Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 156 crash test...  (Okunma sayısı 2188 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« : 03 Ekim 2006, 01:36:06 »
www.alfa145.com/upload/alfaromeo156crashtest.mpg

Edited by - sportivo on 03/10/2006  01:36:47
« Son Düzenleme: 04 Kasım 2009, 12:36:14 Gönderen: webu »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #1 : 03 Ekim 2006, 09:25:01 »
biraz daha hizli gidiyor olsaydim böyle bir kaza geçirmiş olacaktim =(((
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 09:25:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #2 : 03 Ekim 2006, 11:44:21 »
sen kaçla gidiyordun ki Volkan? bu kaza 54 km hızla olan bir görüntü
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 11:44:21 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #3 : 03 Ekim 2006, 11:48:19 »
Volkan bu kaza dümdüz duvara vuran bi araçla ilgili kim dümdüz duvara vurabilirki trafikte? Bu test aracın alıcagı en büyük darbedeki halinin videosu
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 11:48:19 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #4 : 03 Ekim 2006, 12:19:07 »
Düz duvar olarak algılamayın. Duvardaki esnek malzeme (bir çok alüminyum borudan oluşur genelde) bir araç ile çarpışmayı simule ediyor.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 12:19:07 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #5 : 03 Ekim 2006, 12:21:35 »
quote:

sen kaçla gidiyordun ki Volkan? bu kaza 54 km hızla olan bir görüntü



ben 80 le arabanin ön tamponu yüksekliğinde bi kaldirima girdim..yani 80 le gidiyodyum..ani fren yaptim..60 düştü desek (ki hiç düştüğünü hissetmedim araba kaydi gitti)  ....ama bu crashtestdeki daha fena patlamiş
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 12:21:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #6 : 03 Ekim 2006, 12:24:52 »
Serkan şuda var türkiyede çok agır hasarlı 3 adet 156 dan 1 adet 156 yapılan araçlar var ama içindede Bir tane ölen duymadım. Türkiyede gerçekten çok agır hasarlı 156 lar var, Hepsi galeride satılıyorlar şu an o ayrı :)
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 12:24:52 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #7 : 03 Ekim 2006, 12:42:32 »
Sercan dikkat edersen dummy kafasını sol direğe çarpıp kapı tarafına düşüyor.Bu sınıf bir arabada bu olmamalı.Yolcu kabininin sağlam bir yapısının olmadığını gösteren bir film...Daha küçük sınıflarda bile bu olmuyor maalesef.Özellikle de Almanlarda...Bu konuda 159 Alfa tarihinde bir devrim bana göre.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 12:42:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.806
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #8 : 03 Ekim 2006, 12:56:16 »
Bir şeyi unutmamak gerekiyor. 156 1997 yılında piyasaya çıktı. Yani 9 yıl kadar önce. O zamanlar kaç arabanın yan, perde, diz hava yastıkları vardı. Ya da o zamanlar kaç araç bırakın 5 yldızı 4 yıldız almıştı. 156'nın 3 yıldızı var ve bu değer o günkü otomobil piyasasında normal olarak kabul gören bir değer. Bunlarıda göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Günümüze baktığımızda, 156 da tek havayastığından 8 hava yastığına ulaşılmış ve karoserde güncellemeler yapılmıştır.

156 sağlamdır, sağlam değildir polemiğine girmeyeceğim ama şunuda söylemek isterim. Bildiğiniz, tanıdığınız Can'ın babası yakın zamanda bir kaza geçirdi. Altında da 156 vardı. Ve kazaya sebep olan araç, bir aracın en zayıf olan noktasından yani yandan iyi bir süratle vurdu, 156 pert oldu. Sonuç Allah şifalar versin baba sağlam, sağlığı sıhhati yerinde, wtcc'ye bile geldi. Belki bu kıyaslanacak bir şey değil ama sonuçta o çok zayıf güvensiz denen aracın sağlamlığı ancak böyle durumlarda görülüyor.

Sercanında dediği gibi sağlam kazalar  yapmış o kadar çok 156 gördümki, hepsinde de yaşam kabini iyi durumda ve kazalar ölümlü değildi.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 12:56:16 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #9 : 03 Ekim 2006, 13:27:22 »
quote:

Alfa 156 da 6 havayastığı vardır.Yazıları sayarak yanılgıya düşmeyelim. Bir de Alfa 156 nın testi resmi değil; 3 yıldızı da yok.Alfa 147 3 yıldızlı...2006 yılında hala 97 model bir şaseye sahip olmamız da bu olayın bir diğer boyutu.Günümüzde test kriterleri ağırlaştırılarak testlere devam ediliyor.159 un güvenilirliğini ne kadar koruyacağını, kendini ne kadar geliştiriceğini zaman gösterecek.

Edited by - sportivo on 03/10/2006  13:26:05

« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 13:27:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #10 : 03 Ekim 2006, 15:04:27 »
Ben bu test olayından anlamam ama desene 156'mla 54 km hızla bir yere girsek araba pert olacak :((((

« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 15:04:27 Gönderen: omeroguz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #11 : 03 Ekim 2006, 15:15:57 »
Bir kaza sonucu aracınızın ve sizin alacağınız hasar bir çok dış etkene de bağlıdır.
Aracınızın hızı, aracınızın köşeli ya da yuvarlak bir tarafından yine köşeli ya da yumuşak tarafından bir yere çarpması. Bu çarpma işlemi esnasında hızın 0'a düşüp düşmemesi, Çarpıştığınız cismin -çarpışma öncesi hareketli ise- yönü, size yaklaşma ya da uzaklaşma açısı gibi daha sayamayacağım bir çok etken vardır.

Otomobil firmaları bu ihtimallerden optimum önlemler çıkarmaya çalışırlar. Otomobiller ile sıkça ifade edilenn aktif ve pasif güvenlik önlemleri dışında yukarıdaki saydığım etkenler de vardır.

Yazdıklarım size biraz kaderci bir yaklaşım gibi gelebilir ancak bir kaza sonrası ne halde olacağınız sadece aracınızın ne kadar sağlam olduğuna bağlı değildir.
Herkes aracının hertürlü güvenlik önlemi almış sağlam bir araba olmasını ister ancak çarpıştığınız cisim ya da aracın "hasara uğratabilme enerjisi" çok yüksek ise yapacak pek birşey de kalmıyor.

Euro NCAP testleri önemli değildir ya da gereksiz demiyorum ancak araç içindeki ve dışındaki yolcular için tek kriter olamaz. Yani demem o ki sadece yıldız sayısına göre araba almayın. Alfa alın keyfine bakın :)
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 15:15:57 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #12 : 03 Ekim 2006, 17:10:15 »
Bülent abi ye katılıyorum..ornegin Renault un ilk euro NCAP 5 yıldızını çarpışma testinden degil,emniyet kemeri takilmadigindaki sesli uyarı sistemi gibi ince detaylardan almış oldugunu duymuştum.sanırım standartlar uzerinde bir donanım sunmak ile alabilmislerdi..yıldız tek kriter olmamalı bencede..ama şöyle bir durumda varki saglamlık konusunda gelisime katkısı tartısılmaz bu kurumun..

Edited by - bugra on 03/10/2006  17:23:09
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 17:10:15 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #13 : 03 Ekim 2006, 17:45:30 »
Umut Bey makyajsız kasa 156'larda 2 ila 4 havayastığı var.

2006 yılında 97 model şaseye sahip olmak da bence bir başarıdır. Öyle bir model üretiyorsunuz ki rakiplerinin 3 kasa değiştirerek (E36 , E46 , E90) ayakta kalabildiği piyasada sadece bir makyaj operasyonuyla dimdik ayakta kalmaya devam edebiliyor. Yanılmıyorsam 156 1.6 hâlâ satılıyor ve rakamları da rakiplerine oranla gayet iyi.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 17:45:30 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #14 : 03 Ekim 2006, 18:16:25 »
Alıntı
Bir şeyi unutmamak gerekiyor. 156 1997 yılında piyasaya çıktı. Yani 9 yıl kadar önce. O zamanlar kaç arabanın yan, perde, diz hava yastıkları vardı. Ya da o zamanlar kaç araç bırakın 5 yldızı 4 yıldız almıştı. 156'nın 3 yıldızı var ve bu değer o günkü otomobil piyasasında normal olarak kabul gören bir değer. Bunlarıda göz önünde bulundurmak gerekiyor.

Emin değilim, Alfa 156 çıktığında Euro NCAP Çarpışma Testi yoktu galiba. Emin değilim ama. ADAC'nin Çarpışma Test'leri geçerli idi.

Edited by - agucba on 03/10/2006  18:17:37
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 18:16:25 Gönderen: agucba »

///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.806
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #15 : 03 Ekim 2006, 18:18:48 »
NCAP 1997 de kuruldu. Geçmişte 156 olarak burada sonuçları vardı, fakat her nedense 147 sonrasında bunlar kalktı.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 18:18:48 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.831
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #16 : 03 Ekim 2006, 18:25:03 »
quote:

NCAP 1997 de kuruldu. Geçmişte 156 olarak burada sonuçları vardı, fakat her nedense 147 sonrasında bunlar kalktı.



OK'dir.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 18:25:03 Gönderen: agucba »

///////////////

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #17 : 03 Ekim 2006, 18:46:02 »
euro ncap testlerine aşina olanların farkedeceği birşey var, o da testteki 156'nın ciddi manada deforme olduğu.

euro ncap'i önemsiz görmemek lazım bence, sonuç olarak dummy'lerin ıncığına cıncığına kadar incelendiği komplike bir test, ve sanırım 156'larımız öyle pek de korunaklı araçlar değil.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 18:46:02 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #18 : 03 Ekim 2006, 23:42:06 »
Ya benim fikrime göre, genel olarak trafikte kaza geçiren araçlardaki ölüm oranı tabii ki önemli, bu sonuçta bir istatistik olarak değerlendirilirse, önümüzde bizlere yorum yaptıracak önemli bir veri kaynağı olmuş olur.

Ama bildiğimiz Alfa kazalarının sayısı o kadar kısıtlı ki, ne kadar sağlıklı bir tablo sunabileceği muamma.

Daha Audi q7 geleli 2 ay oldu, daha geçen gün bir tanesini, içinden bariyer geçmiş halde görüntülediler. İçindekiler ölmüş olabilirler. E, q7 güvensiz demek değil ki bu. Her otomobilin içinden bariyer geçebilir, ve içindekiler de biçilirler.

Ama bin tane q7 kazasındaki "zaiyat" sayısı ile, bin tane Şahin kazasındaki "zaiyat" ı kıyaslarsanız, o zaman biraz daha net bir tablo olabilir işte.


Bu açıdan Bülent Abi'nin kaderciliğinde haklılık payı var, her otomobil ile herşey olabilir. Mesela, bir sene önceki WRC'de, Markko Martin'in co-pilotu Michael Park, yarış esnasındaki bir kaza esnasında vefat etmişti. Güvenlik kafesi, kask, çok noktalı kemerler, kırılmaz koltuk, boyun desteği.. Belki de dünyanın en güvenli araçlarından birinde, enayi bir kazada öldü adam. Onlarınkinden çok daha ağır kazalar geçiren nice pilotlar, çok hafif yaralar ile kurtulmuşlardır, oysa. Keza, pilot Markko Martin de, burnu bile kanamadan arabadan çıkmıştı.

Ama aslında kadere bağlı da değil, tam olarak. Belki Ford mühendisleri, bir 100bin dolar daha harcayıp, aracın içindekileri daha yakından koruyacak bir araştırma yapsalar, M.Park kurtulabilirdi.

İşin kaderle ilgili kısmı daha çok şu: Belki o araştırma yapılsa bile, M.Park kurtulamazdı. Yolu böyle çizilmiş demek ki, ve olacağı varmış, olmuş. Böyle düşünmek lazım, belki de, biraz.

156'nın EuroNCAP testi olmadığı için, ortada bir sonuç yok. Bu açıdan, aslında ben çıkıp da "156 güvenli değildir" dersem, isteyen de çıkar bana "hani nerede ispatı?" der. İspatı yok. Bu video da tam olarak ispat değil, çünkü euroncap tarafından analiz edilmemiş, aracın içindeki mankenlerin ne kadar ciddi akselerasyonlara maruz kaldıkları, uzuvlarını ne şiddetle, aracın hangi kısımlarına çarptıkları, airbag'lerin ne kadar zamanda açıldığı, emniyet kemerlerinin göğüs kafeslerine ne kadar baskı uyguladıkları, ve daha bin tane bilmediğim parametre, muamma.

Ama, bir kısmımız, bu videodaki aracın güvenliğinden şüphe edecektir. Ben de şüphe edenlerdenim. :) Ben bir kaza uzmanı değilim, sonuçta. Doktor da değilim. Kinematikten anlamam. Ama aracın deformasyonunu, şimdiye kadar izlediğim başka araçların crash test videoları ile karşılaştırıyorum. ...Gözümle gördüklerim itibari ile, kötü şeyler hissediyorum. Kapı çöküyor, A sütunu tamamen kıvrılıyor, vs vs. Bana göre, bunlar aracın karoserinin, pek dayanıklı olmadığının işaretleri olabilir.

(Tabii, aracın çarpıştırıldığı koşulların, diğer kaza testlerindeki koşullarla aynı olduğunu kabul edersek. Eğer biri "bu aracın duvara 80'le girmediği ne malum?" derse, gösterecek bir bilgi kaynağım yok. Ama ben aracın, 80'le girmediği kanaatindeyim.) :)


quote:
Bir şeyi unutmamak gerekiyor. 156 1997 yılında piyasaya çıktı. Yani 9 yıl kadar önce. O zamanlar kaç arabanın yan, perde, diz hava yastıkları vardı. Ya da o zamanlar kaç araç bırakın 5 yldızı 4 yıldız almıştı. 156'nın 3 yıldızı var ve bu değer o günkü otomobil piyasasında normal olarak kabul gören bir değer. Bunlarıda göz önünde bulundurmak gerekiyor.
Bektaş Abi, 3 yıldız alan 147 idi. :)) 1997 yılından önce  piyasaya çıkmış olup, 4 yıldız alabilen tek otomobil var: (hepberaber saygı duruşuna geçin gençler :P) Volvo s40.
Aslında o zamanlar, 5 yıldız alınması mümkün değildi. Çünkü o zaman, daha "direk testi" uygulamaya geçmemişti, ve araçların güvenliği 4 yıldız üzerinden değerlendiriliyordu :) Volvo s40, 4 üzerinden 4 almıştı. Ama o zamanki s40'ın da 5 yıldız alması da mümkün değildi; çünkü makyajsız kasa s40'ta (2001 model öncesi) perde airbag'ler yoktu :) 5.yıldızı, perde airbag'lerini standart sunmayan otomobiller alamiyor çünkü. :)

Kısacası, '97 yılında piyasada olan otomobillere baktığımız zaman (ki bu araçlar, ilk euroncap'a giren otomobiller yani), genelde çoğunun vasat ya da vasatın altı, bir kısmının çok kötü, çok azının ise iyi sonuçlar aldığını görüyoruz gibi. Mesela BMW 3 serisi ve C serisi, sanırım '92 de piyasaya çıkmışlardı. İkisi de fena halde çuvallamışlardı testte. Keza, Citroen Xantia ('93), Saab 900 ('93), çok kötü sonuçlar almışlar. Model yılı yenilendikçe, gelişmeler oluyor; son piyasaya çıkan Avensis, Passat gibi modeller, bugünkü modellere göre bariz geride kalsalar da, o dönem için nispeten "kabul edilebilir" neticeler almışlar. "Kabul edilebilirlik" de, biraz subjektif bir terim; ben en iyisi "ortalamaların hayli üzerinde" diyeyim onun yerine.

Ama 1997 yılında yeni tasarlanan pekçok otomobil, testten iyi neticeler alabilmiş. Golf, Astra, Focus, Merso A serisi.... Hatırlarsanız, 156'nın çıktığı sene kompakt'lar bir bir kasa değiştiriyorlardı. 156 ile aynı dönemde çıkan pekçok kompakt, fena olmayan sonuçlar almıştı.

quote:
NCAP 1997 de kuruldu. Geçmişte 156 olarak burada sonuçları vardı, fakat her nedense 147 sonrasında bunlar kalktı.
Abi, kesin eminim, 156'nın euroncap testi yok. :) Çok aramıştım, çooooook :)

Bu arada, yurtdışında 156'ların tek airbag'li modelleri var, ancak bunlar Türkiye'ye getirilmedi (kataloglarda yok). 98 modeller 2 airbag'li idi, sanırım 99 yılında yan airbag'ler opsiyon oldu, ve sonraki sene standart donanıma katıldı. Makyajdan sonra, perdeler de donanıma eklendi. Tarihlerde hata olabilir, ama kendi 156'mla ilgili epey araştırma yapmıştım zamanında, oradan hatırladığım kadarı ile yaziyorum şimdi :) Bir de, makyajlıların karoserinde çarpışma güvenliği ile ilgili gelişme yapılıp yapılmadığı ile ilgili, hiçbir metne rastlamadım. Belki önemli gelişmeler yapılmış olabilir. Ya da olmayabilir :)

quote:
Bülent abi ye katılıyorum..ornegin Renault un ilk euro NCAP 5 yıldızını çarpışma testinden degil,emniyet kemeri takilmadigindaki sesli uyarı sistemi gibi ince detaylardan almış oldugunu duymuştum.sanırım standartlar uzerinde bir donanım sunmak ile alabilmislerdi..yıldız tek kriter olmamalı bencede..ama şöyle bir durumda varki saglamlık konusunda gelisime katkısı tartısılmaz bu kurumun..

Bu doğru. Yıldız almak için kullanılan "toplam puan" kısmına, emniyet kemeri uyari sisteminden aldığınız puan da ekleniyor. Ancak emniyet kemeri ikazı, aracın çarpışma skorunu etkilemiyor tabii.

Kısacası, yıldızlar sanırım, şöyle hesaplaniyor: ön darbe skoru + yan darbe skoru + kemer skoru - euroncap eğer ekstrem bir tehlike görürse (direksiyonun yerinden çıkması gibi? pedalların koltuğa kadar girmesi gibi?) kendi insiyatifi ile aracın yıldızlarından birini silebiliyor.

quote:
2006 yılında 97 model şaseye sahip olmak da bence bir başarıdır. Öyle bir model üretiyorsunuz ki rakiplerinin 3 kasa değiştirerek (E36 , E46 , E90) ayakta kalabildiği piyasada sadece bir makyaj operasyonuyla dimdik ayakta kalmaya devam edebiliyor. Yanılmıyorsam 156 1.6 hâlâ satılıyor ve rakamları da rakiplerine oranla gayet iyi.


Doğru, katılıyorum, 156'nin bir bütün olarak, bu kadar uzun bir süre piyasada kalabilmesi, Alfa açısından büyük bir başarı, orası kesin. Üstelik, bu kasa, güncelliğini, ufak sayılabilecek bir makyaj operasyonunun da desteği ile korumayı başardı. Bu işin gurur duyulacak kısmı, hakikaten de. İç mekan tasarımını felan saymiyorum bile...

Ama madalyonun diğer yüzü ise şu, ancak eğer 156'nın şasisi, seneler sonra bugün, hala e46, ve e90 ile kıyaslanabilecek kadar iyi olsa idi, bu gerçekten büyük bir başarı sayılırdı. Lakin, 156'nın şasisi, zaten çok başarılı değildi, ben hep rijit olmamasından şikayetçi idim mesela. e46 üretilirken 156 hala üretiliyor ama, bunun sebebi, e46'ya karşılık verecek kadar iyi bir şasiye sahip olmamız değil ki, abi..
Eğer artık rakiplerine karşılık veremediği halde (sadece şasi için konuşuyorum, tasarım ve diğer özellikler açısından değil) hala inatla bu şasi üretiliyorsa, bu başarı değildir bence. Ticari olarak başarılı olduğu kesin, orası ayrı :). Ama teknik bir başarı değildir bence, 156'nınki :)

*******

Her an bir kaza geçirebiliriz. Ve otomobilimiz ne olursa olsun her an ölebiliriz, bu lanet olası bir acı gerçek. Önüne de geçilemiyor, aksi gibi. Hani "Mercedes E Serisi aldım, içim rahat" diye birşey yok. Bir kamyon ya da otobüsün karşısında, en ufak bir şansımız bile yok. Şahin ya da Volvo, sonuç aynı.

İşte bu koşullar altında, eğer siz, bir kamyonun altına girdiğinizde işe yaramayacağını bildiğiniz halde kemer takiyorsanız, o zaman güvenlik adına bir endişeniz vardır. Takmiyorsanız, zaten kısmet nasip işleri bu işler :P

Aslında ben Ncap sokorunu, emniyet kemeri kullanımı ile çok özdeşleştiriyorum :)

-> Kemer takmadığınız halde, ciddi bir kazadan kurtulabilirsiniz.
-> Kemer taksanız bile, herhangi bir kazada ölebilirsiniz.
-> Hatta kemer takmanız yüzünden, kemer takmadığınız halde kurtulabileceğiniz bir kazada, aracın içinde sıkışarak ölebilirsiniz.

....Ama ben yine de, arka koltukta -ve hatta otobüste bile- kemer takiyorum :P

Edited by - dantelk on 03/10/2006  23:48:44
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2006, 23:42:06 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #19 : 04 Ekim 2006, 01:24:46 »
evet doğru şeyler söylemişsin dantelk..
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 01:24:46 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #20 : 04 Ekim 2006, 01:51:21 »
Eski kasaları bilmiyorum, ama makyajlılarda 6 havayastığı var.Bazı ilanlarda görüyorum "10" hatta "12" havayastığı yazanlar oluyor. Şu an Mercedes'de bile bu kadar havayastığı mevcut değil. Çarpışma testleri bana göre önemli bir kriter ama Alfamı alırken kesinlikle ve kesinlikle bu konuyu sorgulamadım. Alfa işi biraz gönül işi, ve inanıyorum ki Alfa yı tercih edenler daha çok kalbiyle tercih ediyor. Fakat sloganda olduğu gibi "Sadece güzellik yetmez"...İşte bu sözü asıl 159 reklamlarında kullanmaları lazım. Bana göre 2006 yılında 97 şasesi ve motoruna sahip olmamız başarı değil, başarısızlıktır. Bu Alfanın yerinde saydığını; E36, E46 kasaları çıkaran markanın kendini sürekli geliştirdiğini gösterir..Fakat buna rağmen Avrupa'da satmasını arabanın yakışıklılığına bağlıyorum. Ancak 159 la bu fikirlerim değişmeye başladı. Bundan sonra bana göre Alfanın yapacağı şey zamanına uygun teknoloji ve güvenlik standardlarını takip ederek, klasik çizgilerinden vazgeçmemek olmalıdır..Bunu 159 la takip edeceğiz.Bakalım 9 sene sonra neler değişecek, ömür yeterse göreceğiz...
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 01:51:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #21 : 04 Ekim 2006, 03:19:40 »
sen de doğru şeyler söylemişsin sportivo:)
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 03:19:40 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.736
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #22 : 04 Ekim 2006, 06:30:20 »
quote:
Bana göre 2006 yılında 97 şasesi ve motoruna sahip olmamız başarı değil, başarısızlıktır. Bu Alfanın yerinde saydığını; E36, E46 kasaları çıkaran markanın kendini sürekli geliştirdiğini gösterir..Fakat buna rağmen Avrupa'da satmasını arabanın yakışıklılığına bağlıyorum.


Pardon e46lar kaç yıl aynı şaseyi kullandı haberiniz varmı? Sanırım Yok
1998 Yılında Satışa Sunulup 2oo5 Yılında üretimi durdurulmuştur.

Bu Konuyla ilgili gerekli bi kaç site buyrun;


Link

Link

geçen seneye kadar bmw alıp binlerce Euro ödeyen arkadaşlar başarılı bir otomotiv almadılar galiba? Motorlarda aynı şaselerde.

"Bu Alfanın yerinde saydığını; E36, E46 kasaları çıkaran markanın kendini sürekli geliştirdiğini gösterir.."

145 -> 147
155 -> 156 desem yetermi bilmiyorum.

 Bu arada e-46 kasasında bir çok makyajlı model var yok ön farı degişik olan tamponu degişik olan bi ton detay.. Siz araç aldınız 1 sene sonra şase içi aynı olarak kaldı fakant ön farlarını degiştirdiler bumu sizin hoşunuza giden merak ettim? Sizin aklınız bence alfa 156 alırken bwmde kaldı.
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 06:30:20 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 156 crash test...
« #23 : 04 Ekim 2006, 14:11:47 »
Sercan Bey, sanırım yanlış anlaşilma oldu. Yukarıda "master" nickli arkadaş BMW yi örnek verdiği için yazdım. Bir de aklım BMW de filan kalmadı. Tam aksine şu an bile dolu bir BMWye verilen paranın mantıksız olduğunu düşünüyorum. Boş bir BMW fiyatına orta sınıfda dolu, kaliteli bir otomobil alınıyor. 520 dışındaki kasaları aksine beğenmiyorum...Bir bu sitedeki linklere göz atarsan markalardaki iyileştirme, güvenlik standartlarına uyma çabalarını görebilirsin...145-146 kasası zaten Tipo , Tempra bazlı bir kasaydı.Örneğini şöyle verseydin kabul edebilirdim.
147---149
156---159
Ama önemli olan "159 u yaptık artık tamam 10 sene götürür" derlerse bunların yine anlamı kalmaz..
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=3
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 14:11:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Alfa 156 crash test...
« #24 : 04 Ekim 2006, 14:15:43 »
Kerem yine ufak bir düzeltme , Avensis'in son kasası 5 yıldız aldı :) Bir de 156 kompakt sınıftakilere yakın bir şaseye sahip olmasına rağmen orta sınıfta pazara sunuldu. Aynen Volvo S40 gibi. Dolayısıyla Golf , Astra ile kıyaslamayalım.

156 E90 ile en azından teknik anlamda kıyaslandığında muhtemelen geride kalır. Zaten 159'un çıkmasının sebebi bu. 156'nın şasesinin iyi olmaması iddiasına en iyi cevabı sanırım Autodelta vermiştir :) Önden çeker bir aracı 400 hp yapıp üstüne günlük kullanıma uygun halde bırakabiliyorlarsa bu o şase için aslında 150-200 hp gibi güçlerin fındık fıstık kaldığını gösterir.

E46 , 98'de piyasaya çıktı , yani 156'dan 1 sene sonra. Dolayısıyla "E46'ya karşılık verememe" iddiası bence pek kabul edilebilir değil. Aynı seneler dahilinde BMW'nin ürettiği bir makine Alfa Romeo'ya fark atabilecek nitelikte olmadı. Önüme E46 ve 156'yı koysanız bugün yine 156'yı seçerim teknik olarak. E46'yı seçen de olacaktır tabii , bu da zaten iki firmanın rekabetini gösterir.

Umut Bey , 9 sene aynı kasayı kullanmayı başarısızlık olarak gösteriyorsunuz , ancak basit pazarlama bilgisiyle bunun başarı olduğunu görmek mümkün. Alfa'nın bu sürede yerinde saydığını söylemeniz ise garip , çünkü bu sürenin sonunda 159 ortaya çıktı. Brera ve 8C'nin üretiminden yıllar önce konseptleri piyasaya çıktı , yeni 147 için çalışmalar devam ediyor vsvs. Dediğim gibi 156 hâlâ satarken neden yeni modeli piyasaya çıkarsınlar ? Diyelim ki 97 yılında yılda 100.000 tane satıldı , 98'de bu rakam 90.000 oldu ve 2003'e kadar bu civarda devam etti. 2004'te bu rakam 85.000 ise neden yeni kasayı çıkarsınlar ? 2005'te ise bakarsınız ki satış 50.000'e düşmüş , işte o zaman yeni kasa çıkartılır. Zaten o satışın düşeceği de önceden bellidir. Siz arabanızda yol bilgisayarını ancak sunarken rakibiniz navigasyon sunuyorsa , sizin arabanız 130 hp iken rakibiniz 150 hp araba yapıyorsa , sizin arabanız 50 km/s hızla çarptığında içindekiler öldürürken rakibiniz 60 km/s hızda onları sağlam çıkarıyorsa zamanı gelmiş demektir. Alfa Romeo yetkilileri de 2005'te bunu görüp 159'u çıkardılar. Donanım ve konfor açısından bakarsak son kasa Renault Megane , 156 1.6'yı yakalamış durumda. Bir alt sınıftaki araç kendisini yakaladığına göre yeni aracın da vakti gelmişti.

Eğer kısa sürede kasa değiştirmek başarıysa Subaru'nun 2001'de çıkardığı Impreza'nın 2003'te değişmiş olmasını başarı olarak nitelememiz gerekir. Alakası yok. 2001 kasanın çok kötü ön tasarımı yüzünden Subaru erken makyaj yapmak zorunda kaldı. Esas bu başarısızlıktır. Bu kadar kısa sürede kasa değiştirilmez.
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2006, 14:15:43 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal