öncelikle yağ basıncı kontrolü yaptırın bu çok önemli. Eğer yağ basıncında sorun yok ise (umarım öyle olur), arızaya basitten zora doğru adımları izleyerek araştırma yoluna gidilmeli.Aracınızı yeni mi aldınız yağ ışığı yanıp sönme durumu sizde mi başladı o şekilde mi satın aldınız , ne kadar süredir sizde? Kaç KM de? Daha önce motor ile ilgili bir revizyon oldu mu? Yağ eksiltme kaçırma var mı?(bu bilgi motorun bakım geçmişi ile alakalı) Bu arıza oluşmadan önce su birikintisine hızlı girilmesi, yoğun yağış sonrası araçta daha önce olmayan elektriksel tuhaflıklar oldu mu? Serviste/sanayide bakım-onarım işlemi yapıldı mı? (Hatırlamaya çalışın bu ipuçları arızaya yaklaşımınızı hızlandıracak)
1-) Yağ basınç kontrolü yapılmalı (diğer işlemlere göre biraz daha zor olsa da öncelikli)(Sorun yok ise devam)
2-) Servis ya da siz (AlfaOBD ile) ''yağ değiştirme'' fonksiyonu vasıtasıyla motor yağı ile ilgili viskozite gibi bazı parametrelerin sıfırlanmasını sağlayın'' (Yağı değiştirdiğimizi ECU da bilsin).
3-) Arıza fasılalı mı geliyor. Arızanın meydana geldiği andaki motor yükü, motor devri,soğutma suyu sıcaklığını not edin. Hep aynı durumda mı meydana geliyor.
4-) Müşir değişmişti. Müşir bağlantı soketini temizleyin ve müşir kablolarına göz kontrolü ve iletim kontrolü yaptırın.
Zaten pompa ve müşir gibi yüksek meblağlı kalemleri halletmişsizin.Bundan sonrası daha ziyade emek istiyor. Bu aşamaların sonu ECU ya kadar gidiyor. Aracınızdan hiç soğumayın. Haklı olarak insan belli bir miktar para verince düzelmesini bekliyor ama yanlış yaklaşımlar sonucu boşa harcanan sadece para olmuyor.Umarım sorununuz en kısa zamanda hallolur.