Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Direksiyonunuz kac derece dönüyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

147TI

Merak ettiğim birşey var sizlerin arabalarında nasıl onu merak ediyorum? Benim direksiyon düzdüzken tam sağ veya solu 1 turdan biraz fazla 370 derece civarında dönüyor?

Birde U çekerken direksiyonu tam çevirdiğimde diferansiyel kitliyormus gibi böle takılır gibi oluyor sizdede böyle birşey varmı acaba?

n/a

#1
tam sağdan tam sola 2,5 tur gibi oluyo.bizim araçlar kısa turludur.spor araçlarda olduğu gibi.
tam u çekmelerde direksiyonu tam dibe dayadığınız için motor devri düşer.

147TI

#2
Evet işte merak ettiğim sorunun cevabı buydu ya! Spor arabalar gibi,sürüş keyfinde inanılmaz bir yeri var benim için :)

Bu arada tam dibe dayandığında hidroliğin zorlamasından bahsetmiyorum, sağ ve sol lastiğin dönüş çapından kaynaklanıyor sanırım o atlama gibi hissettiğim şey.

murat

#3
Aynı benimki de aynı
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#4
Bizim şirkette Clio lar var. Arada bir bindiğim zaman kamyon sürüyormuş gibi oluyorum. Böyle tur mu olur bir arabada? He tabii Alfa olmazsa olur.

n/a

#5
benim bi arkadasda fiat doblo var onunda aynı benim 147 gibi direksiyonu 1 turdan biraz fazla dönüyor galiba spor araba olayıyla ilgisi yok.

murat

#6
Tabi burda önemli olan direksiyonun ne kadar döndüğü değil arabanın ne kadar döndüğü.Doblonun direksiyonu da alfa kadar dönebilir ama ne kadar dönüyor araç?
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#7
valla açıkcası manevra açısından beni pek tatmin etmedi bu 147 bende focus vardı acayip manevrası vardı direksiyonu tam sola yada saga kırdıgım zaman nerdeyse arka lastikler sabit duruyor önü dönüyordu.

Alfadanadam

#8
Direksiyon turunun bazı marka ve modellerde yüksek tutulmasının amacı güvenlik, sürüş güvenliği. Örneğin Daihatsu Terios aracın direksiyon turu çok fazla. Ancak araç hem yüksek hem de dar. Bu araca kısa turlu direksiyon koyarsanız ani direksiyon hareketleri sonucu kolay bir şekilde izinden ayrılabilir hatta devrilebilir araç. Olaya bu yönden bakarsanız kısa turlu araçların nispeten daha iyi yol tutuşa sahip, bu durumda da nispeten sportif araçlarda kullanıldığı sonucuna varabilirsiniz.

rikizlerli

#9
Eğer tam dönüşlerde atlama gibi bir şey yapıyorsa aksta bir sorun vardır.doblonun direksiyonu ve diğer fiatların direksiyonuda tam turda çok fazla dönmüyor ama alfa kadar keskin ve az turlu değil

agucba

#10
Tam sağ tam sol arası 2 tur. Çok keskin.

///////////////

murat

#11
Yukarda da bahsedildiği gibi focus dönüş yeteneğiyle 147 den üstündür ve yol tutuşu saygıyı hakeder.Ancak 147 kadar iyi yol tutmaz bunda tur farkınında etkisi vardır bence de
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#12
arkadaşımda ford 'un fiesta st modeli var.spor ve tek kapı bir araç.gerçekten direksyon turu şaşırtıcı derecede kısa...
Ama bizim 156 ların direksyon turu kanımca yeterli düzeyde..

Edited by - ralf on 04/12/2006  17:39:00

147TI

#13
Dönüşlerdeki çap farkını o anında şerit değiştirebilme yetisine tercih etmem ben

Hayranım yolda o direksiyonun hassasiyetine...

Alfa 145

#14
2.63 tur 145 Boxer. Twin Spark 2.1