Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 3. Vites çıkmama problemi  (Okunma sayısı 3817 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
3. Vites çıkmama problemi
« : 09 Nisan 2013, 17:04:43 »
Değerli Alfistiler; biliyorsunuz aracım 2004 156 1,6 MK2. Şu an 160 bin de.

Geçen yıl, yaz aylarında yaklaşık olarak 1 - 1,5 ay kadar süre ile aracım, 3. vitesde çakılı kalma problemi yaptı. İlk problemimde yaklaşık olarak 10km kadar aracımı 3. vitesde kullanmak zorunda kaldım. Dur-kalklar büyük çileydi. Aracı o vaziyette (3. viteste el freni ile) park ettim ve sabah çalıştırdığımda sorun yoktu. Aynı gün seyahat halinde iken tekrar yaptı, aracı durdurdum, bir süre bekledim belki düzelir diye, bir yandan da mıncıklıyordum vitesi, ama düzelmedi. Servisi aradım, sağolsun Alfom' dan Mustafa abi yola çıktı benim için fakat o ara vites yine kendi kendine düzeldi. yaklaşık 2 hafta kadar sorun çıkmadı, tam geçti, düzeldi derken tekrar problem oldu. Bu kez hareket halindeydim ve durma gibi bir şansım da yoktu. Ara gazı vermek ve vitesi hızla 4' e doğru çekmek sureti ile vitesi geçirmeyi başardım. Ardından da 1-2 hafta periyotla problem tekrar etti. Problemin çanaktan veya kablolardan olabileceği düşüncesi ile araç servise girdi fakat problem tespit edilemedi. Ardından problem kış boyunca yaşanmadı. Bu arada aracımın baskı balatası ve rulman seti de değiştirildi.

Bu gün aynı problemi tekrar yaşadım. Araç yine 3. viteste takılı kaldı. Her zaman başıma gelmeyen bu problem, tespit edebildiğim kadarı ile, özellikle bozuk satıhda 5. veya 4. vitesden 3. vitese düşerken başıma geliyor. Uzun yıllardır frenajı motor kompresyonu ile birlikte yapıyorum. Yani eğer durmam gerekiyorsa, vites küçülterek yavaşlıyorum. Bu sırada aracımı da bas bas bağırtmıyorum. 3-4000 rpm aralığında bir kompresyon uyguluyorum. Böylelikle fren diski ve balatalarımın da ömrünü uzatabileceğim kanısına sahibim. Ne derece doğru bir işlem yapıyorum, ona da çok emin değilim. Eğer yavaşlama esnasında zeminde çukur, tümsek, vs.. varsa, 4. vitesden 3 e alıyorum arabayı, araç yavaşlamaya devam ediyor, ama sonrasında vites 3 de çakılı kalıyor. Tabi bu tespit edebildiğim problem. Emin değilim, zaten süreç boyunca toplamda 5 veya 6 kez başıma geldi.

Problem esnasında vites 3 te. 3 ten boşa alabiliyorum gibi gözüküyor ama boşa düşmüyor. Muhtemelen kutu ile alakalı bir problem, zira vites lokasyon olarak boşta hatta diğer vites geçiş noktalarına ulaşıyor (çanak kırılmış gibi) ama aslında vites kutusu içerisinde vites 3 te. Ara gazı falan verip (ne derece işe yarar bilemiyorum) sert bir şekilde 4' e doğru çektiğimde vites düzeliyor. Ve tüm vitesler sorunsuz olarak kullanılabiliyor.

Konu hakkında tecrübe sahibi olan, veya yorum yapabilecek olan var mıdır acaba?

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #1 : 09 Nisan 2013, 17:48:03 »
benzer problemler duymuştum ama çözümlerini hatırlamıyorum maalesef..

dilerim en kısa zamanda bu can sıkıcı problem ortadan kalkar Kadir..
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.281
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #2 : 09 Nisan 2013, 17:49:05 »
Ben de getz kullanırken kompresyon ile yavaşlıyordum. Sonra baskı bilyası bozuldu ve baskı balata vs komple değişti. Tabii sarf malzemesi sayıp garantiye sokmadılar. Ondan sonra hiç kompresyon ile yavaşlamaya çalışmadım. Fren balatası zaten pahalı birşey değil deyip sürekli fren kullandım. 3-4 set fren balatası fiyatına baskı balata seti değişince içime oturmuştu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #3 : 09 Nisan 2013, 17:52:00 »
kompresyon dediğiniz "motor freni" denen nane mi? eğer oysa, karlı/kaygan yollar haricinde kompresyon freninin bir şekilde araca zarar verdiğini düşünüyorum ama hiçbir bilimsel temeli yok, tamamen sezgisel  :haydi:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.281
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #4 : 09 Nisan 2013, 17:57:43 »
kompresyon dediğiniz "motor freni" denen nane mi? eğer oysa, karlı/kaygan yollar haricinde kompresyon freninin bir şekilde araca zarar verdiğini düşünüyorum ama hiçbir bilimsel temeli yok, tamamen sezgisel  :haydi:

Evet kompresyon motor freni demek.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #5 : 09 Nisan 2013, 18:02:52 »
kompresyon dediğiniz "motor freni" denen nane mi? eğer oysa, karlı/kaygan yollar haricinde kompresyon freninin bir şekilde araca zarar verdiğini düşünüyorum ama hiçbir bilimsel temeli yok, tamamen sezgisel  :haydi:

Evet aynen o :)) Benim ki de tamamiyle hissiyat  :haydi: Ne derece fren tertibatı ömrüne etki eder, ne derece dişli kutusu tertibatına zarar verir kestiremiyorum.

Problem sanki, yavaşlama esnasında vites 3' e geçerken öne doğru yaşanan yığılmadan mütevellit sanki dişli grubunda araya bir yere bir pul, segman, yada ne bileyim bir parça sıkışıyor gibi oluyor. Bu durumda 3. vitese geçtiğinde, yani vites 3 e geçerken ben anlıyabiliyorum ki vitesten çıkmayacak. Vites topuzu bunu hissettiriyor. Aha diyorum mıçtık. Uğraş ki vitesi çıkarasın şimdi :))

Anlamadım ki bu güne değin 2,5 V6 lara özenen araba son zamanlarda SS lere mi özenmeye başladı ne oldu?? :))

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #6 : 09 Nisan 2013, 18:05:28 »
o değil de şu imzanda "coming soon" olan 159 ne zaman coming? bayaa bir soon geçti  :haydi:  :rock:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #7 : 09 Nisan 2013, 18:22:26 »
o değil de şu imzanda "coming soon" olan 159 ne zaman coming? bayaa bir soon geçti  :haydi:  :rock:

Satmadan alamam :)) Alsam bile sorun olur, zaten evde var iki araba + şirket aracım (Clio) bir de üstüne 159 olursa  :haydi:

Araba az biraz modifikasyona gelse, satmam gerçi, bir mat kaplama, bir kaç tunning işlemi, kapat çadırını, koy otoparka. Underground aktivitelerde çıkar kullan  >:D :)) Hava filtresi takıyosun debimetre bozuluyo :)) Yayları değiştirecem, iç trim kondisyonundan tırsıyorum. Gelemem öyle şeylere :))

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #8 : 09 Nisan 2013, 18:25:49 »
abi şirket aracı dahil (clio da neymiş?) hepsini sat, çek 159u, yoluna devam et  :serefe:  :arkadasim:  :haydi:  :rock:  :alfisti:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.384
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #9 : 09 Nisan 2013, 20:14:23 »
Ben 156'yı ilk aldığımda çok çok sıcak havalarda 3 ve 4. viteslerde başıma gelen bir durumdu ama biraz zorlayınca çıkıyordu vitesten. Servisme söylediğimde vites kolunun bağlantısı olan beyaz plastik bir parça varmış o aşınıyormuş değişmesi gerek dediler üstünde durmamıştım. Sökmesi zahmetli bir parça onu biliyorum.
Sonrasında farklı sebeplerden şanzımanı kırdım ve çıkma aldım... Çıkma şanzımanda sorunum geçince plastik parçadan olmadığını anladım.

Geçtiğimiz ay bilmediğim bir sebepten araç aşırı titreyerek kalkmaya başladı ve servisime gidip sorunumu anlatıncaya kadar vitesim 3den çıkmadı! Durup motoru stop ettiğimde vitesten çıkıyor ama çalışırken girmiyordu. Bende motoru kapatıp vitese takıp çalıştırıp devam ettim ve kaldırıp devrini yakaladığımda 3 yada yola göre 4'e atıp servise kadar gittim. Belli ki debriyajım ayırmıyordu. Sonuç çatlamış valeo debriyaj balatası... Baskıyada zarar vermiş ve daha yarı ömründeki balatam şu an odamda duvar süsü...   


Bence muhtemel sorun vitesi değiştiren bağlantı kollarında. İlk onları kontol ettirin derim. Sonrasında o beyaz plastik parçaya baktırın çünkü 160.000km'de o parçanın aşınmasıda olası. Madem baskı balata ve rulman yeni değişti sonraki aşama şanzıman kutusunun içi malesef =(
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.660
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #10 : 09 Nisan 2013, 23:13:34 »
Birde SS problemli derler >:D  :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.384
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #11 : 09 Nisan 2013, 23:22:48 »
SS zaten bu sistemin robotlarştırılmış hali değil mi? =))

Blackgear nicki ile konu bu kadar uyumlu olabilirdi =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #12 : 10 Nisan 2013, 01:05:16 »
SS zaten bu sistemin robotlarştırılmış hali değil mi? =))

Harbiden haaa... :yukari-ok:

Blackgear nicki ile konu bu kadar uyumlu olabilirdi =)

Harbiden haaa...  :haydi:

 :))

Şaka bir yana, değerli bilgiler için teşekkürler ATA. Baskı balata değişiminde hepsini incelemeye alacağım. Bakalım problem nereden kaynaklanıyor.

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #13 : 10 Nisan 2013, 01:09:42 »
abi şirket aracı dahil (clio da neymiş?) hepsini sat, çek 159u, yoluna devam et  :serefe:  :arkadasim:  :haydi:  :rock:  :alfisti:

Clio bendeki 159 ateşini tetikleyen nalet zaten!... Alet 1,5 Dizel, deli gibi kaçıyor :)) Ama sadece kaçıyor, fazlası (yol tutuş, güvenlik, konfor vs..) yok... Ondan inip 156' ya binince araba bi hantal geliyor bana :)

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #14 : 10 Nisan 2013, 08:47:13 »
sen bir de fiat albea'ya bin, o zaman kaçan dizel nasılmış görürsün.. ne de olsa fiat, alfa'nın kardeşi sayılır  :haydi:
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.281
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #15 : 10 Nisan 2013, 11:54:58 »
abi şirket aracı dahil (clio da neymiş?) hepsini sat, çek 159u, yoluna devam et  :serefe:  :arkadasim:  :haydi:  :rock:  :alfisti:

Clio bendeki 159 ateşini tetikleyen nalet zaten!... Alet 1,5 Dizel, deli gibi kaçıyor :)) Ama sadece kaçıyor, fazlası (yol tutuş, güvenlik, konfor vs..) yok... Ondan inip 156' ya binince araba bi hantal geliyor bana :)

Bende de aynı durum var. Getz 1.5 dizel deli gibi gidiyordu. Şimdi 156 nasıl sakin kalıyor onun yanında anlatamam. 2 ve 3. viteslerde getz inanılmaz ivmelenirdi, 156da gaza basıyorum gitmiyor sanki. Tabii ben 156yı tam olarak tanımadığım için hakkını vererek kullanamıyorum. Düşük devirde kaldığı için yeterince atik olamıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.876
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #16 : 10 Nisan 2013, 13:05:51 »
Bende de aynı durum var. Getz 1.5 dizel deli gibi gidiyordu. Şimdi 156 nasıl sakin kalıyor onun yanında anlatamam. 2 ve 3. viteslerde getz inanılmaz ivmelenirdi, 156da gaza basıyorum gitmiyor sanki. Tabii ben 156yı tam olarak tanımadığım için hakkını vererek kullanamıyorum. Düşük devirde kaldığı için yeterince atik olamıyor.
Abi benim araçta öylemiydi , binmiştin sen ?
Gayet güzel çekişi bence TS motorların.

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.281
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #17 : 10 Nisan 2013, 13:16:18 »
Bende de aynı durum var. Getz 1.5 dizel deli gibi gidiyordu. Şimdi 156 nasıl sakin kalıyor onun yanında anlatamam. 2 ve 3. viteslerde getz inanılmaz ivmelenirdi, 156da gaza basıyorum gitmiyor sanki. Tabii ben 156yı tam olarak tanımadığım için hakkını vererek kullanamıyorum. Düşük devirde kaldığı için yeterince atik olamıyor.
Abi benim araçta öylemiydi , binmiştin sen ?
Gayet güzel çekişi bence TS motorların.

Çekişi güzel, ona laf yok. Fakat ben o devirlere çıkmıyorum henüz. Yoksa 2500-3000'i aşınca motor kükremeye başlayıp öne atılıyor :D Orası ayrı. Buluşma falan olduğu zaman bir test ederiz iyice. Gayet memnunum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #18 : 10 Nisan 2013, 15:17:18 »
Bende de aynı durum var. Getz 1.5 dizel deli gibi gidiyordu. Şimdi 156 nasıl sakin kalıyor onun yanında anlatamam. 2 ve 3. viteslerde getz inanılmaz ivmelenirdi, 156da gaza basıyorum gitmiyor sanki. Tabii ben 156yı tam olarak tanımadığım için hakkını vererek kullanamıyorum. Düşük devirde kaldığı için yeterince atik olamıyor.
Abi benim araçta öylemiydi , binmiştin sen ?
Gayet güzel çekişi bence TS motorların.

Alper senin araba 2.0' mı? Benim araç 1,6, bir de üzerine 17" taktım, kalkmıyor gibi. Yani gidişinde falan problem yok ama, o ivmelenmeyi hissedemiyorum. 145 1.4 TS vardı mesela, roketti o. 156 1,6 motorla baya hantal kalıyor. En az 2.0 olmalı.

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.660
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #19 : 10 Nisan 2013, 15:20:55 »
Sırf bu sebepten SS aldım ben ;) 1,6 bana yeterli gelmeyecekti... :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #20 : 10 Nisan 2013, 15:23:01 »
Aynen abi, ben de bunu alırken çok arandım 2,0 MK2 manuel ama bulamadım. TR de 20-30 taneymiş sanırım :(

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.876
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #21 : 10 Nisan 2013, 15:26:16 »
Alper senin araba 2.0' mı? Benim araç 1,6, bir de üzerine 17" taktım, kalkmıyor gibi. Yani gidişinde falan problem yok ama, o ivmelenmeyi hissedemiyorum. 145 1.4 TS vardı mesela, roketti o. 156 1,6 motorla baya hantal kalıyor. En az 2.0 olmalı.
Benim araç 2.0 SS.
Bende de 17 jant var ama orjinal GTA jantları.
Valla gayet güzel ivmeleniyor ve özellikle de denediğimiz de MK2 2.0 lardan daha iyi MK1 ler çünkü 155 hp , mk2 ler ise 150 hp emisyon değerlerinden kaynaklı olarak.
alt devirlerde ne kadar cansız gibi olsa da zaten motor soğukken bu devirlerde kullanıp ısındıktan sonra pek kolay kolay öyle 3 bin devirin altına düşmediğim için pek cansız gelmiyor bana :)

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.018
    • Çevrimiçi

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #23 : 10 Nisan 2013, 15:53:26 »
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_4th_gear.shtml

Yuhh, öyle bir parça nasıl giriyor dişli kutusuna yahu? Yada nasıl bir aşınma böylesi bir parça oluşumna sebep olabiliyor??

Paylaşım için teşekkürler Özgüncüm. Servise gidince bir baktırayım. Hoş bendeki problem 4 e geçmeme değil, 3 ten çıkmama.

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.018
    • Çevrimiçi
Ynt: 3. Vites çıkmama problemi
« #24 : 10 Nisan 2013, 15:59:50 »
Kadir abi birde senkromeçin 3 adet "pad"i oluyormuş. 147'sinde 5. viteste takılma problemi yaşayan birisi o pad'leri değiştirince sorun ortadan kalkmış. Eğik pad'i aşağıda görebilsin.





4. vitesi buldum, 5. vitesi buldum ama 3. vitesi bir türlü bulamadım abi :)

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
10 Yanıt
1052 Gösterim
Son İleti 22 Aralık 2006, 10:26:32
Gönderen: Tufan
9 Yanıt
998 Gösterim
Son İleti 25 Aralık 2010, 19:42:35
Gönderen: exclusive.alfisti
7 Yanıt
1020 Gösterim
Son İleti 14 Ekim 2010, 16:51:07
Gönderen: TRUPHASE
3 Yanıt
546 Gösterim
Son İleti 26 Haziran 2013, 12:41:35
Gönderen: hi_cazz
18 Yanıt
1584 Gösterim
Son İleti 21 Aralık 2014, 12:07:14
Gönderen: OğuzCanAlantor

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal