Geçen gün bizim 307'yi kullanacaktim. Motoru çalıştırırken bir anda uyandım; yağ basıncı ikaz lambası (yağdanlık şeklindeki kırmızı ikaz lambası), kontak açılırken yanmiyor. Halbuki, kontak açılırken, hem o anda yağ pompası çalışmadığından dolayı, hem de lambanın sağlamlığını gözlemleyebilmemiz açısından o lambanın yanmasi şarttir.
Bunun tek anlamı, lambanın ampülünün bozulmuş olabileceği idi. 40bin km'deki bir otomobildeki yağdanlık lambasının bozulması hoş değil ama, eyvallah dedik. Annem dün yetkili servise götürmüş arabayı...
Ya, meğer arabada öyle bir lamba yokmuş.
Yağ basıncı düştüğü zaman, motor arıza ışığı yaniyor, dijital ekranda da "OIL PRESSURE LOW" felan gibisinden bir hata gösteriliyormuş.
Ben hayatımda böyle saçma şey duymadım, görmedim. 50 senelik yağdanlık lambası nasıl "iptal" edilir, çözemedim
Üstelik, Peco daha sonra çıkarttığı modellerde (207) yağdanlık lambasını yeniden devreye sokmuş....
Şu Fransızlar hakikaten bir tuhaf