçmalıklarla çıkmıştı. Duran her araba vitesi boşa alıp el frenini indiriyor, arabalar kendi kendine yokuşu tırmanmaya başlıyordu. Eğer denemeler aynı yerde yapıldıysa ciddi bi ihtimal haline gelir.

Çok alakalı mıdır bilmiyorum ama E36'mın çok eski nesil 4 ileri bir otomatiği vardı. Manuele çevirmeden önce ara sıra şanzımanda kendini korumaya alma falan oluyordu. Bi akşam sanırım dişliler hizaları kaçırdı; P'de tepki yok, hemen altındaki R'de sallantı var fakat geri gitme yok, onun altındaki N'de zayıf biçimde de olsa yani sanki 50 beygiri silmişsin motordan gibi ileri hareket etme, D'de ise problemsiz ileri hareket etme problemi olmuştu. N'ye alıp gaza bastığımda ileri gidiyordum bayağı. N'de gaza ve frene iyice oturup ardından şiddetli bi sarsıntıyla birlikte PAT sesi ve herşey düzelmişti :D o geldi aklıma, sanmıyorum ama buna benzer birşey de olmuş olabilir.
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

yigittt

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #13 : 19 Ağustos 2017, 00:50:41 »
N'ye alıp gaza bastığımda ileri gidiyordum bayağı.

zamanında need for speed: porsche unleashed oyununda ferrari F50 ile yarışırken kalkışta vites N olmasına rağmen araç 50'ye kadar çıkardı. arabaya bak be boşta 50 yapıyor derdik. gerçeklik payı varmış demek ki koskoca ferrari hata mı yapacak 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

salimulas

  • Membro
  • İleti: 128
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #14 : 19 Ağustos 2017, 02:02:32 »
@yigittt bahsettigin oyun NFS 3 . Porsche serisinde baska marka yoktu, favori aracim Moby Dick di
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigittt

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #15 : 19 Ağustos 2017, 10:33:58 »
Kodla ekleniyordu sanki.
Ama şimdi baktım O da değil "NFS 4: high stakes"teymiş
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #16 : 19 Ağustos 2017, 13:04:49 »
tam otomatik ya da tork konvertörlü araçlarda hareket halinde iken vitesi boşa atmak şanzımana zarar verir.boşa atıldığında yağ basıncı düşer,yağlama ve soğutma işlemi durur.şanzıman aşırı şekilde ısınır.bu durum  zamanla dişlilerin çok daha fazla aşınmasına yol açar.
ayrıca bu tip şanzımanlarda (buna 159 q tronic de dahil) d pozisyonunda araç durduğunda ,n 'ye geçmesi tamamen şehir efsanesidir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

yigittt

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #17 : 19 Ağustos 2017, 15:01:29 »
ayrıca bu tip şanzımanlarda (buna 159 q tronic de dahil) d pozisyonunda araç durduğunda ,n 'ye geçmesi tamamen şehir efsanesidir.

Araç ciddi bir yavaşlama esnasında ya da yavaşlamak istediğinizi sezdiğinde yardımcı olmak için rölantiye düşüyor. Araçta hiçbir sarsıntı ve ivme yaratmadan rölanti devrine düşmesi N gibi geliyor insana. N değilse NE yapıyor acaba?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #18 : 19 Ağustos 2017, 16:18:01 »
Araç ciddi bir yavaşlama esnasında ya da yavaşlamak istediğinizi sezdiğinde yardımcı olmak için rölantiye düşüyor. Araçta hiçbir sarsıntı ve ivme yaratmadan rölanti devrine düşmesi N gibi geliyor insana. N değilse NE yapıyor acaba?

N (nötr) pozisyonunda şanzıman çalışır fakat güç çıkışı olmaz.aynı düz vitesli araçlardaki gibi.eğer araç D pozisyonunda durduğunda N pozisyonuna geçmiş olsaydı , vites yoluna N koymazlardı.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Qtronic otomatik sorunu
« #19 : 20 Ağustos 2017, 09:22:54 »
N (nötr) pozisyonunda şanzıman çalışır fakat güç çıkışı olmaz.aynı düz vitesli araçlardaki gibi.eğer araç D pozisyonunda durduğunda N pozisyonuna geçmiş olsaydı , vites yoluna N koymazlardı.

Yok yok, Q-Tronic geçiyor boşa. Teknik özelliklerinde vardı "Araç hızı sıfır, gaza basılı değil, frene basılıysa x saniye sonra boşa geçer fren sinyali kaybolunca vitese geçer" gibisinden. Aisin Warner TF-80SC olarak aratınca çıkar. Benim eski Vectradaki Aisin Warner şanzıman da aynısını yapıyordu hatta, onun tam 5 saniye idi ölçmüştüm. 5 saniyeden kısa süreli duruşlarda freni bırakır bırakmaz yürümeye devam eder, 5 saniyeden uzun süre mesela ışıkta beklediysem freni sert bırakınca bir tık eder öyle yürürdü. Freni insan gibi bırakınca hissedilmezdi. :D

Tık eder derken vites kolundan gelmiyor tabii tık, sürücünün hissedeceği kadar ufak bir duraksamayla vitese takıyor. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
1882 Gösterim
Son İleti 14 Şubat 2014, 09:33:17
Gönderen: hi_cazz
7 Yanıt
1447 Gösterim
Son İleti 04 Temmuz 2015, 00:08:35
Gönderen: voyager3355
6 Yanıt
1007 Gösterim
Son İleti 05 Temmuz 2017, 18:19:40
Gönderen: theskyfr
7 Yanıt
2213 Gösterim
Son İleti 06 Ocak 2021, 15:50:33
Gönderen: kemal_live
5 Yanıt
436 Gösterim
Son İleti 19 Ocak 2024, 10:06:37
Gönderen: Nickmenza

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal