Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme  (Okunma sayısı 851 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« : 02 Mayıs 2018, 13:08:34 »
Merhaba arkadaşlar, 98 model 2.0TS 156 aracımın hararet ve ısındıkça artan dizervari ses yapma problemi çözüldü. Fakat araç 4000 devire kadar istekli ve ivmeli devirlenirken, 4000 deviri geçer geçmez sanki fakir yakıt karışımı geliyormuş, güç sınırlandırılıyormuşçasına daha yavaş devirlenmeye başlıyor. Devir çeviriyor çevirmesine ama, herhangi bir atmosferik motorun çıldırması beklenen devir bandında isteksiz. Elektronik / sensör kaynaklı bir arıza olabilir mi? Veya bu araçlarda bilindik tanıdık bir sorun mudur? Şimdiden teşekkürler.
los tiempos van cambiando

ozroztrk

  • Membro
  • İleti: 235
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #1 : 02 Mayıs 2018, 17:24:46 »
Yakın zamanda triger değişim vs yaptırdınız mı ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.341
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #2 : 02 Mayıs 2018, 22:20:53 »
3000dv ustu oldugu icin akismetre olabilir diyecektim ancak sorun silindir contasi degisiminden sonra ortaya ciktiysa arkadasin dedigi gibi triger sente ayarindan olabilir. Cok degerli ustalarimiz triger kayisini degistirirken orjinal egzantrik kilidi yerine eski trigeri ve rulmanlar isaretleme teknigi kullanirlar. Haliyle sente ayari bozulacagi icin gucte kayiplar yasanir.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #3 : 02 Mayıs 2018, 22:30:10 »
Triger değişimi yaptım evet ama değişim esnasında orjinal kilit aparatı kullandık. Hatta taşrada yaşadığım ve sanayide kilit aparatı bulamadığım için kendim satın almıştım o şekilde kullanıyorum.  :D

Yakın zamanda yapılan işlemler:
-Triger seti değişimi
-Subap iticilerinin takım halinde değişimi
-Eksantrik(egzoz) mili değişimi
-Varyatör değişimi
-Üst kapak contası yenileme
-Akışmetre ve gaz kelebeği temizliği
« Son Düzenleme: 02 Mayıs 2018, 22:34:41 Gönderen: zfrgns »
los tiempos van cambiando

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 386
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #4 : 02 Mayıs 2018, 22:55:20 »
Ateşleme sisteminde de olabilir sorun. Yavaş devirlenmeye başladığında az da olsa silkeleme yapıyor mu?
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #5 : 02 Mayıs 2018, 23:13:19 »
Ateşleme sisteminde de olabilir sorun. Yavaş devirlenmeye başladığında az da olsa silkeleme yapıyor mu?

Silkeleme sezmedim hiç hocam, ama daha detaylı incelerim. :)
los tiempos van cambiando

Cihan82

  • Membro
  • İleti: 386
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #6 : 02 Mayıs 2018, 23:31:15 »
Bence de dikkat etmek lazım, dayımın 156'da gelmişti başımıza,aynı şekilde hızlanamıyordu..Sorun bujilerde çıkmıştı. Değişince arabanın dünyası da değişti :)
2003 Azzurro Gabbiano 156 Mk 1.5 SS
1998 Laguna 2.0 RXE
2015 Ford Tourneo Courier
2009 Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion
2001 Ford Focus Sport Trend

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.341
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #7 : 03 Mayıs 2018, 08:05:33 »
Triger değişimi yaptım evet ama değişim esnasında orjinal kilit aparatı kullandık. Hatta taşrada yaşadığım ve sanayide kilit aparatı bulamadığım için kendim satın almıştım o şekilde kullanıyorum.  :D

Yakın zamanda yapılan işlemler:
-Triger seti değişimi
-Subap iticilerinin takım halinde değişimi
-Eksantrik(egzoz) mili değişimi
-Varyatör değişimi
-Üst kapak contası yenileme
-Akışmetre ve gaz kelebeği temizliği

Akismetre temizligi ozaman  :) imkan varsa ellenmemis bir alfadan gecici olarak sokup deneyebilirisiniz. Bu arada elinizde kilit bulundurmaniz takdire sayan. Ustaniz ayar sirasinda ust olu noktayi bulabilecek kadar deneyimli o zaman.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

zfrgns

  • Membro
  • İleti: 30
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #8 : 03 Mayıs 2018, 10:42:35 »
Akismetre temizligi ozaman  :) imkan varsa ellenmemis bir alfadan gecici olarak sokup deneyebilirisiniz. Bu arada elinizde kilit bulundurmaniz takdire sayan. Ustaniz ayar sirasinda ust olu noktayi bulabilecek kadar deneyimli o zaman.

Olabilir, çevremde bulabilirsem (biraz zor gibi ama) deneyeyim.  :) Ustam tecrübe sahibi olsa da ezbere iş yaptığını pek görmedim desem yeridir, ölü noktayı da piston saatiyle tespit ettik.   :)
los tiempos van cambiando

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.341
    • Çevrimdışı
Ynt: 4000 devirden sonra yavaş devirlenme
« #9 : 03 Mayıs 2018, 10:59:21 »
Olabilir, çevremde bulabilirsem (biraz zor gibi ama) deneyeyim.  :) Ustam tecrübe sahibi olsa da ezbere iş yaptığını pek görmedim desem yeridir, ölü noktayı da piston saatiyle tespit ettik.   :)

Super  :yukari-ok:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal