Sabah çalıştırdığınızda sorun olmamasının tek nedeni zengin karışımda çalışmasıdır, devir normal rölanti devrine indiğinde yağ basıncı düşüyor demekki. Yağ basıncını ölçtürerek daha isabetli bir tahminde bulunulabilir. Somut bir veri olmadan yapılan tahmin üzerine tamirat yapılması sizi maddi olarak yıpratabilir.
Rölantideki yağ basınç düşüklüğünün nedeni yağ pompa süzgeci ya da yağ kanallarında tıkanma olabilir, uygun olmayan yağ kullanımı olabilir, karterde sorun olabilir.
Aynısını ben de 145'te yaşadım. Sorunun kaynağı karter çıktı. Aracıma uyumlu olmayan bir karter takılı olduğunu farkettik, yağ pompasının süzgecine çok yakın olduğu için süzgeçle karter arasına giren yağ yetersiz kalıyordu. Karterin orjinalini taktık ve sorun düzelmişti.