Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Ani Kalkışta Aşırı Sağa Çekme

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Gouki

Benim eski 147'de Enkei jantlarımı bu bileziklerle kullanıyordum. Jantları sıfır almama rağmen hep bir tarafa çekme ve yüksek hızlarda direksiyonda titreme problemim oldu. Sonra gittim Gta jantlarını aldım. Orjinal olduğu için bu bileziklere gerek kalmadı. Ve benim balansla ilgili tüm problemlerim bitti. O yüzden sormuştum. Bu bileziklerden nefret ediyorum da :)

Spider_Volkan

bileziğe gerek olsa araba düz yolda zıplaya zıplaya gider. arabasını kullandım zıplama yok  :)

Anıl

Bilezik olmasa zaten yük bijonlara da biner,sakat olur.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Gouki

Ben bu lastik bileziklerin de sağlıklı olmadığını düşünüyorum. En iyisi cnc'de yaptırmak.

sp4rc0

Bu bilezikler bence de pek sağlıklı değil ama özellikle farklı marka jant takıldığında bilezik takılmazsa titreme, balans kaçması gibi problemler olabiliyor. Arkadaşımın laguna aracına jaguar jantı taktığımızda yaşamıştık.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim eski 147'de Enkei jantlarımı bu bileziklerle kullanıyordum. Jantları sıfır almama rağmen hep bir tarafa çekme ve yüksek hızlarda direksiyonda titreme problemim oldu. Sonra gittim Gta jantlarını aldım. Orjinal olduğu için bu bileziklere gerek kalmadı. Ve benim balansla ilgili tüm problemlerim bitti. O yüzden sormuştum. Bu bileziklerden nefret ediyorum da :)

Özgün'cüm ben de o kadar kullandım o jantları ama hiç titreme gibi problemlerim olmadı. Çekme sıkıntısı da Potenza'larda vardı, Pzero'larda kalmadı. Hatta potenzalar varken acaba jant fazla mı kalın (8") araba için diye düşünmüştük.

fevkalbeser12

You are not allowed to view links. Register or Login
abi ben mercedes ve bmw 'de çalıştığım dönemde test sürüşüne çıktığımda müşterilere kalamışın orada dümdüz yolda frene ani basın ve ellerinizi direksiyondan çekin diyordum. mercedes ve bmw ip gibi gidiyordu. dümdüz. en ufak sapma vb. yoktu.

ama benim arabamda 18" lere geçtikten sonra böyle bir frenleme imkansız. elimi bıraksam kesin sağa sola çakarım.

bunu denemek için yük bindiği durumlarda ne oluyor diye bakmak için böyle bir deney yaptım :)
Hemen deniycem uygun bi yerde çok merak ettim:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
abi ben mercedes ve bmw 'de çalıştığım dönemde test sürüşüne çıktığımda müşterilere kalamışın orada dümdüz yolda frene ani basın ve ellerinizi direksiyondan çekin diyordum. mercedes ve bmw ip gibi gidiyordu. dümdüz. en ufak sapma vb. yoktu.

ama benim arabamda 18" lere geçtikten sonra böyle bir frenleme imkansız. elimi bıraksam kesin sağa sola çakarım.

bunu denemek için yük bindiği durumlarda ne oluyor diye bakmak için böyle bir deney yaptım :)
Hemen deniycem uygun bi yerde çok merak ettim:)

önce düşük süratte dene abi. 40-50 gibi.
ben müşterilerime 80 km'ye çıkarttırıp denetiyordum.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Fatihob

Jant bileziklerine bende uyuzum. 16" olan jantları bilezikle kullanıyorum önde spacer takcam takamıyorum o yüzden. Neysee o direksiyonu tutmadan frenleme işine benim gözüm kesmez kafamda canlandırdımda sağ sola çeker gibi geliyor bi ara bende denicem merak ettim.
..

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Jant bileziklerine bende uyuzum. 16" olan jantları bilezikle kullanıyorum önde spacer takcam takamıyorum o yüzden. Neysee o direksiyonu tutmadan frenleme işine benim gözüm kesmez kafamda canlandırdımda sağ sola çeker gibi geliyor bi ara bende denicem merak ettim.

mercedes C ve E,S ve yeni SLK sıkıntısız yapıyor.
BMW 5 sıkıntısız , yeni F30 3 serisi ve F20 1 serisi sıkıntısız :)

denediklerim bunlar :)
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Fatihob

Yok yok zor 80le hatırı sayılır şekilde frene basıcam düz gidicek çok zor :D Bu akşam arabayı çıkardım ne zamandan beri deniyim bari nasıl olcak.
..

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
abi ben mercedes ve bmw 'de çalıştığım dönemde test sürüşüne çıktığımda müşterilere kalamışın orada dümdüz yolda frene ani basın ve ellerinizi direksiyondan çekin diyordum. mercedes ve bmw ip gibi gidiyordu. dümdüz. en ufak sapma vb. yoktu.

ama benim arabamda 18" lere geçtikten sonra böyle bir frenleme imkansız. elimi bıraksam kesin sağa sola çakarım.

bunu denemek için yük bindiği durumlarda ne oluyor diye bakmak için böyle bir deney yaptım :)

Kalkış diyorduk şimdi frenlemeye döndük haydaaa :) Neyse, bahsettiğin araçlar önden çekişli değil. Acaba bundan dolayı bir fark olabilir mi?

Fatihob

Denedim bugun akşam dönerken 120 ile sert şekilde 60 kadar direksiyonu tutmadan düştüm çekme yapmadı. Güvenmiyordum şaşırtı :)
..

sp4rc0

denediğiniz şey çok tehlikeli! yolda olan en ufak dalgalanma, taş, su birikintisi, yağ, daha da tehlikelisi bunun tek taraftaki tekerleğe denk gelmesi olacaktır bence..
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben bu lastik bileziklerin de sağlıklı olmadığını düşünüyorum. En iyisi cnc'de yaptırmak.

off topic  :) Özgünüm ah nerede vah nerede  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Denedim bugun akşam dönerken 120 ile sert şekilde 60 kadar direksiyonu tutmadan düştüm çekme yapmadı. Güvenmiyordum şaşırtı :)

ben 80-0 deneyip, denetiyordum :)

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
abi ben mercedes ve bmw 'de çalıştığım dönemde test sürüşüne çıktığımda müşterilere kalamışın orada dümdüz yolda frene ani basın ve ellerinizi direksiyondan çekin diyordum. mercedes ve bmw ip gibi gidiyordu. dümdüz. en ufak sapma vb. yoktu.

ama benim arabamda 18" lere geçtikten sonra böyle bir frenleme imkansız. elimi bıraksam kesin sağa sola çakarım.

bunu denemek için yük bindiği durumlarda ne oluyor diye bakmak için böyle bir deney yaptım :)


Kalkış diyorduk şimdi frenlemeye döndük haydaaa :) Neyse, bahsettiğin araçlar önden çekişli değil. Acaba bundan dolayı bir fark olabilir mi?

olabilir abi çok mantıklı.

You are not allowed to view links. Register or Login
denediğiniz şey çok tehlikeli! yolda olan en ufak dalgalanma, taş, su birikintisi, yağ, daha da tehlikelisi bunun tek taraftaki tekerleğe denk gelmesi olacaktır bence..

deneyenin kendi riskidir, ben mercedes bmw'de bunu sıkıntısız gerçekleştirdim, kendi aracımda da yapamayacağıma emin olduğum için yapmadım :)
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Fatihob

Arkam doluydu Volkan ondan 0 kmye kadar inmedim ama hiç sıkıntısız inicek gibiydi. Biara onuda denicemde gerçekten yapabilceğini düşünmüyordum kesin sağa sola çeker diyordum yapmadı gerçekten şarşırttı.
..

Veloce

Elektrik destekli direksiyonlarda yapmamalı bence... Örnek Giulietta, D.N.A. olduğuna göre Mito da elektrikli destekli direksiyona sahip olmalı...

Fatihob

Linea ile denedim 100-110 ile giderken 40a kadar diresiyonu tutmadan düştüm düö düz gitti. Teknoloji gelişmiş artık :)
..

Kibitzer

Getz ile ben de yüksek hızlarda fren yaptığımda stabil duruyordu. Tabii lastikler de çok önemli. Şu an 156 ile denemedim hiç. iyice bir alışayım, denerim.
2006 Hyundai Getz 1.5 VGT
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2004 Alfa Romeo 156 1.6 TS
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 MJ
2013 BMW 1.16i
2015 Ford Kuga 1.5 Ecoboost
2011 Fiat Bravo 1.6 Multijet
2023 Alfa Romeo Tonale 1.5 Hybrid VGT

Spider_Volkan

önden çeker , geniş lastik, bozuk yol, süspansiyonun durumu. hepsi faktör. normalde bence bütün araçlar 0km kondisyonunda, standar lastik ve hava basıncında, düzgün yolda direksiyon sağa sola çekme yapmadan durabilmelidir.
önden çeker arabada elleri bırakıp kalkış yapmak ise bambaşka bir dünya.
arkadan itiş arabada güç önde olmadığından düz gidebilir fakat önden çeker arabada güç sağ ya da sol lastikte kalacağı için mutlaka az ya da çok bir tarafa çekecektir.