Fotoğraftaki gibi bir sorunum var arkadaşlar. Yarın ustamla detaylı bakacağım ama bunlarda sık yaşanan bir durumun sonucu mu, o durum nedir sorularında yardımınız olursa sevinirim.


İlk başlarda pek fazla olmuyordu, olanı da geçici bir şey veya tecrübesizliğimden fazla yağ doldurdum diye zannettim ama son birkaç haftada 1 litre/1000km gibi bir değere fırladı birden. Tabi manifold üzerinde bol yağ kalıntısıyla beraber.
Sorunun kaynağının bilmemkaç bin kilometre sonunda tam sentetik yağa geçiş olduğunu zannediyorum. Görülmemiş şey değil; uzun süre kullanılan conta ve keçeler eskise de yağda gezinen parçacıklar bunların çatlaklarını filan tıkayabiliyor. Sonradan yağ rejimi değişince de (daha sık değişimler, daha etkili deterjanlara sahip ve daha düşük soğuk viskoziteli yağlar) bu parçacıkları da temizleyiveriyor.
Sizin görüşünüz nedir? Yeni üst kapak contasına mı bakıyorum? Yoksa daha fazlası olabilir mi?