Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 Turbo Sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

80city

Arkadaşlar merhaba, dün seyir halinde 4. Viteste anlık çekiş kaybı olduğunu farkettim. 3. Vitese alıp biraz bastığımda 3000 3500 devir civarlarında motor uyarısı verdi. Araba ölü gibi oldu çekişi gidişi turbosuz araçlardan daha uyuşuk hale geldi sanırım limp mod bu oluyor. Ustaya götürdüm hata turbo basıncıymış. Turbo hortumlarında kaçak göremedik ama değiştirmedik de. Debimetre değiştirdik sorun düzelmedi. Egr dpf araçta aktif. Egr değiştirdik sorun düzeldi ama şimdi de daha önce de bir arkadaşımızın yaşamış olduğu turbo basıncı 1.6 ya gelirken birden 1-0.8 seviyesinde düşüyor sonra turboyu yeniden dolduruyor. 2. Silindir deki yakıt değerleri yüksek çıkmıştı. 1 3 4 silindirler 0.6 1 değerlerinde iken 2. Silindir 3 4 seviyelerine çıkıyordu obd de. Turbo hortumlarında kaçak olmadığı varsaydık. Egr orjinal yeni değişti. Debimetreyi değiştirmedim çünkü sorun oradan kaynaklanmıyordu ve sağlam olduğunu varsaydık. Yakıt katkısı attık bu enjektörün işemesini keserse tamire gerek olmaz diye. Sorun başka nereden kaynaklanabilir? Arkadaşımız videolar atmıştı basınç 1.6ya yükseliyor sonra 0.8 1 seviyelerine düşüyor tekrar soluyor tekrar düşüyor diye. 1. Ve 2. Viteste daha farkedilir şekilde direk basınç düşüyor trafikte daha yüksek vitesleri deneme fırsatım olmadı.

Arkadaşımızın attığı videolar: You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

radar54

Geçmiş olsun, bizim Rosso da turbo doldurmama sorunu vardı. EGR-DPF iptal olmasına rağmen DPF boşaltılmadığı için araç gitmiyordu. Sen her ikisi de aktif diyorsun istersen DPF ni bir kontrol et. Birde belli basınçtan sonra kaçırması turbo basınç sensörünü ve hortumları aklıma getirdi. Bu hortumlar zamanla ısıdan ve basınçtan gevriyor ve ufak çatlaklar oluşabiliyor. Bu çatlaklardan basınç kaybı yaşayıp turbonun düzensiz çalışmasına sebep verebilir.

Benim de bir sorum var Rossonun turbo basıncı 1,2 - 1,4 arasına kadar çıkıyor max. yazılımlı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Pervasiz_7

Geçmiş olsun.

1.Enjektör işemesi yakıt katkısıyla düzelmez. Mutlaka yapılması lazım. Araçta beyaz duman atma, motorda vuruntu sesi var mı? Araç kilometresini yazmamışsınız. Kilometre yüksekse bütün enjektörleri ayarlatmanız gerekebilir. Arızalı olan varsa tamiri yapılır. Yaptırmazsanız pistona zarar verir.

2. Enjektör soketlerini kontrol ettiniz mi? 159'larda enjektör soketi arızası sık yaşanıyor benim 3 yılda iki kere başıma geldi.

Usta da nasıl bir ustaymış, enjektörde işeme varken başka parça değiştirip düzelmesini beklemek yanlış. Bence önce enjektörleri yaptırın sonra arıza enjektörde değilse ona göre hata verir (DPF, EGR) araç.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Testarossa

Bence önce ustanızı gözden geçirin,hangi şehirdesiniz?
Bu sorunu , bir çok kez duydum dizel 159 kullanıcılarından, test sürüşüne çıktığım bir arabada da vardı.
this is all about passion

80city

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçmiş olsun.

1.Enjektör işemesi yakıt katkısıyla düzelmez. Mutlaka yapılması lazım. Araçta beyaz duman atma, motorda vuruntu sesi var mı? Araç kilometresini yazmamışsınız. Kilometre yüksekse bütün enjektörleri ayarlatmanız gerekebilir. Arızalı olan varsa tamiri yapılır. Yaptırmazsanız pistona zarar verir.

2. Enjektör soketlerini kontrol ettiniz mi? 159'larda enjektör soketi arızası sık yaşanıyor benim 3 yılda iki kere başıma geldi.

Usta da nasıl bir ustaymış, enjektörde işeme varken başka parça değiştirip düzelmesini beklemek yanlış. Bence önce enjektörleri yaptırın sonra arıza enjektörde değilse ona göre hata verir (DPF, EGR) araç.

İşin aslı egr değişimi ile çözülen ilk problem için enjektörcüyü aradık egr ve debimetreden değilse gelin dedi. Enjektör maliyeti daha çok geldi EGR ile başladık düzeldi. Çıktığımız test sürüşünde bu sorun yoktu akşam dönerken peydah oldu. Araç 160.000 km de vuruntu tekleme duman atma yok. Enjektör tamiri ya da değişimi çok maliyetli geldi yakıt katkısını deneyelim iyileşmediyse bakarız dedi. Biraz benim zorlamam ile oldu aslında.

80city

You are not allowed to view links. Register or Login
Bence önce ustanızı gözden geçirin,hangi şehirdesiniz?
Bu sorunu , bir çok kez duydum dizel 159 kullanıcılarından, test sürüşüne çıktığım bir arabada da vardı.

Evet forumda arattığımda çok gördüm üç aşağı beş yukarı aynı problem var ama çözümü pek yok gibi ya da ben göremedim. Bir tane konuda turbo basınç valfi temizleyip düzelen arkadaşımız var. Yarın müsait zamanda ona bakacağım.

80city

You are not allowed to view links. Register or Login
Geçmiş olsun, bizim Rosso da turbo doldurmama sorunu vardı. EGR-DPF iptal olmasına rağmen DPF boşaltılmadığı için araç gitmiyordu. Sen her ikisi de aktif diyorsun istersen DPF ni bir kontrol et. Birde belli basınçtan sonra kaçırması turbo basınç sensörünü ve hortumları aklıma getirdi. Bu hortumlar zamanla ısıdan ve basınçtan gevriyor ve ufak çatlaklar oluşabiliyor. Bu çatlaklardan basınç kaybı yaşayıp turbonun düzensiz çalışmasına sebep verebilir.

Benim de bir sorum var Rossonun turbo basıncı 1,2 - 1,4 arasına kadar çıkıyor max. yazılımlı olmasından kaynaklanıyor olabilir mi?


Dpf aracı aldığımda 104 doluluktaydı. Egzoz muayenesinden geçti. Bir ara otomatik rejenerasyona girdi ölçtüm ustayla 60larda idi. Bu oranlarda oluyor bildiğim 50 60 70 gibi falan normal yani.

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
İşin aslı egr değişimi ile çözülen ilk problem için enjektörcüyü aradık egr ve debimetreden değilse gelin dedi. Enjektör maliyeti daha çok geldi EGR ile başladık düzeldi. Çıktığımız test sürüşünde bu sorun yoktu akşam dönerken peydah oldu. Araç 160.000 km de vuruntu tekleme duman atma yok. Enjektör tamiri ya da değişimi çok maliyetli geldi yakıt katkısını deneyelim iyileşmediyse bakarız dedi. Biraz benim zorlamam ile oldu aslında.

işeme olan enjektörü yaptırmazsanız pistonu yer zaten, motor iner çok daha maliyetli olur. Kilometre güzel ama motorun tam bakım isteyeceği kilometreler. Yaptırırsanız uzun süre daha sorun çıkartmaz. Yerinizde olsam EGR DPF iptal ederdim. Artık zamanı gelmiş. Tekrardan geçmiş olsun.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

80city

You are not allowed to view links. Register or Login
işeme olan enjektörü yaptırmazsanız pistonu yer zaten, motor iner çok daha maliyetli olur. Kilometre güzel ama motorun tam bakım isteyeceği kilometreler. Yaptırırsanız uzun süre daha sorun çıkartmaz. Yerinizde olsam EGR DPF iptal ederdim. Artık zamanı gelmiş. Tekrardan geçmiş olsun.

Teşekkür ederim.

80city

Arkadaşlar konuya güncelleme getirmek istiyorum. Attığımız yakıt katkısının üzerine 1000 1200 km yaptım. Geçen gün ölçüm yaptık. Enjektör 2 1.5-2 seviyelerinde düzeltme yapıyor 3000 sabit devirde de aynı şekilde 1.2 1.5 gibi. Rölatif değerler olduğu için toplamı 0 o konuda hata yok. Şimdilik çözüldü gibi yabancı forumlarda da kabul edilebilir şeklinde yorumlar gördüm.