Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.  (Okunma sayısı 883 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« : 17 Ekim 2017, 14:15:54 »
Arkadaşlar merhaba. aracı tanıdıkça sormam gerekenler olmakta. diğer konuma cevap aldım hepinize teşekkür ederim. fakat artık bu konuda sorularımı toplayacağım.

1. kaput ile motor bölümü arasında ki cam fiskiye suyu hortumu kopmuş, araya ek yapılsa basınç kurtarır mı?
2. kalorifer düğmelerinin aydınlatma ışığı yanmıyor. sökmesi kolay mı nasıl değiştiririm? ve hangi ampul?
3. hidrolik direksiyon haznesinde hidrolik yağ çok çok azalmış ve araç ısınınca direksiyon biraz sertleşiyor. ne yapmam lazım?
4. aracı stop ettikten 1 dakika sonra, bir süre (gece net duyuluyor) bir ses geliyor 10 saniye kadar, sanki elektrik motoru gibi o nedir?
5. motorun altına eğildiğimde karterin oraya doğru uzanan bir kablo halatı var, sanki oksijen sensöründen geliyor gibi. baya aşağı sarkmış bu normal mi?
6. 147 mk1 hoparlör ölçüleri nedir? sadece tiwiterler çalışmakta. 
7. ön camım ciddi çatlak olmuş simetrik şekilde, aracı ucuz aldığım için bu detayları umursamadım. tr de yaklaşık maliyeti nedir. kıyaslama için öğrenebilir miyim?
8. jantlarım teneke jant. bu 175 taban lastik mevcut. orjinal ölçüsü nedir?
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2017, 14:21:34 Gönderen: satoya147 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

etimat

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #1 : 17 Ekim 2017, 14:29:52 »
Hocam öncelikle iyi sürüşler dilerim, tecrübe ettiğim kadarıyla madde madde cevaplayacağım.

1- Pnömatik hava hortumu ile sıkı sıkıya ek yaparsan sıkıntı olmaz basınç problemi yaşamazsınız. Bizzatihi kendim yaptım çokta güzel çalışıyor ama kontrolü elden bırakmamak gerek :)

2- paneli sökmek biraz zordur ama dikkatli olursanız zarar vermeden sökebilirsiniz. Ancak kaçlık ampul olduğunu bilemem. Oto elektrikçileri konu ile ilgili gayet bilgililer.

3- Hidrolik direksiyonda yağın o denli azalması iyi değil. Kesinlikle oto servise gidilmeli. Önemsemezseniz Allah korusun seyir halinde direksiyonunuz kilitlenebilir ve daha kötü sonuçları olabilir ihmal etmeyiniz aman deyim.

4- O ses muhtemelen yağın kartere süzülme sesidir.

5- Normal değil aracın yarısını kaldırıma çıkararak kablo hattının yerini tespit edebilirsiniz. Ya yerinden çıktı yada tutan soketler çürüyüp kırıldı. Kablo sarkıklığı sebebiyle seyir halinde takılması durumunda sonuçları büyük zararlara sebebiyet verebilir. (Örneğin tesisat yenilenmesi)

6-Pas

7- Cam çatlağı kaskodan bedelsiz ve deldirmeden yenileme ile gideriliyor ama kesinlikle orjinal cam takılmalı. Yoksa kasıntı yapabilir ve yine çatlar hatta patlayıverir olmadık zamanda.

8- Jant orjinal ölçüleri için katalog araştırması yapmanızı tavsiye ederim. Teneke jant Alfa Romeo ya hakaret demek... (bence)

Tekrardan iyi sürüşler dilerim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
06 UJ 192
    147

qrkmtp

  • Membro
  • İleti: 339
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #2 : 17 Ekim 2017, 15:36:11 »
Merhaba,

Etimat arkadaşım zaten gerekli cevaplari vermiş ama ilave etmek gerekirse ,

1.Ön cam fiskiye hortumu alfayedek.net 'te satilmakta ordan komple alip degistirmenizi tavsiye ederim bence en temizi :)

4.O sesi bende her istop ettikten sonra aliyorum tik tik seklinde serilesip duran bir ses ama bencede kesinlikle mekanik bir ses ve ne olduğunu bende çözemedim.

8.Progressionlarin 185 65 15 , dist. İse 195 60 15 oldugu seklinde yaziyor katalogta.



HUAWEI CRR-UL00 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #3 : 17 Ekim 2017, 17:07:07 »
cevaplar için teşekkür ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #4 : 19 Ekim 2017, 10:55:47 »
Lastikler ısınınca direksiyon sertleşir çünkü lastikler yolu tutmaya başlar. Ancak hidrolik kaçağı direksiyon kutusundan yapıyor  muhtemelen eğer borularda bişi yoksa, sökülüp tamir edilecek.

Sent from my HTC M8 using Tapatalk


Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #5 : 19 Ekim 2017, 11:39:41 »
Arkadaşlar merhaba. aracı tanıdıkça sormam gerekenler olmakta. diğer konuma cevap aldım hepinize teşekkür ederim. fakat artık bu konuda sorularımı toplayacağım.

1. kaput ile motor bölümü arasında ki cam fiskiye suyu hortumu kopmuş, araya ek yapılsa basınç kurtarır mı?
2. kalorifer düğmelerinin aydınlatma ışığı yanmıyor. sökmesi kolay mı nasıl değiştiririm? ve hangi ampul?
3. hidrolik direksiyon haznesinde hidrolik yağ çok çok azalmış ve araç ısınınca direksiyon biraz sertleşiyor. ne yapmam lazım?
4. aracı stop ettikten 1 dakika sonra, bir süre (gece net duyuluyor) bir ses geliyor 10 saniye kadar, sanki elektrik motoru gibi o nedir?
5. motorun altına eğildiğimde karterin oraya doğru uzanan bir kablo halatı var, sanki oksijen sensöründen geliyor gibi. baya aşağı sarkmış bu normal mi?
6. 147 mk1 hoparlör ölçüleri nedir? sadece tiwiterler çalışmakta. 
7. ön camım ciddi çatlak olmuş simetrik şekilde, aracı ucuz aldığım için bu detayları umursamadım. tr de yaklaşık maliyeti nedir. kıyaslama için öğrenebilir miyim?
8. jantlarım teneke jant. bu 175 taban lastik mevcut. orjinal ölçüsü nedir?


4. aracı stop ettikten 1 dakika sonra, bir süre (gece net duyuluyor) bir ses geliyor 10 saniye kadar, sanki elektrik motoru gibi o nedir?

Bu sesin kaynağı kalorifer flapları. Bir sorun olarak görmeyin. Ayrıca araç içi sıcaklık ölçümü yapan sensörün önünde de minik bir pervane vardır. O bölge tozlandıysa o da ses yapar zaman zaman.

7. Cam için orjinal yanında yerli oto cam alternatifleri mevcut Türkiye'de. Fiyat hatırlamıyorum ama muhtemelen en azından işçilik olarak çok daha ucuza gelecektir. Eğer yakın zamanda Türkiye'ye gelecekseniz burada yaptırırsınız.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #6 : 20 Ekim 2017, 15:26:00 »
Lastikler ısınınca direksiyon sertleşir çünkü lastikler yolu tutmaya başlar. Ancak hidrolik kaçağı direksiyon kutusundan yapıyor  muhtemelen eğer borularda bişi yoksa, sökülüp tamir edilecek.

Sent from my HTC M8 using Tapatalk

ciddi miktarda azalmış, üzerinde ki kapakta bi tahliye hava hortumu var. hortumun ucu açık ve hazneni üzerine kıvrılmış, sanki uzun süre oraya buharlaşmış akmış gibi. daha hiç alt kontrol yapmadım kutudan kaçak da olabilir. 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #7 : 20 Ekim 2017, 15:50:12 »

4. aracı stop ettikten 1 dakika sonra, bir süre (gece net duyuluyor) bir ses geliyor 10 saniye kadar, sanki elektrik motoru gibi o nedir?

Bu sesin kaynağı kalorifer flapları. Bir sorun olarak görmeyin. Ayrıca araç içi sıcaklık ölçümü yapan sensörün önünde de minik bir pervane vardır. O bölge tozlandıysa o da ses yapar zaman zaman.

7. Cam için orjinal yanında yerli oto cam alternatifleri mevcut Türkiye'de. Fiyat hatırlamıyorum ama muhtemelen en azından işçilik olarak çok daha ucuza gelecektir. Eğer yakın zamanda Türkiye'ye gelecekseniz burada yaptırırsınız.

Sanırım park halinde dışarıdan koku, nem  vs almamak için dış dolaşımı kapatıyor. klima analog olsa da digital çalışmakta anladığım kadarı ile.  peki bizim analog klima olanlarda iç ısı sensörü var mı? var sa bu neye göre ayarlama yapıyor? çünkü auto seçeneği yok gördüğüm kadarı ile.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #8 : 20 Ekim 2017, 16:16:16 »
Klima analogsa işler değişir Net bir yorumum yok açıkçası.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #9 : 20 Ekim 2017, 18:59:22 »
Yağın kartele süzülme sesi iyiydi :)

*156 mk1'de de derece ve fan ayar düğmeleri analog bir yapıda ve yine motor/flap aracılığı ile yönlendirmeleri yapar. Birde tamamen manuel sistemler var. Onlar çelik tel yardımıyla tamamen mekanik olarak bu işlemleri yapıyor. 156 ve 147de bu eski tekonoloji hiç kullanılmadı.

Muhtemelen klima paneli üzerindeki sıcaklık ayar düğmeniz derece rakamlarını içeriyor. Eğer rakam varsa iç ısı sensörü klima panelinin içinde yer alan çizgili kısımda. Derece değilde, kırmızı mavi çizgi varsa o zaman iç ısı sensörü yoktur. Çünkü otomatik klima olmamış oluyor bu durumda.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #10 : 23 Ekim 2017, 18:51:33 »
bilgiler için tekrar tekrar teşekkürler. evet klimam digital temelli ama analog işlevli olandan.  otomatik değil.

bir sorum olacak.

sürüş esnasında vitesde olsun boşta olsun. motordan çok az miktarda geri vites sesi gibi ses gelmekte. her hangi bir ruman ya da kayış sebebi gibi.

boşta da yaptığı için şanzuman olmadığını düşünmekteyim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #11 : 24 Ekim 2017, 19:26:58 »
ayrıca kontağı açtığımda 2-3 saniye kadar sinyal sesi almaktayım bu nedir? 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
147 mk1 sorulara devam
« #12 : 26 Ekim 2017, 14:12:58 »
bilgiler için tekrar tekrar teşekkürler.
bir sorum olacak.

sürüş esnasında vitesde olsun boşta olsun. motordan çok az miktarda geri vites sesi gibi ses gelmekte. her hangi bir ruman ya da kayış sesi olabilir mi?

ayrıca

ayrıca kontağı açtığımda check yaparken 2-3 saniye kadar diiiiiiiiit   sinyal sesi almaktayım bu nedir?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

satoya147

  • Membro
  • İleti: 67
    • Çevrimdışı
Ynt: 2002 147 ile ilgili teknik sorularım.
« #13 : 30 Ekim 2017, 13:33:42 »
 :kahve: :alfisti:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.598
    • Çevrimdışı
Ynt: 147 mk1 sorulara devam
« #14 : 30 Ekim 2017, 17:08:09 »
bilgiler için tekrar tekrar teşekkürler.
bir sorum olacak.

sürüş esnasında vitesde olsun boşta olsun. motordan çok az miktarda geri vites sesi gibi ses gelmekte. her hangi bir ruman ya da kayış sesi olabilir mi?

ayrıca

ayrıca kontağı açtığımda check yaparken 2-3 saniye kadar diiiiiiiiit   sinyal sesi almaktayım bu nedir?

Debriyaja bastığınızda ses kesiliyorsa debriyaj rulmanı olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal