Selamlar,
Sorunun ne olduğunu anlamak için gazlarken log almak lazım.
temelde iki sorun olabilir, ya basınç fazla geliyor, ya da yazılımda avans fazla açılmış, miss fire oluyor.
Önerim, Multiecuscan veya Alfa OBD gibi bir uygulama ile aşağıdaki veriler başta olmak üzere gazlarken log alın.
İstenen basınç (overboost pressure measure)
gerçekleşen basınç (target overboost pressure)
avans (spark advance)
N75 pozisyonu (turbo actuator command)
gaz kelebeği pozisyonu (throttle valve angle)
enjeksiyon zamanlaması (injection time)
devir (engine speed, rpm)
NOT 1: kolaylık olsun diye parantez içinde ilgili her bir kalemin alfa obd uygulamasındaki tanımını da yazdım.
Alfa obd uygulamasının linki:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.AlfaOBD.AlfaOBDDemo&pli=1Alfa obd'nin birlikte çalışacağı android uyumlu elm cihaz linki:
https://www.hepsiburada.com/vgate-icar-pro-v2-1-bluetooth-4-0-ariza-tespit-cihazi-bimercode-p-hbv00000o0b6pNOT 2: Bluetooth 4.0'dan daha düşük model alırsanız bağlantıa kopma, sağlıklı log alamama gibi sorunlar yaşarsınız. Biraz pahalı ama iyi bir bluetooth çok önemli.
İlk başta yazdığım gibi, bilgisayar üzerinden multiecuscan programı bulursanız, onda da aynı loglar alınır.
Logları aldıktan sonra dilerseniz buraya paylaşın, birlikte yorumlayalım. Sanayi ustalarımız log almak falan çok sevmez, çünkü bilmez. Loglar alınmadan da net tespit konamaz.
Son olarak şunu ekleyeyim, ben de 155'lik MiTo sahibiyim, 6 yıldır. Arabayı her türlü yükledim, TR'de en fazla piste çıkan ve pistlerdeki en hızlı Alfa'dır kendisi. Ve bahsettiğim elm cihazı arabamda her zaman için takılıdır, telefonumda da alfa OBD mevcuttur. en ufak şüphelendiğim bir şey olsa, direkt uygulamayı açar, dediğim loglara hızlıca bakarım. EML kullanıp, log almanın kıymetini anlatmak için bunarı söylüyorum.