Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 159 otomatik şanzıman yağı ne olmalı?  (Okunma sayısı 3269 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
159 sahibi değilim ama bulduğum bir bilgiyi 159 sahibi Alfadaşlarım için paylaşmak istedim.  :alfisti:

Alfa 159 otomatik şanzımanlarda 6 ileri Aisin Warner TF-80SC kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla bu şanzımanda Tutela GI/VI şanzıman yağı öneriliyor.

Geçen aylarda eşime aldığım Citroen C5'te de aynı şanzıman var. Araştırmalarımda Aisin Warner'ın bu şanzıman için ilk başta JWS-3309 önerdiği, daha sonra ise AW-1 adlı yağ standardına geçtiğini gördüm. Aisin'e göre 2009 sonrasında AW-1 standardı kullanılmalı ve Citroen'in dokümanlarında "AW-1 kullanması gereken şanzımana JWS 3309 kesinlikle koymayın!" demişler. Tam tersi ise sorun değil gibi. Yani 3309 diyen şanzımana AW-1 konulabilir gibi görünüyor.

Alfa tarafında Tutela GI/VI bu AW-1 standardını karşılıyor (hatta direkt AW-1 standardına özel gibi). Bunun dışında bulduklarım Toyota ATF WS, Fuchs Titan ATF 4400 ve GM'in GM 93165147 malzeme numaralı yağı. Fuchs'la bağlantı kurduğumda yağı perakende getirmediklerini, 200+ litrelik varilde ithal ettiklerini söylediler ve Otokoç'larda olabilir dediler. Adanadaki Otokoçlarda bulamadım (önceki kasa Mondeo ve pek çok Volvo bu şanzımanı kullanıyor). Toyota ATF WS'nin litresi yaklaşık 50 TL'ydi.

Sonuçta Opel'e gidip, GM 93165147 kodlu yağı litresi 39 TL'den sipariş ettim. Opel'in yedek parça elemanı bunu "AF40 yağı" gibi bir bilgiyle verdi. Bu yağ AW-1 standardını karşılıyor. Opel ve Saab'da AF40-6 gibi isimlerle anılan şanzımanın yağı ki bu arkadaş da bizzat bizim 159'un Aisin Warner TF-80SC'si oluyor. :)

Duy beni @Sercan Keklik üstat, duy beni @OğuzCanAlantor üstat .  :p Var mı bilginiz bu konuda?
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2016, 22:54:49 Gönderen: octinum »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.724
    • Çevrimdışı
TUTELA GI/VI

Referans
N. F336.G05

FIAT 9.55550-AV2

https://www.pli-petronas.com/uk/products/automotive-functional-fluids/petronas-tutela/tutela-gi-vi

Fabrikanın önerisi bu Lt olarak 6 LT

Türkiyede ise servisler genelde ATF 330 kullanıyor. (Özel - Yetkili)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
TUTELA GI/VI

Referans
N. F336.G05

FIAT 9.55550-AV2

https://www.pli-petronas.com/uk/products/automotive-functional-fluids/petronas-tutela/tutela-gi-vi

Fabrikanın önerisi bu Lt olarak 6 LT

Türkiyede ise servisler genelde ATF 330 kullanıyor. (Özel - Yetkili)


Evet Dexron III kullanılıyor genelde. Bildiğim kadarıyla 159'ların şanzımanlarında yaygın bir şikayet de yok. Dex III ucuz ve yaygın bir ATF, sorun yoksa devam edilebilir.

Ancak sorun yaşayan 159 sahibi olursa diye bu bilgi burada dursun. Tutela GI/VI bulunmadığı yerde Toyota WS, yukarıda verdiğim GM ve Fuchs Titan 4400 de kullanılabilir orijinal isteyen için. GI/VI ile aynı standardı sağlıyorlar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.724
    • Çevrimdışı


Evet Dexron III kullanılıyor genelde. Bildiğim kadarıyla 159'ların şanzımanlarında yaygın bir şikayet de yok. Dex III ucuz ve yaygın bir ATF, sorun yoksa devam edilebilir.

Ancak sorun yaşayan 159 sahibi olursa diye bu bilgi burada dursun. Tutela GI/VI bulunmadığı yerde Toyota WS, yukarıda verdiğim GM ve Fuchs Titan 4400 de kullanılabilir orijinal isteyen için. GI/VI ile aynı standardı sağlıyorlar.

Kim diyo yok :D Var varda fiyat çok uçuk kaçıktı.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Kim diyo yok :D Var varda fiyat çok uçuk kaçıktı.


E "çalışıyorsa elleşme" diyoruz o zaman.   >:D

GM'deki 39TL'lik fiyat aslında fena değil orijinal spesifikasyondaki yağ için. Ya da bana öyle geldi bilmiyorum. :) Dex3'leri 30TL'ye kadar bulabiliyoruz bir taraftan.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.724
    • Çevrimdışı


E "çalışıyorsa elleşme" diyoruz o zaman.   >:D

GM'deki 39TL'lik fiyat aslında fena değil orijinal spesifikasyondaki yağ için. Ya da bana öyle geldi bilmiyorum. :) Dex3'leri 30TL'ye kadar bulabiliyoruz bir taraftan.

yağ piyasası gerçekten çok şaşırtıcı. X e 5 e verirken, Y ye 15 e  satabiliyor Dağıtıcı Firma tamamiyle saplamalı bi piyasa saplama lobisi.

39 TL uygun rakam yalnız söyliyim.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
159 otomatik sanziman yagi konusu aklimi kurcalayan bi konu. Ankarada yetkili servis otomatiklerin yagi degismez diyor, kitapcikta degisim km araligi yazmiyor, bazi otomatik sanziman yglarinin degismedigiyle ilgili eskiden teknik bir dokumanda okumustum. Bunlara ragmen oto. sanziman yagini degistiren ve 1.2. viteste vuruntu vardi kurtuldum tarzinda bir cok sey de okudum. Bu konuda bilginiz var mi? yag degismeli mi degismemeli mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cuore sportivo

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
@octinum hocam hayırlı olsun 159 mu aldın.bu arada benim araçta 190 bine geldi bende şanzımanın yağını değiştirmek istiyorum ve önceden değiştiğini hiç sanmıyorum hangi yağı kaç lt alalım ben tam 9lt gittiğini okumuştum mobil atf 250 diyorlardı galiba
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2016, 23:23:32 Gönderen: gokturk01 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı


159 otomatik sanziman yagi konusu aklimi kurcalayan bi konu. Ankarada yetkili servis otomatiklerin yagi degismez diyor, kitapcikta degisim km araligi yazmiyor, bazi otomatik sanziman yglarinin degismedigiyle ilgili eskiden teknik bir dokumanda okumustum. Bunlara ragmen oto. sanziman yagini degistiren ve 1.2. viteste vuruntu vardi kurtuldum tarzinda bir cok sey de okudum. Bu konuda bilginiz var mi? yag degismeli mi degismemeli mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam orası kesin bence: Değişmeli. Firsat bulunca detaylandirayim simdi telefondan yazdirtma. :) 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
@octinum hocam hayırlı olsun 159 mu aldın.bu arada benim araçta 190 bine geldi bende şanzımanın yağını değiştirmek istiyorum ve önceden değiştiğini hiç sanmıyorum hangi yağı kaç lt alalım ben tam 9lt gittiğini okumuştum mobil atf 250 diyorlardı galiba

İlk yazımı okuyunuz. :)
Mobil ATF 250 değil de 220 demişlerdir. Sakın onu koymayın.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
159 otomatik sanziman yagi konusu aklimi kurcalayan bi konu. Ankarada yetkili servis otomatiklerin yagi degismez diyor, kitapcikta degisim km araligi yazmiyor, bazi otomatik sanziman yglarinin degismedigiyle ilgili eskiden teknik bir dokumanda okumustum. Bunlara ragmen oto. sanziman yagini degistiren ve 1.2. viteste vuruntu vardi kurtuldum tarzinda bir cok sey de okudum. Bu konuda bilginiz var mi? yag degismeli mi degismemeli mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hah bilgisayar buldum. :)

Pek çok üretici böyle diyor. Daha doğrusu "sealed for life" diyorlar, ama bu "life"tan kastettikleri arabanın ömrü herhalde. Ben otomatik şanzımanlı araçlarımda her zaman değiştirdim. Her zaman da faydasını gördüm. Ayrıca aynı şanzımanı kullanan Saab ve Ford yurtdışında en azından benim araştırırken gördüğüm ülkelerde 30 bin km'de bir değişim öneriyor. Hatta şanzımanda filtre varsa onun değişimi de öneriliyor ama onun için şanzımanı açmak gerekiyor. Üniteye bağlı olarak kolay da olabiliyor bu, şanzıman inmesini de gerektirebiliyor.

Özel yöntem ve aletler olmadan değişimde yağın yaklaşık yarısı boşalıyor. Toplam kapasite 7 litre benim C5'te. C5'in yağ soğutucusu ana radyatörün içinde, 159'un yağ soğutucusu ayrı ünite ama herhalde 159 da aynıdır. Dolayısıyla en az 4 litre ATF alıp gitmekte fayda var. Boşaltma tapasından 3 litre civarı boşaltıyorsunuz, gerisi tork konvertöründe filan kalıyor, boşalan kadarını üstten ekliyorsunuz, seviye kontrolü yapıyorsunuz. Gerekirse biraz daha ekleniyor.

Üç tane risk var bu değişimde. Birincisi, 100 küsur binli kilometrelere kadar hiç yağ değişmemiş şanzımanda eskiyen sızdırmazlık parçaları ve normal aşınma kaynaklı parçacıklar oluyor. Bu parçacıklar eskiyen sızdırmazlık parçalarına yapışıp tıkamaya yardımcı oluyorlar. Yeni yağı koyunca tertemiz yağ ortalığı da temizleyip bu parçacıkları tekrar kendi bünyesine alıyor ve şanzıman sızdırmaları başlayabiliyor.

İkincisi, eski yağla yeni yağın karışması sakınca doğurabiliyor. Özellikle eski yağın değişim geçmişini bilmiyorsanız yeni koyduğunuz yağ böyle bir etki yaratabiliyor. Benim C5'te bunun kuvvetle muhtemel bir örneği var. Aşağıdaki resimler arabadan çıkan şanzıman yağı. Videoda da yeni koyduğum yağ var.



https://www.youtube.com/watch?v=3P6GWvIiie0

Videodaki müzik için kusura bakmayın, Youtube'un standart müziklerinden biriydi. :)

Üçüncüsü, şanzımanlar kendilerini adapte ediyorlar. Eskiyen yağa adapte olmuş bir şanzımana yağ değişimini bildirmek gerekiyor. C5'te bu "şanzıman yağ eskime sayacı" diye bir seçeneği sıfırlayarak oluyordu, ben öyle yaptım. Yapmasam da zamanla adapte olur muydu, bilmiyorum açıkçası, henüz kafa yormadım. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Hah bilgisayar buldum. :)

Pek çok üretici böyle diyor. Daha doğrusu "sealed for life" diyorlar, ama bu "life"tan kastettikleri arabanın ömrü herhalde. Ben otomatik şanzımanlı araçlarımda her zaman değiştirdim. Her zaman da faydasını gördüm. Ayrıca aynı şanzımanı kullanan Saab ve Ford yurtdışında en azından benim araştırırken gördüğüm ülkelerde 30 bin km'de bir değişim öneriyor. Hatta şanzımanda filtre varsa onun değişimi de öneriliyor ama onun için şanzımanı açmak gerekiyor. Üniteye bağlı olarak kolay da olabiliyor bu, şanzıman inmesini de gerektirebiliyor.

Özel yöntem ve aletler olmadan değişimde yağın yaklaşık yarısı boşalıyor. Toplam kapasite 7 litre benim C5'te. C5'in yağ soğutucusu ana radyatörün içinde, 159'un yağ soğutucusu ayrı ünite ama herhalde 159 da aynıdır. Dolayısıyla en az 4 litre ATF alıp gitmekte fayda var. Boşaltma tapasından 3 litre civarı boşaltıyorsunuz, gerisi tork konvertöründe filan kalıyor, boşalan kadarını üstten ekliyorsunuz, seviye kontrolü yapıyorsunuz. Gerekirse biraz daha ekleniyor.

Üç tane risk var bu değişimde. Birincisi, 100 küsur binli kilometrelere kadar hiç yağ değişmemiş şanzımanda eskiyen sızdırmazlık parçaları ve normal aşınma kaynaklı parçacıklar oluyor. Bu parçacıklar eskiyen sızdırmazlık parçalarına yapışıp tıkamaya yardımcı oluyorlar. Yeni yağı koyunca tertemiz yağ ortalığı da temizleyip bu parçacıkları tekrar kendi bünyesine alıyor ve şanzıman sızdırmaları başlayabiliyor.

İkincisi, eski yağla yeni yağın karışması sakınca doğurabiliyor. Özellikle eski yağın değişim geçmişini bilmiyorsanız yeni koyduğunuz yağ böyle bir etki yaratabiliyor. Benim C5'te bunun kuvvetle muhtemel bir örneği var. Aşağıdaki resimler arabadan çıkan şanzıman yağı. Videoda da yeni koyduğum yağ var.



https://www.youtube.com/watch?v=3P6GWvIiie0

Videodaki müzik için kusura bakmayın, Youtube'un standart müziklerinden biriydi. :)

Üçüncüsü, şanzımanlar kendilerini adapte ediyorlar. Eskiyen yağa adapte olmuş bir şanzımana yağ değişimini bildirmek gerekiyor. C5'te bu "şanzıman yağ eskime sayacı" diye bir seçeneği sıfırlayarak oluyordu, ben öyle yaptım. Yapmasam da zamanla adapte olur muydu, bilmiyorum açıkçası, henüz kafa yormadım. :)
detayli cevap icin tesekkur ederim. Bu aklimi kurcalayan bi konuydu, bende yakin zamanda degistirmeyi dusunebilirim o zaman, hic degismemistir benim, kmde zaten 40 bin, gec kalmista sayilmam. sanzimani saglikli halde tutmak icin gerekli bi hamle olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cuore sportivo

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
İlk yazımı okuyunuz. :)
Mobil ATF 250 değil de 220 demişlerdir. Sakın onu koymayın.
nette tutela'yı  50tl buldum 6lt mi almalıyım
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
nette tutela'yı  50tl buldum 6lt mi almalıyım


Bulduğun yağı bir paylaşır mısın? Link veya fotoğrafını? Doğru yağ mı emin olalım. Yanlış yağ Rus ruleti gibi. Ben önceki sene yanlış (daha doğrusu sahte?) yağ yüzünden Vectra'nın şanzımanını indirmek zorunda kaldım.

Şu anda şanzımandaki yağın eksik olmadığını varsayarsak 4 litre yeter. Öncesinde eksik olma ihtimaline karşı tedbir olarak 5 litre alınabilir. Yukarıda saydığım riskleri gözönünde tutmak gerek ama.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
detayli cevap icin tesekkur ederim. Bu aklimi kurcalayan bi konuydu, bende yakin zamanda degistirmeyi dusunebilirim o zaman, hic degismemistir benim, kmde zaten 40 bin, gec kalmista sayilmam. sanzimani saglikli halde tutmak icin gerekli bi hamle olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hocam önce bir ölçersin aslında. Müsait zamanda ölçüm için yöntemi de dokümante edeyim. Gerçi bizim motor yağı rehberi yalan oldu, Serkan sağolsun ansiklopedi yazmış biz ölümlülerin okuyup anlayabileceği hale getiremedim bir türlü. :)

Ölçüm çok kolay ve ölçüm sırasında çok az miktarda yağ çıkıyor şanzımandan. İşte o yağı benim yukarıda yaptığım gibi kuru bir plastik saydam bardağa alıp inceleyebilirsin. Şahsen 40k kilometredeki aracın yağının kilometreden dolayı değişmesinin gerektiğini düşünmüyorum. 60k kilometre yeterli bir değer benim gözümde.

Yalnız benim o yukarıda yaptığım gibi, yağı kahve niyetine dalgınlıkla içmeye kalkma. Tadı çok kötü. sıcak da olunca kahveyle karışıyor, ağzından atmak için 10 dakika lavaboda çalkalıyorsun.  :lol:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 502
    • Çevrimdışı
Resimdeki yağ hakkaten çok kötü olmuş ama. Bizim 91 model Corollada şanzıman yağ ölçüm çubuğu var, arada bir kontrol ediyoruz ve yağ kırmızılığını koruyor.

(araç 55bin de :) )
Alfasını kendi tamir eden adam

fatihcan

  • Membro
  • İleti: 156
    • Çevrimdışı
Aracım 2008 159 Q-Tronic. Benim şanzıman komple revize olurken komple yağ değiştirilmişti (şanzımanda ve tork konvertör içinde olan) yaklaşık 9lt bir yağ alıyor. Yağın tamamı değiştirilmek isteniyorsa böyle olmalı. 30-40.000 km de bir yağ değiştirilmesi gerektiğini öğrenmiştim o zaman ki araştırmalarım sonucunda. benim ki 117 bin km ye kadar değişmemişti ve vuruntu başlamıştı. Sıfır beyin, şanzıman ve tork konvertör revizyonu ve yeni koyulan 9lt yağ ile sıfır ayarına geldi şanzıman. Yağ olarak da Mobil 1 Syntetic ATF kullanılmıştı.   
"Cuore Sportivo"

2004 156 1.6 TS Distinctive (2012-2015)
2008 159 1.9 JTDM Distinctive (2015-....)

francobaresi

  • Membro
  • İleti: 1.571
    • Çevrimdışı
Hocam önce bir ölçersin aslında. Müsait zamanda ölçüm için yöntemi de dokümante edeyim. Gerçi bizim motor yağı rehberi yalan oldu, Serkan sağolsun ansiklopedi yazmış biz ölümlülerin okuyup anlayabileceği hale getiremedim bir türlü. :)

Ölçüm çok kolay ve ölçüm sırasında çok az miktarda yağ çıkıyor şanzımandan. İşte o yağı benim yukarıda yaptığım gibi kuru bir plastik saydam bardağa alıp inceleyebilirsin. Şahsen 40k kilometredeki aracın yağının kilometreden dolayı değişmesinin gerektiğini düşünmüyorum. 60k kilometre yeterli bir değer benim gözümde.

Yalnız benim o yukarıda yaptığım gibi, yağı kahve niyetine dalgınlıkla içmeye kalkma. Tadı çok kötü. sıcak da olunca kahveyle karışıyor, ağzından atmak için 10 dakika lavaboda çalkalıyorsun.  :lol:
tesekkurler hocam, olcum islemi nasil yapilir kisminida musait zamaninizda okumak isterim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Cuore sportivo

muhammet

  • Membro
  • İleti: 38
    • Çevrimdışı
Mobil atf 3309 yağ değişimde 3.2 lt ekleniyor
seninde sıran gelecek

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
tesekkurler hocam, olcum islemi nasil yapilir kisminida musait zamaninizda okumak isterim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Benim rehber işleri uzuyor bu ara, Citroen'le ilgili takıldığım forumda yazdığımdan kısa not olarak bırakayım şuraya belki yakın zamanda aracı lifte filan alacağınız tutar. :) Lexia dediğim Citroen'lere bağlanmaya yarayan arayüz/program. Bizim için Fiat MultiECUScan filan iş görür herhalde.

Motor çalışmazken seviye ölçüm tapasını çıkarmayın sakın. Fazla yağ boşalıyor. Ölçüm için motorun çalışıyor olması şart. Seviye ölçüm tapası boşaltma tapasının içine takılı durumda.

DİKKAT: AŞAĞIDA YAZANLAR CITROEN C5 3.0 V6 MOTORLU ARAÇ İÇİN. ŞANZIMAN 159 İLE AYNI ÜNİTE OLDUĞUNDAN, İŞLEM BENZERDİR VARSAYIMIYLA YAZIYORUM. BAŞKA YERDEN DOĞRULAYINIZ.

Alıntı
0. Malzemeler: T40 ve T55 Torx anahtarlar, 17mm lokma anahtarı, T55 torx cıvatayı çıkardığınız deliğe sığacak kalınlıkta temiz bir hortum, bu hortuma uygun temiz bir huni, 4 litre AW-1 (veya aracınız eski modelse ve AW-1 bulamadıysanız JWS 3309) otomatik şanzıman yağı, eski yağı ölçmek için 4 litrelik boş yağ bidonu veya benzer bir kap, Lexia.

1. Yağ sıcaklığını kontrol edin. 58-68 santigrad derece arasında olmalı. Ölçmek için Lexia kullanacaksınız. Benim gibi acil durumsa ve Lexia çalışmazsa/ulaşamıyorsanız atölyeye gelip kısa süre sonra lifte alabilir, başlayabilirsiniz. Tahmine dayalı olur ama en azından Lexia'ya ulaşana kadar iş görür.

2. Mevcut yağın seviyesini belirleyin. Bir önceki mesajımda söylediğim gibi; aracın içine biri oturacak, motor çalıştırılıp lifte alınacak. R-N-D arasında herbirinde birkaç saniye bekleyerek gezinilecek, P'ye alınacak ve motor hala çalışırken birisi alttan seviye tapasını çıkaracak. Torx 40 anahtarla çıkarılıyor bu. Kısa bir süre ip gibi akıp sonra damlamaya başlıyorsa seviye doğru. Sadece birkaç damla gelip durursa (veya o damlalar da gelmezse) seviye düşük. Foşur foşur akarsa seviye yüksek.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
bende bu ay şanzımanın yağını değiştirmek istiyorum Adanadayım kafam karıştı hangi yağdan kaç lt alacağım ve devirdaim yaparakmı değiştirmeli usta sakata gelmek istemiyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
bende bu ay şanzımanın yağını değiştirmek istiyorum Adanadayım kafam karıştı hangi yağdan kaç lt alacağım ve devirdaim yaparakmı değiştirmeli usta sakata gelmek istemiyorum.

Hocam sonery ile konuştuk da, sanırım karıştırıp ona sormuşsunuz. :) 

Uzun süre yağı değişmemiş şanzımanlarda yağ değişimi kaynaklı bazı riskler var. Yıllar içerisinde conta görevi gören parçalar aşınıyor. Bunun dışında şanzımanın normal aşınması da var. Şimdi bu aşınmanın sonucu olan partiküller gidip o conta görevi gören yerlere yapışıyorlar. Yeni yağ koyulunca bunlar temizleniyor (yeni yağ bunları bünyesine alıyor). Bu sefer yağ kaçakları başlayabiliyor.

Ayrıca "beyin" dedikleri hidrolik ünitenin içindeki kanallarda da aşınmalar meydana gelebiliyor. Normalde şanzımanın gerçek "beyni", yani kontrol ünitesi bunlarla başa çıkmak için kendi parametrelerini değiştiriyor. Yeni yağ geldiğinde parametreleri düzenlemesi için zaman geçmesi gerekebiliyor. Bu arada da eğer şanzıman eskimiş ve bir yerleri patlak vermeye hazır hale gelmişse, oralardan patlak verebiliyor.

Son ve en büyük tehlike ise mevcut yağın ne olduğunu bilmemek. Sizden önce birisi değiştiriyorum derken bulduğu en ucuz ve uyumsuz yağı koyduysa, yeni yağ bununla karıştığında sıkıntı çıkabiliyor.

Şimdi kişisel fikrimi söyleyeyim: Aldığım arabanın şanzıman yağını değiştiririm arkadaş. :) Ben en az 5 yıl binmek üzere alıyorum zaten, ikinci el de risk demek. Kör topal idare edip daha büyük sorunlarla veya sakat zamanımda patlak vererek beni bizim "usta esnafı"nın kucağına oturtmasındansa, planladığım şekilde patlak versin kontrol altında yapayım gerekirse.

Özel cihaz olmadan yağ değişimi için iki yöntem var: Üstten yağ ekleyerek çalıştırıp alttan temiz yağın akmasını beklemek biri. 12 litre kadar yağ gidiyor. Bir de (benim yaptığım gibi), bir değişim yapıp, 1000km kadar kullanıp hemen ikincisini, birkaç ay sonra da üçüncüsünü yapmak. Her değişimde yağın yarısının değiştiğini varsayarsanız ilk değişim sonunda %50, ikinci değişim sonunda %25, üçüncü değişim sonunda da %12.5 kadar eski yağdan kalacak. Bence yeterli. Sonrasında da 30 bin km'de bir bu yarım değişimi yaparak kullanırım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Hocam sonery ile konuştuk da, sanırım karıştırıp ona sormuşsunuz. :) 

Uzun süre yağı değişmemiş şanzımanlarda yağ değişimi kaynaklı bazı riskler var. Yıllar içerisinde conta görevi gören parçalar aşınıyor. Bunun dışında şanzımanın normal aşınması da var. Şimdi bu aşınmanın sonucu olan partiküller gidip o conta görevi gören yerlere yapışıyorlar. Yeni yağ koyulunca bunlar temizleniyor (yeni yağ bunları bünyesine alıyor). Bu sefer yağ kaçakları başlayabiliyor.

Ayrıca "beyin" dedikleri hidrolik ünitenin içindeki kanallarda da aşınmalar meydana gelebiliyor. Normalde şanzımanın gerçek "beyni", yani kontrol ünitesi bunlarla başa çıkmak için kendi parametrelerini değiştiriyor. Yeni yağ geldiğinde parametreleri düzenlemesi için zaman geçmesi gerekebiliyor. Bu arada da eğer şanzıman eskimiş ve bir yerleri patlak vermeye hazır hale gelmişse, oralardan patlak verebiliyor.

Son ve en büyük tehlike ise mevcut yağın ne olduğunu bilmemek. Sizden önce birisi değiştiriyorum derken bulduğu en ucuz ve uyumsuz yağı koyduysa, yeni yağ bununla karıştığında sıkıntı çıkabiliyor.

Şimdi kişisel fikrimi söyleyeyim: Aldığım arabanın şanzıman yağını değiştiririm arkadaş. :) Ben en az 5 yıl binmek üzere alıyorum zaten, ikinci el de risk demek. Kör topal idare edip daha büyük sorunlarla veya sakat zamanımda patlak vererek beni bizim "usta esnafı"nın kucağına oturtmasındansa, planladığım şekilde patlak versin kontrol altında yapayım gerekirse.

Özel cihaz olmadan yağ değişimi için iki yöntem var: Üstten yağ ekleyerek çalıştırıp alttan temiz yağın akmasını beklemek biri. 12 litre kadar yağ gidiyor. Bir de (benim yaptığım gibi), bir değişim yapıp, 1000km kadar kullanıp hemen ikincisini, birkaç ay sonra da üçüncüsünü yapmak. Her değişimde yağın yarısının değiştiğini varsayarsanız ilk değişim sonunda %50, ikinci değişim sonunda %25, üçüncü değişim sonunda da %12.5 kadar eski yağdan kalacak. Bence yeterli. Sonrasında da 30 bin km'de bir bu yarım değişimi yaparak kullanırım.
evet karıştırdım galiba.benim sanzımandaki sıkıntı aynı doğanın daha önceki sıkıntısı gibi R alınca vuruntu ve 2.3 geçerken bazen sert bazende yumuşak bir vuruntu sanzıman takozuda aşınmış onunda vuruntuda etkisi yüksek doğa yağ değişiminden sonra  bu sıkıntıdan kurtulmuş ama daha sonra ya yanlış yağ değişimden kaynaklı yada olacağı varmışmı diyelim daha büyüğüü yaşadı bende değiştirmek istiyorum evet riski var ama doğru düzgün değiştirebilirsek bu sıkıntıdan kurtulabilirim diye düşünüyorum aracın geçmişini bilmediğim için yağında değiştiğini sanmıyorum şimdi komple değiştirmek istersek 12lt gidiyor diyorsun diğer seçenkte 3 seferde değişim ama ben fazla km yapmadığım için bu baya uzun sürer hangi yağdan kaç lt sipariş vereyim
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.372
    • Çevrimdışı
Yukarıda bir yerde yazıyordu yağın GM ürün kodu, Opel Onatça'ya gidip o numarayla isteyebilirsiniz. İki değişim için herhalde 7-8 litre yeterli gelir (bir miktar da yedek bırakmak gerek). Komple değişimi Adanada kim yapıyor bilmiyorum, kaç litreye ihtiyaç olduğunu onlara sormalı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

wolkanku

  • Membro
  • İleti: 5.818
    • Çevrimdışı


159 qtronic şanzıman yağını değiştiriyorum bugün
Bunu önerdiler
Ne dersiniz?
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal