Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!  (Okunma sayısı 653 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cdmpf

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« : 16 Ocak 2016, 21:51:54 »
Arkadaşlar başlıktaki aracı almadan evvel expertiz yaptırdım bugün, sonuçlar güzel çıktı.Tek aklıma takılan dyno sonucu.Sanırım ölçen aletin belli bir limiti vardı ve ona göre ölçebildi(araçta performans hava filtresi ve performans ekzostu var).Çıkan grafikte 4324 rpm de 118 hp çıktı maximum, grafiği karşılaştırabileceğim bir dyno testide bulamadım netde, siz üstadlar bu grafiğe bakarak aracın motor performansı ile ilgili bir fikir yürütebilir misiniz?Testi yapan vatandaş 156 157 beygir civarındadır dedi ama gözümle görmeden inanmak zor açıkçası.
Saygılar....
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ES53

  • Membro
  • İleti: 822
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #1 : 16 Ocak 2016, 21:54:02 »
Orjinali 155 hp degil mi zaten.nasil 17 yasinda arac 156 157 beygir cikicak ? Her dyno dogru sonuc vermiyor maalesef,belki de dogrudur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cdmpf

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #2 : 16 Ocak 2016, 21:58:30 »
Orjinali 155 hp degil mi zaten.nasil 17 yasinda arac 156 157 beygir cikicak ? Her dyno dogru sonuc vermiyor maalesef,belki de dogrudur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orjinal 155, ama filtre ve ekzost var belki onların faydası olmuştur bende bilemiyorum ondan konu açtım.İnternetde orjinal bir dyno grafiği olsa onla karşılaştırıp çözecektim ama bulamadım.Belki bu konuda tecrübeli arkadaşlar bir şey söyliyebilirler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ES53

  • Membro
  • İleti: 822
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #3 : 16 Ocak 2016, 22:08:33 »

Orjinali 155 hp degil mi zaten.nasil 17 yasinda arac 156 157 beygir cikicak ? Her dyno dogru sonuc vermiyor maalesef,belki de dogrudur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orjinal 155, ama filtre ve ekzost var belki onların faydası olmuştur bende bilemiyorum ondan konu açtım.İnternetde orjinal bir dyno grafiği olsa onla karşılaştırıp çözecektim ama bulamadım.Belki bu konuda tecrübeli arkadaşlar bir şey söyliyebilirler.

Hocam bunlar olmasada 155 cikamaz,imkani yok.16 yasinda arac,km durumunu bilmiyorum.ki zaten hava filtresi ve egzost cokta etkili olmaz,hatta bazi durumlarda kayip olur.Bence mustang dyno bulun ve goturun.O zaman gercegi yansitan deger cikacaktir.Bende 120 civarlarinda cikar diye dusunuyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cdmpf

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #4 : 16 Ocak 2016, 22:16:40 »

Orjinali 155 hp degil mi zaten.nasil 17 yasinda arac 156 157 beygir cikicak ? Her dyno dogru sonuc vermiyor maalesef,belki de dogrudur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orjinal 155, ama filtre ve ekzost var belki onların faydası olmuştur bende bilemiyorum ondan konu açtım.İnternetde orjinal bir dyno grafiği olsa onla karşılaştırıp çözecektim ama bulamadım.Belki bu konuda tecrübeli arkadaşlar bir şey söyliyebilirler.

Hocam bunlar olmasada 155 cikamaz,imkani yok.16 yasinda arac,km durumunu bilmiyorum.ki zaten hava filtresi ve egzost cokta etkili olmaz,hatta bazi durumlarda kayip olur.Bence mustang dyno bulun ve goturun.O zaman gercegi yansitan deger cikacaktir.Bende 120 civarlarinda cikar diye dusunuyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk

Üstad şimdi inceledim orjinal grafik bulup, ordaki vatandaşın dediği gibi 1-2 beygir yüksek çıkıyor hesaplayınca orjinal versiyonla.Tork değeride orjinalde 3.500 devirde 180 küsür nm, bu araçta 4000 küsür devirde 190 nm çıkmış.Sanırım araçtaki extralardan hem devir bandı değişmiş hem güç artmış, tahmin yürütüyorum sadece  yoksa bende anlamam filtredir ekzsotdur.Araç benzinli 131.000 de.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cdmpf

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #5 : 16 Ocak 2016, 22:31:42 »

Orjinali 155 hp degil mi zaten.nasil 17 yasinda arac 156 157 beygir cikicak ? Her dyno dogru sonuc vermiyor maalesef,belki de dogrudur bilemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Orjinal 155, ama filtre ve ekzost var belki onların faydası olmuştur bende bilemiyorum ondan konu açtım.İnternetde orjinal bir dyno grafiği olsa onla karşılaştırıp çözecektim ama bulamadım.Belki bu konuda tecrübeli arkadaşlar bir şey söyliyebilirler.

Hocam bunlar olmasada 155 cikamaz,imkani yok.16 yasinda arac,km durumunu bilmiyorum.ki zaten hava filtresi ve egzost cokta etkili olmaz,hatta bazi durumlarda kayip olur.Bence mustang dyno bulun ve goturun.O zaman gercegi yansitan deger cikacaktir.Bende 120 civarlarinda cikar diye dusunuyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk

Üstad şimdi inceledim orjinal grafik bulup, ordaki vatandaşın dediği gibi 1-2 beygir yüksek çıkıyor hesaplayınca orjinal versiyonla.Tork değeride orjinalde 3.500 devirde 180 küsür nm, bu araçta 4000 küsür devirde 190 nm çıkmış.Sanırım araçtaki extralardan hem devir bandı değişmiş hem güç artmış, tahmin yürütüyorum sadece  yoksa bende anlamam filtredir ekzsotdur.Araç benzinli 131.000 de.

Grafiği yüklemeyi beceremedim, linkini verdim.

http://hizliresim.com/5MDnVl
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.717
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #6 : 17 Ocak 2016, 00:36:13 »
testi yapan öyle dediyse genel olarak iyidir motor. Benim 320'nin geçemediği 320 yoktu bi computest dynosunda 113 beygir çıkmıştı 150 beygirlik araba. Adam "genelde 320'ler bizim makinada 90-100 çıkar" deyince topladık durumu.
"AlfaRomeo 159
"BMW 320i 40th Year Edition
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

Reha

  • Membro
  • İleti: 229
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #7 : 17 Ocak 2016, 01:14:36 »
Bu motor maksimum gücünü 6400 devirde veriyor. Siz 4300 devirde 118 hp verdiğini söylüyorsunuz. Bana kalırsa motor devriyle alakalı bir durum ve her şey normal.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cdmpf

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #8 : 17 Ocak 2016, 01:20:35 »
Bu motor maksimum gücünü 6400 devirde veriyor. Siz 4300 devirde 118 hp verdiğini söylüyorsunuz. Bana kalırsa motor devriyle alakalı bir durum ve her şey normal.

Üstad bu motor max. Torku 3,500de veriyor fakat testde en yüksek değer 4,300 de çıktı, bunun sebebi ekzost ve hava filtresi ile alakalı olabilir mi?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Koful

  • Membro
  • İleti: 542
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #9 : 17 Ocak 2016, 07:19:38 »
Bu motor maksimum gücünü 6400 devirde veriyor. Siz 4300 devirde 118 hp verdiğini söylüyorsunuz. Bana kalırsa motor devriyle alakalı bir durum ve her şey normal.

Üstad bu motor max. Torku 3,500de veriyor fakat testde en yüksek değer 4,300 de çıktı, bunun sebebi ekzost ve hava filtresi ile alakalı olabilir mi?

Maksimum tork ile maksimum güç aynı şey değil hocam. Maksimum torku benzinli motorlar genelde 4000 civarında veriyor. Reha beye katılıyorum, bence de herşey normal.

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 1999 156 2.0 TS Dyno Sonucu?!
« #10 : 17 Ocak 2016, 11:25:52 »
usta çoğu yerde dyno kalibrasyonu doğru yapılmıyor, bunu aklından çıkarma. ayarsız dynolar ile ancak motorun grafiğinde sağlıklı sağlıksız noktalar var mı onu görebiliyorsun. sadece dyno yapma üzerine özelleşmiş yerlerde gerçek sonucu görebilirsin.

bizim araçlarda maksimum torkun normalde tam 3500 gibi başlamış olması gerekiyor, lakin varyatörün durumu, değişken zamanlı emme manifoldunun düzgün çalışıp çalışmadığı gibi konular bu devri arttırabiliyor.

ayrıca dynoyu yanlış yapmışlar biraz, en azından 6500 devire kadar gelmesi gerekiyordu, 4400 deyip bırakmışlar böyle dyno mu olur :)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal