Tekrardan merhaba,
Sorunu en olabilir şekilde çözdüğümüzü düşünüyorum.
Şimdi en temel problem bu soğutucunun orijinalinin ve bire bir yan sanayisinin olmaması. Yani ya çıkma alınıp takılacak ya iptal edilecek ya da en uyumlu olan takılacak. Çıkma olacak parçanın da benimkinden hallice olacağını düşündüğüm için onu eledim. İlk önce sadece contaları değiştirip aynısını takayım diye düşündüm. Contalar ayrı olarak satılıyor Türkiye'de de mevcut aklınızda olsun. Ancak aracın 277.000 Km ye gelmiş olması yakında soğutucu patlayabilir endişesi yarattı. Patlarsa su ve yağ karışıyor ve erken fark etseniz bile radyatörler hortumlar yağla dolduğu için çok ciddi masraf çıkartıyor. Erken fark edemezseniz bunlara ek olarak motoru da elinize alıyorsunuz. Yani hiç öyle riske girilecek bir parça değil.
Bu yüzden el atmışken komple yenisi ile değişsin istedim. Yağ soğutucusunun içinde tıkanıklık olabilir, yıpranma olabilir vs. Burada da başka bir problem çıkıyor, hangi aracınki daha uyumlu?
Giulietta 1.6 'nın yağ soğutucu daha farklı. 159'a montaj için araya aparat gerekiyor, ayrıca hortum girişleri de farklı. Aparat olmadan kullanılabilecek olan parçayı araştırdım. 1.6 multijet Euro 4 (line, doblo) motorların soğutucusu kafa olarak tam uyumlu. Sadece yandaki vida yeri kesiliyor (resimde kırmızı daire içine aldım). Bu bölüm kesildikten sonra yerine tam oturuyor. Hortum girişi olarak iki alternatif var. Birincisi eski soğutucunun girişleri kesilip yenisine kaynatılacak, ikincisi de jaklı hortum yaptırılacak. Ustam yaptırılan hortumların orijinal olmadığı için yağ kaçırdığını söyledi. Bende kaynak işini tercih ettim.
Sök tak uzun bir iş değil. Söküldüğünde soğutma suyunun bir kısmı boşalıyor, bir kısmı içinde kalıyor. Tam kalan miktarı ve kalanın antifriz-su oranını bilmediğiniz için komple boşaltıp yeni antifriz-su eklemeniz gerekiyor. Taktıktan sonra yağ kaçağı olup olmadığı ve soğutmada bir problem olup olmadığını görmek için bir süre gözlem yapılması gerekiyor.
Gözlemlerde bir sorun çıkmadı. Aracı iki gündür sıkıştırarak kullanıyorum. Çok şükür soğutmada bir problem yok, terletme, kaçak vb. bir sorun yok. İlk önce başka aracın diye içime tam sinmese de hem başka çare olmadığından hem de bir sorun gözükmediğinden daha sonra içime sindi.
Bu arada sadece soğutucu kısmını değiştirmeyi de tercih edebilirsiniz, ben yağ doldurma bölümü ile birlikte değiştirdim (Birleşik satılıyor). Sadece soğutucu kısmı değişirse yakın zamanda terletme veya sızıntı olabiliyormuş.
İleride bir problem olursa tekrar buradan yazarım. Farklı bir yol izleyen arkadaşlar olursa onlarda tecrübelerini paylaşsınlar lütfen. Resimleri ekliyorum;
Yeni soğutucu;
Eski soğutucu;
Eski soğutucunun hortum girişlerinin yeni soğutucuya kaynaklanmış hali;