Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 166 2.5 V6 hakkında aydınlatıcı kullanıcı bilgisi  (Okunma sayısı 569 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ayazata

  • Membro
  • İleti: 2
    • Çevrimdışı
Selamlar arkadaşlar. Aranızda çoook çok yeniyim. Forumunuzu uzaktan uzun süredir takip ediyorum ama hem soru sorup, ihtiyacım olan cevapları alabilmek hem de olur da alabilirsem bir Alfa ile aranıza katılmak istedim.
Ben uzunca bir süredir 156 ve 166 bakıyorum. İşin aslı 166'lara daha uzun süredir bakıyorum.
Yaklaşık 1 yıl boyunca Fiat Stilo dinamik kullandım. Bir kaza sonucu aracım perte ayrıldı ve sigortadan ödenen bir miktar para geçti elime. Şimdi araba almak istiyorum. Oldum olası da "piyasa arabası" denilen arabalara binmeyi sevmemişimdir. 166'yı eskiden beri severim ve bir süredir acaba alsam mı sorusuyla resmen yanıp tutuşuyorum. Satılık bir tane 2.5 V6 var, onu almak istiyorum ancak her ne kadar daha önce 156 almak istediğimde bir miktar araştırma yaptıysam da, 166 tamamen başka bir araba olduğu için 0 noktasında hissediyorum kendimi.
Ben bir doktora öğrencisiyim. Projelerde çalıştıkça maaş alıyorum, haliyle 1-2 yıllık süreçlerde maaşım olsa da arada boşluklar olduğu da oluyor. Gerçi artık sabit ve düzenli bir işe de girmem gerektiğini düşünüyorum da, bu başka bir günün konusu. Biraz birikmişim ve sigortadan gelen param var.
166 ile ilgili eski bazı başlıkları okudum forumda ama hepsi biraz eski tarihli. Güncel bilgiler alabilmek açısından da açmak istedim bu konuyu. Dediğim gibi 2.5 V6'sını almak istiyorum. Eminim benzinde yakıt tüketimi yüksek, LPG ile bir miktar kabul edilebilir hale gelecektir. Asıl merak ettiğim parça konusu. Rutin bakım parçalarından zor bulunanlara kadar (sensördür, gaz kelebeğidir vs) parça bulunması ve fiyatları nasıldır ? Günümüz koşullarına göre beni aydınlatabilir misiniz. Ben arabasına biraz takıntılı biriyim, Stilo ile de birşeyleri kendim söküp tamir etme işine de iyice girdim. Bir yerden bir ses duyduğumda veya bir arıza olduğunu bildiğimde onu çözünceye kadar rahat edemiyorum. Böyle biri olarak 166'ya binebilir miyim ? Baktığım araç otomatik bu arada, sportronic bir vites kutusu var. Vites kutusu hakkında neler söyleyebilirsiniz ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.351
    • Çevrimdışı
156 166ya nazaran yurutmesi daha kolay bir arac, parcası bol. Ayrica her iki arac icinde 4 silindirli modellerin baslangic olarak daha dogru olacagini dusunuyorum.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.351
    • Çevrimdışı
Bu arada bende Stilonuzun bir onceki kasasi Bravo Hgt kullaniyordum ve sonrasinda ayni tadi ve daha fazlasini alfada bulabildim.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.094
    • Çevrimdışı
Beni tanıyanlar bilir uzun zamandır Alfa Romeo'dan başka araç kullanmadım ve 33'ten güncele doğru hemen her modeli kullandım.( 7 farklı modele sahip oldum). Bazılarını sıfır alma şansına eriştim. Çok titiz bir kullanıcı olduğumu söyleyebilirim ama @agucba gibi paspasları streç filmle kaplamadım hiç  :D Şu an 2003 model 166 2.4 JTD kullanıyorum. Ve şunu çok rahat söylerim ki Sıfır Guilietta'dan inip buna binen biri olarak 166 hiçbir Alfa'ya benzemeyen acayip bir keyiftir. Evet 156 çok daha ekonomik ve pratik bir araç parçası da bol.. Ancak asla kıyaslanamayacak 2 araçtır. Neyse.. Gerçeklere 166 için gelelim:

1- Parça sıkıntısı mevcut ancak bulunuyor (Özellikle trim parçaları zor, ama ben yurtdışından getirtiyorum eşe dosta)

2- Anlayan usta yok gibi (Motor Mekaniği dışında) (İstanbul'daki Muhsin Abi bu araçların tek hakimi ve Doktorudur) (Çok farklı bir elektrik sistemi var mesela). Bu arada elinizden iş gelmesi muazzam bir avantaj 166 için...

3- Tüketim değerleri dizelde şaşırtıcı derecede düşük olmasına karşın 2 LT hacimlilier dışındakiler oldukça yüksek

4- 2,5 V6 yerine bulursanız 3.0 V6 tercih etmenizi daha çok tavsiye ederim bu forumdaki uzun deneyimlerime dayanarak. Ancak onun da otomatiği daha az bulunuyor

5- Farları asla göstermez hiçbirinin, bu nedenle umarım alırsanız 2-3 bin TL buna ayırın ;) Ben inatla ona dokunamadım henüz mesela, uzunlarla gidiyorum geceleri (Onu bile kimse anlamıyor, o kadar kötü ordan hesap edin)

6- Viraj performansı cüssesine ve yılına göre iyi olmakla beraber daha modern Alfalar kadar kıvrak değil. 2.4 JTD'nin gidişine hiç girmiyorum  8).

7- Keşke bu araca 3-4 yaşında iken de sahip olsam  diyorum hep, millet ne arabalara binmiş zamanında diyorum. Sınıf farkından da mütevvellit çok önemli artıları var, yazmakla bitmez ;)
« Son Düzenleme: 14 Haziran 2021, 11:16:28 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.351
    • Çevrimdışı
Beni tanıyanlar bilir uzun zamandır Alfa Romeo'dan başka araç kullanmadım ve 33'ten güncele doğru hemen her modeli kullandım.( 7 farklı modele sahip oldum). Bazılarını sıfır alma şansına eriştim. Çok titiz bir kullanıcı olduğumu söyleyebilirim ama @agucba gibi paspasları streç filmle kaplamadım hiç  :D Şu an 2003 model 166 2.4 JTD kullanıyorum. Ve şunu çok rahat söylerim ki Sıfır Guilietta'dan inip buna binen biri olarak 166 hiçbir Alfa'ya benzemeyen acayip bir keyiftir. Evet 156 çok daha ekonomik ve pratik bir araç parçası da bol.. Ancak asla kıyaslanamayacak 2 araçtır. Neyse.. Gerçeklere 166 için gelelim:

1- Parça sıkıntısı mevcut ancak bulunuyor (Özellikle trim parçaları zor, ama ben yurtdışından getirtiyorum eşe dosta)

2- Anlayan usta yok gibi (Motor Mekaniği dışında) (İstanbul'daki Muhsin Abi bu araçların tek hakimi ve Doktorudur) (Çok farklı bir elektrik sistemi var mesela). Bu arada elinizden iş gelmesi muazzam bir avantaj 166 için...

3- Tüketim değerleri dizelde şaşırtıcı derecede düşük olmasına karşın 2 LT hacimlilier dışındakiler oldukça yüksek

4- 2,5 V6 yerine bulursanız 3.0 V6 tercih etmenizi daha çok tavsiye ederim bu forumdaki uzun deneyimlerime dayanarak. Ancak onun da otomatiği daha az bulunuyor

5- Farları asla göstermez hiçbirinin, bu nedenle umarım alırsanız 2-3 bin TL buna ayırın ;) Ben inatla ona dokunamadım henüz mesela, uzunlarla gidiyorum geceleri (Onu bile kimse anlamıyor, o kadar kötü ordan hesap edin)

6- Viraj performansı cüssesine ve yılına göre iyi olmakla beraber daha modern Alfalar kadar kıvrak değil. 2.4 JTD'nin gidişine hiç girmiyorum  8).

7- Keşke bu araca 3-4 yaşında iken de sahip olsam  diyorum hep, millet ne arabalara binmiş zamanında diyorum. Sınıf farkından da mütevvellit çok önemli artıları var, yazmakla bitmez ;)

Aynen, 166 ayri bir dunya, 156 buna gore cok basit bir arac. GTV 916 ve 166 uzun yolda en rahat ettigim araclar. MK2 166 icin bakimli bir 2.4 yada 3.2 denk gelirse kacirmamam gerekiyor, birde sunrooflu olursa samda kayisi.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

cem meric

  • Membro
  • İleti: 1.672
    • Çevrimdışı
Merhabalar,

Gönlünüzde ki olan araca kavuşmanız dileğim ile bende 1,2 öneri de bulunayım.

156 2.5 ve 166 3.0 sahibi oldum.

156 2.5 bulsam yine alırım bende öyle bir tad bıraktı.

166 Ağır abi tam olarak.

Özel, çok Özel bir Alfa konforlu güvenli süratli.

Fakat her güzelin kusuru olduğu gibi 166 kusurlarına gelecek olursak,
Km sayaclari kronik arızalı, Digit kaybı oluyor.

İcs üniteleri bozulabiliyor,klima kontrolü de içinde olduğu için bence büyük sorun.

Bazı parçaları bulmak zor değil çok zor tabi 3.0 için bu bahsettiğim 2.5 de aynıdır ufak farklar var 2si arasında.

166 Kaporta parçaları yok demişti gittiğim usta, dikkatli kullan panjur, far dahi zor denk geliyor diye bahsetmişti.

Çıkma seçeneği de tabiki az bulunduğu için zor.

156 piyasada daha çok bulunmasından dolayı çıkma, 0 parça konusunda 166 ile kıyaslandığında çok çok ileride.

Temiz bir 156 2.0 bakmanızı tavsiye ederim.

Tabiki karar sizin seçim sizin.

Kolaylıklar dilerim :)

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

Burock27

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
1- 166 ya günlük binmek kötü bir fikir. Lpg ile binmek çok kötü bir fikir.

2- 2.5 otomatik en alınmayacak konfigürasyon. Eski teknoloji otomatik şanzıman zf de olsa can sıkıcı. 3.0 da bile tad vermezken 2.5 da yaktığı yakıtı haketmez.

3- illa alıp binecem diyorsanız 3.0 manuel (yakında satılığa çıkacak var bir tane ki zaten trde benim bildiğim 3 tane var) yada 2.0 v6 tb düşünün yada yada 2.4 dizel manuel düşünün. 2.0 turbo canı isterse tutumlu olabiliyor en kolay bulunacak olan motor. Parça genel olarak 166 için sorun ama bulunuyor bir şekilde bunun icin biraz ama çevre yapmak lazım. Daha da zor olsun parça bulmak derseniz dizel tam size göre. Bulgaristan ile akraba olursunuz.




CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2021, 01:14:10 Gönderen: Burock27 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.094
    • Çevrimdışı
166 için eksilere kronik rahatsızlığı olan silecek motorunu eklemem gerek.. Ve acayip saçma bu durum. Başka hiçbir araçta silecek arızası duyamazsınız kolay kolay ama burda ne zaman s*çacağı belli olmaz  :duvar: Yani sen böyle muhteşem bir araç yap git sileceği yapama  :duvar: Tamir mamir halloluyor ama saçmasapan bir durum. Bayıldığım 166 'da en nefret ettiğim olay bu oldu. Muhsin Abi sağolsun hallediyor ama neden, neden yahu  :haydi: ICS ile ilgili doğru, riskli olduğu konusu...(Ben sorun yaşamadım) Müzik sistemi inanılmazdır, ben Bose'li araçlar da kulanan biri olarak Bose Mose hikaye diyorum. Kabin akustiği de müthiş. Yalıtım inanılmazdır. Özellikle camlar kapalı iken dış dünyadan soyutlanırsınız

166'da otobanda 240 km/h hızla giderken bir kağıt bardaktan kaynar çay içebilirsiniz, arkadaşlar yazmış güvenli oluşunu ben de böyle ekleyeyim dedim. Bu kadar iyi bir hissiyatı var  :yukari-ok: Yukarıda ortaya konan her riske değer bir rahatlığı ve zevki var. Arkadaşım yazmış 3.0 veya 2.4 JTD manual..Aynen katılıyorum
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2021, 23:01:16 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

halil

  • Membro
  • İleti: 1.815
    • Çevrimdışı
166 2,0 test .faydası olur umarım



cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ayazata

  • Membro
  • İleti: 2
    • Çevrimdışı
Değerli yorumlarınız için çok çok teşekkürler arkadaşlar. Biraz geç cevap verdiğim için kusuruma bakmayın. İlgilendiğim araç hala daha satılık, satılmadı henüz.
Sunroof benim için vazgeçilmez diyebilirim, illa olsun dediğim için de seçenekleri çok kısıtlıyor.
Bunun dışında 2.5 otomatik yerine 3.0 ve 2.4 manuel yazıldığını ve 166 yerine 156 tavsiye edildiğini görüyorum. Aslında çok da geniş olmayan bir bütçeyle girme niyetindeyim bu işe. Ki 166 kasa ve döşeme parçaları gibi şeylerin bulunmasının zor olabileceğini tahmin edebiliyorum. 2000 model Clio'nun hararet müşirinin bulunmadığı memlekette 166'nınki suç sayılmaz :)
Hala daha araba arıyorum alternatif olarak. Hala daha da arada bir girip 166 ilanlarına da göz gezdiriyorum. 2.0 motorları çok inceledim ama sanki kasaya göre bir miktar büyük motorluları seçmek daha iyi gibi. Sadece 2.0 V6'lar nasıl onları bilmiyorum. Sanırım 156 biraz daha mantıklı bir seçenek olacak gibi duruyor. Kararsızım hala bir yandan da.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.351
    • Çevrimdışı
2.0 V6 lar cok guzel motor ammalakin usta bulmak dahada zor. V6 ustune birde turbo detaylari giriyor.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

Burock27

  • Membro
  • İleti: 171
    • Çevrimdışı
Sunroof gibi sunroof mk2 lerde. Mk1 deki sunroof sac sunroof çok da bir havası yok. Mk1 sac sunroofu çıkarıp mk2 cam sunroof takmak mümkün. Şunu da hesaba katmak lazım ki bu yaşta sunrooflu arabada sorun potansiyeli yüksek (korozyon, mekanizma düzgün çalışmama vs)

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal