Öncelikle herkese merhabalar,
Ben yurtdışında eğitim gören bir üniversite öğrencisiyim. Araba almak istiyorum ve fiyat/performans açısından bulunduğum ülkedeki en iyi araç ve benimde özellikle beğendiğim bir araçtır 147. Fakat aracı almadan önce çevremden duyduğum olumlu ve olumsuz bilgiler kafamı karıştırmakta bu yüzden sizlerden ve mümkünse aracı kullanmış kişilerden yardım istiyorum.
1-Almayı düşündüğüm model 105 bg lik 1.6 ts motor bu motorda varyatör olmadığını duydum bu doğrumudur ? yakıt tüketimi konusunda beni ne kadar üzer ?
2-Arabanın yürüyen aksamının çok hassas olduğunu ve arıza çıkarmaya müsait olduğunu söylediler, olabilecek arızaların önüne geçmek için nasıl bir kullanım sağlamalıyım ve aracı alırken alt takımların sağlam olduğunu nasıl anlarım ?
3-Elektrik aksamı hakkında çok problem çıkarttığı söylendi (otomatik cam butonlarının bozulması, kendi kendine ışıklarını yandırması, vb.) bunlar ne kadar gerçektir ?
4-Arabaları severim motor kaputunu açmaktan vs gocunmam araba için motorun yağ eksilttiği söyleniyor bu eksilen yağı kendi başıma tedarik etmem mümkünmüdür (yağ değişimi yapmadan varolan motor yağının üzerine ek yaparak) yoksa her yağ eksilttiğinde gidip karterdeki yağı boşaltıp tekrarmı takmalıyım ?
5-Arabayı alırken nelere dikkat etmeliyim nerelerini kontrol etmeliyim ?
Sorularımı cevaplayacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
Sırayla yanıtlamaya çalışalım:
1- Evet 105 hp olanlar varyatörsüzdür, bunu alırsanız kronik bir arızayı bertaraf da etmiş olursunuz. Varyatör sürekli sorun çıkaran veya çıkarma potansiyeli bulunan bir motor elemanıdır Alfalarda..Bu modeller 120 liklere göre daha az yakıt tüketir ama kullanım da önemli malum.. Araç 1.6 atmosferik benzinli, ne kadar az yakabilir ki
Ne kadar çok kullanırsanız o kadar üzülürsünüz
2-Evet ön takım özellikle salıncaklar hassastır. Ancak uzun ömürlü poliüretan burç kullanarak bu sorunu minimize edebilirsiniz ki bunlar yurtdışında daha kolay ele geçebilir sanıyorum. (Bu burçlar takılırken bakırlı gres kullanılması kritiktir) Alacağınız araçta ön takımın sorunlu olup olmadığını direk kulakla anlayabilirsiniz. Gacır gucur sesler gelecektir salıncak lastikleri bitmişse. Bunların yıpranık olduğunu sizin anlamanıza imkan yok şu an için, 147-156-GT kullanan biri anlar ancak.
3- Elektrik aksamıyla ilgili majör kronik bir sorun bulunmamaktadır.
4- TS motorlar bir miktar yağ eksiltir, bu biraz da doğası gereğidir. Eklersiniz olur biter, ancak takip etmek gerekir kabul edilir miktarları geçmemesi gerekir. (Ben tam miktarı hatırlamıyorum)
5- Ön takım önemli bir masraf kalemi, ancak aracın bakımlarının geçmişine bakmak da lazım. Zamanında yapılmış mı, yapılması gerekenler zamanında yapılmış mı? Koltukların kondisyonu önemli. Emniyet kemerini makaradan sonuna kadar çekince sonunda turuncu bir kumaş görüyorsanız ciddi bir kazaya karışmış diyebiliriz. Kaputu açın ön üst panelin üzerindeki vidalarda sökme takma izleri var mı bakın. Kapı içlerini açıp inceleyin garip bir durum var mı bakın, birbirleriyle karşılaştırın.
Aklıma gelenleri genel olarak detaya girmemeye çalışarak yazdım. Umarım kısa zamanda görürüz yeni Alfanızı
PS: Bence siz SS almayın