Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 159 JTDM. Uzun bekleme sonrası motorun 1. marşta çalışmama sorunu.  (Okunma sayısı 789 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Arkadaslar daha once de ayni problemimi dile getirmistim, ustunden cok zaman gecti, araca baktirdim da, 1 hafta ustamda kaldi ama nafile...

Sorun o kadar net ki, yanlis cozumlere gitmek bana gore ya beceriksizlik ya da kullaniciyi dinlemeden cozum arayan ustalardan kaynaklaniyor...

Aracim 159 1.9 dizel manuel...

Sorun:
Arabayi en az 1 gun kullanmadim diyelim,
Start dugmesine basiyorum, paneldeki isiklarin sonmesini bekliyorum, sonra debriyaj ve starta basinca aracin mars motoru gayet basiyor ama arac calismiyor. Sonra tekrar ayni seyi yapiyorum ve arac direk calisiyor... Yani 2. Marsta aliyor...

Ya da, devriyaja basmadan start a basiyorum sonra bekliyorum stop a basiyorum, bu islemi debriyaja basmadan en az 3 kere yapiyorum, 4.de debriyajla bir start dedigimde arac hemen calisiyor...

Yani belliki yakitla alakali, yakit zamanla depoya geri kaciyor ve debriyaja basmadan start stop yapinca yani 156lardaki (mar on off) olayini yapinca, o geri kacan yakiti tamamliyor ve tek marsta aliyor...

Kizdirma bujisinden tut, mazot filtresine, akuden tut kizdirma bujisi rolesine Kadar degisti, yok kardesim cozulmedi sorun... Hatta en son usta motordan olabilir dedi, hatta yuksek basinc pompasindandir dedi... Vs vs

Ha aku sase kablosu da degisti bu arada...

Careyi yabanci forumlarda aradim, herkes ayni seyi soyluyor... Araci stop edince yakit uzun zamanda depoya geri kaciyor denildi... Yakit yerine hava dolunca da tek marsta alamiyor arac.

Arastirdim, bazi araclarda yakitin geri kacmasini engelleyen bir valf var, bizim araclarda depodaki yakit pompasinin icinde bir yerdeymis sanirim ya da o gorewi yapan baska bisey varmis, bundan emin degilim ama her ne halt ise onu bulmam lazim.

Diger bicok aracta olan parca bu linktekinden...

http://m.ebay.com/itm/112037390124

Acaba diyorum bunlardan alsam, yakit pompasina yakin olacak sekilde horrtumu kesip araya bunlardan koysam is yapar mi...
Ayni isi fiat stilo sahibi bi arkadas yapmis, sorunu cozulmus...

Fikirlerinizi bekliyorum
« Son Düzenleme: 16 Mart 2017, 16:15:56 Gönderen: admin »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Şase kablosunu değiştirmek çözüm değil de, motor bloğu için ek şase kablosu çekip tekrar denemenizi öneririm. ilk marşın süresi olması gereken süreye gelir ve marş esnasındaki sarsıntıyı önler. bu şekilde çözüleceğini düşünüyorum. yine çözülmezse enjektör temizliği/değişimi yoluna gidilebilir.

Ek şase kablosunu görebilmeniz için aşağıya resim ekliyorum. akünün eksi kutbundan çıkıp, sol tarafa (beynin altından) giden kablo bahsettiğim ek şasedir.

Not: Şase kablosunun mümkün olduğunca kısa olması gerekiyor. O nedenle kabloyu gizlemeye çalışıp, yolu uzatmayın.





159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Selamlar,
Enjektorleri temizletmistim, sonuc ayni ne yazikki...

Dediginiz gibi ek sase kablosunu da daha once yaptim, mevcut olana ektra bir kablo daha cektirdim motor sasesine, ama gene degisen olmadi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.645
    • Çevrimdışı
Marş motoru kontrol edildi mi peki? 150-250 tl arası revizyon yapılıyor. Kömürler değişip, güzelce temizleniyor. Az maliyetle denenebilecek bir alternatif.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Mars motoru kontrol edilmedi ama ondan suphelenmememin nedeni, aracin sadece uzun bekleme sonrasi 1.marsta calismamasii.

Bir de calistirmadan start stop 3 kere yapip sonra calistirdigimda, arac uzun sure kullanilmamis olsa da calisiyor.

Mars motoru olsa, arac calistiktan sonra stop edip tekrar calistirmayi denedigimde gene calismamasi gerekmez mi...

Yani sorun sadece uzun bekleme sonrasi 1.marsta calismama olunca, ben mars motorunu bu yuzden elemistim...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.100
    • Çevrimdışı
3-4 kere kontak aç kapat yaptıktan sonra çalışıyor demeniz sorunun yakıtla ilgli olduğunu gösteriyor bence. Mazot filtresi değiştiği zaman da aynı şekilde kontak aç kapat yapılıyor ilk marştan önce. Öncelikle orijinal mazot filtresi kullanın ve yakıt hortumlarını kontrol edin. Kesip biçme işinden önce bence aracınızın hiç sorunu olmadığından emin olun. Ama ben sorun olduğuna inanıyorum çünkü ne ben ne başka bir 159 kullanıcısı dedğiniz valfi alıp takmadık...

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Sorun kesinlikle var ve bas agritiyor.

Orijinal filtre kullandim, opar.

Aynen dediginiz gibi mazot filtresi degisimi sonrasi, bos filtreyi doldurmak icin en az 5 kere start stop yapiyoruz calistirmadan...

Benim durumu da araci her calistirmadan once sanki mazot filtresi degistiriliyormus da o sekilde calistiriliyormus gibi dusunebiliriz.

Bahsettigim valf olayini bikac kisi yapmis ancak onlar fiat sahibi. Bizim mazot deposunun icinde bulunan alcak basinc pompasi arac stop edildikten sonra, mazot filtresi ile kendisi arasinda kalan hortumda mazotu tekrar depoya geri kacirmamali, olur kacirirsa kalan bosluga hava dolacak ve tek marsta calismayacak diye dusunuyorum... Ve calistirmadan start stop isini bikac kez yapinca da o bahsettigim bosluktaki hava atilacak ve yerine mazot dolacak... Benim teorim buydu.. Ustaya da soyledim, yapilabilir dedi. Depo cikisina valf takicaz ve o sekilde bir deneme yapicaz. Belki de tamamen alakasizdir bilemiyorum ama ucuz deneme yanilmalardan pahaliya dogru gidiyoruz. Yuksek yakit pompasinda veya regulatorde de sorun olabilir. Belki hortumlardaki minik bi catlak kacirma vardir... Yani aslinda karisik bir konu ve bunun icin cok seyi degistirdim ama halen ayni noktadayim ne yazikki...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emre_deniz

  • Membro
  • İleti: 103
    • Çevrimdışı
Bana da soğuk havalarda oluyordu birebir aynı soru . Kızdırma bujilerini değiştirince çözülmüştü. Geçmiş olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yuka

  • Membro
  • İleti: 14
    • Çevrimdışı
Tıpa tıp aynı sorun bende de var. 6 saat ve üzeri beklemelerde 2. marşta çalışıyor araç. Pompadan kaynaklandığını düşünüyorum ben.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Kasım 2016'da böyle bir mesajınız var. @baronet

Diğer arkadaşlara belki faydası olur diye paylaşayım istedim...

Egr'yi söküp temizledim. Araba artık tek marşta çalışıyor. Problem egr'nin pis olmasından kaynaklıymış. Daha doğrusu egr'nin motora doğru giren kısmında 2 hava deliği var altlı üstü. 1'i tamamen tıkalıymış.. egr'nin ici de kömur sobası gibi kurum bağlamış.

Egr'nin normal şartlarda ilk çalışmaya etkisi nedir bilemiyorum. ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi sadece ilk marşta problem vardı, 2.'de direk marş alıyordu...

önemli olan sorunun çözülmesi elbette,,,

içimden "eyyy 159, madem egr pis diye çalışmıyordun, ne diye 2.marşta hemen çalışıyordun?" demek geliyor...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 102
    • Çevrimdışı
Kasım 2016'da böyle bir mesajınız var. @baronet

Diğer arkadaşlara belki faydası olur diye paylaşayım istedim...

Egr'yi söküp temizledim. Araba artık tek marşta çalışıyor. Problem egr'nin pis olmasından kaynaklıymış. Daha doğrusu egr'nin motora doğru giren kısmında 2 hava deliği var altlı üstü. 1'i tamamen tıkalıymış.. egr'nin ici de kömur sobası gibi kurum bağlamış.



Egr'nin normal şartlarda ilk çalışmaya etkisi nedir bilemiyorum. ayrıca daha önce de bahsettiğim gibi sadece ilk marşta problem vardı, 2.'de direk marş alıyordu...

önemli olan sorunun çözülmesi elbette,,,

içimden "eyyy 159, madem egr pis diye çalışmıyordun, ne diye 2.marşta hemen çalışıyordun?" demek geliyor...


Valla cok haklisiniz. Ben de temizleteyim. Kesinlikle ilgisi olabilir.
Tskler paylasim icin.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal