Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir  (Okunma sayısı 461 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gurcell

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« : 02 Nisan 2007, 23:20:31 »

Aşağıdaki Hikayeyi 14 şubat günü yazmıştım başka bir forumda (cardanadam) fakat sizlerle de paylaşmak istedim. Bugün olmuş gibi okumanızı ve güzelim q4 lerin işi bilmeyenlerin elinde ne hallere geldiğini görmenizi isterim..

Hikaye 1:

Şimciik! Biliyorsunuz benim Q4'un Turbosu mafiş diyorduk. Dün arkadaşın dükkana gittim, turboyu sökeyim de tamire vereyim diye (Turbo basıncı 0.4 barı geçmiyordu ve eksozdan yağı salıyordu Q4 kardeş).

Neyse yolda giderken yağlama kesildi. (aleti ilk uzun kullanışım aldığımdan beri.) Konya yolundan İvedik Organize'ye kadar 2000 devir sabit gittim (İstanbullular için e5 ten Kartal-Bostancı gibi bir uzaklık diyelim). Direk demin dediğim gibi yağ salmayı kesti alet. Tööbe Tööbe dedik.

Girdim dükkana. Bir 30 dakika makinenin soğumasını bekledik. Kendimden çok emin bir tavır ile hava filtresi kutusunu söktüm, turbonun boruları söktüm, sonra arkadaşım olan İsmail ustaya, gel de bak nasıl bozuk turbo görülür öğren artistiği yaptım ve turbonun emiş pallerini tuttum. Aha dedim bak şimdi sağa sola zangır zangır sallanacak olm bu paller dedim. 1-2 denedim, ı-ıh! Paller fıstık gibi yerinde! Bizim ismail aldı eline boruları, baktı... "Abi yaw bu borularda yağ yok ki? Ne suction ne boost borularında yağ yok, senin turbo değil de motor mafiş olmasın? deyiverdi. O anda aklıma Şahin K'nın denizin buz gibi sularından kızgın kumlara atlama sahnesi geldi... Aha dedim aldık kucağa motoru. Neyse Her kucağa gelen motor kendi rıskını da getirirmiş felsefesi ile hareket etmeye karar verdik.

İsmail bir doktor edası ile arıza semptomlarını sordu. Dedim kompresyon tüm silindirlerde 88 psi, ee turbo temiz? Nerden yağ yakıyor bu meret dedik. Sevgili arkadaşım dedi ki "Abi sen hiç bujileri sabah buz gibiyken söktün mü?" evet dedim. "Ne zaman söktün?" dedi. "İlk aldığım günün gecesi söktüm" dedim. "Peki söktüğünde buji üstüne akmış yağ var mıydı?" dedi. "evet, ama ben aracı bulunduğu yerden kaldırırken nasolsa yağ yakıyor, motoru kucağa almayalım diye yağ koymuştum, gecenin 00'ında yağ koyduğum için de biraz buji yuvalarına yağ akıtmıştım, hatta o gecenin sabahı bujileri sökerken yuvada biraz yağ vardı, ben de ona yordum, nasolsa turbo patlak diye umursamadım." dedim. Hımmz dedi. Abi senin sübap lastiklerin cort bence, üstten aşağı yağ akıyor, hem zaten yolda gelirken yağ kesilmiş, ahanda turbon da sapasağlam, biz bi motorun üst kapağı sökelim dedi. Bu sefer aklıma şimdi türkçesini burada anamadığım "If an umbrella enters into your ass, it won't open..." sözü geldi. (Bilmeyenler için Umbrellanın Şemsiye anlamına geldiğini söyleyim, anlayın Cool ) . Sökelim aga, ama sen varsan ben girerim dedim, ismail de sen varsan ben girerim dedi, asıl sen varsan ben girerim hebele hübele muhabbetinden sonra ii bari ikimiz de Vahap'a girelim dedik (vahap ismailin ortağı), bastık kahkahayı.

Hemen egzoz manifoldunu sökmeye giriştik (manifold contası pata pata ses yapıyordu). 8 tane vidayı söktük, manifoldu aldık elimize. Bir de ne görelim, contanın ilk 2 silindir tarafı direk yanmış. Yanmayan tarafta ise direk derby izleri var. Yani motoru yapan zat-ı namuhteremler motoru yaptıktan sonra eski contayı derby ile yapıştırıp koymuşlar yerine. Düşünün beee! Fantaziye bak, 1000 küsur derecedeki sıcaklığa derby koymuşlar! Aslanım türk ustaları benim...

Ya Allah, Bismillah dedik, giriştik motora. Ismail benim tempranın 2.0 16v motorunu sökmekte iyi olduğu için ve Q4'un motoru da benim tempranın birebir plan kopyası olduğu için ikimiz de çok rahattık. İş bölümü yaptık, İsmail triger sentesini not almaya va kayışlara girişti, ben külbütör kapağına giriştim. Ben külbütör kapağını sökerken başladım küfretmeye. Çünkü motoru 1 yıl önce yapan servis külbütör kapağını ve tam ortasındaki 4 bujinin havuzunu koruması için konması gereken oringler yerine komple sıvı conta kullanmışlardı. Ben küfrederken ismail beni bir dürttü, abi bak biliyom sinirlisin, o elindeki 13 mafsallıyı lütfen kenara koy, bir bak bana dedi. Koydum anahtarı yere ve triger kayışı ve kasnaklara doğru baktım. Baktığım ilk saniyede aklıma bu motoru toplayan ustaya Ankara-Ayaş işkencesi yapma sahneleri gözümün önünden geçti. Ne yapmıştı hıyar? Bu motoru amortisör kulesine tepeden bağlayan bir tepe support var, bu support triger kasnakları arasında 3 tane vidaya üçgen bir demirle tutuluyor. Bu üçgen demir ve motor arasında 3 tane 5 cm boyunda silindir boru olması lazım (içinden vidaları geçirmek için) amaaa. O borunun 1 tanesi var, diğer borular yok, ve o borular yerine amcalar vidayı üçgenden içeri sokmuşlar, ve boru yerine kör somun kullanmışlar. Yani koca motorun burulmasını engelleyen tepe supportu topu topu 8 tane somuna bırakmışlar! Hüleyn bu boruyu tornacı 5 milyona yapar beee! nidaları attık. Neyse yukarıda söylediğim şemsiye atasözü aklıma geldi, devam ettik.

Motorun sağında yer alan stepper motorun 2 vidası teke inmişti, Genleşme kabına giden hava alma borusu normalde emme manifolduna kanca ile tutturulur , düz bir şekilde genleşme kabına gitmesi sağlanır, ama o kancalar yoktu (gene tornacıda 5 ytlye yapılır).

Burada ben artık terbiyemi bozdum ve _______________ ______ , ________ , _____________ , _____________ , ____________________ küfürlerini ettim (please fill in the blanks).

Sonra aküyü ve akünün ayağını çıkartamaya giriştik, baktık ayak yerinden çıkmıyor. Bir de ne görelim? Akünün ayağı, turboya su götüren lastik borunun üzerinde duruyor bu akü ayağı! ve boru zedelenmiş biraz. Gene ben ana avrat , dere tepe düz gittim.

En sonunda motorun üst kapağı söktük. Aldık kenara. Emme manifoldunu ayırdık. Kaldık üst kapak ile başbaşa...

Bizim eleman aldı eline anahtarı, abi sen kapağı sıkı tut, ben eksantrik keplerini sökeyim, ama aman sıkı tut bu vidalar felaket sağlam sıkılmıştır dedi. Eyvallah dedim. Sarıldım kapağıma sıkıca... Bu anahtarı kep'in iç tarafını tutan vidaya bir soktu, hımmmgh, Ya Allah ya Bis... demeye kalmadı vida döndü. Sanki hiç sıkılmamış gibi! Hasbinallahvelimenvekilvelimennasır çektik, ikinciye geçtik, gene Ya Allah ya.. diyebildi, vida döndü! hüleeeyn ne bu beee dedik, o ilk 2 vidayı bi çıkardık yuvadan, vidalar yalama! Ayrıca vidaların yuvalarda sıvı conta var! Düşünün eksantiriğin olduğu kısımda sıvı conta kullanmışlar! Amcalar vida yuvalarını yalama etmişler, sonra vidaların dişlerinin olduğu kısımları çekiç ile ezmişler (ezince vida genişliyor ya!!! ) ve o şekilde sokmuşlar vidaları yuvaya! (sıvı conta basıp) Düşünsenize bu kepler eksantrikleri tutuyor!!! Yani vida bir yerinden çıksa, eksantrik maşallah kaçacak biyerlerimize! Tüm vidaları söktük! tam 13 tane vida bu halde! 26 tane kep vidası var!Neyse hemen kapağı aldık gittik tornacıya, Helecoil işlemi ile 13 tane vida yuvasını adam ettirmeye bıraktık.

Bugün tornacıdan kapak , motor rektifiyeciye gidecek, Ben o hıyartoların ezdikleri vidaları hurdalıkta arayacağım (tempra 2.0 16v ile aynı) ve Takım conta gelecek, sübap lastikleri değişecek.

Şimdi sorarım size, Bu yukarıda anlattığım şekilde motor yapan Saksağanlar var olduğu sürece, Q4 ne yapsın! Adamlar Resmen arabayı sıvı contaya boğmuşlar yahu! Direk her yer sıvı conta anasını keseyim.

Şimdi olay bitti, gelelim beddualar bölümüne:

Sevgili Motoru yapan Saksağan, O ezdiğin vidalar, kullandığın 3 tüp sıvı conta, ezdiğin borular var ya? Hah var ya? Anladın sen anladın...!

Hikaye 2:

Cumartesi akşamı motoru toplamaya başladık. Gene zibilyon tane silikon conta olayı çıktı karşımıza. Amcalar takım conta yerine takım siliyon kullanmışlar makinede. Tabii biz artık silikona sinirlenmiyoruz, olayı makaraya almaya başladık. Benim kanka Orhan dedi ki " Yahu aga bu herif bu arabaya bu kadar silikonu basmış, ulen Allah bilir bu hıyartonun Eşinin de muhtelif yerlerinde silikon vardır! Fakat siyah silikonu enjekte ettikten sonra belki dudaklar siyah bir renk alıyordur!" dedi, biz yerlere yattık, gülme krizini atlattıktan 2 dakika sonra diğer arkadaşım İsmail durdu "Abi bu adam bu kadar silikonu nasıl buldu? Hımmm anladım şimdi.. Hani şu şerbet dağıtmak için sırta asılan , borusunun ucu omuz üstüne gelen şerbetlikler var ya, amca direk silikonu doldurmuş buna, iki omuz hareketi yapıp, şıp diye silikonu basmıştır anasını keseyim!" dedi, biz gene yerlerdeyiz tabii. Bıraktık motoru toplamayı bu muhabbetten sonra, Pazar günü devam edelim dedik...
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2007, 18:17:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #1 : 02 Nisan 2007, 23:45:04 »
tabi biz bunları gülerek okuyoruz ama sizin o zamanki haliniz de gözümün önüne geliyor.
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2007, 23:45:04 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gurcell

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #2 : 03 Nisan 2007, 00:23:21 »
Hikaye 3:

Pazar oldu topladık motoru. Akşam eve geldim, msn'e girdim. Türkiyenin en sağlam Q4 tuneri olan Maxiboost ile konuşuyorum, Throttle bodyler ve emme manifoldunun resimlerini yolladım ona. Bir anda msnde şöyle bir yazı belirdi: "Hacı, o enjektörler yeşil renk mi?" evet dedim mescit yeşili... Aman dur onlar Q4 enjektörü değil, eyvaaah dedi. Yemin ederim kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. Sabah uçarak gittim ismailin dükkana, dedim enjektörlere bakalım. Bir baktık Marelli IW031 . yani 280 cclik enjektörler. Tempra 2.0 16v enjektörleri. Nevrim döndü, tam o anda Maxiboost aradı, hacı yaw senin ecu ve map sensörü de tempra olmasın bi baksana dedi, artık tansiyonum iyice yükseldi, ismaile hemen çık da şu ecuyu bi sök dedim, uçtu zavallım liftin tepesine, söktü. Baktık hemen, ecu orjinal çıktı. Map sensörü de orjinal çıktı, biraz rahatladım. Hemen Maxiboost'u aradım sevinçten halay çeker pozisyonda. Dedim abi herşey orjinal ama sen bana standart yazılımı yazıp yolla dedim, yolladı.

Neyse hemen enjektör aramaya giriştim ben tabii. Bir daha aradım Maxiboost abimi, dedim abi enjektör lazım, bende var, bir test edeyim olursa yollarım dedi. Eyvallah dedim, ertesi gün oldu, aradı beni dedi ki "hacım kusura bakma, enjektörün biri bi çalışıyor, bi çalışmıyor, dürtünce çalıştı, bunları sana yollayamam" dedi (görüyorsunuz harbi alfistiyi. Onun yerine bir ikinci el satan servis olsaydı çakacaktı belki bana bozuğu). Eee dedim napıcaz? Yaw Savaş Paşaoğlu bir müşterisi için q4 enjektörü getirtmişti, dur ben bir arayım dedi. Peki dedim, 3 saat sonra aradı, ben Savaş ile konuştum, fakat müşterisinin deposunda bir yerlerdeymiş, emin değiller dedi. "Offf" dedim. Sıkıntıdan patlıyordum, sonuçta enjektörsüz yürümez bu araba. Ankaradan bir alfa servisini aradım, dedim Çakalın biri benim araca tempra enjektörü takmış, elinizde IW058 enjektör var mı? Bir Q4 sahibinde var, bir soralım dediler, yarım saat sonra aradım, müşteri kendi q4'üne 3 takım! enjektör getirecekmiş, o yüzden senin elindeki tempra enjektörünü kendi q4 üne takacak, enjektörlerini de sana verecek, 300 ytlye biter iş dedi. Eyvallah olur dedim (Gerçi fantaziye bak diye de aklımdan geçmedi değil, adam sağlam enjektörünü satıp tempra enjektörünü q4'üne takacak, bir de kendisine 12 tane enjektör getirecek, vay babom vay :P ).Bu pazarlık bitti,o gece maxiboost abim aradı, Savaş Paşaoğlunun müşterisi enjektörleri bulmuş ve 250 ytl'ye verecek sana dedi, dedim ki abi ben xxx servis ile anlaştım, Abkaralı adam sözünden dönmez, ben ondan alacağım, yine de kendisine çok teşekkür ettiğimi ilet dedim. Sabah oldu ve erkenden gittim o servise, gittim müdürün yanına, al dedim getirdim tempranın enjektörlerini, alayım IW058 leri dedim. Yaw kusura bakma hocam, bir sorun oldu, Q4'cü dün enjektörlerini getirdi, fakat babası 400 den aşağı olmaz demiş o yüzden enjektörler 400 oldu dedi. Kan beynime sıçradı, peki hocam o arkadaş enjektörlerini geri taksın o zaman, ben dün gece 250 ye buldum, ama delikanlıca sana geldim dedim. Döndüm arkamı çıktım. Aradım Maxiboost abimi, Savaş Paşaoğlunun telefonunu istedim. Verdi, aradım , kendimi tanıttım, enjektörleri istedim. Tabii test edip yollayım dedi, 2 saat sonra test etmiş ve ok olduğunu söyledi, bende havalesini yaptım, ve aldım enjektörleri (Bu vesile ile Sayın Savaş Paşaoğlu'na enjektörleri temin etmesi ve çok ucuza bana vermesi sebebi ile teşekkür ediyorum).

Tabii kargo falan 2 günü buldu, aldım enjektörlerimi geldim garaja, taktık. Tabii artık iyice paranoyak bir adam olduğum için gittim bir göstergeciye, pakkens marka hidrometre aldım (benzin basıncını görmek için) Taktık benzin regülatörünün çıkışına, kontağı bir açtık ne görelim? Basınç 4.5 bar! Ohaa ki ne ohaa. Regülatörü kıstım dibine kadar, fakat 4 barın altına inmedi basınç (q4un motor kapalı kontak açık basıncı 2.5 bar olmalı eğer std ise) İsmail geldi baktı hemen, geri dönüş tıkalı abi galiba dedi. Gittik pompayı açtık, önden geriye borulara baktık, borular açık. Pompanın içini söktük, geri dönüş ağzını üfledik, tıkalı. Söktük bu geri dönüş ağzını, bir baktık, tırnak ucu kadar siyah silikon ile tıkanmış. Ya biri oraya bilerek soktu onu (ki bilerek sokulduğu belli) yada yukarılarda anlattığım siyah silikon oraya kadar geldi.

Sonra geri dönüşü açtık, basıncı 2.5 bara kadar çektik, herşey düzeldi.

Tabii arabamdan neden tempra enjektörü çıktığı böylece belli oldu. bu geri dönüş tıkanınca basınç arttı, e tabii 384 cc lik orjinal enjektör 4.5 barda bol keseden benzini işeyince araba deli gibi yaktı, hemen aracın eski sahibinin sevgili! ustası yada servisi! orjinal enjektörleri alıp "abü bu encektürler bozuk, al bak biz sana yenisini takıyoz" diye döşediler eski sahibine tempra enjektörünü...

Allahtan motor kırmamış zavallım. 0.8 bar cont. yüründüğünde tempra enjektörü ile afr 10 falan kalıyor ki bu felaket. (14.2 dir normalde afr std q4 de)

Bu gecelik bu kadar, devamı geliyor :)
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 00:23:21 Gönderen: gurcell »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.696
    • Çevrimdışı
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #3 : 03 Nisan 2007, 00:37:23 »
:) Bütün bunları yaşıyıp lanet olsun diyerek iyiki arabayı satmamışsınız :)
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 00:37:23 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

gurcell

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #4 : 03 Nisan 2007, 00:51:53 »
quote:

:) Bütün bunları yaşıyıp lanet olsun diyerek iyiki arabayı satmamışsınız :)



Neden satayım ki? 3-4 tane saksağanın yaptığı pisliği biz 3 arkadaş çok güzel toparladık, deli gibi bir masraf da yapmadım. Çünkü işi tamamen kendim yaptım. Zaten aracı alırken de biliyordum az çok başıma geleceği.

Fakat sizin yazdığınız gibi işten çok iyi anlayan! ustalar bu araçları mahfediyor, sonra ne oluyor? Alfa tuu kaka..

Kullanıcıların alfaları kısmındaki postumdaki Resimlerime ve verdiği youtube linkine bakarsanız q4umu topladığım yerin alelade sanayide bir dükkan olduğunu görürsünüz. Fakat bana yardım eden arkadaşım hayatında ilk defa q4 görmüş biri idi. Sadece dergilerden görmüş q4ü.

Fakat kalbinde otomobil aşkı ile yaşayan, q4 gibi özel bir makine ile uğraşacağı için Sıfır Tofaş-Fiat tulumu giyecek kadar saygı duyan biridir ismail :) Açtık önümüze servis manuallerini delikanlıca giriştik işe. Hatta aracıma turbo timer takarken bile 3 gün bekledim. 1. gün tüm kabloların geçeceği plastikleri söktük, 2. gün timerin bağlanacağı kabloları servis manualinden belirleyip ölçtük. 3. gün ise monte ettik.

Aracı toplarken hep manual okudum, bunalmaya başladığım zaman yaa sabır dedim o kadar.




« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 00:51:53 Gönderen: gurcell »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #5 : 03 Nisan 2007, 08:12:13 »
Vay be... ne  ustalar varmış adam slikonla motor toplamış  !!.. Ne denir ki böyle ustalara ?? Usta denmez o kesin de...

Neyse.. sonuçta ortaya gönül rahatlığı binilen, bu bahane ile her noktası kontrol edilmiş bir araç çıkmış.. Çok iyi bir iş çıkarmışsınız tebrikler bu arada : )
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 08:12:13 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #6 : 03 Nisan 2007, 08:41:43 »
Vay be, Gürsel bey dün akşamdan beri ağzım açık yazdıklarınızı okuyorum, helal olsun vallahi ne diyeyim :)
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 08:41:43 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Cem

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #7 : 03 Nisan 2007, 09:54:33 »
Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin, gülmekten bi hal oldum sabah sabah:)
Yaşadıklarınız gerçekten içler acısı ama sonu güzel olmuş:)
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2007, 09:54:33 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

burcintun

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #8 : 29 Nisan 2007, 16:14:37 »
Gürsel Bey helal olsun yaptıklarınız için bilginiz olmasa bunları zor başarırdınız. Ben seyahatteydim anca okuyabildim yazdıklarınızı. Gerçekten şu işi bilmeyenlere lanet ediyorum. Arkadaş elleme yaa değil mi. Bilmediğin şeyi yaparmış gibi uğraşma. Özel bir araç hem bu. Manual de görmüşsünüzdür. Hangi civatanın hangi torkla sıkılacağına kadar herşeyi yazıyor. Ben servislerde de buna uyanı daha görmedim.  Neyseki şuan iyi durumda olduğunu zannediyorum aracınızın. Haa bu arada sizin araç benimkinin abisi olur
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2007, 16:14:37 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 155 Q4 Nasıl itina ile sorunlu hale getirilir
« #9 : 29 Nisan 2007, 18:17:41 »
Bunun değişik versiyonlarını da ben yaşıyorum.
Turbonun exhaust ve headers bağlantısına inatla adam gibi somun takmıyorlar. Isı ve titreşimden gevşediği hatta attığı oldu.

Yağ bağlantısında yağ kaçağım vardı.

Sonra acaba niye conta yandı, kompresör pali niye yandı


Ne olursa olsun işinizin başında kendiniz durmadınız mı olmuyor, Türk işi oluyor. Bu da maddi, manevi kayıp olarak geri dönüyor.

Edited by - iMPLoSioN on 29/04/2007  18:21:20
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2007, 18:17:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged