Merhaba arkadalar Yaklaşık 1.5 senedir alfa147 sahibiyim ve son 1 aydır arabanın performansında müthiş bir düşüş söz konusu.Arabanın alt devirleri cok cansız ve 3000 devirlerde gaz kapattığımda eski ataklığı ve ivmesi yok.araba bağırıyo fakat eski çekişinde değil.Bayramda uzun yola cıktım hafif rampalarda araba bayılıyo ve vites düşürmek gerekiyo.Araç 75000 km ve 65000 de brc marka lpg yi kendim taktırdım.bu problem benzinde de aynı.Aracın arka son susturucusu paslanmış ve kötü durumdaydı susturucuyu çıkarıp araya düz boru attırdım bununla bi ilgisi olabilir mi acaba.Konu hakkındaki fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.
Baskı balata ne zaman değişti? ..ya da değişti mi?
Baskı balata henüz değişmedi orjinali.bende ondan şüpheleniyorum ama arabayı birinci vitese alıp el freni çekik konumda biraz yükleniyorum kalkmaya çalısıyorum sıyırma kacırma gibi bişey yapmıyo ama bitmişde olabilir tabi.
araç 75 000 km de
Baskı balata vakti gelmiş.
direk düz boru attırdıysan back pressure basınç kaybı yaşatır italyanlar en azından orta susturucu olmalı üzerinde.Son zamanda triger değişimi yaptınızmı ? bujileriniz ne alem ?
Ben 156'mın orjinal baskı balatasını 115 binde değiştirdim. 110 binleri geçene kadar çekişi düşük değildi. Son 1 ay kesiklik yaptığını ve geç gaz yediğini fark edince hemen değiştirdim debriyaj alt merkez ile beraber. Yani baskı balata tek neden olmayabilir diyeceğim. Eğer çok hor kullanılmadı ise baskı balata olmayabilir ama değiştirmekte fayda var. İkinci olarak ateşleme de sıkıntı olabilir benzinde de yaptığına göre. İsterseniz buji ve buji kablolarına baktırın. 50 binde değişmemiş ise değiştirin. Buji kabloları da atlama yapıyorsa nedeni o da olabilir. Ama maliyetli olacağı için hepsi birden önce bujileri değiştirin derim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Baskı balata henüz değişmedi orjinali.bende ondan şüpheleniyorum ama arabayı birinci vitese alıp el freni çekik konumda biraz yükleniyorum kalkmaya çalısıyorum sıyırma kacırma gibi bişey yapmıyo ama bitmişde olabilir tabi.
Baskı balata testi 1. viteste yapılmaz. El frenini çekin, 4.vitese alın, en az 3000 devire çıkarın arabayı ve debriyajı bırakın yavaşça. (araç duruyorken yapacaksınız tabi)
Eğer motor stop ediyorsa sıkıntı yok, stop etmiyorsa kötü.
Uyarı: Sık sık tekrarlanmaması gereken bir yöntemdir. 1-2 deneme yapın bırakın.
Debimetre?
Sadece son susturucuyu çıkarttıysanız sorun teşkil etmiyor. Bir çok arkadaş iptal ettirdi ve böyle bir sorundan bahsetmediler burda.. Komple iptal ettiyseniz geri basınç oluşmaması sebep olur ama siz sadece son susturucuyu iptal ettiniz diye anladım ben.
Aracın bağırıp ta gitmemesi ve hafifte olsa yokuşlarda tıkanması debriyaj balata sorununu akla getiriyor.
cok tesekkür ederim arkadaslar yorumlarınız için.banada baskı balata ve ateşleme sistemleri geliyo.önce buji kablo ve bujileri değiştirip denemek lazım sonrasında baskı balata tabi.treger değişti 56 000 de.keske son susturucuyu cıkartmasaydım ses ilk baslarda hoş geliyodu ama araba gitmeyip bide ustune bağırması tadımı kacırmaya basladı acıkcası.
admin debimetreden olabilirmi diyosun ?
Performans düşmesine etkenlerden bir tanesi de akaryakıt. Benzin aldığınız istasyonu yada farklı markanın benzinini birde deneyin. Önceki aracımda iş yerime yakın opet var.Oradan ne zaman benzin alsam,arabada bir tuhaflık hissediyordum. Daha bugün başka bir arkadaşımda aynı istasyondan ne zaman benzin alsam,arabanın çekişinde düşüş gözlemliyorum dedi. Yani diyeceğim o ki; istasyondan istasyona bile değişiyor,artık ne katıyorlarsa benzine...