Merhabalar, yakın zamanda EGR ve DPF iptali yaptırmak zorunda kaldım. Çünkü DPF tamamen tıkalıydı ve erimişti. Dolayısıyla temizlenmesi imkansız oldu. Yeni partikül filtresi de çok pahalı. EGR ve DPF iptalini yazılımsal olarak yaptırdım. Partikül filtresi kazanının içini boşalttırıp düz boru çektirdim ve kazanıyla birlikte geri koydum. Piyasadaki çoğu 159 da böyle yaptırmış vesaire sıkıntı olmaz hatta en iyisini yaptın diye yorumlar aldım ustalardan. Fakat bi sorun var, emme manifoldunun içindeki kelebekler eriyip motora kaçar ve motor yersin diye bi yorum da aldım. Buna çözüm olarak, plastik emme manifoldu olanın çözümü yok ama alüminyum manifoldun çözümü varmış. 2007 model aracımın manifoldu alüminyum , ama bu kelebek iptali sizce yaptırılması gerekli mi gereksiz midir sizce.? :duvar:
Merhabalar.
Ben bu ay içinde yaptırmayı düşünüyorum, benim araç 155binde ve plastik manifold var. Onun çözümü daha kolay diğerinden, civata ile hallediliyor:
https://www.youtube.com/watch?v=LEAFO--eNN4
Aluminyum manifoldun da durumu hakkında şu şekilde biraz fikir sahibi olunabiliyormuş, geçen rastlamıştım bu vidyoya:
https://www.youtube.com/watch?v=JNb-Nk1z1hU&ab_channel=ItaliaAutos
Cok dillendirilmesede boyle bir problem var. Swirl flaplarin cikarilip yataklarinin korlenmesi ile sorun cozuluyor. Sanirim EGR den dolayi emme manifoldu kurum bagliyor ve emme yolunda bulunan swirl valfler rahat hareket edemedigi icin bir noktada kiriliyor ve silindir icine kaciyor. Ben q2 gtmi aldigimda yaptirtmistim, o zaman genellikle gerek yok deniyordu ama bir kac ay sonra baska bir q2 gt sahibi arkadasimin basina geldi.
Suan Insignia 2.0 CDTI alma arifesindeyim ve bu motorda 1.9 motordan gelistirilmis, yapilacak ilk islerden biri EGR ve swirl flap iptali ve manifld kurum temizligi olacak, zira insignia forumlarinda swirl flap kiran arkadasa denk geldim.
Yorumlarınız için teşekkür ederim. Sanırım ilerleyen dönemlerde yaptırırım bunu. Çoğu 159 un yaptırmadığını duydum ne kadar doğru bilmiyorum kafam çok karışık .