Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Brera Donanım Listesi..

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

master

#25
Nissan 350Z ile Brera 2.2'yi kıyaslamak pek doğru değil. Nissan 350Z'e direk rakip Brera 3.2 , kaldı ki Brera 3.2 4 çeker olacak ve Alfa Romeo adını da ekleyince ben 350Z vs Brera karşılaştırmasında Brera'ya daha yakın olurdum muhtemelen , ancak sorun şu ki Brera 3.2 350Z'den oldukça daha pahalı...

350Z'in motorunu ise Brera'dan üstün görmek için de elimizde yeterli kanıt yok , henüz ikisini de denemiş değiliz ve güç bakımından kağıt üstünde aralarında ciddi bir fark görünmüyor...

Yani Brera'nın en önemli sorunu fiyatı , özellikle 2.2'ninki gereksiz şekilde pahalı.

GT ile aralarındaki en ciddi fark birisinin 156 platformunda diğerinin 159 platformunda olması , ancak GT donanım bakımından daha önde , yol tutuşuna övgüler yağdırılıyor , muhteşem frenlere sahip ve bana kalırsa Brera'dan daha güzel bir tasarıma sahip. Brera daha "vahşi" ama güzellik bakımından GT çok önde bence. GT'nin tek sorunu 3.2 lt'de bile önden çekişin kullanılması. Buna rağmen , Brera 2.2 yerine kesinlikle GT 3.2 tercih ederim ben olsam , hatta GT 2.0 JTS 39.000 euro gibi bir rakamken gidip üstüne bir 156 1.6 parası daha verip aynı performansa sahip Brera 2.2 almam. Bence Alfa'dan anlamayan ama "aha bu pahalı , o zaman ben bunu alayım" mantığına sahip parası çok ve saçacak yer arayan insanlar ve çok çok deli Alfistiler dışında kimse gidip de Brera almaz bu fiyatlarla. Aslında o 3.2 motor bir şaheser , ancak sen arabayı 2 tona yakın yaparsan da muhteşem performans verileri alamazsın o arabadan.

Ağırlık + fiyat. Sorun burada.

Edited by - master on 07/06/2006  20:11:06
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#26
Dün akşam, NTV'de 0-100 programında Brera'yı tanıttılar. Stüdyoya bir Brera soktular hatta. Stüdyoya giren arabayı, bir hanım kullaniyordu..
..Sonradan TOFAŞ'ın CEO'su, bu durumu vurguladı, ve Alfa'nın artık eskiden olduğu gibi "maço erkek" müşteri kitlesinden sıyrıldığını, artık zarif hanımlara da hitap ettiğini ifade etti.

Kısacası, Brera, Volvo c70, Mercedes CLK, ve BMW 3 serisi Coupe gibi otomobillere rakip.

Bu otomobillerin ortak özellikleri, bilhassa düşük motor seçeneklerinde, neredeyse orta sınıf sedanlara rakip olacak konfor sunmaları.

Anlaşılan o ki, Alfa'nın arkadan çekişli, kilitli diferansiyelli, sert, güvensiz, ve sadece otomobilden anlayanlara özel ürettiği otomobiller, artık geride kaldı. Bundan sonra, Alfa 'nın sportif yönünü, daha çok tasarım çizgisinde göreceğiz, ancak kullanım anlamında, konfor özellikleri, sportifliği bastıracak kadar fazla olacak.

Brera, yollarda hızla akmaya uygun bir otomobil, ancak yollarda fırtına estirmek isteyenler, gidip s2000 alacaklar. Çünkü Brera, 1470kg. Çünkü Brera, öncen çeker. Çünkü Brera, konforlu bir coupe. :)

Ayrıca çok merak ediyorum, aramızdan kim, Brera'sını cruise control olmadan almayı tercih ederdi? Brera spor otomobil diyorsunuz da, bütün kompakt GTI'lardan daha yavaş, bütün kompakt GTI'lardan daha konforlu, ve bütün kompakt GTI'larda cruise control standart. Bu, ne yaman bir çelişki?

Kimse, bir otomobili cruise control olmadığı için "kötü" diye nitelemez. Biz de, "cruise opsiyon, Brera kötü otomobil" demiyoruz. Ama kusura bakmayın, arabanın fiyatı 120bin lira iken, cruise control gibi kompakt sınıfta bile bazı araçlarda standart olarak bulunan bir donanımın opsiyon olması, benim gözüme batıyor. Aracın yüksek fiyatına da tuz biber ekiyor.

156'da bardaklık yok diye, 156 almamazlik yapmadim. Ama bardaklık olmaması, 156'nın bir eksikliği idi. Cruise'nin opsiyon olması, bu otomobili almamak için sebep değil, ama "neden opsiyon?" diye sormamiz için sebep. 40bin liralık bir otomobilde, klimanın opsiyon olarak sunulması ne kadar ironik olursa, 120bin liralık bir otomobilde cruise'nin opsiyon olması da o kadar ironik.

quote:

peki, bir soru soryaım o zaman. varsayalım para derdiniz yok.



Tufan Abi, zaten aracı şimdiye kadar niye eleştirdiysek, fiyatından eleştirdik (ben hariç - ben tipini de sevmiyorum). Eğer fiyatını görmezden gelirsek -aracın fiyatı isterse 200bin lira olsun- , hepberaber havaya sıçrayıp, el çırpıp "ya ya ya şa şa şa Alfa bize süper bi otomobil yaptı" diye haykırmamız gerekirdi. Ama, arabayı Alfa bize hediye etmiyor, para ile satıyor. E, nasıl fiyatını görmezden gelebiliriz o halde.. Bu nasıl bir otomobil ki, ancak fiyat etiketini kapadığınız zaman beğenebiliyoruz :)

quote:

nissan ın motor hacmi 3500 cc hatırlatayım.breranınki 2200 cc.litre başına gücü hesapladığınızda breanın önde olduğunu görecekseniz.

:)))

quote:

nissan ile hiç mukayese götürmeyecek şekilde hem görünüm,hem tasarım,hem motor olarak üstün.


Kesinlikle. Ayrıca Brera daha konforlu, ve daha güvenli. 350z ise, daha asi ve saldırgan. Zaten 350z arkadan çekişli bir araç, ve sadece 2 kişilik. Kulvarı, çok daha farklı... :)

"Bu araba çok satar" yorumuna ise birşey diyemiyorum :) İnşallah satar... :)

Bi de, ISOFIX bulunması hiç de mantıksız değil. Arabanın arka koltukları var mı? Var. O koltuklarda genç arkadaşlarınız mı oturur, ana babanız mı, çocuklarınız mı, kimse bilemez. Arka koltuğu olan her "adam gibi" otomobile, ISOFIX konuyor artik. Bu otomobil zaten son derece de konforlu, çoluk çocuk rahatlıkla binilir :)

Edited by - dantelk on 07/06/2006  20:54:29

n/a

#27
quote:

Nissan 350Z ile Brera 2.2'yi kıyaslamak pek doğru değil. Nissan 350Z'e direk rakip Brera 3.2 , kaldı ki Brera 3.2 4 çeker olacak ve Alfa Romeo adını da ekleyince ben 350Z vs Brera karşılaştırmasında Brera'ya daha yakın olurdum muhtemelen , ancak sorun şu ki Brera 3.2 350Z'den oldukça daha pahalı...

350Z'in motorunu ise Brera'dan üstün görmek için de elimizde yeterli kanıt yok , henüz ikisini de denemiş değiliz ve güç bakımından kağıt üstünde aralarında ciddi bir fark görünmüyor...

Yani Brera'nın en önemli sorunu fiyatı , özellikle 2.2'ninki gereksiz şekilde pahalı.

GT ile aralarındaki en ciddi fark birisinin 156 platformunda diğerinin 159 platformunda olması , ancak GT donanım bakımından daha önde , yol tutuşuna övgüler yağdırılıyor , muhteşem frenlere sahip ve bana kalırsa Brera'dan daha güzel bir tasarıma sahip. Brera daha "vahşi" ama güzellik bakımından GT çok önde bence. GT'nin tek sorunu 3.2 lt'de bile önden çekişin kullanılması. Buna rağmen , Brera 2.2 yerine kesinlikle GT 3.2 tercih ederim ben olsam , hatta GT 2.0 JTS 39.000 euro gibi bir rakamken gidip üstüne bir 156 1.6 parası daha verip aynı performansa sahip Brera 2.2 almam. Bence Alfa'dan anlamayan ama "aha bu pahalı , o zaman ben bunu alayım" mantığına sahip parası çok ve saçacak yer arayan insanlar ve çok çok deli Alfistiler dışında kimse gidip de Brera almaz bu fiyatlarla. Aslında o 3.2 motor bir şaheser , ancak sen arabayı 2 tona yakın yaparsan da muhteşem performans verileri alamazsın o arabadan.

Ağırlık + fiyat. Sorun burada.

Edited by - master on 07/06/2006  20:11:06


Komple +1. Aslında asıl sorun araçta değil, bizde. Biz istiyoruz ki, yeni çıkan bu Alfa, bugün piyasada olup da hayvan gibi giden tüm araçlara kök söktürsün, en azından geçilmesin... Alınabilir de bi yanı olsun.

Olmuyor tabii. Fiyat yüksek, sürüş karakteri de arzuladığımız ölçüde değil. Alfa'nın kendine özgü sportif tasarımı, ve Audi'nin imajı ile harmanlanmaya çalışılmış. Üzerine de, Merso fiyatı çekmişler.

Keşke, BMW'den de birşeyler kapıp, arkadan çekişe geçselermiş tüm versiyonlarda :) O zaman, Alfa'nın şanına daha çok yakışırdı belki, Brera.:)

Edited by - dantelk on 07/06/2006  20:48:11

n/a

#28
bende brera 2.2 yle 350Z i karşılaştırmıyorum herhalde :) hea bi açıdan karşılaştırıyorum 63k euro ya 2.2 brera alacağıma 3.2 350Z alırım alayına yan giderim :)

Brera nın 3.2 siyse tamamen uçuk oyüzden karşılaştırmıyorum..işi teknik açıdan karşılaştırırsak pist vs. ozmn bişi demem yani alacak gözüyle değilde sadece araç üstünlüğünü konuşursak ayrı tabi
ama Türkiye şartlarına göre konuştum yani ÖTV den dolayı desekte 2.2 si vasat performansıyla 63K euro yaa  deri koltuksuz,cruise kontrol süz kimine göre ''SPOR'' bana göre ''lüks sportif'' Coupe olan biaraca vermektense 10K euro daha fazla ya çok daha ii performansl ı daha donanım lı bir araç almayı tercih ederim ki 350Z inde gayet güzel bi tasarım war(Brera ya hala alışmış değilim ztn arkadan yandan fln)

gene işi fiyat yönüne dökersek bi Alfisti olarak yeni bi coupe alcak olsam ve bu işe 70K euro ayırsam GT 3.2 yada 350Z düşünürüm..
hiç işim olmaz Brera yla fln ki enazında GT nin önü arkası yyanı heryanını daha çok beğeniyorum :)
sadece içinin 147 yle aynı olması biraz sinir :)

ki GT 3.2 nin 60K Euro olduğu düşünülürse hiç tereddüt etmem GT alırım :)

BAKIN tekrar söylüorum işin pist te yada aracın teknik olarak belirgin üstünlüğünden öte önce cebimden çıkıcak para karşısında beni daha mutlu edicek olanı seçme yönünden bahsediyorum..

oyüzden Brera nın 2.2sinin 63K euro luk fiyatı ve böle ufakta olsa eksik donanımlarıyla beni  biraz uzaklaştırıyor kendisinden ve hala o arkadan bakınca dar omuzlu ezik insan tiplemesine alışmış değilim..


NOT : Ahh şu GT 3.2 arkadan itiş olsa nolur du :)




EDİT :

buarada FRANSA fiyatları Brera nın :

2.2JTS Distinctive : 34 000 EURO
2.2JTS Sky View :   36 100 EuRO
3.2 V6 Selective :   43 400 EURO

alın burdan yakın bakalım :)

Edited by - Can on 07/06/2006  21:54:10

n/a

#29
ya arkadaşlar kusura bakmayında önden çekiş e niye bu kadar takmış vaziyettesiniz?her seferinde arkadan çekiş olsun gibi istekleriniz var.arkadan çekiş olunca ne oluyor.?araba olduğundan dahamı hızlı gidiyor,dahamı iyi yol tutuyor?bu işleri bırakalım alfa mühendislerine.onlar bizden daha iyi biliyordur bu işleri.
biz burada brera'nın güzelliklerini tartışacağımıza fiyatını tartışıyoruz.satıp satmayacağını tartışıyoruz.o kadar para edermi onu tartışıyoruz.örnek verdiğiniz araçlar kaçar tane satmış?350 z,s 2000 ,rx8? bu sınıftaki araçlar zaten az satan araçlardır.üretici firmalarında çok satsın gibi kaygıları yoktur.en azından alfa'nın.

n/a

#30
S2000 50000 dolar lık fiyatıyla peynir ekmek misali satılıyor istanbul da hele son 1-1.5 senedir..
2sene önceye kadar bütün S2000 leri bilirdim,tanırdım şiimdi sürekli yeni bi S2000 görüorum..

Arka dan çekişe gelirsek,güç arttıkça ön tekerlere bugücü aktarma zorlaşıyor ; kalkışta olsun viraj içi,viraj çıkışı olsun gücün yere aktarılmasında sorunlar oluyor..buda keyifsizlik yaratıyor,kontrollü bi kaymadan daha çok keyifsiz bir hal alıyor bu yüzden hiçbir SPOR araçtada tercih edilmiyor önden çekiş..
kompakt GTI için konuşmuyorum burda daha safkan araçlar dan bahsediyorum..

bana kaçtane 1200-1300kg üstünde 250hp den güçlü önden çekişli ,kullanım açısından ,teknik açıdan başarılı araç gösterebilirsiniz ??

s2000 arkadan
350Z arkadan
m3 arkadan
(hani Brera spor coupe ya M3 te spor coupe oyüzden yazdm :) )

ne biliim siz söyleyin siz yazın aklınıza gelen 250 hp üstü araçları..bide çekişlerini..

önden çekişle biryere kadar ama güç arttıkça limitler yüksekldikçe önden çekişin kafadan kayma ve torque steer da bolbol dez avantajı ortaya çıkıo..

n/a

#31
alfa gta 3,2 motorlar 250 hp güç veriyor ve önden çeker.gayette iyi yol tutuşları var.bu bir dezavantaj değil.

Edited by - halil on 08/06/2006  08:54:13

master

#32
Burda Brera'nın önden çekişinin avantaj mı dezavantaj mı olduğunu konuşmamıza gerek yok bence , çünkü bildiğim kadarıyla 3.2 JTS olan model zaten 4 tekerlekten çekiş özelliğiyle geliyor , bu da onu rakiplerinin bir adım önüne geçiriyor.

2.2 JTS zaten eşşek gibi ağır , bir de arkadan itiş veya 4 çekerle arabayı öldürmenin anlamı yok , önden çeker doğru tercih onda + Alfa'nın şu anda önden çekiş otomobillerin yol tutuş açısından kralı olduğunu da inkar etmez sanırım kimse , zaten Brera'nın testlerinde de muhteşem yol tuttuğu söyleniyor.

Dediğim gibi aracın ağırlık ve fiyatı dışında eleştirilecek bir yanı yok bence. Ama o ikisi o kadar negatif etki bırakıyor ki , neredeyse bütün artıları silip süpürüyor.

Bir de istisnalar var 200 hp'nin üstünde olup da pek sorun yaşamayan araçlar olarak. Yani "200 hpnin üstü illa ki arkadan itiş olacak" diye bir beklentiye girmemek lazım. Ben kullanıyorum ordan biliyorum :)

Yalnız S2000 cidden çok moda oldu son günlerde , eskiden sadece bilen alırdı , aracın çıkmasının üstünden 7 sene geçti TR'de yeni yeni bi S2000 hastalığı başladı :) Gerçekten de hakeder bence , tamam belki ruhu yok , yol tutuşu çok iyi değil ama o paraya da o kadar güçlü , muhteşem ötesi bir motoru olan ve aynı zamanda güzel görünen safkan bir roadsteri de kimse sunamıyor. Honda'yı bu konuda tebrik etmek lazım , bence piyasadaki en başarılı araç şu anda S2000.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#33
Düşünceler çok kesişmiş bu tartışmada.. Bende donanım listesini koyarken işlerin bu kadar derinleşeceğini tahmin ediyordum açıkcası ki üşenmedim excel'de donanım listesi yaptım : )

Eleştirenlerin haklı oldukları kısım fiyat kısmı.. Bu araba GT fiyatlarında hatta biraz daha pahalı olsa kimse gıkını çıkarmazdı ve donanım opsiyonlarıda kimsenin gözüne batmazdı.. Motor hacminede bu fiyata normal der geçerdik..

ki netekim mesela italyadaki satış fiyatları aynen bu mantıkta..
2.0 JTS distinctive GT 29,950 ?,
Brera 2.2 JTS 33,800 ?..

Aynı motorlara bakarsak eğer ;
3,2 Brera skywindow : 43,800?
3,2 GT : 35,950 ?

Şimdi bu fiyatlara bakın ;

soru 1-) İtalyada 3.2 GT, 2.2 Breradan pahalı iken Türkiyede neden tersi ??? Hemde 3.2 motor ithalat vergiside çok daha fazla olmasına rağmen..!!

soru 2-) İtalyada aralarında 4bin ? olan GT 2,0 ve Brera 2.2 nin neden Türkiyede ki fiyat farkı 26,000 ? !!!

soru 3-) Aynı motordaki 3.2 GT ve Breranın gene italyadaki fiyat farkı 8.000 ? iken Türkiyede neden 35,000 ? !!!

Bu soruların cevabı bir kere baştan söyleyeyim kesinlikle vergi değil.. 1. sorumda tam tersi vergisi yüksek olan araba ucuz.. 2. sorumda kısmen vergi etkileyebilir, ama bu kadar farketmez.. 3. sorumda ise eşit vergiler söz konusu..

Bu nasıl bir mantık, özel kazıkmı var TR piyasasına.. Ben çözemedim, yorum sizin.. : ))

Ayrıca gelelim motor konusuna.. kimse bana 2.2 jts Brera ya safkan spor arabası demesin.. Bir kere en başta belirteyimki bana göre spor araba dediğin şey atmosferik motorda en az 6 tokmak olmalı.. 8'de olsa süper olur.. Yüksek hacim keyfi ile hızlı gidebiliyor olmak çok farklı şeyler.. o yüzden rica ediyorum s2000 örneğini vermeyin bana : )) Spor arabanın olmassa olmazlarından biri yüksek hacimdir bence.. ki enzo'da böyle diyor : )  

Neyse breraya devam edelim.. Safkan spor araba peki.. irdeleyelim.. Motor 159'dan, şase 159dan, şanzuman 159'dan, Arabanın ön kısmı 159'dan.. E ozaman safkan olan kısım sadece bu arabada arka kısmı mı, nasıl iş bu ?? Ayrıca Alfa kendiside Brerayı konforlu spor araba diye satıyor.. Buyrun bakın web sitesine..  You are not allowed to view links. Register or Login Madem konforluysa neden o fiyata sattığın arabaya deriyi cruiseyi koymassın.. Yada peki koymayın fiyatı düşürün onada kabul .. ama bu fiyat olmamış : )

Çok tartışılır bu brera çok.. Ama tabi bu bize özgü bir ayrıcalık : ).. Avrupadaki adam niye düşünsün ki o fiyatlara bu kadar : )

n/a

#34
Ya biri demişti, şimdi bakmaya üşendim... Bu arabayı, "en pahalısı bu, biz en iyisi bunu alalım" diyen birinin alması muhtemel. TOFAŞ da, bunu düşünüyor belki de.. Çok az adam Brera alacak ama, sürümden kazanacaklar belki? Kimbilir, nasıl bir strateji kurdular.

Tolga'nın son yazdıklarına katılıyorum. Alfa Romeo, zaten Brera'yı safkan spor araç isteyen sürücüler için değil, daha yumuşak bir kullanım arzu edenler için ürettiğini söylüyor. Daha hala, bu araba spor araba demenin anlamı yok.

Bu otomobili, konforlu bir coupe olarak değerlendirmek lazım. Fiyatını da, donanımını da, kullanım özelliklerini de, konforlu coupe'lerle kıyaslamak lazım. Yani s2000 değil, 350z değil, volvo c70, mercedes clk, ve bmw 3 serisi coupe ile...

Bu arada, brera'nın resmi web sitesinde aracın kokpiti, "iç kabin" adı altında tanıtılıyor. Biraz yadırgadım, koca TOFAŞ, "iç kabin" felan dememeli. Kokpit de, iç mekan de.. İç kabin deme :)

anIL(34an623)

#35
brera'nın donanım listesinde yolcu airbagini kapatabilme standart özellik olarak gözüküyordu. dumur! nasıl yani? bi yerin yiyorsa opsiyonel yap bakalım şunları özellik diye yazıyolar ya acaip sinir oluyom.

Onur

#36
Alfanın kullandıgı 3.2 de aslında güçsüz kalmaya başladı  madem o modelde Q4 kullanıcaksın 300 hp civarı birşeyler olsun ki hacimli araba diyebilesin.

2.2 jts iyi motor, rakamları verileri gayet başarılı. ama brera tarzı bir arabaya giriş motoru olabilcek bir makina değil.ama 159 da yeni SS için kullanılcakmış,sportif sürüş ve keyif açısından ön planda olacagından 159dadaha mantıklı duruyor.

birde yeni nesil Alfalara çok sinir oluyorum çünkü çok ağırlar! 159 jtdm dist. standart haliyle full bir 520d manuel den 35-45 kg daha hafif!! bir üst sınıf arabadan biraz farkla hafif ,2.4 jtdm i çok merak ediyorum o yüzden. brera da da o motor kullanılcak ve ortaya abuk subuk rakamlar çıkıcak

n/a

#37
1) spor araba dendiği için ben 350Z i işin içine soktum biraz..ama amaç karşılaştırmak değil alakaları olmadığını göstermekti. :) S2000 yse brera yla karşılaştırmam bile alakaya maydonoz hesabı..çok farklılar ama

S2000 in safkan spor araç demiyorsanız bile emin olun bir ruhu var ki dünyadada bukadar övgüler alıyor..nese bu topic gene S2000 polemiği olmasın :)

2) fiyat konusunda tolga nın yazdıklarını dikkat etmemiştim cidden 1 yerde vergiyle oluşabilcek bi fark var ama GT 3.2 nin bi yerde Brera 2.2 den pahalıyken,motor hacmine göre vergi handikapı olan TR de GT 3.2 nin brera 2.2 den ucuz olması cidden enteresan..

3) konfor lu araç diyorsan o deriyi koyacaksın You are not allowed to view links. Register or Login bile STANDART kardeşim..

4) Brera nın lansmanına giden arkadaş (bnm aracı aldığım yerin satış danışmanı) anlattı aracı tanıtırlarken bir özellikten bahsetmişler ;
araba arızası olunca servis e mail atıyormuş :)
ozmn servis in mailbox ı dolacak.

5) 63000Euro param olsa hiç uğraşmam bunlarla kardeşim,ben gene alırım S2000 imi :P (hemen ortalığı karıştırayım :P )

6)Halil abi : kendi sınıfında rakipleri arasında
Focus RS diye bir araç var..
2lt 215hp turbo 310Nm önden çekiş..dahası yok bence olamazda..
kompakt sınıfta birtek 1serisi arkadan itişli, diğerleride önden çekiş dewam edicekleri için GTA nın gücünde 4x4 son seçenek kompakt sınıf GTI için, aracın diğer modellerinde ve kompakt sınıftta arkadan itiş gibi birşey olmadığı için Golf R32 gibi yapıp 4x4 yapılabilir hazır bir Q4 isimli sistemin varken ;)

147GTA da understeer ve torquesteer oluşuyor..bunuda elektroniklerle sınırlandırarak engellemeye çalışmışlar..ESP vs kapatılamıyor maalesef elektronik olarak limitlenince gereğinden fazla limitliyor aracı bazende snrm..
Focus sa 10nm dha yüksek torku küçük ama turbo motoruyla önden çekişte ''HOT HATCHBACK'' denilen sınıfta yol tutuşuyla olayı bnce bitirmiş bi araç..
hea yenilenen yapılarıyla yeni Golf GTI falan zorluyordur ama yine elektronikler var ordada ve tamamen gelişen mühendislik :)



Register or Login" border=0>
Register or Login" border=0>


RS in topgear daki zamanı : 1.32.2
GTA nın : 1.35.6
GOLF R32 : 1.33.3

aynı pist aynı pilot :)



Edited by - Can on 09/06/2006  03:25:27

n/a

#38
s2000 in tek aldığı övgü 2.0 4 silindirli motordan lt. başına çıkardığı beygir gücüdür.. Japonlar yarın elektrikli motordan spor araba yaparlar siz onada aa ruhu var bunun süper kaçıyo dersiniz.. Her hızlı giden zımbırtı spor araba değildir.. RX8 , s2000 gibi arabalar kullan at şeklinde arabalardır.. Alın Breranın 3.2 v6'sını torunlarınıza miras bırakın... 2.2JTS motoru ve Türkiyedeki fiyatlarını eleştirdik diye kimse Breranın kötü bir araba olduğu hissiyatına kapılmasın.. Piyasada şu andaki en güzel spor arabaların başında geliyor Brera..

Ayrıca benim seyrettiğim tüm videolarda GTA, R32'yi geçiyor.. Muhtemelen senin seyrettiklerindeki o aynı pilot almandır..

You are not allowed to view links. Register or Login


admin

#39
Şu GTA lar çıkalı, 4 seneyi geçti heralde okuduğum, seyrettiğim kadarı ile bütün karşılaştırmalarda, testi kim yaparsa yapsın hep GTA ları rakiplerinden 1 gömlek üstte olarak açıkladılar. Mantıkta bizim burda Brerayı eleştirmemiz gibi hep eleştirdiler, hep kusur buldular, hep söylenmedik laf bırakmadılar ama sonuçtada GTA ların sportif ruhlarına dem vurarak onları ilk sıraya oturttular.

Laf topgeardan açılmışken, hatırlarsanız, gene bunların yaptığı bir testte GTA rakiplerinden altta kalıyor gibi görünsede testi yapan pilotlar ağız birliği etmişçesine GTA demişlerdi testin sonunda. Rakipler arasında R32 de vardı.

Gene topgearda, bir kadın var transit minibüsle nunburging pistini 9 dk. dönmüştü, onun yaptığı test sürüşlerini indirmiştim netten. Kadın alfayı kullanırken zevkten çığlık çığlığa bağrıyordu. abartı değil, hakkatten o virajlara girip çıktııkça o yol tutuşu, ivmelenmeyi yaşadıkça inanılmaz seslerle anlatıyordu durumu. Sürüş zevki konusundaki rakipsizliğinden bahsediyordu
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

#40
S2000 olayına gelirsek, ben olaya yani japon otomobillerinin günümüzdeki durumuna farklı bir açıdan bakıyorum. Bugün oto. piyasasında hakimiyet 2 noktada. ABD ve Avrupa. Bu konuda yapılmış yapılacak tüm geliştirmeler araştırmalar icatlar hep bu 2 noktadan çıkıyor. Uzokdoğuda bunları takip ediyor. Onların bu konuda ortaya atabilecekleri hiç bir yenilik ve gelişim yok. Fakat ürettiklerinide satmaları gerekiyor. Nasıl olacak. Önce abd ye giriyorlar bakıyorlar, araçlar sorunlu, işçilik pahalı. Klasik japon gözüaçıklığı ile sorunsuz otomobiller üretmeye başlıyorlar ve günümüzdeki sonuç ortaya çıkıyor. Periyodik masnaflar haricinde sorunu olmayan ama 4 tekerlek üzerinde konfordan başka birşeyde sunmayan otolar. Aynı taktiği avrupaya uyguluyorlar biraz değiştirerek. Yol tutuş iyileşiyor, tüketim düşüyor hafif araklarla tiplerde düzeliyor ve gene iyi satış rakamları.

Bakıyorlar spor oto eksikleri var, büyük hacim yapsalar beceremiyecekler, ki bildiğim en yüksek hacimli araçları 3.5Lt. ve oda turbo bir motor. Napıyorlar varolan küçük hacimlilierinde malzeme kalitesini iyileştirip olabilecek en düşük masraflı seçenekle yüksek devirle yüksek güçler alıyorlar. Kullanıcı ucuz, güçlü ve kolay mod. ile harmanlanmış bir araç oluncada bunlara yöneliyor.

Şöyle uzaktan bir bakarsak bu araçlar bize ne veriyor, bizlere ne gibi yenilikler gösteriyor, otomobil gelişimine ne gibi katkıları olmuş, bana göre hiçbirşey.

2lt bir motordan 240 hp elde etmek çok kolay. Çevir deviri gelsin hp. ler. Tork nerde... yok.

Zor olan bugün gerçek anlamda spor otomobil yapan markalar gibi çok silindir, büyük hacim, yüksek tork, yüksek devir, yüksek hp. Bunların hangisi bir japonda var.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#41
Bektaşda gayet güzel açıklamış olayı.. eline sağlık..

Bende bir örnek veriyim.. Alfanın V6 motorunun ilk bakımı 100.000 km. olarak geçiyor teknik dökumanlarında.. RX serisinde napıyorsunuz 100.000 de motoru çöpe atıp, sandıkta yenisini getiriyorsunuz... Olay bu kadar basit..

master

#42
Evet atlamamamız gereken bir nokta var.

Mesela aslen Brera 3.2 de performans verilerine bakıldığında 350Z'e rakip olabilecek düzeyde değil ağırlığından dolayı.
Ancak her şey hız değil. Kullandığımız Alfa Romeo'lar ruhları olan araçlar , bu muhteşem bir artı. Hiçbir Japon'da yok böyle bir artı. Eğer saf hızlanma isteniyorsa bir Japon almak Alfa Romeo almaktan çok daha mantıklı çünkü çok kolay ve ucuza modifiye ederek muhteşem güçlere erişmek mümkün. Ancak hiçbir japon da bu kadar mükemmel yol tutuşa , bu kadar mükemmel direksiyon sistemine , bu kadar mükemmel frenlere , bu kadar mükemmel motor sesine , bu kadar mükemmel tasarımlara , kısaca bu kadar mükemmel sürüş keyfine sahip değil.

Alfa 147 GTA rakiplerinden daha kötü zamana sahip , ancak testin sonunda da Jeremy Clarkson "Diğerleri varken bu aracı almak tam bir delilik , ama ben yine de bunu alırdım" tarzı bir cümle sarfediyordu.

S2000 bahsettiğim üzere tam anlamıyla "mantıklı" bir araç bugünkü piyasada. 78.000 YTL'ye o gücü ve o özellikleri sunan başka bir araç yok. Ancak çoğumuz da Alfa alırken "mantık" yerine "kalp" kullandığımızı biliyoruz. Bir teneke yığını yerine bir dostla birlikte olmak istiyoruz , sırf bu yüzden de ruhu olan İtalyanlardan yana kullandık tercihimizi , o çekik gözlü Japonlar ne anlasın ruhtan :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#43
Honda nın motorları 90 lardan beri litre başına 100hp üretiyor ve aletler hala sağlam ve yürüyor deliler gibi..

iyide bişi katmadı diyorsunuz,ama çalışıyorlar daha iyisini yapmak için amerikalı dan daha sorunsuz yapıyor ama onun kadar konforlu olmuyor ama onun kadar ii performans veriyor..
daha ucuza veriyor,buarada bir kalite sorunuda yaşatmıyor..Honda lar motor ömürleriyle ünlüdür..

ii bu adamlar enazından amerika avrupa yı izlemiş te bişi yapmışlar..Alfa ysa 145/146 155 serisinden sonra son 10 senedir hiçbi hareket özellikle göze batıcak ve alınabilmesi kolay spor araç ,adına yakışır spor araç üretmiyor..bunlarda biraz baksaya japonlara fln..
Honda yeni Civic e kadar uygun fiyata donanım sunmuyordu hiçte..ama imaj sağlamdı aynı toyota da öyle..toyota ysa hiçbir zmn yeteri kadar spor model üretemedi..dönem dönem modeller çıkardı ama herzmn en sorunsuz olma yolunda ilerlerken uğraşmadı pek..

buarada GTA ya söz geri gelmişken FOCUS RS i savunmaya devam ediyorum..

Top Gear ın listesinde HOT HATCHBACK ler arasında kendi zamanındaki rakiplerinden önünde olan yok.
üzerinde 2 araç war 1 i 130i hacim + arkadan itiş
diğeri de yeni R32 4x4 :)
ki R32 130i dende önde olmasına rağmen tamamen yeni olmasına rağmen 4-5sene önceki bi araçtan sadece 2sn iyi..

RS aynı zmanın aracı olarak 3.2lik GTA dan 3 sn kadar önde..


You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - Can on 09/06/2006  11:08:33

master

#44
RS önde değil demiyoruz ki :)

Her şey tur zamanı değil diyoruz sadece.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#45
Bir ara CRX'ler böyle çok modaydı beygir gücüdür şeklidir şemalidir hastaydı herkes.. Trafiktede bayağı görüyordum.. Hakaten nereye kayboldu CRX'ler : ))

alfisti

#46
bayılıyorum şu alfa forumlarına... ne yapıp edip hondasevenler derneğine dönüşüyor :)
Ulvi Toprak Tire/İzmir
1998 145 1.4 TS ( 2004 de satıldı)
2004 147 1.6 TS Distinctive (2011 de satıldı)
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic (2023 de satıldı)
2023 Tonale MHEV Veloce

admin

#47
Can sen benden çok daha iyi biliyorsunki, bu programda yapılan pist zamanlamalarının her biri farklı zamanlarda, farklı hava ve yol şartlarında yapılıyor. Böyle oluncada zamanlamalarda çok farklılıklar olabiliyor. bi m3 csl nin yol tutuşunun chaymandan daha kötü ya da elise nin zamanın yerlerde süründüğünün gerçekliği ne kadar doğru olabilirki. Bu yüzden biz zamanlamaları hiç ortaya atmıyoruz. Bu konuda net hatırladığım R32 ve RS ilk çıktığı zamanlarda bi test yapılmıştı, (hangi dergi hatırlayamıyorum ama almancaydı, tek anlayabildiğim perf. verileriydi) 147 nin ikisindende iyi zaman yaptığı idi.

Doğrudur Alfa'nın Fiata geçtikten sonra yepyeni birşey ortaya atmışlığı yok ama o zamana kadar yaptıkları bence bi 50 yıl daha idare eder Alfayı. Uzakdoğuluların sunmuş olduğu hiç bir yenilik yokken heleki.

Alınabilir spor araç kavramına kesinlikle sıcak bakmıyorum. Bu şekilde bir spor araç, mutlaka içine sırıngayla su basılmış limon gibidir. Kullanmaya başladıktan sonra içinden ne çıkacağı belli olmaz.

CRX lerde, bizim varyatör benzeri bi sunroof sorunları vardıki evlere şenlik. Nerdeyse tümünün tavanlarından şakır şakır su girerdi içeri hatırladığım kadarı ile.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#48
alfisitlerin sesi pek çıkmayınca oluyor işte.. : )

Abi birde herkesin arabalardan beklentileri, sevdikleri yönler farklı.. Ben 6 silindirin hönkürmesini severim, başkası pist derecelerini sever, başkası ekonomikliğe bakar.. Bu olay böyle olmasa zaten zevki çıkmaz işin : ) Gönüller alfada olduktan sonra problem yok : )

n/a

#49
Sunroofta neki bektaş.. Yatak sardırmayan bi tane crx sahibi tanımıyorum ben : )) Adamlar 20.000 bakım gibi motor yaptırıyorlar : ))

Ama tabi genel olarak hondaların motorları hakkaten iyidir dayanıklıdır.. ama devri zorlamaya gelince iş, ömürleri pekde uzun olmuyor.. 9000 devir çevir çevir nereye kadar : )