şöyle tatlıya bağlayalım olayı. abs sisteminin mantığı ve işleyişi kitap üzerinde belli. yalnız biz kullanıcılar olarak, bunu bizzat yaşıyoruz. yani köklediğimdeki sonuç ortada ama ben bunu ani firende dengeleyelem. heleki önümdeki kısa mesafede çarpacak olduğum araç için aracımı durdurmaya çalışacak olursam pompalama yapıp abs nin daha etkin kullanılmasını sağlayamam. yani 5 metre kala çarpmaya araç yarı firende durmuyorsa köklerim gibi geliyor anın gerektirdiği gibi. (bu düşünce abs sisteminin çalışma mantığını bilmediğim içindi. bir sonraki durumlarda pompalama yaparak yani abs yi kesik kesik devreye sokmaya özen göstereceğim.) bu konu inşallah başkalarına da yardımcı olmuştur. hiç olmazsa bu tarz sorunu yaşayıp benim gibi aracında arıza olduğunu düşünen arkadaşların birazdaha içi rahatlar. ama yinede bir ustaya göstermekte fayda var.
Hayır, ani durumda freni pompalamayın mesafeyi iyice uzatırsınız.
İki seçeneğiniz var:
1 - Frenlerinizi limit fren yapabilecek kadar tanıyorsanız limit fren yapın. Yani aracın maksimum yavaşladığı ve ABS'yi devreye sokmadığı en fazla fren basıncı. En kısa fren mesafesi bu şekilde elde edilir. Yine de çarpacak gibi olursanız son anda ayağı frenden çekip kaçabileceğiniz yere manevra yapın.
2 - Limit fren yapamıyorsanız freni dibine kadar kökleyin, ABS devreye girsin. Çarpacak gibi olursanız da direksiyonu müsait yere kırın.
Ancak fren pompalamakla hiçbir şekilde iyi frenleme elde edilmez. Ani durumda yapmayın.