Selamlar arkadaşlar foruma yeni üye oldum,
daha yeni Alfa 147 1.6TS ECO 2003 model sahibiyim, aracımla ilgili kafamı kurcalıyan canımı sıkan birkaç şey var.
1.Motoru ilk çalıştırdığımda 1000-1200 devirde çalışıyor, 5 10 dakka sonra 800-900 devire düşüyor bu normal midir?
2.Gösterge ekranı yanıp sönüyor, yani sayılar yazılar falan sürekli gidip geliyor, bu sizdede mi böyle?
3.Aracın önünden tık tık sesler geliyor özellikle bozuk yollarda tıkırtı başlıyor, daha sık oluyor. Ne yapılmalı?
4.Aracımın debriajına basıldığında cagırrt cugurrt sesler geliyor sanırsam birşeyler yağlanmalı ama neresi?
5.Vites sorunu 4cü vitese girmiyor, zorlasanda zorlamasanda.
6.Şoför kapısında aynaları ayarlama yerindeki kapı kolunun alt vidası sanırım hasar görmüş onu nasıl çıkarıp onarırım?
Cevaplarınızı bekliyorum iyi günler.. :serefe:
Hoşgeldiniz..
1. Tabiki normal.
2. Bilgisayara bağlayıp proxy alignment yaptırın.
3. Ön takım sesi ortak problem.
6. Forumda kapı döşemesi ve kumanda sökümü hakkında konular var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hoşgeldiniz..
1. Tabiki normal.
2. Bilgisayara bağlayıp proxy alignment yaptırın.
3. Ön takım sesi ortak problem.
6. Forumda kapı döşemesi ve kumanda sökümü hakkında konular var.
2.Serviste bilgisayarı bağlayacak yeri bulamadılar :S :D
3.Ön takım sesinin giderilmesi için ne yapmalı?
6.Forumda aradım bulamadım?
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Hoşgeldiniz..
1. Tabiki normal.
2. Bilgisayara bağlayıp proxy alignment yaptırın.
3. Ön takım sesi ortak problem.
6. Forumda kapı döşemesi ve kumanda sökümü hakkında konular var.
2.Serviste bilgisayarı bağlayacak yeri bulamadılar :S :D
3.Ön takım sesinin giderilmesi için ne yapmalı?
6.Forumda aradım bulamadım?
1. Serviste nasıl bulamadılar obd girişini anlayamadım açıkçası. Bu servis alfa servisi mi? Bildiğim kadarıyla direksiyonun sol altındaki sigorta panosunun da olduğu yerde kapaklı bir soket girişi mevcut benim 156 da öyle.
2. Ön takım sorunu için bir rot balasciya baktirip arızalı parçaları tespit edebilir sonra değişimini yapabilirsiniz.
3. Ayna ve cam kumandasinin bulunduğu kolu sökmek için kolun iç kısmında vidalarin olması lazım oraya bakıp kontrol edebilirsiniz.
Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS
saolun cevaplar için :)
özellikle 2. soru için cevap büyük ihtimalle "bitmekte olan AKÜ"
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selamlar arkadaşlar foruma yeni üye oldum,
daha yeni Alfa 147 1.6TS ECO 2003 model sahibiyim, aracımla ilgili kafamı kurcalıyan canımı sıkan birkaç şey var.
1.Motoru ilk çalıştırdığımda 1000-1200 devirde çalışıyor, 5 10 dakka sonra 800-900 devire düşüyor bu normal midir?
2.Gösterge ekranı yanıp sönüyor, yani sayılar yazılar falan sürekli gidip geliyor, bu sizdede mi böyle?
3.Aracın önünden tık tık sesler geliyor özellikle bozuk yollarda tıkırtı başlıyor, daha sık oluyor. Ne yapılmalı?
4.Aracımın debriajına basıldığında cagırrt cugurrt sesler geliyor sanırsam birşeyler yağlanmalı ama neresi?
5.Vites sorunu 4cü vitese girmiyor, zorlasanda zorlamasanda.
6.Şoför kapısında aynaları ayarlama yerindeki kapı kolunun alt vidası sanırım hasar görmüş onu nasıl çıkarıp onarırım?
Cevaplarınızı bekliyorum iyi günler.. :serefe:
Hoş geldiniz, keyifli forumlar.
1. Motor soğukken çalıştığında otomatik jikle devrede olur arac zengin karışımda çalışır (az hava, fazla yakıt). Sıcaklık değerleri normale döndüğünde rölantinin düştüğünü görürsünüz. Bu süreç kışın artabilir. Yine bu esnada egzozdan çiğ benzin kokusu alabilirsiniz, normaldir.
2. Akü değişimi sonrası veya akü sökülüp takıldığında bu uyarıyı verebiliyor. Çözümü yukarıda belirtildiği gibi.
3. Gıcırtı geliyor ise, sesten başka zararı yok. Tıkırtı lakırtı benzeri bir sesse, ön takımdan. Düzgün bir rot-balansçıya gösterirseniz derdi neymiş söyler.
4. 147lerde debriyaj pedalının yayı bu sesi yapıyor. Özellikle yoğun dur kalk sonrası yapmaya başlıyor. Wd40 ile biraz yağlayarak çözebilirsiniz (eğer sesin buradan geldiğine eminseniz).
5. Servis.
6. Görmek lazım.
147 ile ortak olduğu için sorayım bende, şu parça (iç kapı kolu) nasıl sökülüyor? Sökülmeden temizlemenin bir yolu var mı?
Yıpranmış biraz benim Alfa' da. Boya gerekecek gibi.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FNTY3WDgwMA%3D%3D%2Fz%2FA84AAOSwpDdVDsfq%2F%24_35.JPG&hash=6d32264082f52291a9ff9eeb89d86317a78f59df)
Dün gece forumda aradım ama bulamadım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selamlar arkadaşlar foruma yeni üye oldum,
daha yeni Alfa 147 1.6TS ECO 2003 model sahibiyim, aracımla ilgili kafamı kurcalıyan canımı sıkan birkaç şey var.
1.Motoru ilk çalıştırdığımda 1000-1200 devirde çalışıyor, 5 10 dakka sonra 800-900 devire düşüyor bu normal midir?
2.Gösterge ekranı yanıp sönüyor, yani sayılar yazılar falan sürekli gidip geliyor, bu sizdede mi böyle?
3.Aracın önünden tık tık sesler geliyor özellikle bozuk yollarda tıkırtı başlıyor, daha sık oluyor. Ne yapılmalı?
4.Aracımın debriajına basıldığında cagırrt cugurrt sesler geliyor sanırsam birşeyler yağlanmalı ama neresi?
5.Vites sorunu 4cü vitese girmiyor, zorlasanda zorlamasanda.
6.Şoför kapısında aynaları ayarlama yerindeki kapı kolunun alt vidası sanırım hasar görmüş onu nasıl çıkarıp onarırım?
Cevaplarınızı bekliyorum iyi günler.. :serefe:
Vites önemli bir sorun. Senkromeç ile ilgili bir sıkıntı muhtemelen.
Peki 5'ten 4'e almayı denediniz mi?
Çünkü 4. vites dişlisinin hem 3. vitesle hem de 5. vites dişlisiyle komşu senkromeçler var. 3-4 arasındaki yıpranmış-kırılmış olabilir. 4-5 arasındaki sağlam olabilir.
Öte yandan eğer kırılma-dağılma varsa yani sebep oysa şanzıman içinde başka yerlere zarar verme olasılığı da var.
Bence en öncelikli sorununuz bu. Bir ustaya gösterip olasılıkları görüşmelisiniz.
Selam,
Bahsettiğin çoğu sorunu zamanında yaşadım. Genel olarak kronik sorunlar.
1) Devir konusunda ilk çalıştığında yüksek devir, motor ısındıktan sonra düşmesi normaldir diye düşünüyorum.
2) Ben aküyü değiştirileri 3,4 ay oldu mutlu akü taktım 65 amperlik. Bu bahsettiğin gösterge ışığının arada bir titreyerek gidip gelmesi sorununu bende arada bir şu sıralar yaşıyorum. Aküden olduğunu düşünmüyorum çünkü yeni ama yine de bir göz atacağım kendi aracım için.
3) İlk çalıştığında araç ısınmadan çukurlara girince gelmesi normal ama sürekliliği varsa bir ustaya baktırt değişmesi gereken parçalar illa ki çıkar. Ben alt takımı full değiştirmiştim ve düzelmişti.
4) Pedaldan gelen gacur gucur yay sesi sorununu da yaşadım. Wd40 ile anlık çözüm oldu, 2,3 gün sonrasında yine aynı sorun devam etmeye başlıyordu. Ustama götürdüm yaya bir şeyler yaptı ve sorun düzelmişti. Kısa bir işlem..
5) Ben de servis diyebilirim.
Kapı kolu temizliği için ben bir paylaşımda bulunmuştum ama bulamadım :)
Diş fırçası, pril ile detaylı temizleyip sonrasında kremlemiştim parçayı sökmeden. Cillop gibi olmuştu. Konuyu bulursam paylaşırım.
Bence aracını bir alfa ustasına göster derim. Ne eksik, ne yapılması gerekiyor tespit edilir bütçene göre bir şeyler yaparsın.
You are not allowed to view links.
Register or Login
147 ile ortak olduğu için sorayım bende, şu parça (iç kapı kolu) nasıl sökülüyor? Sökülmeden temizlemenin bir yolu var mı?
Yıpranmış biraz benim Alfa' da. Boya gerekecek gibi.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2F00%2Fs%2FNTY3WDgwMA%3D%3D%2Fz%2FA84AAOSwpDdVDsfq%2F%24_35.JPG&hash=6d32264082f52291a9ff9eeb89d86317a78f59df)
Dün gece forumda aradım ama bulamadım.
Abi ben kapı kollarını sokmeden üstünde hallettim bu sorunu cok ta güzel oldu şöyle ki ; maket bıçağı ile üstteki yağlı kısmı s iyirdim 2000 suzımparasi ile üzerinden geçip magiuars iç parlayıcı ile üzerinden geçince çok guzel sonuç elde ettim
You are not allowed to view links.
Register or
Login Sağol dostum :) Hafta sonu bi deneme yapayım bakalım. Beceremezsem ararım :)
Aracın vites gecişleri sert ve zor oluyorsa ne yapılmalı arkadaşlar
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aracın vites gecişleri sert ve zor oluyorsa ne yapılmalı arkadaşlar
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bizim araçların vites geçişleri genel anlamda tok ve konforludur ki siz aksi bir durumdan söz ediyorsunuz bence bir servise gösterin dişlilerde bir aşınma var muhtemelen