Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği  (Okunma sayısı 1416 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« : 26 Aralık 2023, 11:40:43 »
Bilen biri bana yardım edebilir mi? Boğaz kelebeğini kendim temizlesem sıkıntı olurmu? Daha sonra bilgisayardan adaptasyon yapsam sıkıntı çıkar mı? Hava borusunu söktüğümde baya bi kirliydi kelebek ve çevresi. Aracımda sadece rölantide tekleme var ve sorun bulunmuyor. Çok hafif gaz verdiğimde üstünde tuttuğumda ayağımı arac kendi kendine yükseliyor düşüyor.

Birde araç 3000 deviri geçince çarr diye değişik ses geliyor şakırdama gibi neden olabilir
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2023, 11:53:45 Gönderen: confessinq.59 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.017
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #1 : 26 Aralık 2023, 12:32:57 »
Herkesin el yatkınlığı farklıdır, ancak boğaz kelebeğini sökmek çok zor değil. Eğer kendiniz sökecekseniz, soketini yerine takarken çok dikkatli olun. Soket içindeki çok sayıda ve sık yerleşimli pinler kolayca hasar görebilir. Hele ki pinler kırılırsa tamiri çok güç olur. Kelebek üzerindeki rolanti motorunu da açıp temizlemekte fayda var ama, onun zaman içinde sertleşmiş plastik tırnaklarının birkaçı çok büyük ihtimalle açılırken kırılır. Ancak eğer daha önce sökülmediyse, içindeki gresin kuruduğudan emin olabilirsiniz.

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #2 : 26 Aralık 2023, 13:26:49 »
Onu bir daha nasıl ayarlayacağım hocam çok zormuş ayarı voltaj falan
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 205
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #3 : 26 Aralık 2023, 16:48:18 »

Hava filtresinden gelen boruyu üzerinden aldıktan sonra 4 adet alyen ya da torx alyen vida tutuyor boğaz kelebeğini. 1 kutu balata spreyi bir miktar kağıt havlu ve bir adet diş fırçası ile sök-tak 20dk'mı almıştı benim.

Dikkat etmek gereken tek nokta bence şu; motor beyni boğaz kelebeğinin üzerinde twin spark'ta, ben sökerken vidasına dişine tırnağına zarar vermeyeyim diye kelebek ile birlikte aldım elime. Hani insanlık halidir sağa sola çarpmamak, düşürmemek ekstra önem kazanıyor :)

Zaten kelebek içinden yaylı, temizlerken elinizde itip açtığınızda ve bıraktığınızda kendi ilk pozisyonuna dönüyor.

Haricinde eli basit iş tutan ve korkmayan herkesin rahatlıkla yapabileceği güzel bir Pazar aktivitesi :)

Kolay gelsin  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.017
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #4 : 26 Aralık 2023, 17:22:01 »
Onu bir daha nasıl ayarlayacağım hocam çok zormuş ayarı voltaj falan

Rölanti motorunun elle yapılan bir ayarı olduğunu daha önce duymamıştım. Ben boğaz kelebeğini söktüğüm zaman, onu da açıp güzelce temizleyip yağlayıp kapatmıştım. Şu an rölanti mükemmel ama sizi de yanlış yönlendirmek istemem. Başka bir husus varsa arkadaşlar düzeltirler.

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #5 : 26 Aralık 2023, 18:08:15 »
Değerli bilgileriniz için çok teşekkürler  :) Herkes işi bilmeyen sökmesin ayarı çok zor falan diyordu dediğiniz gibi kelebek yaylı bastırınca otomatik kendi yerine geliyor bir sorun olacağını sanmıyorum. Aracın bobinlerini buji kablolarını ve bir çok şeyi kendim değiştirmiştim bu temizlik işini de yapabilirim sanırım. Nerden söküleceğini bilmesemde açarım YouTube'dan ARC Garage vida yerlerini ve kaç anahtar tuttuğunu öğrenirim. Ardından balata spreyiyle güzelce temizlerim son olarakta bilgisayara bağlayıp parametre sıfırlama yapar fabrika ayarlarına döndürürüm.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.575
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #6 : 27 Aralık 2023, 11:34:24 »
Asıl önemli nokta şu aslında, kelebek kirlendiği zaman her açılış kapanışında partikül seviyesindeki kirlenmeler sebebi ile köşelerinden aşınıyor. Temizlik yaptığınız da ise aşınan noktalarda biriken kurum, katranı aldığınız zaman ideal açıklıktan fazlasına ulaşmış oluyor. Bunun sonucunda hesaplanandan fazla hava emişi rolantiyi yükseltir, potansiyometre bu yükselmeyi dengelemeye çalışır ancak düzen tutmaz, rolantide dalgalanma olarak geri döner bu durum.

Ts motorlardaki boğaz kelebeğinin en can sıkıcı durumu ayrı bir rolanti motoru olmaması, potansiyometre hem poziyonu okur hem de rolantiyi ayarlar.  Her yağ bakımında temizlik yapılsa sıfır alındığından beri hiçbir sorun olmayacak aslında.

Temizlik esnasında ise elle kelebeği açıp araları temizlemek zannedilen kadar masum bir davranış değil ayrıca, cf2 kodlu ts olsa elinizdeki araç direk benzin tiner ne bulursanır hatır hutur temizleyip, gaz telini yağlayıp, telin sargısını gresleyin geçin derim, rolanti yüksek kalsa da ufak bir ayar civatasıyla mikron mikron oynayarak tutturursunuz diyeceğim ama drive by wire olan kelebeklerde durum böyle olmuyor. Potansiyometreyi dağıtıp istediğiniz gibi yağlayamazsınız ayrıca, uygun malzeme gerekli, aşınan kısımları görmek lazım ve töleransları düşük ürünler bunlar. İlk başta düzeldi zannettirip bir kaç bin kilometre sonra kullanılmaz hale gelebilir.

Rolantiden bir diğer sorumlu parça ise pcv valfidir, kelebeğin hemen arkasında emme manifoldu tarafında bulunur, çoğu durumda bu valfdeki kirlenme ve yayın işlevinin bozulması rolantiyi bozar. Kelebekten önce daha az riskle temizlenip yay hafifçe gerdirilerek denenebilir.

3k devir sonrası gelen sesten bahsetmişsiniz, sizin durumunuzda özellikle tek sorun boğaz kelebeği değil muhtemelen, teklemeden kasıt alıp verme diye yorumluyorum, debimetre sonrası hava alan bir yer olması çok muhtemel. Kartel havalandırma hortumları, pcv valfi, kelebek oringi, emme manifoldu contası, manifoldun kendisi, enjektör oringleri tek tek incelendikten sonra hava almadığına emin olduktan sonra pcv valfi temizliği hatta bulabilirseniz değişimi, sonra kelebek temizliği diyebilirim. Hatta kartel kavalandırma hortumlarından kelebeğin arkasındaki yumuşak mesela, hortum belli bir kilometreden sonra vakum anında ezilip kendisi bir valfe dönebiliyor.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #7 : 27 Aralık 2023, 11:51:18 »
Asıl önemli nokta şu aslında, kelebek kirlendiği zaman her açılış kapanışında partikül seviyesindeki kirlenmeler sebebi ile köşelerinden aşınıyor. Temizlik yaptığınız da ise aşınan noktalarda biriken kurum, katranı aldığınız zaman ideal açıklıktan fazlasına ulaşmış oluyor. Bunun sonucunda hesaplanandan fazla hava emişi rolantiyi yükseltir, potansiyometre bu yükselmeyi dengelemeye çalışır ancak düzen tutmaz, rolantide dalgalanma olarak geri döner bu durum.

Ts motorlardaki boğaz kelebeğinin en can sıkıcı durumu ayrı bir rolanti motoru olmaması, potansiyometre hem poziyonu okur hem de rolantiyi ayarlar.  Her yağ bakımında temizlik yapılsa sıfır alındığından beri hiçbir sorun olmayacak aslında.

Temizlik esnasında ise elle kelebeği açıp araları temizlemek zannedilen kadar masum bir davranış değil ayrıca, cf2 kodlu ts olsa elinizdeki araç direk benzin tiner ne bulursanır hatır hutur temizleyip, gaz telini yağlayıp, telin sargısını gresleyin geçin derim, rolanti yüksek kalsa da ufak bir ayar civatasıyla mikron mikron oynayarak tutturursunuz diyeceğim ama drive by wire olan kelebeklerde durum böyle olmuyor. Potansiyometreyi dağıtıp istediğiniz gibi yağlayamazsınız ayrıca, uygun malzeme gerekli, aşınan kısımları görmek lazım ve töleransları düşük ürünler bunlar. İlk başta düzeldi zannettirip bir kaç bin kilometre sonra kullanılmaz hale gelebilir.

Rolantiden bir diğer sorumlu parça ise pcv valfidir, kelebeğin hemen arkasında emme manifoldu tarafında bulunur, çoğu durumda bu valfdeki kirlenme ve yayın işlevinin bozulması rolantiyi bozar. Kelebekten önce daha az riskle temizlenip yay hafifçe gerdirilerek denenebilir.

3k devir sonrası gelen sesten bahsetmişsiniz, sizin durumunuzda özellikle tek sorun boğaz kelebeği değil muhtemelen, teklemeden kasıt alıp verme diye yorumluyorum, debimetre sonrası hava alan bir yer olması çok muhtemel. Kartel havalandırma hortumları, pcv valfi, kelebek oringi, emme manifoldu contası, manifoldun kendisi, enjektör oringleri tek tek incelendikten sonra hava almadığına emin olduktan sonra pcv valfi temizliği hatta bulabilirseniz değişimi, sonra kelebek temizliği diyebilirim. Hatta kartel kavalandırma hortumlarından kelebeğin arkasındaki yumuşak mesela, hortum belli bir kilometreden sonra vakum anında ezilip kendisi bir valfe dönebiliyor.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şöyle bir kelebeği kaldırıp içini ıslak havlu ile sileyim dedim içler acısı

V2035 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #8 : 27 Aralık 2023, 13:35:03 »
Benim gaz kelebeği elektronikmiş hocam.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.575
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #9 : 27 Aralık 2023, 13:36:30 »
Benim gaz kelebeği elektronikmiş hocam.
147'lerde telli olan yok zaten, en son 156'ların cf2 twinspark olanlarda tel kullanıldı. Bir deneyin bakalım şansınızı.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #10 : 27 Aralık 2023, 13:37:26 »
 Hiç motoru falan ellemeden sadece soketi çıkarıp direkt gaz kelebeğini bütün olarak alıcam kelebeğin arasına tornavida sıkıştırıp balata spreyi ile temizleyip takıcam ve beyni resetleyeceğim. Arabanın üstündeyken açtım ıslak mendille sildim ama çekerken çok fena parmağımı sıkıştırdı 😂😂
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2023, 13:50:00 Gönderen: confessinq.59 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.575
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #11 : 27 Aralık 2023, 13:57:41 »
Hiç motoru falan ellemeden sadece soketi çıkarıp direkt gaz kelebeğini bütün olarak alıcam kelebeğin arasına tornavida sıkıştırıp balata spreyi ile temizleyip takıcam ve beyni resetleyeceğim. Arabanın üstündeyken açtım ıslak mendille sildim ama çekerken çok fena parmağımı sıkıştırdı
Hocam aman, sert bir cisim sürmeyin kelebeğe, çok kolay hasar alıyor malzemesi, insanlar kelebeği cnc de yaptırmaya çalışıp kurtarmaya çalıştı zamanında töleransları düşük dediğim gibi, kelebeğe hiç dokunmadan balata spreyi ile yıkayıp üstüne wd40 sıkıp sonra tekrardan balata spreyi sıkarak wd40'dan kalanları da temizleyin, köşelerine kürdan gibi incecik bir şey ile gres veya silikon sprey kullanabilirsiniz. Obd den resetleme işi kurtarmaz ise kontak ile 90sn adaptasyon işlemini denersiniz forumda bolca konusu var.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.017
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #12 : 27 Aralık 2023, 17:09:45 »
Bizim 156 cf2 olduğu için sizin 147'den farklıymış bu durumda potansiyometre için söylediklerim sizin araç için geçerli olmuyor

confessinq.59

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa romeo 147 boğaz kelebeği temizliği
« #13 : 27 Aralık 2023, 17:21:20 »
Cumartesi günü ustaya götüreceğim o zaman temizletirim hocam hiç ellemeyeyim parmaklarımı daha fazla kıstırmadan :)) onun haricinde gaz pedalına hafif dokununca motor kendi kendine yükselip düşme sorunu gitti ıslak mendille silince. Ama tekleme hala var büyük ihtimal ya kompresyon ya da sente ayarı. İnşallah sente ayarıyla kurtarırız.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2023, 17:26:06 Gönderen: confessinq.59 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
1 Yanıt
1037 Gösterim
Son İleti 08 Ağustos 2009, 12:11:49
Gönderen: serdar_ileri
3 Yanıt
764 Gösterim
Son İleti 31 Ocak 2010, 13:32:18
Gönderen: agucba
1 Yanıt
793 Gösterim
Son İleti 31 Ocak 2010, 13:32:52
Gönderen: agucba
1 Yanıt
2256 Gösterim
Son İleti 23 Ocak 2019, 21:30:31
Gönderen: hakan
3 Yanıt
2023 Gösterim
Son İleti 01 Aralık 2021, 23:14:16
Gönderen: hakan

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2025, SimplePortal