Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bir korna için!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Anıl

Merhaba arkadaşlar, 2 haftadan beri hava muhalefeti nedeniyle yapamadığım tamiratı bugün gerçekleştirdim. Tabi İtalyan arkadaşların kulaklarını baya bir çınlattım...Bundan 1 ay önce sileceklerin olduğu panelin altından havalandırma yoluyla içerideki kornanın olduğu sigortada kısa devre oluştu ve aracım durduğu yerde korna çalmaya başladı...Sonuçta çala çala sesi kısıldı garibanın, artık hiçkimse yolda beni duyamaz olmuştu...İlk iş olarak,su problemine el attım,bu kısmın fotoğrafları yok ama şöyle söyleyeyim sileceklerin somunlarını çıkarıyoruz,su fıskiyeleri sileceklere entegre olduğundan bu araçta onların bağlantılarını söküyoruz,silecekleri çekip elimize alıyoruz,hemen gözümüze ilişen lastik çerçeveyi çekip çıkarıyoruz,altında toplam 5 adet yıldız vida,bunları da söktükten sonra silecek altındaki plastiği tutan toplam 4 adet klipsi çok nazikçe çıkarıyoruz,havalandırma karşımızda.Tahliyelere baktım hepsi açık ancak havalandırma girişi 20*20cm kare girişe sahip ve tam su oluğunun altına yerleştirilmiş,elimi iç hava sirkülasyonu kapağına değdiriyorum ve sırılsıklam...suyun sebebi anlaşıldı,oluk taşmış ve havalndırmaya girmiş...Çözüm bu havalandırma kapağının üstünü kapayıp,hava girişini yanlardan vermek, peki bu nasıl olacak o an aklıma börekçilerin kullandığı şeffaf dikdörtgen plastik kaplar geliyor ve evden bir adet kapıyorum,tam istediğim gibi kapağı komple kapatıyor,yani su üstten akıp içeriye giremeyecek,tabi bunu bu şekilde kapatırsam hava da giremeyecek havalandırma iptal olacak,bende bu kabın yanlarından pencere açıp takıyorum sonuuç süper,ne su girer,ne de hava akışı kesilir...montajıda tam ters sıradan takip edip su işini hallediyorum. Daha sonra içeriye sızan suyu temizleyip,direksiyon altındaki sigorta panelini açıyorum ve burayı da kurutup temizliyorum. Tabi bu tamir işlemlerine kadar akünün kutup başlarını söküyorum ki,korna vs kendi kendine çalışmasın,çünkü başka birgünde farlarını yaktı...gerçekten bu arabanın ruhu var,teselliyi böyle buluyorum.sigorta paneli açık2-3gün güneş altında bırakınca herşey yoluna geliyor,Ama korna bitmiş durumda,haftaiçi bir adet korna alıyorum(kutuda bir çift oluyor,birisi H(high),birisi L(low) frekans),korna alırken tofaş veya renault kornası diyeceksiniz,mako marka 25TL! Bugünde sıra montaja geldi,motorun sağındasolunda bulunan ve kablo vs kapatan plastik korumaları söküyorum,yıldız tornavida ile İtalyan arkadaşlar kornanın L ve H'sini biri sağ diğeri sol çamurluk içine gelecek şekilde yerleştirmiş,10numara anahtarı alıyorum ergonomisini kim yaptıysa anahtar bile girmiyor,zaten açsamda kornaları oradan çıkaramam çünkü üstte far var,çıkaracak yer yok Dizi dizi küfürler eşliğinde farları inceliyorum,yine 10 numara anahtar ve 3 somun tutuyor,farın ayaklarını,sol,sağ ve altta somunları söküyorum,far elimde kısa-uzun-far yükseklik motorunun fişlerini söküyorum farı komple alıyorum,yanlız dikkat farı sökmeden ayakların eski konumunu işaretleyin ki far ayarınız bozulmasın!Diğer farı da söküyorum,tabi sökmüşken sağda solda ne kadar kablo,fiş varsa elektrik bantıyla sarıyorum,çünkü motorun aşırı sıcaklığı ve 14 senelik geçmiş yalıtımları lime lime yapmış,yalıtımıda yaptık,kornaları söktüm o basit fişini çek,bir somun tutuyor zaten,bu somun aynı zamanda kornanın - kutbu,yani şasesi,bunu şaseye montajlamazsanız kornanız çalmaz!Yenisini takıyorum her iki tarafada,yine tam tersi yoldan farlar ve plastik aksamı topluyorum,toplam süre 1.5 saat ama bunun yarım saati dağarcığımdaki küfürlerle geçiyor!Bir korna için farından,plastiğine herşey sökülür mü,her araçta korna meydan da iken bunda arayan bulamasın diye düşünülecek bir yerde....Sonuç olarak, yağmur zamanında forumda sürekli yeni konular açılıyordu,paspasımda su var,direkten su geldi vs diye,bendeki kötünün kötüsü kendi kendine çalan korna ve park edince bir süre sonra yanan farlar,araba daha ısınmamışken aracı kapadığınızda çalışan fan vs...Bunun bana masrafı 25TL bir çift korna oldu ama 3 cumartesim tamirle geçti,bir hafta suyun giriş yeri onarımı ve paspastaki suyun tahliyesi,1 hafta boyunca akü kutupları çıkarılmış durumda,sigortanın açık durumda aracın kurutulması,1 haftasonuda kornamın tamiri...İşin özü,paspasınızda su varsa çok üzülmeyin kötüsü de var,bir de tekrar anlıyorum ki İtalyanlar için güç-estetik-dizayn,işlevsellikten önce geliyor...
Aşağıda fotoğrafta tamponun arkasında dipte kornaları görebilirsiniz,çok aramışlar herhalde burayı
Birde serviste silecek bölümünü açarlarsa yüzlerindeki şaşkınlığı görmek isterim,havalandırma kapağında yarım kiloluk börek kabı
Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>

Register or Login" border=0>
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Onur ÖZTÜRK

#1
Elinize sağlık güzel ve uzun bir çalışma olmuş

Mk1 ve Mk2 156'larda farları sökmek için tamponun sökülmesi gerektiğini duymuştum. Eğer doğruysa iyi ki 156 kullanmıyorsunuz. Yoksa daha fazla küfür birikecekti dağarcığınıza
                                                                                                                           Stile Italiano

Keox

#2
bu sabah işe gelirken  görmediğim bir çukura girdim çok sert değildi ama kornam birden çalmaya başladı tabi ilk önceleri kim bu konaya basıyor acı acı sağıma soluma arkama baktım kimse yok :D ben kornaya bastım ses kesilti :D
iş yerime gelene kadar her kasiste bir kere düt yapıyor :D kendim çözebilirmiyim bilmiyorum ama 156larda tampon çıkıyorsa eyvah eyvah o italyan arkadaşlara bende selamlarımı göndericem :D:D

Edited by - Keox on 09/04/2012  11:45:38

A.S.GÜMÜŞ

#3
156 da tamponu sökmeden farları çıkartamazsınız, hel birde tampon uzun zamandır sökülmediyse ve vidalar yerlerine kaynamışsa dağarcığınızda bayağı küfür birikir, sökmeden evvel ne olur ne olmaz bir kutu vd40 ı yanınızda bulundurmakta fayda var.


07 DH 800

Keox

#4
tampon ve tamponu tutan demiri 2 ay önce arabayı alırken değiştirtmiştim sanırım o konuda sıkıntı yaşamam :)

Alfadanadam

#5
Allah sabır versin dostum :)
Fotoları 800*600 eklersen daha iyi anlarız, bu haliyle arabanın GTV olduğunu zor anlıyorum ya :)

Sportivo

#6
alırsın alfa olursun kalfa tadında bir yazı olmuş Anıl :)
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Keox

#7
benim korna problemini çözdüm tamponu sökmeden 5 dk hallettik :D:D
rolesinin içine su kaçmış hemen orda usta değiştirdi maliyeti 25 tl

kornam yapılırken ters yola giren bir dengesiz arka tamponumu çizdi allahtan ufak bir çizikti fakat o yinede yanındaki bayana dua etsin :S


Edited by - Keox on 10/04/2012  09:58:42