Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 156 aracında 10W-60 yağ kullanan arkadaşlar  (Okunma sayısı 1476 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
Alfa romeo 156 aracımda shell marka 10w-40 yağ kullanıyorum fakat bana göre fazla yağ eksiltiyor bunun önüne geçmek için 10w-60 yağ kullanmayı düşünüyorum bu arada aracım 87000 kilometre de motordan performanstan yana bir sıkıntım yok ama sürekli yağ eklemekten artık bıktım daha önce castrol kullanılmış araçta sonrasında bu yağ 81000 de konulmuş bende içindeki yağın aynısından koyuyorum eklerken şimdiye kadar 6 litre yağ ekledim castrol 10w-60 da pahalı bir yağ ama kalın olmasından kaynaklı varyatörüde korur düşüncesindeyim ustama sordum sekman atalım diyor o da maliyetli iş yorumlarınızı bekliyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Noktalama işaretlerinin önemine inanın. Keyif değil ihtiyaç onlar.

10-60 yağ varyatoru 10-40 yagdan daha iyi korumaz.

Ne kadar yağ eksiliyor? 1000km'de 400ml kadarını gayet sağlıklı buluyorum ben. Ona gore yağ değiştirin. Sürekli yüksek devir ve zorlama yoksa 60 viskozite gerekli değil.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
1000 km'de 1 litre yağ eksiltiyor.


Düzenleme: Forum kuralları gereği noktalama işaretlerine dikkat etmelisiniz.
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2016, 12:30:19 Gönderen: Gouki »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 217
    • Çevrimdışı
aracınızın altında kaçak vs varmı bi bakın derim.

Aracım alfa romeo değil benim şuanda aracımın orjinalinden gelen yağ basınç ve benim taktığım yağ sıcaklık göstergelerim var,araçtada filtre,egzoz,yazılım,timing ufak tefek bi kaç şey daha var.öncesinde 10w40 denedim sonrasında 10w60 geçtim ki ara ara tapagaz rolling kovalarım,10w40 ile aynı eksiltmeyi yakaladım,bayram öncesinde edge 5w40a geçtim basınç ve yağ sıcaklıklarını devamlı takip ediyorum öyle aman aman bi fark olmadı o yüzden 10w60a gerek yok diyip 5w40a geçtim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
Peki shell markasında bir sıkıntı var mı?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

surgeon

  • Membro
  • İleti: 215
    • Çevrimdışı
Hocam benim araba da eksiltiyordu 10-60 castrol denedim hiçbirşey değişmedi ufak eksiltmelerde etkili deniyor yüksek devir vs ama fazla eksiltmelerde etkisi yok. Sonuç komple motor yaptırdım ve onu yaparken arabanın yürürünü komple sıfırladım şimdi 2000 km oldu en fazla 50 bilemedin 100 eksilmiştir Çünki çubukta değişim yok
palio 1.2 sl 2005 (2009-2010)
vectra cd oto. 1998 (2010-2011)
Megane ıı  privilege oto. 2008 (2011-2014)
corsa 1.4 gls 2000 (2012-2013)
Passat 1.4 tsı dsg 2010 (2014-2015)
Polo 1.4 tdı 2008 (2014-2014)
A3 1.6 oto. 2000 (2014-2014)
156 1.6 ts 2005 (2014-       )
Megane ıı privilege oto. 2008 (2015-2016)
C-ellysee 1.6 hdı 2014 (2016-2016)
Astra 1.6 cdtı oto. Sedan 2016 (2016-     )

italiano 729

  • Membro
  • İleti: 29
    • Çevrimdışı
Shell kullanıyorum memnunum şahsi görüşüm kendi aracımda shell alfa rome araçlar için daha uygun daha önce castrol edge titanyum kullandım araç 160, 170 km süratlere çıkınca motor ses geliyordu sanki motor yağsız çalışıyor gibi castrol boşalttım tekrar shell döndüm castrol yağda  şehir içinde sorun yok ama araç uzun yolda 150, 160, 170 km hızlarda inanılmaz derecede motor ses yapıyor sanki içinde yağ yokmuş gibi çalışıyor shell yüksek ısılarda motoru daha iyi koruyor benim görüşüm selenia,Shell, mobil motul tercih edin

C6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Markaya cok takilmiyorum ben kendi adima. 5w-40 Lukoil Genesis Premiumdayim, shell'den daha fazla eksiltmedi. Grup III tam sentetik yağ. Baz yağa daha fazla önem veriyorum.

Bu arada arkadaşın sorununa donelim. 1000km'de 1 litre Alfa için bile üst sınır ki fabrikalar bu limitleri kendi totolarini korumak için seçer. :) duman atma filan var mi arabada? Eger varsa kompresyon testi yapılmalı. Ezberden de motoru indirtmeyin.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
Duman atma falan hiç bir belirti yok gördüğüm kadarıyla İzmirde usta tavsiyesinde bulunabilecek var mı acaba benim usta direkt sekman dedi ben de bir düşüneyim dedim çok canımı sıkıyor bu konu dyno testinde araç 146 nm tork veriyor 5200 devirde 101 beygir güç üretiyor ki 6200 devirde max güç ürettiği düşünülürse hiç fena değil motoru ama bu yağ sorunu kafana göre basamıyorsun trafikte can sıkıyor acaba bir şey olur mu diye düşünmek istemiyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 310
    • Çevrimdışı
Bujilerinizde yağlanma mevcut mu?
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
ona nasıl bakılıyor bilmiyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.469
    • Çevrimdışı
Yağ eksiltmenin sebebi önemli benim görüşümce, yapacağınız çok basit bir test mevcut, öncelikle devir çevirtip egzozdan mavi duman kontrolü yapın; sıcak ve soğuk motor da ayrı ayrı. Daha sonra yağ dolum kapağını açıp kapağın kendisi veya bir parça kağıt yardımıyla yağ dolum yerinden dışarıya üfleme mi var yoksa vakum mu var diye kontrol edin, yağ kontrol çubuğunu çekip yine motoru devirlendirin üfleme ve mavi duman çıkışı var mı diye kontrol edin.

Olması gerekenler egzoz dan mavi duman görmemeniz, yağ dolum ağzından içeriye güzel bir vakumlama olması ve yağ kontrol çubuğunda yine vakumlama ile birlikte duman görmemeniz gerekir. Kendi yapabileceğiniz basit bir motorun sağlık durumu testi olur buda.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico

nanotechmilas

  • Membro
  • İleti: 406
    • Çevrimdışı
10-60 yağ değince bende akan sular durur :)
 ben sürekli olarak 2.0 Motor kullanan bir alfacı olarak hicbir aracıma yarı sentetik yağ kullanmadım. Zaten 2.0 ların standart yağı 10-60... bnm aracım 160.000 km lere yeni geldi. 10.000 km anca yarım litre eksiltir. her hafta bakarım yağda bir eksilme varmı. 6000 km anca olmuş yağ değişimi yapalı 250 gr diyebilrim yağ çubuğundaki 2 noktayı 4 noktaya bölcek olsak daha üsteki noktanın hemen bir birim altında.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
sekman değişimi istiyorsa araç bu mavi dumanı atar mı?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.797
    • Çevrimdışı
sekman değişimi istiyorsa araç bu mavi dumanı atar mı?
Evet
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
Peki sekman değiştirirsek sonrasında araçta bir sıkıntı olur mu? Ustanın dediği bunların fabrikasyon sekmanlarının dayanıksız oldukları bunun yerine kalite bir sekman atıldı mı? Bir de conta değişiriz problem çözülür dedi yarın gündüz gözüyle bir deniyelim bakalım mavi duman işini bir de bu mavi mi beyaz mı olacak
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Peki sekman değiştirirsek sonrasında araçta bir sıkıntı olur mu? Ustanın dediği bunların fabrikasyon sekmanlarının dayanıksız oldukları bunun yerine kalite bir sekman atıldı mı? Bir de conta değişiriz problem çözülür dedi yarın gündüz gözüyle bir deniyelim bakalım mavi duman işini bir de bu mavi mi beyaz mı olacak

Fabrika sekmanı dayanıksız mı :) Bunu söyleyen ustayı çok merak ettim ama aynı ismi duymaktan korkar oldum :)
Turbo Twin Spark

halil

  • Membro
  • İleti: 1.797
    • Çevrimdışı
Usta segman konusunda üfürmüş.hiç bir firma motorun en önemli parçasında ucuza kaçıp,adını kötülemez.bir de şunu deneyin.aracı hafif aşağı meyilli bir yerde 2.viteste stop edin.el frenini çekmeyin.debriyaj ve frenden ayağınızı çekin.araç silkelenerek aşağı doğru hareket ederse segmanlarınızın değişmesi gerekir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

trapper_81

  • Membro
  • İleti: 24
    • Çevrimdışı
Bir deneyelim bakalım da stop halde nasıl silkeleyecek onu pek çözemedim?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı
Fabrika sekmanı dayanıksız mı :) Bunu söyleyen ustayı çok merak ettim ama aynı ismi duymaktan korkar oldum :)

Bence orjinalini değil, sonradan satılan yedek parça olarak satılandan bahsetmiş olabilir ki bu konuda haklı malesef

Edit: Sonradan Satılan Orjinal Yedek Parça
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Bence orjinalini değil, sonradan satılan yedek parça olarak satılandan bahsetmiş olabilir ki bu konuda haklı malesef

Edit: Sonradan Satılan Orjinal Yedek Parça


Peki sekman değiştirirsek sonrasında araçta bir sıkıntı olur mu? Ustanın dediği bunların fabrikasyon sekmanlarının dayanıksız oldukları bunun yerine kalite bir sekman atıldı mı? Bir de conta değişiriz problem çözülür dedi yarın gündüz gözüyle bir deniyelim bakalım mavi duman işini bir de bu mavi mi beyaz mı olacak
Turbo Twin Spark

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı


Anıl mesajı okudum zaten sadece ustanın demek istediği bu olabilir ise bu konuda haklı diyorum. Çünkü Orjinal olarak satılan segmanarla toplanan motorlar da gerçekten sıkıntı çıkıyor. Bu yüzdende orjinalleri hem pahalı olmasına ragmen hemde beş para etmez oluyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.776
    • Çevrimdışı
Anıl mesajı okudum zaten sadece ustanın demek istediği bu olabilir ise bu konuda haklı diyorum. Çünkü Orjinal olarak satılan segmanarla toplanan motorlar da gerçekten sıkıntı çıkıyor. Bu yüzdende orjinalleri hem pahalı olmasına ragmen hemde beş para etmez oluyor.
Peki Sercan :)
Turbo Twin Spark

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.722
    • Çevrimdışı
Peki Sercan :)

bi gün gel ofise çalan telefonun sadece %5 i ne cevap ver neden böyle bir şey söylediğimi anlyacaksın :) Kulaktan Kulağa misali olaylar o kadar değişiyor ki
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Anıl mesajı okudum zaten sadece ustanın demek istediği bu olabilir ise bu konuda haklı diyorum. Çünkü Orjinal olarak satılan segmanarla toplanan motorlar da gerçekten sıkıntı çıkıyor. Bu yüzdende orjinalleri hem pahalı olmasına ragmen hemde beş para etmez oluyor.

Eyvah eyvah. 2017 planları arasında segman var benim de.

Neyse, çok şükür Adana Alfistisinin resmi tedarikçisi Sercan Keklik. :) Bir panik havasıyla "Abi ne alacaz??" deriz olur biter. :D

Neyse, konu sahibi arkadaşın derdine dönelim. DcD-Semih'in dediği hiç aklıma gelmemişti, çok akıllıca. Anladığım kadarıyla zaten silkelemeden öyle kalması gerekiyor. Segman sorunu varsa kompresyon kaçıracağından yokuşa karşı koyamayıp fıtır fıtır geri gelebilir. Tabi bu çok genel bir test; durduğunuz yokuş arabayı geri indirmeye yeterli gelmeyebilir veya çok dik bir yerde durursanız sağlıklı segmanı da kötü gösterebilir. Her halükarda denemeye değer.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal