iyi pazarlar herkeze.kafama takılan net cevaplar alamadığım bir konu var.uzun yolda yakıt tüketimim gayet normal fabrika verisinde hatta bazen altında sehir icinde ise yakıtım gercekten fazla ki cok dikkatli kullanmam da cabası.benzin basınç regülatöründen şüphe duyuyorum.alt devirlerde performansım vasat.üst devirler 3500 dd sonrası cok iyi.herkeze güzel günler.
Edited by - cem_dogan on 29/08/2010 18:18:04
146 ve 156 larda benzin pompası kaç bar'dır?
genelikle tum araclarda 3-5 bar arası oldugunu biliyorum hakan.regülatörün görevi standart araclarda rolanti ve hafif gazda 2.5 bar gaza basınca 3 bara sabitliyor.benim aklıma takılan ise eger benim aracımda tam görev yapmıyorsa hafif gazda 2 bucuk barın altında seyiretmesi gaza bastıgımda hem yakıt hem performansın iyi
Sistem yedekleme (pompa basıncı)3.4 bar çalışma yani arac çalışıyor iken enjektör arkasında oluşan basınc 1.5 bar dır.
peki enjeksiyonlarım bir tanesinde sorun olabilirmi?
selam. Enjektorde arızalı olabilir. Evet benzin basıncını ölçtürün. Kontak açık arabay çalışmıyorken atıyorum 2.5 bar çalıştığında 3.0 bar oluyor. Gazlarken araba benzin basıncını hep 3.0 barda tutması gerekir. yani değişmemesi gerekir. Benzin basıncını ölçtürün.Size o herşeyi söyler. Benzin pompasıda ömrünü bitirmiş olabilir.:)
Benzin basıncı nasıl ölçülür?
hakan abi bu iş için benzin basınç saatleri mevcuttur. Bu saat enjektorler yani kütük diye adlandırdığımız yer ile pompa(depo) arasına takılır. kontak açılır çıkan değer atıyorum 2 bar. Çalıştırdın 3 bar dedii. Gaza bastığında hatta hep 3 bar olması gerekir. Turboluysa kontak açtın gene 2 bar mesela. Basıcagın basınc üstüne eklenerek misal 1.0 bar max. boost da benzin basıncıda 3 bar olması lazım yani kontak açıkken üstüne basılan basınç ilave edilir.:):)