T. Spark 16V motorlarda açık hava filtresinin konumu olarak soğuk veya serin havayı alabileceği en uygun yeri belirleyip ona göre yerleştirmektir. Twin Spark 16V motorlu 145/146, GTV/Spider ve 147/156'larda buna göre uygun yerlere bakmak gerek. Gerekmesi durumunda hava akımını etkilemeyecek uygun fiyatlı spiral borular, plastik borular kullanılabilir.
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna/bozmadığına dair hiç bir kanıt olmadığından, "Hayır, bozmaz" veya "Evet, bozar" demek çok doğru değil. Uzun yıllar açık hava filtresi ile kullanıp debimetresi hiç bozulmayan TS 16V motorlar olduğu gibi tamamı ile orijinal kullanımda en az bir kere bozulmuş debimetreler mevcut.
Açık hava filtresinin yapısı gereği bir kutu içerisinde olmayıp açık olması, onun çevre etkilerinden (toz, su, vs.) biraz daha fazla etkilenmesine sebep olabiliyorken, gerekli bakımları/temizlik yapıldığında, orijinal kağıt filtre kadar sağlıklı denebilir.
Açık hava filtresinin genel olarak "Debimetreyi bozuyor" denmesinin nedeni, debimetrenin daha çok toza ve kire maruz kaldığı ve içerisinde yer alan ince film/telin kirlenmesi sonucu işlevini yerine getiremediğinin düşünülmesidir. Ancak bazı bilgilere göre motor stop edildiğinde, debimetre, kısa bir süre için içindeki tel aşırı ısınarak (yaklaşık 1.000 derece kadar) üzerindeki toz/yağ/kir tabakasını yakarak yok etmekte ve kendini temizlemekte.
Sonuç olarak, biraz şans işi olsa gerek.
