nette gezerken dikkatimi çekti.biraz abartmışlar ama.
Alfa Romeo
Alfa Romeo 156
2004 MODEL ONCESI 2.0 SELESPEEDLER PROBLEMLI ARACLAR OLARAK BILINIR VE GENELDE ROBOT ARIZASIDIR. Ferrari ustaları problemi çözüyor.
Alfa Romeo 147
Dikkatle incelenmesi gereken bir araçtır!
- sol cam açma butonu kronik olarak her modelde kırılmış veya dağılmıştır. hiçbir yerde kolay kolay bulunmaz. bulursanız da 600 tl fiyatı var.
- ön takımı sorunludur. bu araçlar asfalt aracıdır.
- elektriksel sıkıntılar vardır sürekli yol bilgisayarından olur olmaz dıt dıt uyarıları gelir ve siniriniz bozulur.
1. varyatör problemi. parçası 400 500 liradır, ama tamir kit seti 150 liradır. eğer onarılmazsa dizel sesi gibi ses verir ilk çalıştırıldığında.
2. yağ yakma sorunu. araç 120 beygirlik performans aracı olmasından ötürü yağ yakar. yağ yakmayan alfa yoktur sıfır kitapçığında bile yağ yaktığı ve her 2000 3000km de kontrol edilmesi gerektiği yazar.
3. cd çalar sorunu. genelde problem yaratır takılmalar olur fakat dert etmeyin radyo veya usb aux çıkışlı aparat aldıgınız zaman sorun ortadan kalkar. cd kim dinliyor zaten bu devirde.
4.direksiyon soyulması. fix her alfanın direksiyonu soyulur 150 liraya orjinal dikişli alfa direksiyonu diktirilebilir.
5. vites boşluğu. alfa 147 genelinde vardır dert etmeyin.
6. alt takım problemi. araç alırken alt takımına mutlaka baktırın z rot, rot başları ve salıncakları kontrol ettirin. yoksa 1500 liraya full alt takım değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. özellikle tümseklerde ve kışın soğukta alt takım gidikse ses yapar.
7. cam açma kapatma tuşunun deformesi ve kırılması. cam açma kapatma tuşlarındaki deformeyi detaylı temizlikle çıkartabilirsiniz. insan eti yağlanmasından dolayı soyuk gibi duruyor, problem değildir. cam açma kapatma tuşunu da kendiniz tamir edebilirsiniz, çok basit.
8. airbag ışığı sorunu. bunu dert etmeyin, elektrikçi ufacık işlemle hallediyor. airbag kablosunun temassızlığından kaynaklanıyor. ya arka bagaj kablolarıdır ya da yolcu koltuk altındaki kablodan yapar.
sert kullanımlarda şanzımanın son dişli kırılması
motor aksamlarında da erken aşınmalar da kullanıcıların canını sıkan diğer problemler (biyel ve triger kayışı). Bunun dışında can sıkan bazı gıcırtılar da kapılardan yükseliyor. Sadece gıcırtı ve motor aksamlarında yaşanan sorunların yanında, dalgalı gövde boyası, düzgün çalışma alışkanlığı olmayan klima ve sık sık sorun çıkartan merkezi kilit sistemi de üzerine tuz biber ekiyor.
- Yetersiz işçilik
- Kısıtlı güvenlik
- Arkada dar oturma alanı ve yetersiz diz mesafesi
- Çok büyük dönüş yarı çapı
- Küçük bagaj hacmi
- Kısıtlı süspansiyon konforu
TİPİK SORUNLAR
* Kapı gıcırtısı
* Elektronik arızalar
* Çabuk aşınan fren diskleri
motor soğukken motor check arıza lambası yanıyor. fakat seste çekişte problem yok. ısınınca stop edip tekrar çalıştığında arıza lambası yanmıyor.
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 156
Kronik sorunları: Varyatör, ön takım, buji, benzin kokusu, aks vuruntusu, elektrik arızaları, triger kayışı, Far sisteminde arıza, Elektrik sorunu, Hatalı şanzıman,
Alfa Romeo 156’ların en büyük kronik sorunu “varyatör” adlı parça. bu parça VTEC gibi hidrolik değil mekanik bir parça olduğu için zamanla içindeki dişliler aşınıyor. Bunun sebebi de motor blogunun üstünde yer alması ve dolayısıyla geç yağlanması ve yağlansa bile içindeki yayların, dişlilerin tasarımından ötürü eskimesi, bozulması. Eski tiplerde 20-30 bin ömrü olan varyatör, yeni üretimlerde 60.000 kadar dayanıyor.
Ön düzen
Ön tarafta double wishbone tam bağımsız süspansiyon var, arkalarda da çift çubuklu tam bağımsız süspansiyon var. Ön ve arka viraj demirleri de mevcut.
ön düzen'e çok dikkatli bakılması tavsiye olunur.
eksileri:
- Kabin içi rüzgar gürültüsü
- Klimanın yeterince soğutmaması
- Vasat işçilik
- Yetersiz görüş mesafesi
- Yüksek yakıt tüketimi (3.2 lt, V6)
- Rakiplerine göre dar iç mekan
- Çok küçük bagaj hacmi (156)
http://otorapor.com/araclarin-kronik-arizalari2