Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 147 sahiplerinin dikkatine  (Okunma sayısı 2497 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.565
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #25 : 13 Ağustos 2007, 11:52:22 »
60 bin bakımda prosedür olarak değiştirdiklerinden dolayı benim araçtaki kayış değişti.
Aracın çekişi epey bir arttı. Çok fark ediliyor...
Bana kalırsa çok ekstrem kullanım olmadıkça 60 bin hariç değişmesine gerek yok.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 11:52:22 Gönderen: 147BLACK »
please teach me how to dream
I long to be more than a machine

xtreme06

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #26 : 13 Ağustos 2007, 11:58:57 »
Öncelikle Geçmiş olsun. Benimde en korktuğum şey araçta triger kopmasıdır. Aracımı çok yakın bir arkadaşımdan aldım. 42 bin kmdeydi. İlk iş olarak trigeri değiştirdim.60.000 km gider felan diyolar ama hikaye. Korkulu rüya görmektense uyanık gezmek lazım.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 11:58:57 Gönderen: xtreme06 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #27 : 13 Ağustos 2007, 15:53:40 »
quote:

60 bin bakımda prosedür olarak değiştirdiklerinden dolayı benim araçtaki kayış değişti.
Aracın çekişi epey bir arttı. Çok fark ediliyor...
Bana kalırsa çok ekstrem kullanım olmadıkça 60 bin hariç değişmesine gerek yok.



Triger değişimi araçta herhangi bir performans artışına sebep olmaz. Değişim öncesi kayış haddinden fazla uzamışsa ya da bir şekilde sente kaçıklığı ya da diş atma durumu varsa değişim sonrası olması gereken hale geldiği için size aracın çekişi artmış gibi gelmiştir.

Triger kayışını etkileyen o kadar çok unsur var ki. Sürekli kompresöre bindirmek, yüksek devirlerde kullanmak, keskin iklim değişimleri gibi liste uzatılabilir. Birbirinden tamamıyla farklı ortamlarda çalışan iki aracın triger değişim zamanının aynı olmasını beklemek yanlış olur. Ama bu demek değildir ki hemen kopar eder. Ama farklı şartlarda farklı ömür sergiler unutmayın. Neticede altı üstü bir kayıştır ve bir ömrü vardır.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 15:53:40 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #28 : 13 Ağustos 2007, 23:05:05 »
Triger kopmasında hukuki açıdan servis sorumlu tutulamaz sanırım. Çünkü kayışı gözle kontrol etmek yanıltıcı ve faydasızdır. Kontrol etmek için kayışı çıkarmak gerekir ki bu durumda takımı olmasada sadece kayışı değiştirmek daha mantıklı olur ve servis maliyeti artar. Normal servis bakımlarında trigerin durumu zaten anlaşılamaz. Anlamanın bir yolu olsaydı zaten kontrol edilir ve muhakkak önlem alınırdı. Gözle kontrolde ancak kayışta büyük yıpranma veya yırtıklar varsa görülür, ama yıpranma olmaması da kayışın kopmayacağı anlamına gelmez. En iyisi aracı kullanım şeklinize göre tedbir almanızdır bence. Bu arada yanılmıyorsam 147'yle ilgili benzer durumlar 156'dan daha fazla yaşanıyor sanırım sebebini bilen varmı yoksa yanılıyormuyum. Parçalar farklımı acaba.
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2007, 23:05:05 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskender

  • Ziyaretçi
147 sahiplerinin dikkatine
« #29 : 14 Ağustos 2007, 08:46:36 »
Aracı geçen hafta birmot zincirlikuyu servisinden aldım. Bana bu durumun faturası 2.710,25 YTL.
Parça fiyatları hakkında bilginiz olması açısından fatura detaylarını paylaşmak isterim.
1- Conta Takımı, Motor           254,77
2- Egsoz subapları 8 adet        208,64
3- Emme subapları 8 adet         244,00
5- Su pompası                    109,06
6- Supap Gaydı 16 adet           354,24
7- Varyatör                      319,44
8- Eksantrik kayışı               49,30
9- Gergi Rulmanı                  41,22
10- Kayış Gerdirici              144,54
11- Motor Yağı 3 Lt              103,08
12- Yağ Filtresi                  12,70
13- Antifriz                      19,00
14- Ampul (bu ekstra)             11,69
15- Silindir kapağı sökme takma  336,00
16- Silindir kapağı rektifiye    210,00
    iskonto                      120,86
    kdv                          413,43
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2007, 08:46:36 Gönderen: iskender »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.329
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #30 : 14 Ağustos 2007, 09:50:57 »
Eh geçmiş olsun diyelim

Motor yağı neden 3lt?
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2007, 09:50:57 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
147 sahiplerinin dikkatine
« #31 : 14 Ağustos 2007, 10:07:48 »
Ve neden 103.08 ytl?
Ve ayrıca zaten motor yapıyorsun daha niye kapak sökme takma parası alıyorsunki, onu sökmeden tüm bunları nasıl yapacaksınki zaten, üstüne birde rektifiye için ayrıca para almışsın.

Bunu eskiden TV tamircileri yapardı, kapağı söküyorum parasını alırım derdi, bu yüzden kavga ettiydim bitanesiyle. Sonunda vidaları ben söküp vermiştim herifin eline.
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2007, 10:07:48 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
284 Gösterim
Son İleti 23 Haziran 2006, 11:16:32
Gönderen: admin
3 Yanıt
452 Gösterim
Son İleti 12 Ocak 2009, 22:06:44
Gönderen: Cem
13 Yanıt
626 Gösterim
Son İleti 30 Mayıs 2010, 20:25:54
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal