Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Aks kafaları: Tamir, orijinal, yan sanayi önerisi olan?  (Okunma sayısı 1153 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Bellayla ilgilenme zamanı geldi tekrar. :) Hanıma aldığım C5'i öğrenmem ve bir süre dokunmayacak şekilde işlerini yapmam zaman aldı. Şubat'tan itibaren boya ve motor yenileme hariç tüm işlerini bitirmeye çalışacağım.

Daha önce hızlanırken titreşim vardı ve aks kafaları olduğunu bulmuştuk. "Aksçı" tabir edilen bir esnafa tamire gitti, ömrü birkaç yüz km oldu. Tekrar titreşim. Şimdi tecrübelerinizi rica edeceğim.

1. Tamir mi edilmeli? Açıkçası yapılan işlem pek mantıklı gelmedi bana. Yani haydi benimkini tamir eden beceriksiz olsun; bu işi düzgün yapanın da öyle uzun süreli yapabileceğinden kuşku duydum.

2. Alfayedek'te Veka marka olanları var. Bunlardan kullananınız oldu mu? Orijinalin yarısı kadar ömür benim için yeterli. Yok orijinali 100 bin gider, bunu 20 binde değiştiririm gibi bir şeyse o zaman orijinal düşünebilirim.

3. İç aks kafası seti, dış aks kafası seti: Beraber mi değişmeli sizce?

Teşekkürler şimdiden. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Tamir yaptırma abi görmüşsün zaten ömrü yok ayrıca riskide kabul edilicek seviyede değil , Antepte veysel abinin 147 Q2 için özel aks yaptırdık ve orjinal aksa göre aktarması çok iyi olduğunu söylüyor. Ama senin araç için özel aks yaptırmaya gerek var mı ? Orjinal aks al geç derim.

Boya içinde söylediğim gibi zaten araç kırmızı 8c yapalım der kaçarım.  :haydi:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nuri229

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Merhabalar abi geçmiş olsun,  bende akslara şüpheli yaklaşıyorum çok büyük bi Çukura düştüm ondan sonra 90 la sabit hızla giderken sallama var ama 110la olmuyo pek,  dönüşlerde ses filan gelmiyo düşük hızlarda hızlanırkenden sorun yok,  aynımıydı sizin sorununuzda acaba aksla mı ilgili  yoksa amortisör takozu?

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.471
    • Çevrimdışı
Abi selamlar, bahsettiğin Veka marka aks kafasını Bostancı da Sportivo da taktırmıştım, bende titreşim yoktu körüğü yırtılmıştı onu yaptıralım derken bir süre gressiz kalan dış kafanın da bozulduğunu gördük. Yaklaşık 20k kilometredir sorunsuz kullanıyorum. Geçen kış ve bu kış da bol patinajlı kar sürüşleri dahil bir problem çıkarmadı bilgin olsun. Orjinali ile arasında baya bir fiyat farkı var zaten, tamir işine bende hiç sıcak bakmıyorum sökmesi takması da işin içine girince yan sanayi kafa çok daha mantıklı, körüğü ıvırı zıvırı da paket halinde geliyor yan sanayinin.
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2017, 13:00:12 Gönderen: DcD-Semih »
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Tamir yaptırma abi görmüşsün zaten ömrü yok ayrıca riskide kabul edilicek seviyede değil , Antepte veysel abinin 147 Q2 için özel aks yaptırdık ve orjinal aksa göre aktarması çok iyi olduğunu söylüyor. Ama senin araç için özel aks yaptırmaya gerek var mı ? Orjinal aks al geç derim.

Boya içinde söylediğim gibi zaten araç kırmızı 8c yapalım der kaçarım.  :haydi:

Aynen Oğuzum, tecrübe oldu. :) Özel aksa ihtiyaç olmaz bence; Twin Spark'ın torku ne ki? Yalnız aks mı aks kafası mı? Hatta hem iç hem dış mı? Sola dönüşte tıkır-tıkır-tıkır ses geliyor. Bir de özellikle yüksek viteslerde hızlanırken hafif bir titreşim.

Boya için; yemin ediyorum daha konuyu açarken aklımdaydın. :) Sırf şimdi ikinci kez söyledin diye 8C kırmızıya bakıyorum. Yalnız başına bela olur ha, seneye Şubat'ta triger değişimine gelecek Bella sana. Oraya bir yere atarım, "Al Oğuz istediğin renk yap, fiyatı neyse bana söyle IBAN'ını ver, ben bir ara uğrar arabayı alırım" derim bak.  :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Abi selamlar, bahsettiğin Veka marka aks kafasını Bostancı da Sportivo da taktırmıştım, bende titreşim yoktu körüğü yırtılmıştı onu yaptıralım derken bir süre gressiz kalan dış kafanın da bozulduğunu gördük. Yaklaşık 20k kilometredir sorunsuz kullanıyorum. Geçen kış ve bu kış da bol patinajlı kar sürüşleri dahil bir problem çıkarmadı bilgin olsun. Orjinali ile arasında baya bir fiyat farkı var zaten, tamir işine bende hiç sıcak bakmıyorum sökmesi takması da işin içine girince yan sanayi kafa çok daha mantıklı, körüğü ıvırı zıvırı da paket halinde geliyor yan sanayinin.

Tam aradığım bilgi, teşekkürler. :) Aslında arabayı tutmak istediğimden orijinal de bir seçenekti ama denemek de istiyordum. 50k'dan sonra bozulsa da çok üzülmem. 20k'dan aşağısında para tamamen boşa gitmiş olacaktı ama.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Merhabalar abi geçmiş olsun,  bende akslara şüpheli yaklaşıyorum çok büyük bi Çukura düştüm ondan sonra 90 la sabit hızla giderken sallama var ama 110la olmuyo pek,  dönüşlerde ses filan gelmiyo düşük hızlarda hızlanırkenden sorun yok,  aynımıydı sizin sorununuzda acaba aksla mı ilgili  yoksa amortisör takozu?

E5603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Geçmiş olsun ya. Benim dönüşlerde tıkır tıkır sesi ve sadece belirli hızlarda ivmelenirken titreşim var. Sabit hızda titreşim varsa bence balans/yamukluk ihtimali daha yüksek. Ben arabayı giderken boşa alamadığımdan (Selespeed) zor hissettim, seninkini 90'la giderken boşa atarak deneyebilirsin bence. Boştayken de titreşim varsa akslarla ilgili olmayabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

OğuzCanAlantor

  • Membro
  • İleti: 3.290
    • Çevrimdışı
Aynen Oğuzum, tecrübe oldu. :) Özel aksa ihtiyaç olmaz bence; Twin Spark'ın torku ne ki? Yalnız aks mı aks kafası mı? Hatta hem iç hem dış mı? Sola dönüşte tıkır-tıkır-tıkır ses geliyor. Bir de özellikle yüksek viteslerde hızlanırken hafif bir titreşim.

Boya için; yemin ediyorum daha konuyu açarken aklımdaydın. :) Sırf şimdi ikinci kez söyledin diye 8C kırmızıya bakıyorum. Yalnız başına bela olur ha, seneye Şubat'ta triger değişimine gelecek Bella sana. Oraya bir yere atarım, "Al Oğuz istediğin renk yap, fiyatı neyse bana söyle IBAN'ını ver, ben bir ara uğrar arabayı alırım" derim bak.  :D

Zevkle abicim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nuri229

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Geçmiş olsun ya. Benim dönüşlerde tıkır tıkır sesi ve sadece belirli hızlarda ivmelenirken titreşim var. Sabit hızda titreşim varsa bence balans/yamukluk ihtimali daha yüksek. Ben arabayı giderken boşa alamadığımdan (Selespeed) zor hissettim, seninkini 90'la giderken boşa atarak deneyebilirsin bence. Boştayken de titreşim varsa akslarla ilgili olmayabilir.

çok sağolasın,abi yol bozuksa dönüşlerde ses geliyor bi takırtı ama daire çizerken kalkışta filan yok, sert buz ve parke taşlı yollarda da aynı ses galiyor, boşa atınca da titreme var ama yokuş yukarı yüksek hızda hızlanırken daha fazla gibi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal