Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 1.9 jtdm Yağ Soğutucusu Sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Pervasiz_7

Herkese merhaba,

Önemli bir konuda fikirlerinize ihtiyacım var. Cumartesi sol taraftan gelen ses için Alfa Tech'e gittim. Onarım sırasında tesadüfen fark ettim, 2007 model 159 1.9 jtdm aracımda yağ soğutucusundan yağ sızıyor. Öyle şırıl şırıl değil ama terlemeden biraz daha fazlası gibi. Yağda herhangi bir eksilme gözükmüyor. Resimde görebilirsiniz. Alfa Tech'den Şerif ustaya değiştirmesini söylediğimde artık üretilmediğini söyledi. Üretilmiyorsa ne yapacağız diye sordum. Bana Giulietta 1.6 jtd modelin yağ soğutucusuna bir çeşit ara parça yaptırıp 159 taktıklarını söyledi. Bu mümkün mü? 1.9 motora 1.6 motorun soğutucusu yeterli olacak mı? Yan sanayi soğutucular satılıyor ancak yağ filtresinin takıldığı parça ile birlikte bütün olarak olması gerektiğini söyledi. Yağ filtresinin takıldığı parça da birlikte değişmeli mi, soğutucuyu alıp üstüne montajını yapsak olmaz mı? Başka bir aracın soğutucusu uydurulacaksa bu 1.6 Giulietta mı olmalı? Şu an 3 seçenek var gibi duruyor;

1.   Soğutucuyu iptal etmek. (bu tavsiye edilmiyor.)
2.   Giulietta 1.6 jtd ye ait yağ soğutucusu takmak. (Sadece Şerif ustadan duydum)
3.   Sadece soğutucu olarak satılan ve orijinal olmayan parçayı arabanın üstünde bulunan yağ filtresi parçasına takmak.

Daha önce bu sorunla karşılaşan oldu mu? Bu sorunu nasıl çözdünüz? Ne yapmamı önerirsiniz?

Bu parçalar artık üretilmiyormuş. İleride de bütün 159'ların karşılaşacağı bir sorun.

Fikirlerinizi ve tecrübelerinizi lütfen buradan paylaşın. Burada da yabancı forumlarda da bu konu ile ilgili çok bir bilgi yok maalesef.

Yağ soğutucum;

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

halil

opel vectra c kasalarda aynı motor kullanıldı. opel yedek parçacılarına bakabilirsiniz.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

alfisti159

bence yağ soğutucunun yağ su karıştırmadığına göre arızalı değildir ama hafiften terletmiş diyorsu o terletme bazen filtreyi sökerken üstten eski yağ damlıyor yahut bazı parçaların tamiri sırasında damlamış oluyor benim aracımda öyleydi balata spreyi ile temizle belli bi sure sonra takip et eğer yine yapmışsa bence contadan sızdırıyor olabilir (contalı mı preslimi emin değilim) en kötü ihtimal e bay ' de var


bkz:You are not allowed to view links. Register or Login

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
opel vectra c kasalarda aynı motor kullanıldı. opel yedek parçacılarına bakabilirsiniz.

You are not allowed to view links. Register or Login

Maalesef aynı soğutucu değil  :(
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

You are not allowed to view links. Register or Login
bence yağ soğutucunun yağ su karıştırmadığına göre arızalı değildir ama hafiften terletmiş diyorsu o terletme bazen filtreyi sökerken üstten eski yağ damlıyor yahut bazı parçaların tamiri sırasında damlamış oluyor benim aracımda öyleydi balata spreyi ile temizle belli bi sure sonra takip et eğer yine yapmışsa bence contadan sızdırıyor olabilir (contalı mı preslimi emin değilim) en kötü ihtimal e bay ' de var


bkz:You are not allowed to view links. Register or Login

Bozuk değil zaten yağda, suda bir şey yok. Ancak yağ yeniydi belli kaçırdığı. Yağ soğutucusunun bozulmasını göze alamam çok motorda çok masraf çıkartır. O yüzden riske girmek istemiyorum. Bir de er ya da geç değişmesi gerekecek araba 276.000 Km ye geldi.

ebay dakilerden Türkiye de de var ama üstlerinde yağ kütüğü yok. komple kütükle birlikte olması lazımmış ustanın dediğine göre. Yukarıda onu da sordum ayrı alınıp mevcut yağ kütüğüne takılsa olmuyor mu onu da bilmiyorum
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Maalesef aynı soğutucu değil  :(

buna baktınız mı?
You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Bozuk değil zaten yağda, suda bir şey yok. Ancak yağ yeniydi belli kaçırdığı. Yağ soğutucusunun bozulmasını göze alamam çok motorda çok masraf çıkartır. O yüzden riske girmek istemiyorum. Bir de er ya da geç değişmesi gerekecek araba 276.000 Km ye geldi.

ebay dakilerden Türkiye de de var ama üstlerinde yağ kütüğü yok. komple kütükle birlikte olması lazımmış ustanın dediğine göre. Yukarıda onu da sordum ayrı alınıp mevcut yağ kütüğüne takılsa olmuyor mu onu da bilmiyorum

10bin bakımına gitmeden önce bizim Rosso da yağ damlatıyordu. LM yağ değişiminde damlamanın yağ filtresinin o ringinden dolayı olduğunu gördük. Değişimden sonra kesti yoksa filtre kazanı değişecekti. Soğutucuda sorun görmedim ama aşağı yukarı aynı KM lerdeyiz başkan. Bu işi çözersen iyi bir referans olmuş olacak benim için  :arkadasim:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Pervasiz_7

Tekrardan merhaba,

Sorunu en olabilir şekilde çözdüğümüzü düşünüyorum.

Şimdi en temel problem bu soğutucunun orijinalinin ve bire bir yan sanayisinin olmaması. Yani ya çıkma alınıp takılacak ya iptal edilecek ya da en uyumlu olan takılacak. Çıkma olacak parçanın da benimkinden hallice olacağını düşündüğüm için onu eledim. İlk önce sadece contaları değiştirip aynısını takayım diye düşündüm. Contalar ayrı olarak satılıyor Türkiye'de de mevcut aklınızda olsun. Ancak aracın 277.000 Km ye gelmiş olması yakında soğutucu patlayabilir endişesi yarattı. Patlarsa su ve yağ karışıyor ve erken fark etseniz bile radyatörler hortumlar yağla dolduğu için çok ciddi masraf çıkartıyor. Erken fark edemezseniz bunlara ek olarak motoru da elinize alıyorsunuz. Yani hiç öyle riske girilecek bir parça değil.

Bu yüzden el atmışken komple yenisi ile değişsin istedim. Yağ soğutucusunun içinde tıkanıklık olabilir, yıpranma olabilir vs. Burada da başka bir problem çıkıyor, hangi aracınki daha uyumlu?

Giulietta 1.6 'nın yağ soğutucu daha farklı. 159'a montaj için araya aparat gerekiyor, ayrıca hortum girişleri de farklı. Aparat olmadan kullanılabilecek olan parçayı araştırdım. 1.6 multijet Euro 4 (line, doblo) motorların soğutucusu kafa olarak tam uyumlu. Sadece yandaki vida yeri kesiliyor (resimde kırmızı daire içine aldım). Bu bölüm kesildikten sonra yerine tam oturuyor. Hortum girişi olarak iki alternatif var. Birincisi eski soğutucunun girişleri kesilip yenisine kaynatılacak, ikincisi de jaklı hortum yaptırılacak. Ustam yaptırılan hortumların orijinal olmadığı için yağ kaçırdığını söyledi. Bende kaynak işini tercih ettim.

Sök tak uzun bir iş değil. Söküldüğünde soğutma suyunun bir kısmı boşalıyor, bir kısmı içinde kalıyor. Tam kalan miktarı ve kalanın antifriz-su oranını bilmediğiniz için komple boşaltıp yeni antifriz-su eklemeniz gerekiyor. Taktıktan sonra yağ kaçağı olup olmadığı ve soğutmada bir problem olup olmadığını görmek için bir süre gözlem yapılması gerekiyor.

Gözlemlerde bir sorun çıkmadı. Aracı iki gündür sıkıştırarak kullanıyorum. Çok şükür soğutmada bir problem yok, terletme, kaçak vb. bir sorun yok. İlk önce başka aracın diye içime tam sinmese de hem başka çare olmadığından hem de bir sorun gözükmediğinden daha sonra içime sindi.

Bu arada sadece soğutucu kısmını değiştirmeyi de tercih edebilirsiniz, ben yağ doldurma bölümü ile birlikte değiştirdim (Birleşik satılıyor). Sadece soğutucu kısmı değişirse yakın zamanda terletme veya sızıntı olabiliyormuş.

İleride bir problem olursa tekrar buradan yazarım. Farklı bir yol izleyen arkadaşlar olursa onlarda tecrübelerini paylaşsınlar lütfen. Resimleri ekliyorum;

Yeni soğutucu;

You are not allowed to view links. Register or Login

Eski soğutucu;

You are not allowed to view links. Register or Login

Eski soğutucunun hortum girişlerinin yeni soğutucuya kaynaklanmış hali;

You are not allowed to view links. Register or Login
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

sefalet

@Pervasiz_7  ile bulustugumuzda bu konuyu epey konustuk ama sizlerle de paylasmak istedim. Yaklasik ayni tarihlerde benim yag sogutucum patladi. Baska bir sorun yuzunden genlesme kabini gunluk kontrol ettigim icin (suyu sabah ekleyip max'a getiriyorum, ertesi gun sabah minimuma inmis oluyor)  sansima cok erken farkettim sogutma suyuna yag karistigini. Ayni sekilde uzerindeki giris çıkış borulari kesilip uygun aciyla yenisine kaynaklandi. Uzerindeki sanziman yag sogutucusu da hic degismemis fabrika cikisi orijinali oldugu icin isi saglama alalim deyip onu da degistirdik ki o bambaska bir hikaye. Sanziman yag sogutucusunun orijinali de muadili de yokmus. Sol on sis farinin yanina kucuk bir petek konuldu, hava sogutmaliya cevrildi sanziman yag sogutucusu bu yuzden. Simdiye kadar bu uygulamayi yaptiklari 159lardan hic birinde sorun yasanmamis ustanin dedigine gore ama bakalim deneyimleyip gorecegiz sonuclarini.

Simdi konu eksilen su nereden nereye gidiyor? Gerci sol davlumbazin altindan yokusa koyduğum bir an yeni farkettim ki su damladigini. Pazartesi gunu bi baktiricam, ordan ne borusu geciyor nerden geliyor olabilir diye. Daha once hic belirti vermemisti, her yer kupkuruydu. Bu arada 2 senedir bende araba, hic hararet yapmadi.

Diger merak ettigim de, baska birinden duyduğum bir sey. Derler ki sogutucu degismeden once suya yag karistiysa tum hortumlarin degismesinin iyi olacagi. Yag yuzunden hortumlar ozelligini yitirmis olabilirmis ve sorun yaratabilirmis bu durum. Sizce gerek var midir buna?

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)