Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 revizyonlu turboya yazılım  (Okunma sayısı 1286 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
159 revizyonlu turboya yazılım
« : 06 Kasım 2016, 00:35:22 »
arkadaşlar merhaba aracım 2007 model 185.000 de otomatik yazın turbo revizyon oldu artık dpf ve egr iptal edip üstüne yazılım yaptırmak istiyorum  x bir yazılım firması ile görüştüm  30 40 tane 159 yaptım diyor turbom revizyonlu olduğunu söyleyince çekindi orj turbon olmadığı için bir şey diyemem dedii revizyonlu turboda ne gibi sıkıntı olur galiba basınç açıp 35bg elde edecek yazlımcı arkadaş revizyonda sonra baya bir have engine check sıkıntısı yaşadım turbı basınç ayarındanmış sıkıntı en sonunda doğru ayar ile düzeldi sıkıntısı.159 ların şanzumanına dsg gibi bir yazılım uygulana bilinirmi acaba şanjuman çok hantal ve aracın performansını baya etkiliyor yada sadece benim araçta böyle Adanadan yazılımcı tavsiye edeceğiniz kimse varmı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #1 : 06 Kasım 2016, 01:02:29 »
arkadaşlar merhaba aracım 2007 model 185.000 de otomatik yazın turbo revizyon oldu artık dpf ve egr iptal edip üstüne yazılım yaptırmak istiyorum  x bir yazılım firması ile görüştüm  30 40 tane 159 yaptım diyor turbom revizyonlu olduğunu söyleyince çekindi orj turbon olmadığı için bir şey diyemem dedii revizyonlu turboda ne gibi sıkıntı olur galiba basınç açıp 35bg elde edecek yazlımcı arkadaş revizyonda sonra baya bir have engine check sıkıntısı yaşadım turbı basınç ayarındanmış sıkıntı en sonunda doğru ayar ile düzeldi sıkıntısı.159 ların şanzumanına dsg gibi bir yazılım uygulana bilinirmi acaba şanjuman çok hantal ve aracın performansını baya etkiliyor yada sadece benim araçta böyle Adanadan yazılımcı tavsiye edeceğiniz kimse varmı.

Revizyon geçirmiş turbo normal koşullarda bile her an patlayabilecek bir parça durumundayken birde yazılım yapmak turboyu ele almanız demek olur. Kesin patlar demek değil bu ama eğer yüzdelik bir değer verirsek patlama oranı %70lerde olur.

Dsg ile q-tronic apayrı şanzumanlar. Birisi tork konvertörlü tam otomatik iken diğer çift kavramalı otomatikleştirilmiş bir vites. Yani karakterleri, çalışma şekiller bambaşkadır. Q-tronic i dsg gibi yapmak imkansızdır. 

Yazlımcı tavsiyeside malesef baya baya göreceli bir iş o yüzden ben tavsiye etmemeyi tercih ederim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #2 : 06 Kasım 2016, 01:12:00 »
Revizyon geçirmiş turbo normal koşullarda bile her an patlayabilecek bir parça durumundayken birde yazılım yapmak turboyu ele almanız demek olur. Kesin patlar demek değil bu ama eğer yüzdelik bir değer verirsek patlama oranı %70lerde olur.

Dsg ile q-tronic apayrı şanzumanlar. Birisi tork konvertörlü tam otomatik iken diğer çift kavramalı otomatikleştirilmiş bir vites. Yani karakterleri, çalışma şekiller bambaşkadır. Q-tronic i dsg gibi yapmak imkansızdır. 

Yazlımcı tavsiyeside malesef baya baya göreceli bir iş o yüzden ben tavsiye etmemeyi tercih ederim.

o zaman yeni turbo takıp öyle yazılım yaptırmak sağlıklı olur garett gt17v lazım ilk başta.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #3 : 06 Kasım 2016, 01:19:10 »
Benim size tavsiyem ilk etapta motor, yakıt sistemi, turbo gibi sistemleri kusursuz kondüsyona getirmeniz olur.

Mesela enjektörleriniz şimdiye kadar bakım görmüş mü? Öğrenebilecek durumdaysanız bunu araştırın. Eğer görmemişse 185000km de enjektörler iyi durumda değildir. Düzgün bir pompacıda elden geçmesi gerekebilir. Şanzumanda boşluk, vurma, kaçırma gibi sorunlar var mı? Buna kesin bakmalısınız. Eğer varsa kesinlikle revizyona sokulmalı. Çünkü yazılım ekstra tork yükü getireceği için kötü durumdaki şanzumanı çok kolay bir şekilde yıpratacaktır.

Turboyu zaten değiştirmelisiniz.

Sonrasında düzgün orta ayarda bir yazılım ile çok keyif alacağınız bir 159unuz olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #4 : 06 Kasım 2016, 01:59:08 »
Benim size tavsiyem ilk etapta motor, yakıt sistemi, turbo gibi sistemleri kusursuz kondüsyona getirmeniz olur.

Mesela enjektörleriniz şimdiye kadar bakım görmüş mü? Öğrenebilecek durumdaysanız bunu araştırın. Eğer görmemişse 185000km de enjektörler iyi durumda değildir. Düzgün bir pompacıda elden geçmesi gerekebilir. Şanzumanda boşluk, vurma, kaçırma gibi sorunlar var mı? Buna kesin bakmalısınız. Eğer varsa kesinlikle revizyona sokulmalı. Çünkü yazılım ekstra tork yükü getireceği için kötü durumdaki şanzumanı çok kolay bir şekilde yıpratacaktır.

Turboyu zaten değiştirmelisiniz.

Sonrasında düzgün orta ayarda bir yazılım ile çok keyif alacağınız bir 159unuz olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Halit Abi'ye katılıyorum. Yanlız şanzıman hantallığına pek anlam veremedim. 2008'de şanzımanda güncelleme yapıldığını ve hissedilir bir fark olduğunu biliyorum. 2008 159'umun şanzımanının atikliğinden de son derece memnunum açıkçası. Gerçekten o yıllara ve tork konvertörlü otomatik bir şanzımana göre bayağı hızlı vites değiştiriyor. Racewerks Serdar Abi de kullandığında "çok hızlı vites değiştiriyor" demişti ki tahminen sürekli dsg tsi'larla oynayan bir adam. Eğer hantallık şikayetiniz varsa, bence onu bi araştırın. Bazı güncellemeler mekanik bir değişiklik içermezken yazılımsal değişiklikler içeriyor. Eğer 159'un 2008'den sonraki şanzıman güncellemesi yazılımsal ise, bunu kolaylıkla çözebilirsiniz.

Bu arada, ben de yazılımlı dpf iptalli 159 kullanıcısı olarak şunu söyleyebilirim ki; alt yapıyı hazır edip yazılımı yaptığınzda farklı bir arabaya biniyor gibi olacaksınız. Ölü baygın 159 320d kıvamına gelecek. (işini bilen biri yaparsa elbette)
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #5 : 06 Kasım 2016, 02:09:19 »
Benim size tavsiyem ilk etapta motor, yakıt sistemi, turbo gibi sistemleri kusursuz kondüsyona getirmeniz olur.

Mesela enjektörleriniz şimdiye kadar bakım görmüş mü? Öğrenebilecek durumdaysanız bunu araştırın. Eğer görmemişse 185000km de enjektörler iyi durumda değildir. Düzgün bir pompacıda elden geçmesi gerekebilir. Şanzumanda boşluk, vurma, kaçırma gibi sorunlar var mı? Buna kesin bakmalısınız. Eğer varsa kesinlikle revizyona sokulmalı. Çünkü yazılım ekstra tork yükü getireceği için kötü durumdaki şanzumanı çok kolay bir şekilde yıpratacaktır.

Turboyu zaten değiştirmelisiniz.
aracı ilk aldığımda yazın enjektör pompa kontrol ettirdim şanzumanda sabah ilk çalıştırmada R alırken vurma yapıyor bazende 3 vitede geçişte vuruntu yapıyor.

Sonrasında düzgün orta ayarda bir yazılım ile çok keyif alacağınız bir 159unuz olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 507
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #6 : 06 Kasım 2016, 08:31:34 »
Benim araçta yazılım var, geçen sene de EGR, DPF iptali ve turbo revizyonu yapıldı. Sorunsuz kullanıyorum.
Alfasını kendi tamir eden adam

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.729
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #7 : 06 Kasım 2016, 12:05:51 »
Yazılım hakkında çok uzun uzun konuşsakta, kullanan - kullanmayan kullanıcı görüşleri, yapan - yapmayan esnaf görüşleri, teknik anlamda fikri olumlu olup - olmayan kişilerin fikrinden ziyade kullanıcının başına gelen kısa bir örnek ile özet vermek istiyorum. Detaylı araştırılmak isterse forumda fazlası ıle konu var bakmanızı öneririm.

0 km - 70.000/80.000 km Arası: OOOOOO Süper bişey hacı abi, koydum gaza 320 d tokatladım, yokuşların ustasıyım vs vs..

70.000/80.000 km - 120.000 km Arası: Geçen Turbo hortumu patladı, ama abi 100 bin e geldik olur yani normal yani..

121 bin Km: abi bu araba nası araba şanzuman beyni gitti bmw nin 10 yıl gidiyo bu 2 yılda gitti. (Bmw yide yazılım yaparsanız 120 degıl 140 da gider max.)

125 bin Km: Abi bu ne kötü araba ya turbo gitti yağ mağ yolda kaldık.. (Revizyon olur)

*Dip Not: Turbo Revizyon demek arızalı bir diğer parçadan sizin turbonuza parça çıkartıp toplamaktır. Turbonun paraçları tek tek yedek parça olarak satılmamaktadır. Turbocu sıfır arızalı bı arabadan söker, ondan söker bundan söker toplar birleştirir dener. Zaten Yer yüzünde de turbo tamiri diye bi mantık ve felsefe gelişmemiş ülkelerde olduğunu düşünüyorum. 120 bin km bin sonra tamir ettir, sonra olmadı ağla sızla.

127 bin Km: EGR tıkandı gaz yemiyor.

130 bin Km: Gaz Pedalını kontrol ettirin uyarısı chipten galibba silcez bakcaz serviste tekrar

131 bin Km: Emme manifoldu gitti

vs vs vs..

Yazılımsız bir 159 da ne olur derseniz? bu bahsedilen km lerin üzerine kafadan 40.000 km daha koyun üstü sizin kullanımınız ve soktugunuz yolla alakalı değişim gösterir.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #8 : 06 Kasım 2016, 13:56:33 »
Bende yazılım dpf iptali ve dp düşünüyorum ancak aracım 240 bin km'de. sizce risk mi almış olurum ? dizel arabaya yazılımsız binmek zulüm gibi birşey.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #9 : 06 Kasım 2016, 22:45:27 »
peki motora yönelik değilde sadece egr ve dpf iptali yaptırsam hatta güzel bir down pipe de yaptırsam benim sıkıntım ilk o kalkış sonradan zaten turbo lag bitince hantallık gidiyor kalkışta şahin geçti geçen gün zoruma gitti vallahi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #10 : 06 Kasım 2016, 23:12:56 »
Benim araçta yazılım var, geçen sene de EGR, DPF iptali ve turbo revizyonu yapıldı. Sorunsuz kullanıyorum.
yazılımdan öncemi revizyon yapıldı yazılımdan sonramı ve kaç km de aracın
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.178
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #11 : 07 Kasım 2016, 07:49:20 »
peki motora yönelik değilde sadece egr ve dpf iptali yaptırsam hatta güzel bir down pipe de yaptırsam benim sıkıntım ilk o kalkış sonradan zaten turbo lag bitince hantallık gidiyor kalkışta şahin geçti geçen gün zoruma gitti vallahi

Sprint booster bir nebze daha iyi hale getiriyor. Yazılımın ilk kalkışa etkisi olmuyor zaten.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


alperuzi

  • Membro
  • İleti: 507
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #12 : 07 Kasım 2016, 12:02:20 »
yazılımdan öncemi revizyon yapıldı yazılımdan sonramı ve kaç km de aracın
Sonra, araç 130bin km de şu an. 120 de iptaller ve revizyon yapıldı. Yazılım da baya eskiden yapılmış galiba. @master daha iyi bilir :)
Alfasını kendi tamir eden adam

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #13 : 07 Kasım 2016, 12:46:08 »
Sonra, araç 130bin km de şu an. 120 de iptaller ve revizyon yapıldı. Yazılım da baya eskiden yapılmış galiba. @master daha iyi bilir :)

Merhaba,

Yanlış hatırlamıyorsam araç 56.000 km civarındayken yazılım yapılmıştı. Best Servis Muzaffer Usta'da yapıldı.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

fatihcan

  • Membro
  • İleti: 156
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #14 : 07 Kasım 2016, 16:32:29 »
Ben 108 binde aldım aracımı, turbo revizyonu, dpf egr iptali, ve yazılım yapıldı. Şu anda 134.000 de sadece turboda ötme var ama performansta bir kayıp yok. Son ölçümde 187bg 400 tork verdi. Turbo giderse de yenisini alacağız artık.  :(
"Cuore Sportivo"

2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-....)

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #15 : 07 Kasım 2016, 22:48:46 »
Ben 108 binde aldım aracımı, turbo revizyonu, dpf egr iptali, ve yazılım yapıldı. Şu anda 134.000 de sadece turboda ötme var ama performansta bir kayıp yok. Son ölçümde 187bg 400 tork verdi. Turbo giderse de yenisini alacağız artık.  :(
O zaman turboyu göze alıp iptleri yaptırıp yazılım yaptıracağız  nereye kadar giderse artık  :haydi:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fatihcan

  • Membro
  • İleti: 156
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #16 : 08 Kasım 2016, 15:52:53 »
Abartı olmasın ama şanzıman 450 torka kadar kaldırıyor. Soft bir yazılım yeterli olur bence.
"Cuore Sportivo"

2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-....)

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #17 : 08 Kasım 2016, 17:18:23 »
Benimkine 80 bindeyken yazılım yaptırdık. turbo 180 binde gitti. 10 bini geçmez periyodiği yapılır, turbolu ve yazılımlı araç kullanma prosedürlerine uyuldu ilk günden beri (bu çok önemli) Yazılımsız 159'a 3 gün binmem.
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 507
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #18 : 08 Kasım 2016, 18:52:09 »
Abartı olmasın ama şanzıman 450 torka kadar kaldırıyor. Soft bir yazılım yeterli olur bence.
Bu otomatik için geçerli, düz şanzuman 320Nm

Yani yazılımla ratinginin üzerine çıkılıyor.
Alfasını kendi tamir eden adam

fatihcan

  • Membro
  • İleti: 156
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #19 : 09 Kasım 2016, 15:26:19 »
Bu otomatik için geçerli, düz şanzuman 320Nm

Yani yazılımla ratinginin üzerine çıkılıyor.

Aynen Alper, arkadaşın ototmatik olduğu için öyle dedim ama belirtmekte fayda var manuel için 320 NM sınır olduğunu.  :yukari-ok:
"Cuore Sportivo"

2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-....)

ibrahim

  • Membro
  • İleti: 56
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #20 : 10 Kasım 2016, 01:20:09 »
Nasıl yani , manuel 159 lar 320 nm den sonrasını kaldımıyor mu ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 507
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 revizyonlu turboya yazılım
« #21 : 10 Kasım 2016, 09:44:44 »
kaldırıp kaldırmama değil,

şanzımanın fabrika çıkış tork değeri malesef 320Nm ile sınırlanmış (M32 deki 32'nin anlamı). Bu 159'un motor çıkış torku, yani pay bırakılmamış. Ama bu "321Nm'de şanzımanı dağıtırsın" demek değil tabi ki.

Benim araç yukarıda da bahsedildiği gibi 60-70bin km'dir 400Nm civarı ile gidiyor. Biraz dikkat edilmesi ve bilinçli kullanılması gerekiyor.
Alfasını kendi tamir eden adam

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal