Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Brera Donanım Listesi..

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#50
quote:

Honda nın motorları 90 lardan beri litre başına 100hp üretiyor ve aletler hala sağlam ve yürüyor deliler gibi..

iyide bişi katmadı diyorsunuz,ama çalışıyorlar daha iyisini yapmak için amerikalı dan daha sorunsuz yapıyor ama onun kadar konforlu olmuyor ama onun kadar ii performans veriyor..
daha ucuza veriyor,buarada bir kalite sorunuda yaşatmıyor..Honda lar motor ömürleriyle ünlüdür..

ii bu adamlar enazından amerika avrupa yı izlemiş te bişi yapmışlar..Alfa ysa 145/146 155 serisinden sonra son 10 senedir hiçbi hareket özellikle göze batıcak ve alınabilmesi kolay spor araç ,adına yakışır spor araç üretmiyor..bunlarda biraz baksaya japonlara fln..
Honda yeni Civic e kadar uygun fiyata donanım sunmuyordu hiçte..ama imaj sağlamdı aynı toyota da öyle..toyota ysa hiçbir zmn yeteri kadar spor model üretemedi..dönem dönem modeller çıkardı ama herzmn en sorunsuz olma yolunda ilerlerken uğraşmadı pek..

buarada GTA ya söz geri gelmişken FOCUS RS i savunmaya devam ediyorum..

Top Gear ın listesinde HOT HATCHBACK ler arasında kendi zamanındaki rakiplerinden önünde olan yok.
üzerinde 2 araç war 1 i 130i hacim + arkadan itiş
diğeri de yeni R32 4x4 :)
ki R32 130i dende önde olmasına rağmen tamamen yeni olmasına rağmen 4-5sene önceki bi araçtan sadece 2sn iyi..

RS aynı zmanın aracı olarak 3.2lik GTA dan 3 sn kadar önde..


You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - Can on 09/06/2006  11:08:33



can 90 ların başında hangi honda modeli litre başına 100 hp güç üretiyordu.benim bildiğim 90 yılların ortalarında vtı lar vardı.ama ne hikmetse şimdilerde yoklar

Onur

#51
honda dayanıklıdır ama bir yere kadar. honda normal kullanımda dayanıklıdır. 50.000 de motor yaptıran Type R var her türlü bakımının tam olmasına ragmen.pist derecelerine çok aldanmamak lazım her zaman gerçeği yansıtamıyorlar.

Alfanın 145/146 155 ten sonra sportiflik namına birşey yapmadıgına katılmıyorum çünkü GTA serisi 2oo1 de yollara çıktıgında yer yerinden oynadı, her araba çamur atabilen Jeremy nin bile bu araba muhteşem demesini çok net hatırlıyorum. 250 hp önden çekişle nasıl o degerlere imza atar diye dumur etti herkezi. spor salon bir araba için yeterli bir başarı. sonuçta 96 da batmak üzereyken yavaş yavaş tırmanabilirdi.
motor teknolojisine çok yönelmediğini eski turboları aratır bir hala geldiğini kabul ederim ama RS32 , focus rs gibi yalan arabaların bu kadar şişirilmesine anlam veremem. özelliklede son modelleri...

n/a

#52
Focus RS yalan :) buda fazla katı bi bakış..
vw i geçtimde..
bütün ralli başarılarını yol versiyonuna yansıtmış bir araç için yalan demek çok ağır..
RS için yorumlarıda okur dinlerseniz WRC nin yol versiyonu yorumları yapıldı bugune kadar yol tutuşu için..
nese dallandırmaya gerek yok asıl konumuz Brera bugun kataloğunu falan aldım arkasınıda beğendim sanırım..
ama test e giden arkadaşlar arkada oturcak yer olmadığını söylediler..
yani kendisi 1.75 ve pistte nekadar geride kullanabilirsiniz! 1 karış gbi bir mesafe olduğunu söyledi kendi koltuğunun arkasında..
bana da garip geldi walla 159 üzerine yapılmış bir aracın arkasının böyle dar olması..

Alfa 145

#53
Alfanın 2007-2008 yıllarında V8 vb büyük motorları kullanacağı söyleniyordu. Söylentiden ibaretti gerçi ama v6 bile 7 sn veriyorsa, herhalde ağırlaşan araçları onlar yürütür anca Fiyatlar da 200 000 e uçar herhalde.

90 ları özlüyorum yahu. 164 2.0 TS bile deli yürürdü şimdikilere kıyasla. Şimdiki araçların fiyatlarını da düşününce 145 e yüklenmek (süper çözümler var ne de olsa) daha mantıklı gerçekten. Motor da genç sayılır ne de olsa.

Aslında 33 Stradale gibi, güçlü ve hafif bir model çıkartsalar (retro ya da yeni tasarım) bu Alman öykünmeciliğine girmeseler fena mı olurdu.

Nicola Larini

#54
ferrari de de cruise yok ama bmw m6 da var..bakış açısı bu olmamalı..siz arabaya verdiğiniz para karşılığında ben ne donanım alıyorum diye bakıyorsanız aile arabası arıyorsunuzdur muhtemelen..ben spor bir araba alacaksam verdiğim para karşılığında önce güvenlik (fren, yol tutuş, roll over...vs ) daha sonra performans ve tasarıma bakarım..hatta kullanmadığım bi araba için önyargı oluşturmamaya özen gösteririm...aranızda mazda miata kullanmış olan varsa bana katılacaktır..bu kadar zevkli bir sürüş sunan bir cabrio görmedim buna z3, 330ci, alfa spider da dahil ..şimdi sorsam size miata nasıl diye kimbilir ne cevaplar gelir..sözün özü brera donanımından ziyade başka özellikleri ile değerlendirilmesi gereken bir araba bence..

Alfadanadam

#55
Miata çok zevkli alet ya, çevreyolunda makas atması çok kolaydı. Önünün girdiği heryere arkası zaten giriveriyordu :)

n/a

#56
Evet, belki de Brera, sandığımızdan çok çok farklı bi sürüş deneyimi sunuyodur. :)

master

#57
Sanırım bu haftanın veya geçen haftanın Auto Show'unda Brera 3.2 4x4'ün testi vardı. Performans verilerine bakınca tam bir hayal kırıklığı , belki de kaldıramamışlardır aleti , tüketimi 14 litre gibi bir rakamdı ve yüksek demişler , güldüm sadece :)

Yalnız Brera için küçük Ferrari yakıştırmasını yapmışlar. Genel olarak beğenmişler yani.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

admin

#58
Önder Brera dediğin 159 3.2 Q4 olmasın. Bildiğim kadarı ile test için 159 u vermişlerdi medyaya.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

#59
Brera, tam bir 330 rakibi olmuş işte.

Dergiyi aldım.. :) Aletin kaldırılamama gibi bir durumu olacağını sanmıyorum. Test AutoDrom'da yapılmış, ve bu araç zaten 4çeker. Ayağınızı çektiğiniz anda kavrayıp gidecek, nedir ki... Eğer o testte o araba kalkamıyorsa, zaten ömrübillah kalkmayacak demektir :) Honda değil ki bu, kimse kaldıramadığı için(!) yürüyemiyo diyelim :P

Sadece 0-100..vs rakamlara bakarak sürüş keyfi konusunda yorum yapılamaz tabii ki ama, rakamlar gülünç gerçekten de. Hele 0-400 hızlanmasına bakarsak, Brera, 206gti'nin ardında kalıyor. Artık 400 metrede de yürümüyorsa, nerede yürüyor bu araba? :) 16.7sn diye bir 0-400 mü var??? üçbinikiyüz motorlu dörtçekerli bi araba bu, insaf artık :P

Bakın kesinlikle, Brera yürümüyor felan demiyorum, eminim kullanırken, performansı her devirde, her hızda mest ediyordur... Ama "şiddetli performans" isteyenler için, komik rakamlar bunlar.

Bu fiyat da, eğer bu arabayı 330 ile kıyaslarsanız, gayet normal aslında. Ama bana göre, ne 330, ne Brera, 200bin liranın (mp3 player hariç!) arabası değiller. Hadi 330 alsan, biraz prim yapiyor en azından... Brera'da o bile yok.. Valla, "neden Brera" sorusunun hala "tek olmak için, tekkkk" ten başka pek bi yanıtı yok, benim için :)  

Gidip 200bin liraya sportif araba alacağım, bi de 117 milyar daha ucuz olan rx8, beni geçecek... Üstelik rx8 bile, öyle çılgın gibi yürüyen bir araba değil...

Neyse ki 159 baya güzel araba, o biraz kurtarır satışları inşallah :) 159'un da bi kusuru 3.stop lambası. Alfa nedense, LED'li stop lambası koymamış. Düdük gibi, normal ampüller var (156'da olduğu gibi).. 156'da da pek hoşlanmazdım bu olaydan, keşke 159'da değiştirselermiş.

master

#60
Sevgili Kerem ben de tam RX-8 örneğini verecektim , yalnız şu şekilde. RX-8'le elde ettikleri sonuçlar da hiç iç açıcı değil , araba verilerin çok daha altında bir performans çıkarmıştı. Ben Brera'nın 7.5 saniyede 0-100 yapacağına inanmıyorum. 4 tekerlekten çekiş bir araç bu , özellikle 0-100'ü çok çok iyi olmalı , üstünde de 260 hplik bir Alfa Romeo şaheseri var. Ne kadar ağır olursa olsun , 7.5 saniye hakaret gibi. Ben bunu kaldıramıyorlar olarak algılarım , ya da belki çok kalitesiz benzin kullanıyorlardır. Fren mesafesi olarak da 39 metre verilmiş mesela ya da 38 tam hatırlamıyorum. Brera'nın o üstündeki fren ekipmanıyla o kadar uzun mesafede durması imkansız.

Ben o arabayı bizzat test etmeden o rakamlara inanmam :) Bir de 14 litrelik tüketime fazla diyorlar ya yuh diyorum ben de. Kesinlikle çok iyi bir rakam. Ne bu , Corsa CDTI mı bekliyorlar Brera'dan ?
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#61
auto show un bu haftaki sayısında gördüm ama henüz alıp okumadım.yalnız yukarıdaki yazılanlara bakılırsada okumayacağım.gene her zamanki gibi taraflı yazmışlardır.0-100 km/s hızlanması aşağıdaki tablodan görüleceği üzeri 6,8 sn dir.
PERFORMANS
Azami hız (km/s) 240
Hızlanma (1 yetişkin + 30 kg):      
                       0 - 100 km/s (sn) 6,8
                       0 - 1000 m (

n/a

#62
kerem aracı test edenler kimler biliyomusun?profesyonel sürücülermi yoksa derginin elemenlarımı?bakınız testin sonu.arabayı kaldıramadıkları kesin.6,8 sn ile 7,5 sn arasında epey fark vark.yukarıdada belirttiğim gibi yazı taraflıdır.bakın yakında brera yı bi alman arabası ile karşılaştırmalı teste tabi tutarlar.bu araçta büyük ihtimalle audi tt olur.gene brera testi ikinci bitirir.bunların hepsi taraflı.hepsi alman araçlarına odaklı yayın yapıyor.

agucba

#63
Dergilerin yapmış oldukaları testlere bir başka örnek vewrmek istiyorum; ismini tam olarak hatırlayamadığım yerli bir dergi 155 Q4 için zamanında 8 sn'lik bir 0-100 km/s çıkartmıştı. Fabrika verisi 7 sn olarak yazıyor. Auto Show dergisi yanlış hatırlamıyorsam 6.9 bulmuştu. Bir ingiliz dergisi ise aynı zamanlarda aynı araç için 6.7 sn'lik bir değer bulmuştu. Q4'un fabrika verisi son sürati de 225 km/s olarak yazarken ingiliz dergi 232 km/s gibi bir sürate çıkmıştı. Şimdi hangisine inanmak gerekiyor?
Kendi adıma konuşuyorum; Dünya'daki hiç bir dergi hiç bir zaman bir Alfa Romeo'yu birinci yapmaz. Alfa'nın birinci olması çok mu önemli? Alfisti'ler için rakamların vermiş olduğu değerlerin hiç bir anlamı yok bence. Birinici olursa elbette çok gururlanırız ama o da olmayacak büyük ihtimalle.
Q4 ile yine başka bir örnek vermek istiyorum. Auto Show dergisi o zaman bagaj hacmini 410 lt olarak vermişti ve bunun böyle bir araç için çok az olduğunu yazmıştı. Ama testi yapan sakallı bey (sanırım adı Yavuz Oğuz idi) Q4'ün bagajının 4 çekerli olması sebebi ile küçük olduğunu, normalde 525 lt (ki hala bu sınıf için çok büyük bir rakam) olduğunu belirtmedi. Sebebi de araştırma yapmamasından kaynaklanıyordur. Yine aynı araç için 14.1 lt yakıt tüketimi verip çok olduğunu yazmışlardı. Tabi bunlar test kullanımında çıkan sonuçlar. Ama o zamanlar bir Tofaş Doğan'ın şehir içinde nerede ise 11-12 lt yaktığını yazarak bu performans için normal olduğunu yazabilirdi.
Auto Zeitung dergisinde 147 1.6 TS (120 BG olanı) ile A 3 1.6 karşılaştırmasında Alfa her yönden ya daha başarılı ya da aynı idi. Ama değerlendirme yaparken çevre kriterlerine geldiğinde mağlup oldu. Tabi bir sonraki sayıda gelen onlarca okuyucu mektubunda "yine Alfa'yı ikinci yapmayı başardınız" gibi cümleler vardı.
Sonuç olarak, tüm dergilerin Alfa'lara karşı bir ön yargısı var ve diğer araçlara karşı testlere 1-0 mağlup başlar.
Ama ne olursa olsun; Alfa her zaman gönlümün 1. oarak kalacak.

///////////////

admin

#64
Ben Alfa'nın birinci olduğu bir test hatırlıyorum Serkan. :)

Audi A4 multitronic mi diyorlardı, bizim SS lerden sonra çıkan, benzeri ilk otomatik modellerden. İşte bu A4 ün o kasası yeni çıktı ve karşılaştıracak benzeri olarak 156 SS seçmişler. Neredeyse her konuda SS in bariz üstünlükleri karşısında, söyleyecek söz bulamamışlar ve mecburen Alfa birinci seçilmişti. SS o zamanlar ilk olduğundan çok olumlu tepkiler alıyordu. Şimdi adını hatırlayamadığım bir tester SS için, maserati Cambiocorsa dan sonra en hızlı vites değiştiren şanzıman diyordu. :)

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

#65
O testeri hatırlıyorum. Alfa'yı sevmesinin nedeni kendisinin de bir Alfa olmasından kaynaklanıyordu sanırım :))

Ama Multitronic ile SS karşılaştırmaları da çok saçma bence. Neticede Multitronic kademesiz bir otomatik vites, SS ise debriyajı olmayan bir düz vites.

Bir keresinde de kompakt GTI'lar arasında 145 QV birinci olmuştu. Çok şaşırmış ama sevinmiştim (hem de Autobild'de, 1997). Rakiplerini sayayım;
BMW 318 ti
Fiat Bravo HGT 20V
Honda Civic HB 1.6 VTec
Mazda 323 (2.0 V6 motorlu idi)
Opel Astra GSI
VW Golf GTI (150 BG, 115 BG olanı da var)
Renault Megane 2.0 16V
Peugeot 306 GTI

En sonunda sebebi de Alfa'nın her konuda en dengeli araç olarak olması olarak gösterildi. Yani iyi performans, normal tüketim, geniş iç hacim vs vs...


Edited by - agucba on 13/07/2006  11:04:40

///////////////

master

#66
Çok güzel yazmışsınız Serkan Bey :)

Ancak mecbur kaldıklarında Alfa'yı birinci seçiyorlar zaten.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Onur

#67
quote:

kerem aracı test edenler kimler biliyomusun?profesyonel sürücülermi yoksa derginin elemenlarımı?bakınız testin sonu.arabayı kaldıramadıkları kesin.6,8 sn ile 7,5 sn arasında epey fark vark.yukarıdada belirttiğim gibi yazı taraflıdır.bakın yakında brera yı bi alman arabası ile karşılaştırmalı teste tabi tutarlar.bu araçta büyük ihtimalle audi tt olur.gene brera testi ikinci bitirir.bunların hepsi taraflı.hepsi alman araçlarına odaklı yayın yapıyor.


nerde profesyonel sürücüler bu tür dergilerde. aynı adamlar aynı şirketin magazin dergisi için manken takibindeler :)

agucba

#68
quote:

kerem aracı test edenler kimler biliyomusun?profesyonel sürücülermi yoksa derginin elemenlarımı?bakınız testin sonu.arabayı kaldıramadıkları kesin.6,8 sn ile 7,5 sn arasında epey fark vark.yukarıdada belirttiğim gibi yazı taraflıdır.bakın yakında brera yı bi alman arabası ile karşılaştırmalı teste tabi tutarlar.bu araçta büyük ihtimalle audi tt olur.gene brera testi ikinci bitirir.bunların hepsi taraflı.hepsi alman araçlarına odaklı yayın yapıyor.



Hangi mantık TT ile Brera'yı karşılaştırır şaşarım :)

///////////////

n/a

#69
auto show da çok önceleri focus rs ile 147 gta testi vardı .test almanyada yapılmış.sonuçta focus gene 1.olmuştu.motorda alfa önde ama diğer kısımlarda focus u üstün göstermişlerdi.ayrıca geçenlerde autu show bi ek vermişti.onno ustaya sorulan soruları kitapçık haline getirmişler.bir yerinde vatandaş soruyo.a3 ile 147 arasında karasız kaldım hangisini tercih edersiniz diye.verilen teknik özelliklerde 147 nin türkiyede satılmayan 1,6 102 hp versiyonunun değerleri yazıyordu.türkiyeye gelmeyen bi aracın niye teknik özelliklerini yazarsınız?1,6 120 hp lik versiyonun teknik özelliklerini yazdıkları anda üstünlük bariz çekilde ortaya çıkıyo.bu konuda bile önyargıları yada alman araçlarını koruma gayretleri var.

agucba

#70
Onno Usta teknik konularda yi olabilir ama sorulan bir çok soruyu yanıtsız bıraktığı ya da sorunun cevabını vermediği çok oldu.
Özellikle Alfa Romeo konusunda yanlış yönlendirmeler yaptığını okudum. Bir çok kez cvp da yazdım ama sonra nasılsa ilgilenmezler ve dikkate alınmaz diye göndermekten vazgeçtim.

///////////////

n/a

#71
Onno Usta hakkındaki eleştirinize katiliyorum, kendisinin teknik bilgisi çok fazla, biliyorsunuz.. Ancak, dergideki sorularin bir kismini gerçekten çok üstünkörü yanitliyor.

Ben varyatör sorunu ile ilgili olarak, garanti aşamasındaki hukuksal haklarımla ilgili bilgi almak için, Onno Usta'yı bi keresinde ziyaret etmiştim. Sağolsun, işi gücü arasında bir de benim sorularıma yanıt vermişti :)

Daha önce Autoshow'un bir karşılaştırmalı testine iştirak etmiş olduğum için, en azindan Autoshow dergisinde gayet profesyonel ve titiz test sürücüleri olduğunu teyit edebiliyorum.

Halil Abi,
quote:
kerem aracı test edenler kimler biliyomusun?profesyonel sürücülermi yoksa derginin elemenlarımı?bakınız testin sonu.arabayı kaldıramadıkları kesin.6,8 sn ile 7,5 sn arasında epey fark vark.

Pardon da siz aracı kimler test etti biliyor musunuz Halil Abi?  Ben, biraz biliyorum doğrusu.. Derginin elemanlarının, araba kaldırabilecek kadar bu işlerden anladığını düşünüyorum.

Arabayı kaldıramadıkları kesin değil ayrıca, bir ihtimalle, araba kalkamiyor da olabilir.???

quote:
yukarıdada belirttiğim gibi yazı taraflıdır.
Yazıda zaten otomobille ilgili tek bir olumsuz görüş olduğunu bile hatırlamiyorum - fiyatı hariç. Kokpit, aracın sesi, "küçük Ferrari imajı" cümlesi.. Yazının ağzından bal damliyor. Okumadığınız bir yazı hakkında (hem de yazı gayet olumlu iken) nasıl "taraflıdır" diyebiliyorsunuz? :) Çok önyargi ile yaklaşiyorsunuz bence...

Daha önce de söylediğim gibi, AutoShow'da son dönemde, Japon otomobilleri öne çıkıyor, karşılaştırmalı testlerin sonunda. Alman otomobilleri değil.

AutoShow'un eski test editörünün, sıkı bir Alfa'cı olduğunu, ve Autoshow'un pekçok haberinde, kendi Alfa'sını görebileceğinizi de hatırlatmak isterim. Hatta kendisi, AROC'un ilk buluşmalarından birine de iştirak etmiştir.

Dergilerin test verileri, bir otomobil sever için sadece yol göstericidir, bana göre. Bu açıdan, Serkan Bey'e katiliyorum. Brera'nın test sonuçları, beni arabaya soğutmadı. Eğer Brera, 6sn'de 100'e çıkıyor olsa da, Brera'ya ısınmayacaktım.

Ama test verilerinin, bir parça fikir verme açısından faydalı olduğunu düşünüyorum.. Bunu özellikle 156'mda da yaşadım. Autoshow'un benim arabamla ilgili verileri, bana göre son derece tutatlı çıktı. Performans, tüketim, frenler ve tüketimle ilgili teknik tablonun hepsi, benim uzun seneler kullandığımı arabayı yansıtıyordu.!

quote:
Q4 ile yine başka bir örnek vermek istiyorum. Auto Show dergisi o zaman bagaj hacmini 410 lt olarak vermişti ve bunun böyle bir araç için çok az olduğunu yazmıştı. Ama testi yapan sakallı bey (sanırım adı Yavuz Oğuz idi) Q4'ün bagajının 4 çekerli olması sebebi ile küçük olduğunu, normalde 525 lt (ki hala bu sınıf için çok büyük bir rakam) olduğunu belirtmedi. Sebebi de araştırma yapmamasından kaynaklanıyordur. Yine aynı araç için 14.1 lt yakıt tüketimi verip çok olduğunu yazmışlardı. Tabi bunlar test kullanımında çıkan sonuçlar. Ama o zamanlar bir Tofaş Doğan'ın şehir içinde nerede ise 11-12 lt yaktığını yazarak bu performans için normal olduğunu yazabilirdi.

Bu söylediklerinize katılmıyorum. Sonuçta test edilen araç q4, standart bir 155 değil. Normal bir 155'in bagajının 525 litre olduğunu, testte neden belirtsin ki?

Keza, Şahin'le Doğan'la q4'ün ne alakası var? Araçları, biraz birbirine denk modeller ile kıyaslamak lazım. Elbette ki q4'ün tüketimi, o cins bir araç için normal. Ama bunu, Şahin'le kıyaslayamazsınız. Şahin'le kıyasladığınız zaman, e36 kasa BMW 3 serisi de çok güvenli bir otomobil. Ama gelin görün ki, gerçekte tam bir ölüm kapanı. Şahin'le kıyasladığınız zaman, Toros hariç her otomobil, iyidir zaten.

Neyse, OtoHaber dergisi de Brera'yı test etmiş.  Bakalım, akşam paraya kıyıp, dandik bir OtoHaber alacağım.. :) Belki OtoHaber pilotları, arabayı kaldırmayı becerebilmiştir :P Bu arada malum, OtoHaber İtalyancıdır.. Eğer Otohaber, gerçekten de 7sn'nin altında değerlere imza atabildiyse, hakkaten AutoShow testinde sorun olduğunu düşünürüm, kendi namıma elbette. Sonuçta, çelişen değerler çıkmış olur.. Ve otohaber'in değerleri, fabrika değerlerine daha yakın olduğu için, Otohaber 'e inanmak mantıklı olur.

Yok, OtoHaber de 7.4sn civarı tutturduysa, ya araba bozuktur, ya lastikleri bitiktir, ya benzin hilelidir, ya pilotlar kötüdür, ya da asfalt sorunludur :P

Kimbilir, belki de gerçekten de araba bozuktur..  Olabilir yani..

Edited by - dantelk on 13/07/2006  18:06:30

agucba

#72
155 Q4'ün bagajı küçük ve ayrıca stepne de solda açıkta durduğu için hacim daha azalıyor. Ama standart 155'in bagajı büyük ve stepne gizli. 155 Q4 testini okuyan bir çok kişi tüm 155'lerin bagajının aynı olduğunu düşünecek ve kararını ona göre verecektir ki bir çok insan artık dergilere bakarak seçimlerini yapmaya başladı. Herkes sizin bizim gibi otomobil konusunda bilgili olmayabiliyor. O yüzden 155 Q4'ün standart olmadığının, standart 155 ile bazı farklarının olduğunu belirtmesi gerekirdi diye düşünüyorum.

155 Q4 ile Tofaş Doğan'ın hiç bir alakası yok, haklısınız ama test ortamında kullanılmış, 1400 kg ağırlığında, dört çeker ve turbo beslemeli bir araç için belirtilen miktar çok denmemeli. Neticede bu araç sportif amaçlı bir araç ve Tofaş'lar bile çok yakarken Alfa'nın yakıtı çok olarak algılanmamalı (tabi bu yazdıklarım nerede ise 10 sene önceki bir test hakkındaki düşüncelerim).

Auto Show'da çıkan araç yanlış hatırlamıyorsam bektaş'ın aracının renginde olan bir 145 idi ve derginin haberlerinde de bayağı çıkıyordu.

Neticede dergilerde test editörü olan kişiler mutlaka bu konuda bilgisi olan kişilerdir ve öyle olmasalar zaten orada olmazlardı. Ama onlar bir aracı test ederken, hangi marka olursa olsun, mutlaka her yönü ile araştırp öyle yazmalıdır diye düşünüyorum.

Kimseyi eleştirmek gibi bir niyetim yok çünkü.



Edited by - agucba on 13/07/2006  19:19:22

///////////////

master

#73
Otohaber aldım bugün.

Autoshow'da olan Brera ve Audi Q7 testi otohaberde de var. Bana garip gelen birkaç nokta var.
Şöyle ki , Otohaber Brera'nın 0-100 hızlanmasını Autoshow'a oldukça yakın bulmuş , ancak 0-400 metre hızlanması 15 saniye. Yani iş kaldıramamaktan öte , vites atamama derecesine varmış Autoshow'da. Ben buradan bunu anlarım. Test edilen araba aynı , üstündeki ekipman aynı , pilotlar farklı ve 0-400'de arada 1 saniyeden uzun fark var. Bu inanılmaz bir fark. Ayrıca Otohaber de 100 km'deki yakıt tüketimini 25 litre gibi inanılmaz bir rakam bulmuş.

Brera'yı geçtim , Audi Q7 testine geldim. Autoshow'da Q7'nin 100-0 km/s fren mesafesi 35 metre ve frenlere övgüler yağdırılıyor. Otohaber'de ise 6 küsür metre daha uzun , mesafe 41 metreli bir rakamdı. 6 metre! Bu aradaki 6 metrelik farkı yakalamak için üreticiler kocaman diskler kocaman kaliperler müthiş fren sistemleri kullanıyorlar , ancak gelin görün ki fren sistemleri birebir aynı olan iki arabada iki farklı test sonucunda 6 metre fark olabiliyor. Bu dehşet bir fark.

Ben iki dergiye de inanmıyorum , özellikle bu son 2 testin tutarsızlığı beni bu dergilerden iyice soğuttu , araçlarda kullanmaları gereken benzini kullanıp kullanmadıklarından da şüpheliyim , benzin hızlanmayı müthiş etkileyebilecek bir faktör. Bunu geçtim veriler ortada. Böyle tutarsızlık olmaz.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#74
quote:

155 Q4'ün bagajı küçük ve ayrıca stepne de solda açıkta durduğu için hacim daha azalıyor. Ama standart 155'in bagajı büyük ve stepne gizli. 155 Q4 testini okuyan bir çok kişi tüm 155'lerin bagajının aynı olduğunu düşünecek ve kararını ona göre verecektir ki bir çok insan artık dergilere bakarak seçimlerini yapmaya başladı. Herkes sizin bizim gibi otomobil konusunda bilgili olmayabiliyor. O yüzden 155 Q4'ün standart olmadığının, standart 155 ile bazı farklarının olduğunu belirtmesi gerekirdi diye düşünüyorum.


Yorumunuzda haklı olabilirsiniz tabii, q4 ve standart 155 öyle farklı otomobiller ki, zaten eğer bir müşteri, q4'ün testine bakarak standart 155 hakkında fikir sahibi olmaya çalışırsa, büyük yanılgıya düşer. Otomobillerin sadece bagaj hacimleri değil, fren mesafeleri, ve gürültü seviyelerinin bile çok farklı olacağı malum.. :)

Sonuçta testler "bakın, performanslı versiyonun bagajı küçük ama, siz muhtemelen ufak motorlu versiyonu alacaksınız. onun bagajı daha büyük merak etmeyin" gibi bir dil ile yazılamaz ki... Ne bileyim; Impreza STi 'nin yol testinde süspansiyonunun pek konforlu olmadığının altı çiziliyor, mesela. Yanına "ama 1.6'sının süspansiyonu yumuşak endişeniz olmasın" manasında bir ekleme yapmalarını, nasıl bekleyebiliriz ki :)


-------

Valla Önder, keşke senin de Otohaber alacağını bilseydim. 3liram, dünyanın en kötü otomobil dergisine gitti boşu boşuna. :)

Zaten sen de rakamları vermişsin; 0-400'de 1.5 saniye fark olması, bir skandal zaten. Ülke aynı, araba aynı.. Ama burada hatalı olan dergi hangisi, işte onu bilemiyoruz. Eh ama, biz iyimser rakamları alalım; Autoshow'un 0-400 rakamını kaale almayalim...

Gelelim 0-100 testine. Otohaber, yine Otohaber'liğini yapmış.... Testin sonundaki tabloda, 0-100 hızlanma verisi, 7.08sn olarak verilmiş.

Ancak test yazısını okuduğum zaman, şu cümle ile karşılaştım:

....Yaptığımız ölçümlerde elde ettiğimiz 7.28sn saniyelik 0-100km/s hızlanma  süresinin, Brera'nın dörtte biri fiyatına satılan GTi sınıfındaki herhangi bir otomobilde de elde edilebiliyor olması düşündürücü....

Kısacası aracın gerçek 0-100 değeri, ya 7.1 saniye, ya da 7.3 saniye olarak ölçülmüş, Otohaber'de. Doğrusunun hangisi olduğunu, herhalde şimdi test pilotu bile anımsamıyordur :) Nedense, ne zaman bir Otohaber alsam, böyle saçma sapan bir hata ile karşılaşiyorum; hiç sektirmezler maşallah :p

25lt'lik tüketim değerinin gerçeği yansıttığından da epey kuşkuluyum. ; ) Böyle bir değeri tutturmak, Brera gibi bir otomobilde hiç de güç değildir, buna şüphem yok. Ama, sonuçta otomobil dergileri test otomobillerini, belirli bir nizama uygun olarak kullanmak zorundalar. Eğer deli gibi basarsan, Clio dizel ile de 12 lt görürsün, ne olacak.. Önemli olan, aynı tempoda farklı otomobillerin ne yaktığını görebilmek. Zaten bakın yazının içinde ne diyor :

...test otomobilimizin, yol bilgisayarında bu rakamın 25.o lt/100km'ye kadar çıkabildiğine şahit olduk...

Bu cümlede de bir anlamsızlık var. Aracın tüketimi 25lt'ye kadar ÇIKABİLİYORSA, bu aracın test tüketimi değildir ki. Muhtemelen, cümleyi kötü kurdu, Otohaber'in test pilotu.. :)

Zaten Autoshow'un test verileri de, fabrika verilerine çok çok daha yakın.

q7'nin fren testinde arada 6 metre fark olması kadar ilginç bir nokta ise, Otohaber'in, tespit ettiği 41 metrelik fren mesafesini, 350 milyarlık bir SUV için gayet başarılı bulması. :)

Edited by - dantelk on 13/07/2006  21:24:53