Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Sıradışı Hararet Mevzusu - 156 2.0TS

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yigitekimdemir

Merhabalar arkadaşlar,

Yaz geldi geleli oldukça sıradışı bir hararet durumum var. Neden sıradışı kısaca bahsedeyim.

Klima açık sürüş ve durma: Hararet yok, giderken veya dururken her şey normal.

Klima kapalı sürüş ve durma: Hararet yok, giderken veya dururken her şey normal.

Durmadan 2-3 dk önce klimayı kapatma ve sonra durma: Eve gelmeden bir kaç dakika önce klimayı kapatıp da parkedecek yahut rölantide duracak olursam hararetim 110 dereceye kadar geliyor ve daha yukarı çıkmıyor, 2000 devirde azıcık gazlayınca 90'a doğru ilerliyor, hemen motoru kapatıyorum yükselmeden.

Arabayı kapatmadan önce klimayı bir kaç dakika önceden kapatmak gerekli diye bildiğimden genelde öyle yapıyorum ama bu hararet olayı beni çok zorluyor. Devirdaim sıkıntılı desem klimanın durumuna özel bir şekilde davranmaz sanıyorum. Fan motoru sıkıntılı desem klimasız sürüşlerde de sıkıntı çıkarır.

Ne olduğunu tam olarak çözemedim açıkçası. Klima kapanınca sanki fanın birinci derecesini unutuyor gibi görünüyor. Diğer 156larda böyle problemlerle karşılaşanınız oldu mu? :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

tsmsk

valla ben o kadar dikkat etmiyorum. hatta stop edeceğim zaman klimada açık oluyor 5 dk 3 dk önceden kapatmayı hiç yapmadım şimdiye kadar. ama hararette zannedersem 96 dan yukarıyı bir türlü görmedim. başka bir sorun olmalı senin araçta.
2005 Alfa 156 1.6 TS-120

yigitekimdemir

tarık ben 96 bile görmedim şimdiye dek ama sadece bu klimayı kapatma mevzusundan sonra yapıyor. onun bile kendi altında özel bir durumu var, eğer klimayı kapattıktan sonra bir süre daha yol gidersem yapmıyor, fakat kısa bir mesafe gidip durursam yapıyor :D oldukça özel bir durum sanırım :D
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

tunerviper

Radyatör borularında basınç var mı ? Hararet yükseldiğinde kontrol eder misin. Eğer basınç yok ise büyük ihtimal taşırma kabının kapağı bozuk yada su geri dönüş yerinde bir çatlak var. Basınç var ise başka yerleri düşünebiliriz.Klima açıkken hararet yükselmemesinin nedeni fan sürekli çalıştığı için yüksek derecelere çıkmıyor.
Turbo Twin Spark

yigitekimdemir

You are not allowed to view links. Register or Login
Radyatör borularında basınç var mı ? Hararet yükseldiğinde kontrol eder misin. Eğer basınç yok ise büyük ihtimal taşırma kabının kapağı bozuk yada su geri dönüş yerinde bir çatlak var. Basınç var ise başka yerleri düşünebiliriz.Klima açıkken hararet yükselmemesinin nedeni fan sürekli çalıştığı için yüksek derecelere çıkmıyor.

klima kapalıyken de hararet yükselmiyor ki, sadece klimayı durmadan 2 dk önce kapatırsam yükseliyor. hararet esnasında genleşme kabına ve çevresine baktım herhangi bir sıvı kaçağı mevcut değil, motoru kapatıp baktım gene bir kaçak falan yok kapak gayet güzel dayanıyor. kapak bozuk olsa hararet 110 çizgisini de aşar diye düşünüyorum ama o konuda bir aşma da yok, orada kalıyor.

benim tahminim, klimayı kapatıp fanı durduğu zaman bir sebepten ilk fan kademesini atlıyor, o esnada klima radyatörü de hali hazırda oldukça ısındığı için bu ısıyı bir anda hemen arkasındaki radyatöre veriyor. pazartesi bir fan rezistansına falan baktırayım diyorum bakalım :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

yigitekimdemir

Bu sorun çözüldü arkadaşlar fan rezistansı düzgün görev yapmıyormuş :)

Konu kilitlenebilir :)
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]