Arkadaşlar merhaba,
Adım Ömer, Ankara'da yaşıyorum. Bir buçuk sene 156 kullandıktan sonra 2022 Şubat ayında 2007 model 1,9 JTD Otomatik 261.000 de 159 aldım. İki Sendir bu forumdan fazlasıyla faydalandım öncelikle emeği geçenlere teşekkür ederim.
Ben de konularda göremediğim için yaşadığım bir arızayı ve sebebini bilgilendirmek amaçlı paylaşmak istedim.
Geçen gün işten eve dönerken normal seyir halinde 50/60 km/s hızla giderken birden araç çekişten düştü ve takır tukur bir ses geldi. Hemen dörtlüyü yaktım sağa çektim ve ustamı aradım. Yağ kaçaklarını kontrol ettim kaçak yoktu, boşta gaz verdim yüksek devirlerde acayip sesler geliyordu. Motor gürültülü çalışıyordu, araç siyah duman atıyordu ve giderken belirli bir devri geçemiyordu. Şansıma servisle aramda 2 km bir mesafe vardı. Ustamla konuşarak 30 km/s hızla ve 1. viteste dükkana kadar ulaştım.
Yapılan kontrolde alternatör kayışının sıyırarak trigerin arasına sıkıştığı ve bu sebeple genişliğinin yarısı kadar kısmının koptuğu ve sente ayarının kaydığı tespit edildi. Sökme işlemlerinden sonra ustam krank kasnağının orijinal olmadığını söyledi. İçeriden orijinali getirdiğinde aradaki farkı zaten ben bile gördüm.
Açıkçası bu olaya çok sinirlendim. Orijinali 1600 tl yan sanayisi 400 tl. 1200 tl için motorumda çok ciddi problemler çıkabilirdi. Ustamın dediğine göre yan sanayi olanı tam oturmuyormuş ve içi kauçukluymuş, orijinalinin içinde sıvı varmış. Yani aslında ikisi çok farklı yapıda parçalar. Ucuz olsun diye takılan parça çok daha pahalıya mal olabilirdi neyse ki ucuz atlattım. Bu tecrübemi paylaşmak istedim aklınızda olsun hatta aracın geçmişini bilmiyorsanız mutlaka kontrol ettirin çünkü yan sanayi olanın kauçuğu zamanla tahrip olup başka sorunlara da yol açabiliyormuş. Resimleri paylaşıyorum. Resimlerde yeni kayış ve sıyrılan kayışında resmi var. İyi forumlar diliyorum.
Sıyrılan kayış;

Sıyrılan kayış ve yeni kayış yanyana;

Yan sanayi kasnak ve orijinal kasnak yanyana

