Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 Turbo Sorunu  (Okunma sayısı 694 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
159 Turbo Sorunu
« : 28 Şubat 2025, 13:33:22 »
Arkadaşlar merhaba, dün seyir halinde 4. Viteste anlık çekiş kaybı olduğunu farkettim. 3. Vitese alıp biraz bastığımda 3000 3500 devir civarlarında motor uyarısı verdi. Araba ölü gibi oldu çekişi gidişi turbosuz araçlardan daha uyuşuk hale geldi sanırım limp mod bu oluyor. Ustaya götürdüm hata turbo basıncıymış. Turbo hortumlarında kaçak göremedik ama değiştirmedik de. Debimetre değiştirdik sorun düzelmedi. Egr dpf araçta aktif. Egr değiştirdik sorun düzeldi ama şimdi de daha önce de bir arkadaşımızın yaşamış olduğu turbo basıncı 1.6 ya gelirken birden 1-0.8 seviyesinde düşüyor sonra turboyu yeniden dolduruyor. 2. Silindir deki yakıt değerleri yüksek çıkmıştı. 1 3 4 silindirler 0.6 1 değerlerinde iken 2. Silindir 3 4 seviyelerine çıkıyordu obd de. Turbo hortumlarında kaçak olmadığı varsaydık. Egr orjinal yeni değişti. Debimetreyi değiştirmedim çünkü sorun oradan kaynaklanmıyordu ve sağlam olduğunu varsaydık. Yakıt katkısı attık bu enjektörün işemesini keserse tamire gerek olmaz diye. Sorun başka nereden kaynaklanabilir? Arkadaşımız videolar atmıştı basınç 1.6ya yükseliyor sonra 0.8 1 seviyelerine düşüyor tekrar soluyor tekrar düşüyor diye. 1. Ve 2. Viteste daha farkedilir şekilde direk basınç düşüyor trafikte daha yüksek vitesleri deneme fırsatım olmadı.

Arkadaşımızın attığı videolar: https://youtube.com/shorts/lPuf4jvMIY8?si=6Uob8Dz1HJCc4E1q

https://youtube.com/shorts/XYmG2mvW0cA?si=7cmeRu3HpRjMOapW
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.353
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #1 : 28 Şubat 2025, 14:16:51 »
Geçmiş olsun, bizim Rosso da turbo doldurmama sorunu vardı. EGR-DPF iptal olmasına rağmen DPF boşaltılmadığı için araç gitmiyordu. Sen her ikisi de aktif diyorsun istersen DPF ni bir kontrol et. Birde belli basınçtan sonra kaçırması turbo basınç sensörünü ve hortumları aklıma getirdi. Bu hortumlar zamanla ısıdan ve basınçtan gevriyor ve ufak çatlaklar oluşabiliyor. Bu çatlaklardan basınç kaybı yaşayıp turbonun düzensiz çalışmasına sebep verebilir.

Benim de bir sorum var Rossonun turbo basıncı 1,2 - 1,4 arasına kadar çıkıyor max. yazılımlı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 227
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #2 : 28 Şubat 2025, 17:47:46 »
Geçmiş olsun.

1.Enjektör işemesi yakıt katkısıyla düzelmez. Mutlaka yapılması lazım. Araçta beyaz duman atma, motorda vuruntu sesi var mı? Araç kilometresini yazmamışsınız. Kilometre yüksekse bütün enjektörleri ayarlatmanız gerekebilir. Arızalı olan varsa tamiri yapılır. Yaptırmazsanız pistona zarar verir.

2. Enjektör soketlerini kontrol ettiniz mi? 159'larda enjektör soketi arızası sık yaşanıyor benim 3 yılda iki kere başıma geldi.

Usta da nasıl bir ustaymış, enjektörde işeme varken başka parça değiştirip düzelmesini beklemek yanlış. Bence önce enjektörleri yaptırın sonra arıza enjektörde değilse ona göre hata verir (DPF, EGR) araç.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Testarossa

  • Moderatore
  • İleti: 550
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #3 : 28 Şubat 2025, 17:55:20 »
Bence önce ustanızı gözden geçirin,hangi şehirdesiniz?
Bu sorunu , bir çok kez duydum dizel 159 kullanıcılarından, test sürüşüne çıktığım bir arabada da vardı.
Semy synthetic hater

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #4 : 28 Şubat 2025, 20:26:30 »
Geçmiş olsun.

1.Enjektör işemesi yakıt katkısıyla düzelmez. Mutlaka yapılması lazım. Araçta beyaz duman atma, motorda vuruntu sesi var mı? Araç kilometresini yazmamışsınız. Kilometre yüksekse bütün enjektörleri ayarlatmanız gerekebilir. Arızalı olan varsa tamiri yapılır. Yaptırmazsanız pistona zarar verir.

2. Enjektör soketlerini kontrol ettiniz mi? 159'larda enjektör soketi arızası sık yaşanıyor benim 3 yılda iki kere başıma geldi.

Usta da nasıl bir ustaymış, enjektörde işeme varken başka parça değiştirip düzelmesini beklemek yanlış. Bence önce enjektörleri yaptırın sonra arıza enjektörde değilse ona göre hata verir (DPF, EGR) araç.

İşin aslı egr değişimi ile çözülen ilk problem için enjektörcüyü aradık egr ve debimetreden değilse gelin dedi. Enjektör maliyeti daha çok geldi EGR ile başladık düzeldi. Çıktığımız test sürüşünde bu sorun yoktu akşam dönerken peydah oldu. Araç 160.000 km de vuruntu tekleme duman atma yok. Enjektör tamiri ya da değişimi çok maliyetli geldi yakıt katkısını deneyelim iyileşmediyse bakarız dedi. Biraz benim zorlamam ile oldu aslında.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #5 : 28 Şubat 2025, 20:29:03 »
Bence önce ustanızı gözden geçirin,hangi şehirdesiniz?
Bu sorunu , bir çok kez duydum dizel 159 kullanıcılarından, test sürüşüne çıktığım bir arabada da vardı.

Evet forumda arattığımda çok gördüm üç aşağı beş yukarı aynı problem var ama çözümü pek yok gibi ya da ben göremedim. Bir tane konuda turbo basınç valfi temizleyip düzelen arkadaşımız var. Yarın müsait zamanda ona bakacağım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #6 : 28 Şubat 2025, 20:31:04 »
Geçmiş olsun, bizim Rosso da turbo doldurmama sorunu vardı. EGR-DPF iptal olmasına rağmen DPF boşaltılmadığı için araç gitmiyordu. Sen her ikisi de aktif diyorsun istersen DPF ni bir kontrol et. Birde belli basınçtan sonra kaçırması turbo basınç sensörünü ve hortumları aklıma getirdi. Bu hortumlar zamanla ısıdan ve basınçtan gevriyor ve ufak çatlaklar oluşabiliyor. Bu çatlaklardan basınç kaybı yaşayıp turbonun düzensiz çalışmasına sebep verebilir.

Benim de bir sorum var Rossonun turbo basıncı 1,2 - 1,4 arasına kadar çıkıyor max. yazılımlı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?


Dpf aracı aldığımda 104 doluluktaydı. Egzoz muayenesinden geçti. Bir ara otomatik rejenerasyona girdi ölçtüm ustayla 60larda idi. Bu oranlarda oluyor bildiğim 50 60 70 gibi falan normal yani.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 227
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #7 : 02 Mart 2025, 14:36:14 »
İşin aslı egr değişimi ile çözülen ilk problem için enjektörcüyü aradık egr ve debimetreden değilse gelin dedi. Enjektör maliyeti daha çok geldi EGR ile başladık düzeldi. Çıktığımız test sürüşünde bu sorun yoktu akşam dönerken peydah oldu. Araç 160.000 km de vuruntu tekleme duman atma yok. Enjektör tamiri ya da değişimi çok maliyetli geldi yakıt katkısını deneyelim iyileşmediyse bakarız dedi. Biraz benim zorlamam ile oldu aslında.

işeme olan enjektörü yaptırmazsanız pistonu yer zaten, motor iner çok daha maliyetli olur. Kilometre güzel ama motorun tam bakım isteyeceği kilometreler. Yaptırırsanız uzun süre daha sorun çıkartmaz. Yerinizde olsam EGR DPF iptal ederdim. Artık zamanı gelmiş. Tekrardan geçmiş olsun.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #8 : 02 Mart 2025, 14:39:32 »
işeme olan enjektörü yaptırmazsanız pistonu yer zaten, motor iner çok daha maliyetli olur. Kilometre güzel ama motorun tam bakım isteyeceği kilometreler. Yaptırırsanız uzun süre daha sorun çıkartmaz. Yerinizde olsam EGR DPF iptal ederdim. Artık zamanı gelmiş. Tekrardan geçmiş olsun.

Teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

80city

  • Membro
  • İleti: 32
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Turbo Sorunu
« #9 : 19 Nisan 2025, 20:54:01 »
Arkadaşlar konuya güncelleme getirmek istiyorum. Attığımız yakıt katkısının üzerine 1000 1200 km yaptım. Geçen gün ölçüm yaptık. Enjektör 2 1.5-2 seviyelerinde düzeltme yapıyor 3000 sabit devirde de aynı şekilde 1.2 1.5 gibi. Rölatif değerler olduğu için toplamı 0 o konuda hata yok. Şimdilik çözüldü gibi yabancı forumlarda da kabul edilebilir şeklinde yorumlar gördüm.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
1361 Gösterim
Son İleti 30 Nisan 2008, 14:44:15
Gönderen: n/a
5 Yanıt
1052 Gösterim
Son İleti 17 Kasım 2014, 18:29:28
Gönderen: hi_cazz
34 Yanıt
25014 Gösterim
Son İleti 18 Ekim 2020, 20:52:59
Gönderen: Onurkaymaz
14 Yanıt
3813 Gösterim
Son İleti 05 Eylül 2022, 15:38:36
Gönderen: dgnchn
5 Yanıt
2180 Gösterim
Son İleti 30 Mart 2019, 20:27:54
Gönderen: Mustafa Tüfekçi

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal